Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

Hvala Igore, zaista poštujem tvoj rad, a tek lik i delo :sesir:
E ali. Drag mi je Igor ali mi je draža istina :D Evo kome bi neki da grade autoput. Think twice:

Haos kod Merdara: Rampa policije Kosova pa blokada putnika
Stotinak putnika, koji su bili u autobusima prevoznika "Kimko" koji saobraća na relaciji Gračanica-Beograd i Mitrovica-Niš, prekinuli su blokadu Merdara.
IZVOR: TANJUG, VEČERNJE NOVOSTI PETAK, 21.10.2016. | 17:57 -> 19:18
Oni su blokadu započeli pošto kosovska policija nije dozvolila da tri od četiri autobusa nastave ka Srbiji.Blokada je trajala oko jedan sat, između 17 i 18 časova, a do deblokade je došlo pošto su obezbeđeni novi autobusi, javio je dopisnik Tanjuga. Policija je navela da prvobitni autobusi nisu imali dozvolu za međunarodni prevoz putnika. RTK2 je prethodno javio da su putnici, koji su bili u autobusima prevoznika "Kimko" koji saobraća na relaciji Gračanica-Beograd i Mitrovica-Niš blokirali prelaz Merdare pošto kosovska policija nije dozvolila da tri od četiri autobusa nastave ka Srbiji.
U autobusima su uglavnom studenti koji studiraju u Severnoj Mitrovici. Prema rečima vlasnika agencije za prevoz putnika "Kimko" Bogoljuba Marinkovića, policija nije htela da prihvati potvrdu koju je izdalo Ministarstvo saobraćaja i infrastrukture Kosova, rekavši da u njoj mora da stoji rečenica "Prevozniku se dozvoljava da pređe međunarodni prelaz Merdare između Kosova i Srbije". Marinković poseduje potreban dokument, ali u njemu nema te rečenice, navodi RTK2. RTK2 je stupio u kontakt s portparolom policije Dautom Hodžom, koji ih je preusmerio na nadležno ministarstvo. Kako saznaje RTK2, na putu ka prelazu Merdare je i oficir za vezu u Prištini Dejan Pavićević, koji je obavešten o problemu. Inače, na Merdaru je kolona vozila dugačka oko dva kilometra.
 
Урадити лепо магистралу 2+2 Ниш-Прокупље-Куршумлија, а аутопут кренути од "коридора 11" до Рашке и даље ка Лепосавићу и Митровици и лепо се спојити са нашим народом.
 
Earthmoving":1q6s2uv1 je napisao(la):
Hvala Igore, zaista poštujem tvoj rad, a tek lik i delo :sesir:
E ali. Drag mi je Igor ali mi je draža istina :D Evo kome bi neki da grade autoput. Think twice:

