Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

Ipak realno gledano, za taj autoput ćemo najlakše dobiti povoljna sredstva od stranih kreditora. Druga velika prednost je što će putarinu za taj put uglavnom plaćati stranci (uglavnom iz Švajcarske i Nemačke), pa je i neto platnobilansni efekat veoma pozitivan.

Na žalost drugi pravci koji su nama značajni (Pojate-Preljina, Zrenjanin-Novi Sad-Šabac-Loznica...), nemaju ove dve prednosti, pa je zaduživanje skuplje, a efekti slabiji.

Ipak kako vidimo, gradnja ovog puta nije neki veliki bauk, i nadam se da ne isključuje istovremeni rad na završetku BG obilaznice što je ipak prioritet.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=409426#p409426:3ei5xtwe je napisao(la):
tragac » 06 Oct 2016 10:23 pm[/url]":3ei5xtwe]Niš-Priština se gura iz jednostavnog razloga što u slučaju WW3 će ovo biti glavni put za povezivanje Bondstila sa Istočnim frontom. Autoputevi su uostalom i izmišljeni zbog rata.

ovo naprosto nema smisla.
Pored Poljske, ceske, slovacke, madjarske, bugarske, a zatim drzava sa morima, grcke, turske i hrvatske (a sve one su clanice NATO) Amerima je bondstil relativno nebitan u tom smislu.
Njegova glavna svrha je bila odvracanje od ideje o oslobodjenju nase juzne pokrajine.
Okolnosti su se u medjuvremenu promenile, mi vojsku nemamo i bonstil funkcionise kao rezerva kao i mnoge druge baze po svetu.

jednostavno, u slucaju rata bi totalno apsurdno bilo dovlaciti opremu i oruzje autoputem na kosovo, pa ih pretovarati, kada se preko drzava clanica NATO moze direktno iz luka transportovati na polozaje (naravno, nadajmo se da do toga nece doci)
 
Dokle ste dogurali.

Možda je najlakše i sa najmanje rušenja da se AP-NI-PR provuče paralelno sa prugom -izbije tunel i dalje dolinom reke Toplice.



 
Zanimljivost vezana za Toplicu kod Prokuplja.

Toplica, reka koja teče uzbrdo

U samom gradu Prokuplju postoji retka prirodna pojava, koja bi mogla da privuče veliku pažnju i postane izuzetno atraktivna za turiste, a radi se o neobičnom prirodnom fenomenu vezanom za reku Toplicu, koji se mogu sresti u svetu ali je ovaj nadomak Prokuplja jedinstven u Evropi, kaže Radovan Tanasković, diplomirani turizmolog. Naime, reka Toplica prolazeći kroz Prokuplje pravi dve suteske – epigenetske doline. Ovakve pojave se javljaju u prirodi kada se reka nenormalno useca u više zemljište od otpornijih stena, i ako se u neposrednoj blizini nalazi niže zemljište sačinjeno od mekših stena. Naš poznati naučnik Jovan Cvijić je ovom prirodnom fenomenu dao ime, epigenija, objašnjava Tanasković.
RADOVAN TANASKOVIC
- Reka Toplica ide svojim tokom od Kuršumlije prema Prokuplju u pravcu severoistoka i dolazi na ulaz u Staro Prokuplje do prevoja, između Računkovog Brda na 393 metara nadmosrke visine i brda Hisar 358 metara nadmorske visine, koji nosi naziv Carina – objašnjava Radovan Tanasković. – Pošto na tom mestu nije uspela da probije svoje korito u pravcu kojim je tekla, skreće u obliku luka dužine oko 700 metara, praveći jedan izduženi polukrug. Ono što je važno naglasiti je da reka skreće u potpuno suprotnom pravcu u kome do tada tekla, prema jugozapadu i tako formira skoro paralelno korito, dužine 1 030 metara. Ako se ovaj deo toka Tplice posmatra sa brda Hisar, stiče se utisak da voda ide uzbrdo, što što izgleda čudno i atraktivno za posmatrača. Reka dalje useca korito u dužini od 3 150 metara, obilazeći brdo Hisar, praveći vodotok skoro kružnog oblika i vraćajući se u pravcu severa, dolazi blizu mesta odakle je skrenula, na svega 360 metara udaljenosti – objašnajva ovu neobičnu pojavu Tanasković i nastavlja:

