Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

Naprotiv, sa ovog plana se vidi dosta toga. Ako pogledaš atare sela kroz koja prolazi trasa jasno je da još od Merošine nova trasa ide barem 1-2 km južnije od magistralnog. Od Nove Božurne ide južno od kasarne i izlazi opet južno od PK (Bela Voda, Ćukovac, Gubetin...), a ne severno (Mala Plana, Potočić, Bresničić, Beloljin...). Verovatno planiraju da ide uz reku i to verovatno desnom obalom. Dovoljno sam gazio i psovao razbucanu kaldrmu sa tvojih slika (a još je gore što se tiče gužve u centru oko škole) da bih mogao da tumačim šta je u prostornom planu. Kako i gde planiraju da to provuku, gde će biti eventualni tunel i most preko Toplice, pojma nemam. Verovatno niže od stadiona i fabrike, pa u tunel, otkud znam... Uostalom nema šanse da autoput ide usponima i serpentinama kakve su kod Božurne i Jugbogdanovca kao na magistralnom. U krajnjoj liniji nisam ja to projektovao (mada ne vidim da bi severna varijanta bila piece of cake za autoput u punom profilu), čak ni ne osporavam da možda jeste glupo. Samo konstatujem ono što se vidi na slikama i u opisu...
 
Sve se slazem sa tobom. Ali provuci autoput juzno od grada ili juznim delom grada je jedino izvodljivo tunelom ili da ga dignu na visinu nekim mostom, vijaduktom iznad tog dela grada. Autoput tu normalno da ide ne moze. Kako bi ga ukrstili sa prugom, industrijskom zonom, tu je i bolnica, stotine privatnih kuca....
Znaci jedino mislim da autoput tu moze da ide nekim objektom koji ce kostati ko zna koliko.

Sa severne strane je laksi teren, naravno da nece ici uz magistralni put jer magistralni put ide kroz sela.

Juzna trasa jeste kraca ali kazem ti imace objekat koji ce kostati papreno. Verovatno tunel .

PIK0mvw.jpg


Teren juzno od grada izgleda ovako:

u2A8UHS.jpg


Hiasarski tesnac

TdpfZyJ.jpg


Severno od grada iza brda Borovnjak je teren ovakav.

Fjcqstq.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371959#p371959:26s0nnjr je napisao(la):
forest » 17 Feb 2016 09:48 am[/url]":26s0nnjr]Sto je najgore taj deo je mogao potpuno da se izbegne izgradnjom deonice od 120 m kojom bi ta serpentina bila resena. Nikome nikada nije palo na pamet da napravi ovo.

VA1zVGH.jpg


Aaaa... gledah nesto mapu (postao sam ko RioBl ;) )

cini mi se da je ova `serpentina` sa krivinom posledica zatvaranja za saobracaj jedne druge ulice u gradu?
Kada je to uradjeno? I kako tada ovo nije kvalittetnije reseno?
Ili je samo bio cilj napraviti `korzo` (pretpostavljam da je to razlog) i slikati se za medije, bez alternativnog prqavca kuda bi prosao tranzitni saobracaj...
 
B92, 22.02.2016.
http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?y ... id=1099605

Jedna traka autoputa Niš-Drač do 2023.

London - Jedan od prioritetnih infrastrukturnih projekata je izgradnja autoputa Niš-Merdare-Priština-Tirana-Drač, ocenjeno je na Investicionom samitu Zapadnog Balkana.

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović i evropska komesarka za saobraćaj Violeta Bulc sastale su se na marginama Investicionog samita Zapadnog Balkana koji organizuje EBRD u Londonu, a koji je okupio premijere zemalja Zapadnog Balkana, ministre i vodeće poslovne ljude.

"Ovaj autoput je od izuzetnog značaja za region. Jedna traka autoputa Niš-Priština za saobraćaj u oba smera biće gotova do 2023. godine", rekla je Mihajlović nakon sastanka, saopštilo je ministarstvo.