Haos kod Merdara: Rampa policije Kosova pa blokada putnika
Stotinak putnika, koji su bili u autobusima prevoznika "Kimko" koji saobraća na relaciji Gračanica-Beograd i Mitrovica-Niš, prekinuli su blokadu Merdara.
IZVOR: TANJUG, VEČERNJE NOVOSTI PETAK, 21.10.2016. | 17:57 -> 19:18
Oni su blokadu započeli pošto kosovska policija nije dozvolila da tri od četiri autobusa nastave ka Srbiji.Blokada je trajala oko jedan sat, između 17 i 18 časova, a do deblokade je došlo pošto su obezbeđeni novi autobusi, javio je dopisnik Tanjuga. Policija je navela da prvobitni autobusi nisu imali dozvolu za međunarodni prevoz putnika. RTK2 je prethodno javio da su putnici, koji su bili u autobusima prevoznika "Kimko" koji saobraća na relaciji Gračanica-Beograd i Mitrovica-Niš blokirali prelaz Merdare pošto kosovska policija nije dozvolila da tri od četiri autobusa nastave ka Srbiji.
U autobusima su uglavnom studenti koji studiraju u Severnoj Mitrovici. Prema rečima vlasnika agencije za prevoz putnika "Kimko" Bogoljuba Marinkovića, policija nije htela da prihvati potvrdu koju je izdalo Ministarstvo saobraćaja i infrastrukture Kosova, rekavši da u njoj mora da stoji rečenica "Prevozniku se dozvoljava da pređe međunarodni prelaz Merdare između Kosova i Srbije". Marinković poseduje potreban dokument, ali u njemu nema te rečenice, navodi RTK2. RTK2 je stupio u kontakt s portparolom policije Dautom Hodžom, koji ih je preusmerio na nadležno ministarstvo. Kako saznaje RTK2, na putu ka prelazu Merdare je i oficir za vezu u Prištini Dejan Pavićević, koji je obavešten o problemu. Inače, na Merdaru je kolona vozila dugačka oko dva kilometra.
Posto ce Igor i tako obrisati tvoj post, ja cu biti bezobrazan pa cu iskoristiti da ti odgovorim.
NIJE put kriv.
Isto bi se desilo i da je autoput, kao i sad, kao i da je nasuti tucanik.
A to sto je policija na punktu sasta ljena od vecinom albanaca i sto je pod direktnom kontrolom pristine pitaj one koji odmah po dobijanju izbora 2012 krenuse da realizuju rusenje kakve takve nade da makar sever KiM ostane pod kontrolom i upravom Srbije.
Priupitaj ih i zasto su na Srbe koji su protestovali protiv postavljanja 'granicnog prelaza' slali spec. jed. MUP-a Srbije (jer siptari nisu hteli taj prljav posao da urade).
Pitaj to isto i sve one koji su se odusevljavali serijalom 'patriotska pljacka' i time kako je 'velika novinarka provalila' utaju pdv-a i 'divlje prelaze'...
Odusevljavali se , bez trunke mozga da razmisle o pravim motivima citave price...

Oces da ides da se boris za Kosovo, na kome su 80% imovine prodali etnickim albancima?
Super, srecan put, kada budes imao autoput, brze ces stici...


(Setili se Srbi gde im je kolevka, a kada su je prodavali bolelo ih...
Nesto me ta prica mnogo podseca na hrast i zapis na njemu, na AP BG-CA... )

@igor
Izvini, nisam izdrzao... Brisi sa ostalim glupostima


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
I nisu gluposti sta vise trezveno sagledavas situaciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=412010#p412010:3k29cd6o je napisao(la):
Дошљак » Fri Oct 21, 2016 10:55 pm[/url]":3k29cd6o]Урадити лепо магистралу 2+2 Ниш-Прокупље-Куршумлија, а аутопут кренути од "коридора 11" до Рашке и даље ка Лепосавићу и Митровици и лепо се спојити са нашим народом.


Da svi Srbi sa Kosova svakodnevno idu u centralnu Srbiju nema opravdanja za autoput. A i sama veza naših sa Kosova je sa Šumadijom (Kraljevo-Kragujevac) a mnogo manja sa Beogradom. A upravo taj put je primer nasledne nesposobnosti vlasti u Srbiji koja ne može da završi ni 25km od autoputa do Kragujevca, a kamoli da nastavi zaobilaznicom ka Kraljevu.
Od ovih deonica koje si naveo jedino bi deonica od puta do Prokuplja sa obilaznicom bila kandidat za brzi put 1+1 100km/h sa denivelisanim raskrsnicama. Sve ostale navedene deonice samo treba srediti i ništa više.
Ne kažem da ne treba srediti puteve u toj oblasti, ali nikako na uštrb projekata u centralnoj Srbiji koji su neuporedivo važniji za državu Srbiju.
Autoput do Merdara treba graditi samo ako dobijemo bespovratnu pomoć. Sve ostalo je neodgovorno bacanje para.

Užasno me iznerviralo pisanje glavonje iz SANU. Od stručnjaka se očekuje stručna kost-benefit analiza a ne geopilitičke besmislice.
Zbog čega niko ne iznosi realne podatke o saobraćajnom opterećenju pojedinih puteva i na osnovu toga određuje prioritete?!