- Reka dalje nastavlja svoj tok u pravcu severoistoka sve do prevoja između brda Malo Gube i Veliko Gube, polukružno skreće u pravcu juga još 2 310 metara, odakle nastavlja u pravcu istoka, prema svom ušću u Južnu Moravu – kaže Tanasković. – Tako na ovaj način, koji je vrlo redak u priridi, reka Toplica obilazeći oko brda Hisar useca korito od oko 4 890 metara, a bilo je potrebno da probije korito dužine od samo 360 metara i nastavi istim koritom kojim sada ide nakon obilaženja brda Hisar. Obilazeći Malo i Veliko Gube Toplica useca korito dužine 3 220 metara, a ako bi išla pravo korito bi bilo dužine 1 340 m.

Na ovaj način reka Toplica prolazeći kroz Prokuplje pravi korito dužine 7 110 m, a ako bi išla pravo da zaobiđe Veliko Gube sa južne strane onda bi ukupna dužina korita kroz Prokuplje bila 1 690 m.

EPIGENETSKO USECANJE KORITA TOPLICE-Sličnih prorodni fenomena, kao što je ovaj u Prokuplju ima u svetu, ali mnogi autori za ovaj primer kažu da je jedinstven u Evropi – zaključuje Tanasković, diplomirani turizmolog i istraživač ovog fenomena i naglašava da ova retka i vrlo atraktivna prirodna pojava još uvek nije turistički valorizovana, i promovisana, pa je za mnoge turiste koji prolaze kroz Prokuplje nepoznta.

-Postoje razne mogućnosti da se ova retka prirodna pojava valorizuje i prezentuje čime bi se upotpunila ukupna turistiška ponuda Toplice – smatra Tanasković.

http://www.belami.rs/toplica-reka-koja-tece-uzbrdo/
 
Највише волим ликове који кажу да у Нови Сад стигну за пола сата, у Ниш за сат и по, у Крагујевац за сат...

Vučić: A koja nam je luka bliža od Drača

Niš -- Kada bude napravljen auto-put Niš-Priština od Beograda do Drača će se stizati za samo četiri i po sata i srpski privrednici imaće dobru vezu s albanskim lukama... (ТАНЈУГ)

Болид.
 
Ja sam pre ovih radova stizao od kragujevca do beograda i to od vrata do vrata za sat vremena. Imao sam utisak da mi više vremena trebalo od bubanj potoka do mostara nebo od batočine do bubanj potoka.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
То ти је просек 140 км на сат, а с обзиром да је "од врата до врата", укључује и градску вожњу. И две наплатне рампе. И успон уз Бубањ поток и спуст наниже. И вожњу обичним путем. Значи, аутопутем си константно возио... 200? У реалном саобраћају?

Зато се мени чини да је то сат и 20, па се некако у друштву заокружи на "сат".
 
kragujevac naselje bresnica.

do kružnog toka na moto putu se stiže bez prolaska kroz centar.

dobro si pretpostavio brzinu. samo da dodam da je bilo i više a da ispod 200 nije padalo. u realnom saobraćaju oko 06h ujutru.
 
тебе треба спаковати у затвор због те брзине (ако си ти возио, ако ниси онда возача)
 
Ako je vozio 200 na sat sve vreme mogu da zamislim koja je to potrosnja bila a i nije dobro za motor da bude na 7000 obrtaja toliko dugo, osim ako je neka visokoturazna masina.
 
Potrošnja je bila 15l+.

Nije bilo svo vreme 200kmh+ već deo batočina-bubanj potok.

A drug stvar. Nije to velika brzina za auto put.

Danas vozim slabiji auto i uvek kad vozim stavim tempomant na 160km/h i tako vozim. Nikad nisam imao problema no kroz jednu zemlju koju sam vozio. Da imam jači auto i da mi potrošnja ne predstavlja problem vozio bih i brže.