Mihajlović sa premijerom Srbije Aleksandrom Vučićem i ministrom finansija Dušanom Vujovićem učestvuje na skupu koji ima za cilj da predstavi potencijalne investicije i poslovne mogućnosti na Zapadnom Balkanu.

Za Srbiju značaj ove deonice nije samo u povezivanju Niša sa Prištinom već je glavna veza sa Koridorom 4 koji većim delom ide preko Bugarske i Rumunije i sa Koridorom 10 i rutom Sarajevo-Podgorica Vlora, saopštilo je to ministarstvo.

Mihajlović je razgovarala sa evropskom komesarkom za saobraćaj o mogućnostima i značaju regionalnog saobraćajnog povezivanja.

Mihajlović je Bulc informisala o daljim aktivnostima i merama koje se u okviru Osnovne transportne mreže Zapadnog Balkana moraju realizovati do sledećeg Samita planiranog za jul 2016.

"Srbija po planu sprovodi sve aktivnosti na realizaciji infrastrukturnih projekta koji su dogovoreni tokom susreta premijera Zapadnog Balkana i zvaničnika EU u avgustu 2015. u Beču", rekla je Mihajlović tokom sastanka sa Bulcovom.

Mihajlović je posle tog sastanka učestvovala na panelu sa temom proširenja transevrospke transportne mreže Zapadnog Balkana i regionalnom povezanošću.

Panelom je predsedavao generalni direktor EBRD-a za infrastrukturu Tomas Majer, dok su osim Mihajlović o pitanjima razvoja saobraćaja u regionu diskutovali i Bulc, ministar saobraćaja Albanije Edmond Haksinasto, generalni direktor kompanije Gebruder-Vajs Volfram Senger-Vajs i generalni direktor kompanije Granit Zoran Milkovski.

U sektoru Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u Srbiji aktivno je šest kredita EBRD-a ukupne vrednosti 625 miliona evra.

Taj novac namenjen je projektima izgradnje deonica na Koriodiru 10, rehabilitaciji pruga, puteva, podizanju bezbednosti saobraćaja, nabavke elektrolokomotiva.
 
Za Srbiju značaj ove deonice nije samo u povezivanju Niša sa Prištinom već je glavna veza sa Koridorom 4 koji većim delom ide preko Bugarske i Rumunije i sa Koridorom 10 i rutom Sarajevo-Podgorica Vlora, saopštilo je to ministarstvo.


Граду "Влора" име на српском језику је Валона и из њега нам је својевремено у госте дошао ФК Фљамуртари (црко бих да ово нисам написао) :wink:


Иначе, градњу полуаутопутева (масовних асфалтних губилишта) законом бих забранио.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=372432#p372432:qqwvtbwe je napisao(la):
laki72 » 20 Feb 2016 02:44 pm[/url]":qqwvtbwe]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=371959#p371959:qqwvtbwe je napisao(la):
forest » 17 Feb 2016 09:48 am[/url]":qqwvtbwe]Sto je najgore taj deo je mogao potpuno da se izbegne izgradnjom deonice od 120 m kojom bi ta serpentina bila resena. Nikome nikada nije palo na pamet da napravi ovo.

VA1zVGH.jpg
Aaaa... gledah nesto mapu (postao sam ko RioBl ;) )

cini mi se da je ova `serpentina` sa krivinom posledica zatvaranja za saobracaj jedne druge ulice u gradu?
Kada je to uradjeno? I kako tada ovo nije kvalittetnije reseno?
Ili je samo bio cilj napraviti `korzo` (pretpostavljam da je to razlog) i slikati se za medije, bez alternativnog prqavca kuda bi prosao tranzitni saobracaj...