:bash:
 
I tamo bi bilo opterećeno kad bi mogli da od 15-20 000 dinara koliko zarade mesečno, plate račune,namire sve što država traži, obuku decu ....
Raspitajte se koliko košta mesečna karta za osnovce koji moraju da putuju Niš ekspresom. Ili za srednjoškolce .
Od svega što ostane oni bi voleli da se svakodnevo vozikaju pravcem Niš-PK-Kuršumlija i time se izbore za bezbedan put.
Realnost je tužna, Toplica je pusta. I biće dokle god ne budu imali dostojanstven život.

od 4 min i 26 sek

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=fwNr36vJ3-A[/youtube]
 
Ja uvek i pričam da je najveći problem Srbije demografija. Pa čitav severoistok centralne Srbije je potpuno prazan. Od Svilajnca do Majdanpeka skoro da nema nikog. A to je užasno bogat kraj. I mene to lično pogađa jer sam iz raznoraznih razloga, zdravi i pravi i ja i žena, ostali na jednom detetu.

Ali, ljudi, sve je to je geopolitika. Neće putevi da donesu decu. Mogu samo da pomognu da postojeća ne odu dalje.
 
Koliko automobila tamo prolazi?
Koliko se predviđa da će proći?
Ima li ekonomskog rezona za finansiranje i gradnju?
Koliko kamiona, 1000 t, kontejnera .... ? Nekakve cifre?
 
Gugl je tvoj prijatelj.

Samo otkucaj prosečan godišnji dnevni saobraćaj.

Javi rezultate.

P.s.

Zahvaljujem se earthmovingu što dobrovoljno odsustvuje sa ove teme.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Ne znam šta će stajati na graničnom prelazu ovog autoputa ali kod nas na Lionu ovako želimo dobrdodošlicu svima sa strane. Nismo baš fini kao Milisav a la "zahvaljujem se"... ;)
 
Autoput se ne pravi zbog prijateljstva

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
@Earth
Cuj ovo sad... cccc...
Ja i ti (kao uostalom i svi drugi) se po necemu slazemo, po necemu ne.
I to je normalno. Po pitanju povezivanja Nisa i Pristine se eto ne slazemo. Ali ovo sto sad radis je vec gusenje teme.
A time nista ne postizes. Jer, nismo mi ovde neki onlajn savet mudraca koji odlucuje o tome dal ce se graditi ili ne, pa da se opstrukcijom teme postigne i opstrukcija projekta.
Ti si razuman covek i naravno da ti je ovo gore navedeno jasno, samo si se malo 'zaigrao'.

Sto se tice ratova, ratnih pretnji, napada, odbrana, ratnih strategija, geopolitickih odnosa, seoba naroda, nacinalizma, sovinizma i slicnog. Mislim da ovaj forum zaista nema nikakve veze sa tim temama. Zato o njima necemo ni ulaziti u dublju raspravu.