Послато са SM-J710F уз помоћ Тапатока
 
Razumem te MilisaV-e.
Mislim za takvu voznju je presudan auto. Moze neki V6-V8 da izdrzi voznju u kontinuitetu 180-200 na sat. Moja konstatacije se samo odnosila na potrosnju i na to da nekom obicnom automobilu to bas i ne bi prijalo.
Naravno za autoput 200 km/h nije nista spektakularno ako znas da vozis i ako imas dobra kola.
 
http://www.politika.rs/scc/clanak/36596 ... ka-nuznost

Антигеографска нужност

Aутопут Ниш – Приштина – Тирана – Драч био би коридор у једном правцу
Аутор: Марко В. Милошевић

Балкан је пакао поплочан злим намерама великих сила, речи су Џона Гантера. Потврду ове реченице видим у „отопљавању” дипломатских односа Албаније и Србије. Приликом последње посете Србији, албански премијер Еди Рама искористио је прилику да нас још једном позове да признамо Косово и Метохију као независну и суверену државу. Тако је указао експлицитно да не уважава интересе земље домаћина и тиме отворио питање да ли је отопљавање односа мотивисано самостално или под притиском великих сила. Међутим, нема места чуђењу оваквом ставу aлбанског премијера. Од формирања државе Албаније (1912) до данас интереси су нам били готово увек супротстављени, са неколико веома кратих прекида, када је уследило отопљавање односа, и то последњи пут од 1946. до 1947. Граница која је раздвајала ове две територије је у најдужем периоду имала особине баријерe. То подразумева границу националистичких и геополитичких супротности, високо милитаризовану са строгим режимом безбедности. У склопу отопљавања и успостављања снажнијих економских односа најављена је изградња аутопута Ниш – Приштина – Тирана – Драч.

Ако анализирамо структуру простора у коме је трасиран овај аутопут, намеће се закључак да тај пројекат не би требало да буде приоритет Србије, што би се могло означити као антигеографска нужност. Овакво виђење је у колизији с основним одредбама евроинтеграција, које указују на значај инфраструктурног увезивања простора. Будући коридор би могао имати пре свега геополитичку и демографску димензију, па тек онда можда и економску. Траса предвиђеног аутопута требало би да иде од Ниша преко Мерошине, Топлице, прелаза Мердаре, Лаба, Приштине, Призрена, Тиране и Драча. Структурно, ова траса аутопута може се поделити на две деонице. Прва је од Ниша до Мердара и друга од Мердара до Драча. Ове две деонице повезују просторе који су међусобно геополитички подељени, етнички поларизовани и демографски асиметрични (у погледу броја и структуре становништва).

Прва деоница је трасирана преко демографски инфериорне територије која је насељена српским становништвом и за коју је карактеристичан интензиван процес емиграције, висок удео старог становништва и мала густина насељености. Насупрот ње је друга деоница која пролази преко територије насељене Албанцима и коју карактерише пренасељеност с великим уделом младог становништва. Контакт ове две деонице чине Горња Топлица (једна од најизразитијих емиграционих регија у централној Србији насељена Србима), са просечном густином насељености од 19 становника по километру квадратном и Лаб (Мало Косово) на Косову и Метохији (етнички најхомогенија албанска регија на КиМ), где је густина насељености 148 становника по километру квадратном.

Предвиђена траса аутопута заобилази области и енклаве насељене доминантно српским становништвом на простору Косова и Метохије, што би додатно допринело њиховој територијалној маргинализацији. Успостављање овог саобраћајно-инфраструктурног коридора представљало би основу за „интравенско” ширење албанског капитала и становништва на просторе најпре Горње Топлице, а потом и ка Нишу и даље према северу. То би био коридор у једном правцу који би водио од централне и северне Албаније према Србији и њеним централним деловима. Оваквим тумачењем дајем повода да неко овакав став сматра производом ксенофобичног промишљања.

Међутим, изражени процеси етничке пиратерије који за последицу имају нарушавање територијалног интегритета Србије и Македоније последњих деценија могли би у томе да их демантују. Изградњом наведеног аутопута, као и већ раније дефинисаним коридором VIII (Драч –Тирана –Скопље – Софија), била би успостављена физиологија такозване Велике Албаније. То би убудуће могло додатно да утиче на дестабилизацију држава које су геополитички подељене и где је присутна једносмерна опасност од угрожавања територијалног интегритета на релацији Албаније са Србијом и Македонијом.

Географски институт „Јован Цвијић” САНУ
 
Ja sebe smatram daleko od intelektualnih kapaciteta ljudi u SANU.
No, bez obzira na to, voleo bih da mi neko pojasni kako to (citiram): ""uspostavljanje ovog saobracajno - infrastrukturnog koridora predstavlja osnovu za "intravensko sirenje" albanskog kapitala i stanovnistva na prostre Gornje Toplice, ka Nsu i dalje ka severu"" (kraj citata) ???