Uh gresis, ta krivina, tj serpentina postoji jos od pre II svetskog rata. Kaldrmisana je 1938 i ta kaldrma stoji i dan danas. Tako da ona nema veze sa zatvaranjem dela glavne ulice i pretvaranjem iste u pesacku zonu. Tom ulicom gde je sada pesacka zona je svakako bio zabranjen saobracaj za teretna vozila. Ona je bila zatvorena za vozila svakog dana od 17-24 h kada je sluzila kao korzo. Smatram da je dobro sto je Prokuplje dobilo pesacku zonu jer bez toga ovaj grad ne bi imao apsolutno nista. A problem svih problema je kako to da izgradnja obilaznice nije zapoceta ni 30 godina od kada je projektovana dok se u Srbiji gradilo sakom i kapom, pa su napravljeni objekti i deonice koje su mnogo manje bitne.
Studija izvodljivosti koju je radio Gradjevinski fakultet u Nisu je pokazala da dve postojece ulice mogu da prihvate saobracaj. Koliko je studija relevantna ne znam, znaci svakako je uradjena pre pretvaranja dela glavne ulice u pesacku zonu, ali pitanje svih pitanja je zasto Prokuplje za sve ove godine nije dobilo obilaznicu, a ne zasto je poplocana glavna ulica.
 
Pa ja sam na to i mislio.
Nemam nista protiv poplocavanja u gradskom jezgru, ali imam protiv toga sto u okviru tih radova nije uradjena i kakva takva funkcionalna obilaznica.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Nije izvodljivo da bude uradjena bilo kakva funkcionalna obilaznica. Jedina obilaznica koja moze da bude uradjena je ona kojom se zaobilazi citav grad.

Problem sa serpentinom je postojao i pre poplocavanja glavne ulice. Ono sto je jedino moglo to je da se serpentina ispegla onako kako sam nacrtao na karti. Ali to nikada niko nije razmatrao u Prokuplju.
 
Evo corups delicti.

JP Putevi Srbije uklanjaju kocku u Varvarinu na drzavnom putu drugog reda 187 koji vodi ka selu Obrez u duzini od 1500 metara kako bi je asfaltirali. Kocka je u jako dobrom stanju i na neki nacin zastitni znak Varvarina pa se gradjani Varvarina bune i protive skidanju kocke.


Istovremeno u Prokuplju na magistralnom putu I reda, na jednoj od najopterecenijih deonica stoji kocka koja je postavljena pre II svetskog rata, koja je u jako losem stanju i ta kocka nije prioritetna za zamenu! Ajde neka mi neko objasni to. Pri tome deonica u Prokuplju je duzine 200 metara, znaci za to nema para, a za 1500 metara u Varvarinu ima para!
Znaci i dalje se putevi rade samo tamo gde neko ima i moze da "sredi", politicki, rodjacki, kumovski, partijski!

Varvarin
JrRz94X.jpg


Prokuplje
NDIZjtK.jpg


Inace snimicu ovog dana tu deonicu u Prokuplju, pa to su krateri!
 
Ove iz puteva treba urnisti kroz novine provuci drobnjak je jedan veliki bilmez koji drobi i nista normalno ne radi
 
Velika očekivanja od auto-puta Niš-Priština-Drač

Auto-put od Niša, preko Prištine, do Drača, o čijoj su izgradnji nekoliko puta razgovarali premijeri Srbije i Albanije, trebalo bi da bude važna investicija ne samo za našu zemlju, već za ceo region Zapadnog Balkana. Prema prvim procenama, investicija će biti vredna oko milijardu evra, a deo novca trebalo bi da bude obezbeđen iz evropskih fondova. Nova saobraćajnica treba da oživi i ekonomski ojača jug Srbije.

Auto-put sa četiri trake dug 137 kilometara povezao je pre tri godine Tiranu i Prištinu. Dalje ka Nišu, preko Merdara, pored Kuršumlije i Prokuplja gradiće se još 120 kilometara.

Novi putni pravac, preko Drača i Valone povezaće Jadran sa Koridorom 10 ka istoku, severu i jugu Evrope, ali i sa Koridorom 4 koji vodi kroz Bugarsku i Rumuniju

Profesor Građevinsko-arhitektonskog fakulteta u Nišu Dušan Cvetković ističe da će taj pt biti alternativa Koridoru 11 i da će povoljno uticati na trgovinu i turizam.