P.S
Ne znam koliko je ovaj autoput opravdan u ovom trenutku. Cinjenica jeste da znacajan deo naseg izvoza otpada na 'izvoz' ka KiM. Cinjenica jeste i da Albancima i etnickim Albancima sa KiM ovim putem i dalje preko Nisa i Beograda jeste najbrza i najjednostavnija veza sa centralnom evropom.
Matematika je egzaktna nauka, te malo 'inputa' realnih prognoza i mozemo doci do rezultata, jeste li nam on potreban ili ne.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki, nisam mislio na tebe, ja se dobrim delom i slažem sa tvojim prethodnim postom. Naravno, ako si ti za izgradnju ovog autoputa onda se ne slažemo jer sam ja protiv ali meni je to normalno. Pokušao sam izneti bar mali deo razloga na osnovu kojih sam ja stekao stav koji je protiv izgradnje ovog auto puta. Bar ne celom dužinom, možda do Prokuplja ili Kuršumlije znači samo dokle naši ljudi mogu imati korist. Deo vesti koju sam preneo je imala jednu skrivenu poruku. Dok je na sastanku Vučić-Rama posrednik bila američki student iz Svetske banke Elen Goldstein i dok nas Ameri ohrabruju da se povezujemo sa Albancima, u isto vreme nam govore da će pomoći Kosovu da se brani. Od koga? Pa od nas, ne valjda od Albanije ili Crne Gore. Mislim da je ta priča Amerikanaca kontradiktorna i zato sumnjam u njihove buduće namere. Iz tog razloga uradio bi upravo suprotno od onoga što oni traže, što za ovu konkretnu temu znači ne bi se autoputem povezivao sa njima. Jer ako decenijama a i trenutno vojno jačaju naše oponente ja onda ne mogu prihvatiti da imaju dobre namere prema nama. A ako mi treba da plaćamo za njihove interese, tj da se od naših para gradi autoput ili vraćaju krediti to je tek ludost jer naši ljudi bi (sem par desetina hiljada ljudi u Prokpulju i Kuršumliji) za svoje pare pre izgradili sebi 7,8 drugih autoputeva: Ns-Ru-Ša-Lo, Ns-Zr, Bg-Zr, Pa-Vš, završetak Bg obilaznice, Ča-Pž (možda i dalje kao Ar-Iv... i ka Ue), Preljina-Pojate, Pn-Za...

Laki, da iskoritim priliku pošto si mi se ljudski obratio, da i ja tebi kažem da cenim tvoj forumaški rad ovde na sajtu. Ti ne nastupaš lično već argumentovano i mislim da je to pravi pristup :kk:

A što se mene tiče, stvarno ću se truditi da manje komentarišem na ovoj temi, jer nisam previše zainteresovan za nju. Ali da ne bude ko ono sa Đurom Jakšićem kad je obećao da više neće ići u kafanu i onda prođe Skadarlijom pored kafane, ode iza ugla i kaže sebi: Đuro baš si karakter ajde da te zato častim jednim pićem. I vrati se :)
 
ono što ti očigledno ne shvataš je da bi "naši ljudi" imali veću korist da se taj auto put napravi, nego da se napravi samo do kuršumlije ili prokuplja.

Džabe ti engleski univerziteti....
 
Пошто ми је мајчевина из Топлице, имам прилично увида како локални живаљ размишља о косовским Албанцима. Док их се стратешки плаше, свесни демографске предности својих комшија, дотле искрено прижељкују обнову економских веза какве су постојале пре 1999. Млекаре су радиле пуним капацитетом и велики део производа продавале на Косову, силни воћњаци продавали плодове на дрвету (дође Албанац са берачима, обере, натовари и одмах плати, а твоје је само да пребројиш паре), а доста су приходовали и од транзитних путника.

У међувремену, Топлица је још више ојачала у производњи воћа (Блаце доминантно шљива, Прокупље Вишња, Куршумлија малина и купина), али ове године је Русија као главни купац прилично заказала и више је него јасно да је неопходно изградити алтернативна тржишта, па зашто не и обновити стара. Албанци нас не воле, али дефинитивно нису гадљиви на наше производе и солидне су платише.

И још мало оф-топика. Постоји у Краљеву успешна фирма Помак, са 50-60 радника. Производе линије за производњу и транспорт сточне хране, машинских малтера, силосе, пакерице итд. Пласирају своју опрему од Вараждина до Струмице, а у последњих пар година и у десетак места широм Косова. Сви тамошњи купци су им Албанци, радо сарађују и не смета им што Помакови производи имају ћириличне етикете. Мислим да обичном свету и привредницима не би штетила, већ напротив користила боља саобраћајна инфраструктура, попут пруге Београд-Краљево-Косовска Митровица-Косово Поље. Без обзира на статус, на Косову још увек живи 150 хиљада Срба и још толико неалбанаца, а пласман наше робе се мери стотинама милиона евра. И не само на Косову. Кажу, рецимо, да су шпорети и котлови Алфе из Врања прави хит у Албанији и да им је тамошње тржиште једно од најважнијих. Видимо и како нагло расте Ер Србијина линија Београд-Тирана.