Jesmo li u proteklom veku imali dobre saobracajne veze izmedju albanije i nase juzne pokrajine KiM? Ja bih rekao da nismo.
Pa ipak, to nije sprecilo desetine hiljada (mozda i znacajno veci broj) etnickih Albanaca da se iz albanije presele u SFRJ, zar ne?

Takodje, potpuno je jasno da 'pusta zemlja' nije resenje. A ceo taj potez uz KiM jeste pusta zemlja. Napustili su je Srbi, ali su je napustili i Albanci. Do 199O su je napustali odlazeci uglavnom u Beograd i druge vece centre tadasnje drzave (SFRJ), a kasnije su odlazili ka Pristini ili zapadnoj evropi...

Pametan covek uci i od svojih neprijatelja.
E pa u tom kontekstu, pogledajmo HR i njihovu politiku 'spaljene zemlje' realizovane u akcijama Bljesak i Oluja.
Epilog je da je 20 godina kasnije vecina te teritorije PUSTA. Ogromna prostranstva severne Dalmacije, Like, Banije, Korduna...
Sve se to moze opisati jednom recju - Divljina
Nisu se naselili niti hrvati iz Burgenlanda, niti iz vojvodine, niti hercegovci... Ni Srbi se nisu vratili...
A autoput je bas tu prosao, kroz te oblasti...

Bojim se da se ovde mesaju babe i zabe. Neki sasvim drugi parametri su presudni da se neko od nekud odseli ili naseli. To dokazuje i emigriranje iz nase zemlje, jer koliko vidim iseljavanje u Australiju (neko bi rekao 'kraj sveta' je znacajno vece nego iseljavanje u Madjarsku zar ne?

Albanija postoji kao suverena drzava. Kosovo takodje, samo sa neregulisanim statusom po nama icdelu sveta. Po drugima i ona je drzava.
I mi, koji (kao) negiramo drzavnost Kosova, pregovaramo sa njima kao ravnopravnim partnerima, i oko telekomunikacija i oko udela u vlasnistvu firmi sa KiM. Sta je to nego neka vrsta 'pregovora oko deobnog bilansa nakon otcepljenja'?
Ali na stranu to.
Na tim prostorima zivot funkcionise. Postoje stanovnistvo i pravni subjekti. Oni imaju potrebu veze sa ostatkom sveta. Na nama je oce li deo te veze ici i kroz nasu zemlju, ili nece. Na nama je da odlucimo. Ako ne bude autoputa Nis - Pristina, bice Podgorica - Pristina. Skoplje - Pristina je vec u izgradnji, ako se ne varam. Ici ce oni na te pravce, nije problem, te se u krajnjem slucaju opet mogu naseliti u Toplicki okrug. Samo ako to zele. A ne zele... ne zeli niko.
Dosta im je da traktorima ilegalno udju i seku sumu unutar uze Srbije...

P.S.
Za sprecavanje promene etnicke strukture u Toplici, gospoda iz SANU morace bojim se, malo vise da zagreju stolice i angazuju vijuge. :)




Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ukrali nam Kosovo a Laki bi sad dalje da pušta u kuću lopove?
Kao prvo lopove treba staviti u zatvor, u ovom slučaju ne treba im dati prelaz u Srbiju bar dok ne vrate otetu teritoriju i dok se ne vrate u Albaniju. Ako ne žele da se vrate, a trenutno smo mi i naši saveznici slabiji, onda im bar ne treba dozvoljavati ulaz u Srbiju. Kazniti ih maximalno za otimačinu: učiniti im život što težim sa ciljem da im se ograniče resursi i oteža dalji rast populacije. Bar kolko trenutno možemo. U trenutku kada Amerika oslabi na Balkanu, treba ih sa novim svetskim vladarima vratiti u Albaniju, a našim ljudima podeliti zemlju i imovinu po Kosovu. Time bi se smanjilo siromaštvo u Srbiji, kao i povećali naši resursi a to bi otvorilo vrata većem rastu naše populacije. Dakle nemam ništa protiv Albanaca kada nam vrate našu teritoriju. Posle toga možemo biti prijatelji ako žele, ali sad dok su nam ukrali teritoriju mi nemamo interes da se mirimo. A to je ono što pokušavaju SAD i EU: proterali smo vas sa Kosova, pa ajd sad lepo da se mirite i prihvatite status quo, da su Albanci realnost na Kosovu. Ništa od toga.
Što se tiče luke Drač, i da mi je najbliža na svetu ja neću dozvoliti da Albanci ikada profitiraju na meni. Svaki dinar koji ja dajem je podrška za neku ideju, bilo da kupujem hleb, čokoladu, gaće. A moja ideja je da te pare dobiju naši ljudi čak i ako su malo skuplji ili ako im je kvalitet malo niži. Ako su mnogo skuplji ili ako ne pravimo neku robu, onda ću iz istih razloga kupiti prvo sledeće kinesku, pa tek onda na kraju evropsku. Pre ću robu prevoziti preko drugih luka. Ako hoće da kupe nešto - hoće, ako neće - neće, ali mi njima ne treba da punimo džepove.
Treća stvar, ako je zemlja "prazna". Ona nije prazna ona i dalje naš nacionalni resurs, imamo šume, zemlju, vode... što sve možemo u budućnosti iskoristiti kao izvor naših prihoda. Zemlja nikada nije "prazna". Pogledajte po Vojvodini, imate selo a okolo desetine kilometara "praznih atara". Kakvi prazni atari, to je resurs od kog ti ljudi u selima žive. To što nekome iz grada ko nema veze sa životom, prolazivši vojvođanskim ravnicama deluje da je prazno, to je njegovo nepoznavanje kako tamo stvari funkcionišu. Nekima je zemlja izgleda "puna" samo ako je komšija komšiji na glavi tipa Bulbuder.
 
