Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

Sledeće godine trebalo da počne izgradnja prve deonioce autoputa Niš-Merdare-Priština, od Niša do Pločnika, čija je vrednost 212 miliona evra.

"Idejni projekat se radi, a finansira ga Fond za Zapadni Balkan.

Procene su da će izgradnja autoputa od Niša do Merdara koštati 855 miliona evra.

Dubravka Negre je kazala da će veliki deo sredstava za izradnju autoputa Niš-Priština biti iz bespovratne pomoći EU što će dodatno povećati njegovu isplativost.

Potvrdila je da će krediti EIB-a za tu saobraćajnicu biti povoljni i da ta banka ulazi samo u projekte koji su ekonomski i tehnički opravdani i isplativi.

Ona je istakla da će se raditi obilaznica oko Prokuplja koji je usko grlo za saobraćaj.

Po rečima Negre, dosadašnja saradnja EIB sa Vladom Srbije je izuzetna, kao i da se sa javnim preduzećima dogovoreni poslovi brzo završavaju.

Ministarka Mihajlović je najavila da će se sa EIB razgovarati i o finansiranju elektrifikacije i modernizacije pruge Niš- Dimitrovgrad i obilaznice oko Niša, čija je ukupna vrednost 260 miliona evra.

Negre je kazala da je za te namene već odobreno 75 miliona evra bespovratnih sredstava EU, a ostatak će kreditirati EIB, dok će Vada Srbije dati novac za eksproprijaciju.

EIB je za poslednih 15 godina radove u putnoj i železničkoj infrastrukturi u Srbiji kreditirala sa više od 1,5 milijardi evre.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482586#p482586:sx1ok8xi je napisao(la):
Žika » 04 Окт 2017, 20:25[/url]":sx1ok8xi]Evo je planirana trasa
Žuti krugovi su planirane petlje.
Naplatna rampa planiranja na 2 km 125 m od postojeće petlje sa auto puta

супер, хвала. није ваљда да ће проћи тако близу арехеолошког налазишта у Плочнику?
 
Mislim da je to odlično, jer je nalazište zapravo rašireno po stotinama privatnih njivica, pa će taman moći da se lepo istraži ono što će ići pod autoput. Osim toga ne postoji ništa vredno čuvanja na samom mestu gde je iskopano, jer se uglavnom radi o fragmentima i figuricama i delovima rude ili alata. I konačno ako je nešto vidljivo sa samog autoputa (kao što je sada model naselja i zgradica "muzej"), biće sigurno i posećenije.
 
ма не то, треба да прође близу, само сам мислио да ће ићи са друге стране пруге, али контам да има мање експроприације са планиране стране
 
Србија је позната по бризи за археологију и археолошка налазишта...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482769#p482769:15amldb8 je napisao(la):
JohnnyLee » 05 Oct 2017 02:37 pm[/url]":15amldb8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=482586#p482586:15amldb8 je napisao(la):
Žika » 04 Окт 2017, 20:25[/url]":15amldb8]Evo je planirana trasa
Žuti krugovi su planirane petlje.
Naplatna rampa planiranja na 2 km 125 m od postojeće petlje sa auto puta

супер, хвала. није ваљда да ће проћи тако близу арехеолошког налазишта у Плочнику?

Ova mapa nije tacna.... to je prva prva mapa jos iz idejnog projekta. Tacno je ono sto je prekopirao Zika tekstualni deo iz nacrta prostornog plana. Npr Prokuplje ima dve petlje Prokuplje-istok i Prokuplje-zapad.

Ovde mozete da pronadjete sve podatke pa i karte svih deonica od Nisa do Plocnika sto zapravo i jeste isprojektovani deo. Od Plocnika pa dalje ka Merdaru je i dalje na nivou idejnog projekta.

http://www.mgsi.gov.rs/lat/dokumenti/ja ... idora-auto
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qtdJC2kWxqw[/youtube]
 
Zorana Mihajlović na čelu Radne grupe

Glavni zadatak Radne grupe je definisanje načina finansiranja prve faze izgradnje tzv.
Autoputa Mira, od Niša do Pločnika, dužine 40 kilometara.