А што се тиче територијалних губитака и добитака, тема јесте озбиљна, али бих волео да ми Срби са истом озбиљношћу и страшћу размишљамо о Војводини, коју смо добили пре мање од једног века, која никада до тада није била део српске државе, а у којој данас чинимо скоро 75% становништва. Пре Другог светског рата она је била најбогатији део Југославије (да, да, богатији и од Словеније!). А где је сада? Како ми газдујемо богатством које нам је дато на управљање?

Игоре, молим те да не бришеш овај пост, ако баш не мораш, јер ми није жеља да ширим полемику, већ управо да вратим причу на колосек потребе изградње квалитетне саобраћајне инфраструктуре, па самим тим и аутопута Ниш-Приштина-Тирана.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415333#p415333:1m4mngea je napisao(la):
sizif » 08 Nov 2016 07:10 am[/url]":1m4mngea]дође Албанац са берачима, обере, натовари и одмах плати, а твоје је само да пребројиш паре), а доста су приходовали и од транзитних путника.
A šta ih sprečava sada da dodju?
 
Sprečavaju ih lokalci koji se bave otkupom voća i uništavanjem seljaka niskim otkupnim cenama. Ajde što im odvale smešne otkupne cene već im ne plate sve ili im uvaljuju đubriva i sl. po nepovoljnijim cenama. Dugove prebacuju za sledeće godine i samim tim seljaci postaju robovi zarad prethodnih dugova. A ti veliki privrednici u međuvremenu kupuju stanove po Nišu, Beogradu i razbacuju se parama.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415334#p415334:34jql1aa je napisao(la):
tragac » Данас, 07:14[/url]":34jql1aa]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=415333#p415333:34jql1aa je napisao(la):
sizif » 08 Nov 2016 07:10 am[/url]":34jql1aa]дође Албанац са берачима, обере, натовари и одмах плати, а твоје је само да пребројиш паре), а доста су приходовали и од транзитних путника.
A šta ih sprečava sada da dodju?

Па, најпре страх од малтретирања. Не кажем да је оправдан, али нису сигурни да би били добро дочекани, макар и као добри купци.

Затим, до пре неки дан нису ни могли са својим возилима да пређу административну линију, што је додуше сада олакшано употребом белих налепница.

Такође, генерално је ових година био добар извоз, па људи и нису били претерано заинтересовани за сарадњу с њима. Сада - када су хладњаче пуне, а цене ниске - присетили су се давних времена.

Генерално, мислим да ће временом трговина оживети, али јој у томе треба помоћи.
 
@sizif

Bravo za post! Ziva istina! Toplica je bez Kosova mrtva i to je kraj svake price. Kada kazem bez Kosova mislim na ekonomsku saradnju, a to da Kosovo vise nije deo Srbije i da je nezavisna drzava to mi u Toplici najbolje znamo i tu nema vise nikakvih zabluda. I najokoreliji nacionalisti iz Toplice nece ponavljati mantru Kosovo je Srbija jer znamo da nije. Ali za privrednu saradnju su odlicni. Vec sada ima nekoliko firma u Toplici koji gotovo celokupnu proizvodnju izvoze na Kosovo. Poljoprivreda u Toplici je cvetala dok se prodavalo Albancima. Cela Kosanica je opustela jer vise nikome nisi mogao nista da prodas posle 1999, a ceo taj kraj je u privrednom smislu ziveo iskljucivo zahvaljujuci Kosovu i susednom Podujevu. Albanci kakvi god da su za biznis su odlicni. Ako kaze toliko, tad i tad nema sanse da te prevari. To je kod njih valjda neka cast da kada se trguje mora da se druga strana ispostuje.

Sto se autoputa tice moj stav je tu jasan. On u ovom trenutku nije prioritet za Srbiju. Da ce biti potreban jednog dana bice. Promet se iz godine u godinu povecava, brojanje iz 2015 je na deonicama od Kursumlije ka Merdaru pokazalo povecanje izmedju 33 i 46%, sto je priznacete izuzetno veliko povecanje iako su brojke u apsolutnom iznosu jos uvek male da bi bila opravadna gradnja autoputa.
Sa druge strane Nis-Prokuplje ima solidno opterecenje, sa 6800 jedan je od opterecenijih magistralnih puteva u republici.