Kakva pakosna "analiza" deda iz SANU. Ti ljudi nas unistise. Sto veci sovinista, to visi akademski polozaj ...

Ne moze Kosovo, bilo nezavsno ili ne, da ostane izolovano od sveta. Izgradja autoputa je jedna od retkih stvari oko kojih mozemo da se slozimo.
Znamo da inat ni jednoj strani nije nista dobro doneo, samo jos vise mrznje i prokletstva.

Autoput bi trebao sto kracim putem da se izgradi od Pristine do Nisa. To je Albaniji i Kosovu najbrzi/jedini put do Evrope.
Autoputevi i onako sluze da se preko njih sto brze preleti, cemu dilema?
Ne znam po cemu bi ovi lokalni postojeci putevi bili manja "opasnost" po opstanak srpskog stanovnistva?
 
Gospodin Marko Milošević je napisao tekst, a ja prosto ne verujem da neko sa te pozicije može da izvali nešto na nivou njuz-net-a.

Ukratko: Imamo pust i nerazvijen kraj, sa tendencijom potpunog iseljavanja. Nipošto tu da se gradi autoput. Zašto? Pa doći će tim putem neki drugi ljudi (sa zapada) i naseliće se.

Razmišljanje na nivou predškolca, ili eventualno prvi razred OŠ (dok je još opisno ocenjivanje).
 
Људи, не треба од сваке теме да правимо панел за расправу о највећим домаћим и светским проблемима. Постоје јасна правила која каналишу овакве форуме да не склизну у те воде - једно од њих је да се не промовише рат. То стварно везе нема с путевима.
 
Slazem se, zato sam i obrisao par postova
 
Šta će im auto put kad su trajektom iz Drača za 10 sati u Bariju. I posle lagano ka zapadu.
 
i to sto kazes... Taj trajekt je mnogo jeftiniji nego ovaj nas Bar-Bari, mada i ovaj masovno koriste u sezoni godisnjih odmora jer tamo kod njih vozi nekoliko kompanija i pretrpano. Sto se tice Albanije i puteva non stop samo grade, rekonstruisu, za zadnjih 10god koliko ima da ja idem tamo mnogo su izgradili.
 
Ok Igore izvini. Poštujem pravila sajta, iako mislim da to što neću izneti ideju na ovom mestu, a izneću je na 100 drugih, neće zaustaviti samu ideju. Suština mog posta je bila protivljenje ovom autoput iz političkih, nacionalnih razloga, tako da bez ulaska u te razloge ja ne mogu objasniti zašto sam protiv ovog auto puta. Tako da ste mi oduzeli 90% suštine ove teme, ostaje mi samo da pratim i komentarišem njenu projektu stranu (trasa, rokovi, cena izgradnje...). Takođe mislim da ne razumete razliku između "pozivanja na rat" i prava na samodbranu koje ima svako živo biće kad ga neko napadne ili pokuša da istera iz njegove kuće. Čak suprotno, mislim da bi neizgradnja ovog autoputa doprinela miru u budućnosti.
 
Vrh