Ukupna dužina budućeg autoputa Niš-Merdare-Priština-Tirana-Drač, koja će omogućiti
spajanje centralne Srbije i Koridora 10 s albanskom lukom Drač, iznosi 384 kilometra, od
čega je dužina deonice Niš-Merdare 77 kilometara.....
https://www.ekapija.com/news/1921624/zo ... oputa-mira

PS... trebalo bi korigovati naslov ove teme, jer se gradi autoput, a ne magistrala.
 
Svakako. I naravno ispraviti slovnu gresku tj umesto "Autoput Mira" treba da stoji "Autoput droge" jer ce tome da sluzi. Brz i bezbedan transport.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=487332#p487332:2vhge6la je napisao(la):
AleksandarGrf » 27 Oct 2017 12:39 am[/url]":2vhge6la]Svakako. I naravno ispraviti slovnu gresku tj umesto "Autoput Mira" treba da stoji "Autoput droge" jer ce tome da sluzi. Brz i bezbedan transport.

Ma kako si duhovit.

A sada tu ne postoji put??? Nego betonska ograda jeli?

Cemu onda sada sluzi magistrala? Sada je magistrala ako kada bude autoput onda ce biti "autoput droge"???

Kakve nebuloze jbt. Ljudi komentarsisu taj autoput kao da sada tu nema nikakvog puta i kao da je zatvorena granica, pa onda kada bude napravljen autoput onda ce da se desi nesto lose? Docice Siptari a? A sada ne mogu da dodju? Sta njihova kola su asmo pravljena da mogu po autoputu da idu? Kakve nebuloze!
 
Prosto je steta da se kosovskim albancima koji rade u inostranstvu ne udari namet placanja ovog puta. Stvar ce biti isplativa gotovo kao glavni pravac koridora 10.
Jedna info za ljude koji isu znali, na prostoru AP KiM i ako postoje dosta duge deonice auto-puta, putarina se ne naplacuje.

I jos ovo, od Merdara do Pristine preko Podujeva se vec pocelo sa gradnjom puta kroz naseljena mesta u dve trake. Da li oni to smatraju izgradnjom pomenutog koridora ili ce se trasirati novi pravac ne mogu da razucim iz ovih mapa, pa ako neko zna neka pojasni :D
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494844#p494844:37rnjyjl je napisao(la):
lepi » 22 Nov 2017 02:18 pm[/url]":37rnjyjl]Prosto je steta da se kosovskim albancima koji rade u inostranstvu ne udari namet placanja ovog puta. Stvar ce biti isplativa gotovo kao glavni pravac koridora 10.

Put ce svakako biti isplativ i mocice sebe da finansira za odrzavanje i vracanje iznosa kredita koji ce da bude podignut. To sto smo mi beda od zemlje pa JP Putevi Srbije od novca koji uberu na autoputevima finansiraju CELU putnu mrezu to je druga stvar. Dakle kada bi se od putarine koja je naplacena npr na ap Beograd-Nis finansiralo stvarno odrzavanje tog autoputa on bi bio besprekoran, ali nazalost Putevi Srbije od putarina finansiraju svoje poslovanje i odrazvanje cele putne mreze. Od putarina naplate oko 140 miliona evra godisnje i plus od drzave dobiju oko 40 miliona evra sto se knjizi kao subvenicja. Imaju na raspolaganju oko 180 miliona evra godisnje i za svoje funkcionisanje, dakle za plate i sve ostalo i za odrzavanje putne mreze. Racunica kaze da za prosto odrzavanje puteva u Srbiji godisnje treba minimum 250 miliona evra, a za normalno odrzavanje sa rekonstrukcijama, rehabilitacijama i svim ostalim radovima koji bi doveli do toga da imamo puteve u normalnom stanju godisnje treba 400 miliona evra.
U periodu 2004-2008 kada je od akcize na gorivo deo isao za puteve JP Putevi Srbije su imali godisnje i do 300 miliona evra i tada su uradjene one silne rekonstrukcije magistralnih puteva. Ali onda je cela akciza preusmerena u budzet, a iz budzeta putevima daju na kasicicu.
 