Moj fokus je uvek bio na aktuelno stanje i kako smo dosli do takvog sepena devastacije na magaistralnom putu od Nisa do Merdara i uopste na kompletnoj infrastrukturi drzavnih puteva I i II reda na teritoriji Toplickog okruga.
2016 je godina
Kako smo dosli do toga da taj put Nis-Prokuplje sa tih 6800 vozila dnevno izgleda tako kako izgleda?
Kako smo dosli do toga da je deo magistralnog puta kroz Prokuplje pod kaldrmom koja je postavljena pre II svetskog rata?
Kako smo dosli do toga da obilaznica oko Prokuplja i 30 godina nakon projektovanja nije pocela da se gradi?
Kako smo dosli do toga da je magistrala od sela Barlovo do Kursumlije neprojektovana, odnosno asfaltirana je obicna turska dzada po kojoj su nekada isla volujska kola i konjske zaprege?
Kako smo dosli do toga da je od Kursumlije prema Merdaru put sa asfaltom koji je postavljen 1974 godine kada je taj deo magistrale izgradjen? (kazu da se Vucic krstio i levom i desnom rukom prosavsi deonicom od Kursumlije do Rudara kada je nedavno bio u Prolom banju. Magistralni put na kome nema sanse da vozite vise od 40-50 jer ce tockovi da vam poispadaju?!
Kako smo dosli do toga da je ova drzava u drzavne puteve u Moravickom okrugu (Cacak) u poslednjih 10 godina ulozila 40 puta, da dobro ste procitali 40 puta vise para nego u puteve u Toplickom okrugu?
I da ne navodim dalje.
Ogorcen sam, kao i svaki stanovnik Toplickog okruga.
 
Potpuno razumem tvoju ogorčenost, mada ne znam odakle ti onih 40x, ali ajde. Doduše, kod vas nije uložila ništa, tako da i nije nemoguće.
Ipak treba biti realan i tako sagledati cifre. One govore u prilog tezi o brzom putu 1+1 sa denivelisanim raskrsnicama. Da li samo do kraja preko potrebne obilaznice oko Prokuplja ili možda i dalje, treba izračunati.

Ako bi krenuli sa autoputem ko zna kada bi ga i da li bi ga ikada završili.
 
Pa podatak je iz JP Putevi Srbije. Zahtev za informacije od javnog znacaja. Izuzev 20 km Toplicke magistrale i nekoliko kilometara puteva drugog reda u Toplickom okrugu nije bilo nikakvih radova u poslednjih 30 godina osim krpljenja udarnih rupa. U Moravickom okrugu je rekonstruisana gotovo kompletna putna mreza drzavnih puteva. Takodje Putevi Srbije su neke politicki podobne opstine pomagale ogromnim parama za lokalne puteve sto uopste nije njihova nadleznost. Npr Krusevac je 2005 godine dobio 120 miliona dinara za lokalne puteve. Znate li sta sve moze da se asfaltira tim parama. A mi npr ovde nemamo put to Ribarske banje, vec 20 godina stoji neasfaltirano nekih 6-7 kilometara. Pa to je civilizacijska bruka za Srbiju da umesto 35 km preko Jastrepca moramo da idemo 105 km okolo preko Krusevca.

Slazem se za autoput da ako krenu da ga grade ko zna kada ce da ga zavrse. Da me neko pita jel hocete brzi put do Prokuplja sada odmah ili autoput koji cete dobiti kroz ko zna koliko godina, odmah bi se opredelio za ovo prvo.

Stim sto tvrdim da ce ako sve bude kako treba ovde biti jednog dana promet i za autoput. Ovaj pravac je veza jedne drzave (koliko god je mi ne priznavali) sa Evropom. Glavna veza, najglavnija.