A koliko se od registracije kola odvaja za puteve
 
Nish...
Sve u budzet, taksa za puteve je ukinuta.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Dobro, odvaja se od goriva veliki deo novca.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496467#p496467:1ubwrlpp je napisao(la):
forest » Uto Nov 28, 2017 11:56 am[/url]":1ubwrlpp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=494844#p494844:1ubwrlpp je napisao(la):
lepi » 22 Nov 2017 02:18 pm[/url]":1ubwrlpp]Prosto je steta da se kosovskim albancima koji rade u inostranstvu ne udari namet placanja ovog puta. Stvar ce biti isplativa gotovo kao glavni pravac koridora 10.

Put ce svakako biti isplativ i mocice sebe da finansira za odrzavanje i vracanje iznosa kredita koji ce da bude podignut. To sto smo mi beda od zemlje pa JP Putevi Srbije od novca koji uberu na autoputevima finansiraju CELU putnu mrezu to je druga stvar. Dakle kada bi se od putarine koja je naplacena npr na ap Beograd-Nis finansiralo stvarno odrzavanje tog autoputa on bi bio besprekoran, ali nazalost Putevi Srbije od putarina finansiraju svoje poslovanje i odrazvanje cele putne mreze. Od putarina naplate oko 140 miliona evra godisnje i plus od drzave dobiju oko 40 miliona evra sto se knjizi kao subvenicja. Imaju na raspolaganju oko 180 miliona evra godisnje i za svoje funkcionisanje, dakle za plate i sve ostalo i za odrzavanje putne mreze. Racunica kaze da za prosto odrzavanje puteva u Srbiji godisnje treba minimum 250 miliona evra, a za normalno odrzavanje sa rekonstrukcijama, rehabilitacijama i svim ostalim radovima koji bi doveli do toga da imamo puteve u normalnom stanju godisnje treba 400 miliona evra.
U periodu 2004-2008 kada je od akcize na gorivo deo isao za puteve JP Putevi Srbije su imali godisnje i do 300 miliona evra i tada su uradjene one silne rekonstrukcije magistralnih puteva. Ali onda je cela akciza preusmerena u budzet, a iz budzeta putevima daju na kasicicu.
Uglavnom se slazem.

No drugi ugao ove price jeste da Drzava uzima kredite za izgradnju autoputeva, te stoga naplata akciza jeste vracanje u budzet para kojima se isti vracaju. Sto vise autoputeva veci prihodi od putarine, i time gadjaju tih 250miliona koji su im neophodni za prosto odrzavanje, ali gadjanje ce im se oduziti u decenijama.
Uglavnom trenutno propadanje regionalnih puteva ne donosi politicke minuse, ali izgradnja autoputeva je vidljiva stvar koja donosi pluseve.

Slozicemo se da su neophodni autoputevi, ali isto se slazemo da je neprihvatljivo prodapadnje magistralnih puteva.
Na kraju uvek bude onako kako se politicarima vise isplati :? :x a nama obicnim smrtnicima preostaje da lomimo kola po rupama i da placamo putarinu na novim putevima :bash:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=496859#p496859:oyjr9wyg je napisao(la):
Žika » 29 Nov 2017 06:59 am[/url]":oyjr9wyg]Dobro, odvaja se od goriva veliki deo novca.

Ne odvaja se ništa.
 
Uveliko se sprema eksproprijacija zemljišta za ovaj put.
Vidim da je medju advokatima sve vece interesovanje, naravno čekaju greške nadležnih.

Sredstava su odobrena, tako da ce mozda i krenuti najavljena gradnja. U svakom slučaju eksproprijacija dodje teži deo posla, bice sigurno završena do kraja godine bar do Plocnika.
 
Vrh