Trenutni problem je sto i rekonstrukcija magistrale deluje kao naucna fantastika. O obilaznici oko Prokuplja da ne pricam. Ljudi ce na Mars da se presele mi obilaznicu oko jednog grada ne mozemo da pocnemo da gradimo vec 30 godina.

Dve deonice su usle u plan rekonstrukcije iz onog kredita Svetske banke. Tu su opet neke deonice neopravdano dobile prioritet, kao npr put Mrcajevci-Kraljevo koji je takvog kvaliteta da je kao aerodromska pista za toplicke puteve. On je stavljen kao hitniji od one deonice gde tockovi ispadaju na 40 km/h.

Ne znam da li sam kacio ovaj snimak, ali nije lose podsetiti se. Ovo i dalje izgleda ovako. Snimljeno je pre godinu ipo dana. Rupe se krpe svakog meseca ali dzabe, Jedna jaca kisa je dovoljna da put ujutru osvane sa kraterima. Da ne pricam kako je zimi.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9dpOFS2IGqU[/youtube]
 
@forest
Potpuno si u pravu, ovde je preko potreban auto-put
 
B92, 15.3.2017.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1240451

"Auto-put mira isplativiji od Koridora 11"

Auto-put Niš-Priština, koji se već naziva 'auto-put mira', bolje bi povezao region i doprineo njegovoj većoj stabilnosti, kaže ministarka Zorana Mihajlović.

Svaka vrsta povezivanja znači još veću stabilnost u regionu i zato je Vlada Srbije kao prioritet stavila upravo infrastrukturne projekte od regionalnog značaja, kao što je auto-put Niš-Merdare-Priština, rekla je Mihajlović za Tanjug.

"Za autoput Niš-Merdare, dužine 77 kilometara, radi se projektna dokumentacija, koja će biti gotova tokom ove godine i razgovaraćemo o modelu finansiranja tog projekta", rekla je Mihajlović.

Ona je istakla da ćemo izgradnjom autoputa Niš - Merdare-Priština povezati Koridor 10 sa Albanijom i lukom Drač, kao i da će Srbi sa Kosova imati najbolju moguću vezu sa centralnom Srbijom i Beogradom.

Mihajlović je podsetila da je odluka o izgradnji auto-puta Niš-Merdare-Priština doneta na predlog premijera Srbije Aleksandra Vučića, u okviru Berlinskog procesa, čiji je cilj jačanje saradnje u regionu Zapadnog Balkana.

Ideja o izgradnji ovog autoputa prvi put je predstavljenja u avgustu 2014. godine, nakon čega je projekat označen kao jedan od infrastrukturnih prioriteta u regionu.

"Do kraja godine biće završena projektna dokumentacija i tada ćemo moći konkretnije da govorimo i o početku izgradnje 'autoputa mira', kako se već sada naziva ovaj projekat”, navela je Mihajlović.

Premijer Srbije Aleksandar Vučić je ranije izjavio da je Srbija spremna da plati 350 miliona evra za gradnju našeg dela autoputa, koji ukupno košta 600 do 650 miliona, kao i da ćemo tražiti da nam EU da još oko 300 miliona evra.

Vučić je, takođe, rekao da želi autoput Beograd-Niš-Priština-Drač do 2020. kako bi mogle da se realizuju investicije na albanskom primorju.

Konsultant za strana ulaganja Mahmud Bušatlija je izjavio Tanjugu da je, prema njegovom mišljenju, projekat autoputa Niš - Priština "smisleniji nego projekat Koridora 11".

"Ovaj put (do Prištine) daleko je isplativiji ne samo politički, već i ekonomski, jer povezuje Beograd koji ima 2,5 miliona ljudi sa južnom pokrajinom koja ima dva miliona, dok u zaleđu ima Albaniju sa kojom je Priština dobro povezano putevima i koja ima blizu četiri miliona ljudi i dve ozbiljne luke", kazao je Bušatlija.

Autoput Niš - Priština je deo Evropske transportne mreže.
 
Vrh