Planovi o izgradnji auto-puta od Niša preko Merdara i Prištine do Drača, obradovali su ne samo Nišlije već i žitelje Dobriča i Toplice. Voćari iz ovih krajeva nadaju se da će im novi auto-put doneti i novo tržište.

"Svako novo tržište je dobrodošlo. Mi već pregovaramo sa nekim firmama iz Albanije. Mislim da će izgradnja tog puta dosta ubrzati trasnport robe do njih, naročito kada radimo voće, jer se ono brzo kvari", objašnjava vlasnik hladnjače u Prokuplju Saša Bogdanović.

U Kuršumliji kažu da im auto-put kojim bi trebalo da stignu i novi investitori uliva nadu za njihov siromašan kraj duž administrativne linije ka Kosmetu

"Kuršumlija je ostala gotovo bez stanovnika isključivo iz ekononskih razloga. Očekujemo da će novi investitori da preporznaju značaj ovog kraja i da otvore neku novu fabriku ovde", kaže predsednik Opštine Kuršumlija Radoljub Vidić.

Od Niša do Drača, auto-put biće dug 384 kilometara. Deo novca za njegovu izgradnju obezbediće EU

"Nije na Evropi da odlučuje do kraja o tome šta je važno za Srbiju ili Albaniju. Važno je da vi znate šta hoćete. Ako hoćete baš taj put i ako je to cilj, Evropa treba da podrži tu ideju koja od vas dolazi", navodi član Evropskog parlamenta Ivan Jakovčić

Osim auto-puta, planirano je da Srbija i Albanija budu povezane i želeničkom prugom od Kraljeva preko Prištine do Tirane.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... C4%8D.html
 
Još jedna bitka sa Putevima Srbije dobijena.
Kao što sam već pisao od druge polovine 2012 na Topličkoj magistrali primetan je značajan porast saobraćaja kao posledica povratka albanskih gastarbajtera na ovaj putni pravac preko kog iz Evrope idu na Kosovo. Negde do 2010 apsolutno nije bilo tog tranzita, onda su počeli da se vraćaju na ovaj putni pravac sporadično, zatim organizovano u kolonama, a sada već potpuno normalno prolaze ovuda.

Evidentni porast prometa nisu prikazivala i brojanja saobraćaja koju vrši JP Putevi Srbije zato što je na većini deonica brojanje rađeno interoplacijom, a ne automatskim brojačima. Iako je evidentno bilo da je saobraćaj sve veći i veći, brojanja Puteva Srbije su pokazivala konstantno opadanje prometa za nekih 5% na svim deonicama od Niša do Merdara. Ali na terenu promena je bila evidentna i najbolje sam je ilustrovao podatkom da je do pre nekoliko godina bilo moguće voziti od Kuršumlije do Merdara i ne sresti ni jedno jedino vozilo na tih 35km puta. Danas ne samo da je nešto tako nemoguće, nego se vrlo često na Merdaru formiraju kolone. Nakon mojih brojnih dopisa stanje je poboljšano i PGDS se više ni na jednoj deonici ne računa interoplacijom već ako ne automatskim brojanjem onda barem periodičnim automatskim brojanjem.

U tabeli možete videti poređenje prosečnog dnevnog saobraćaja 2013 i 2015 godine. Na svim deonicama imamo povećanje. Na dve poslednje deonice dakle od Kuršumlije ka Merdaru, gde više nemamo gradove niti značajan domaći saobraćaj povećanje je najveće. Dakle isključivo kao posledica povećanog tranzita. Ubeđen sam da će narednih godina PGDS biti i dalje u porastu.

dwjumK2.jpg
 
Лепо речено од стране Премијера само да је још и истина ида заиста почну да граде и повезују ове градове ауто путом, нарочито значајан моравски коридор Појате Прељина.
 
Da li je neko razmišljao od vas da bi krak autoputa ka Prištini trebao da ide nekom drugom trasom?



Mislim da bi bilo bolje Prištinu i Albaniju povezati na autoput od Beograda ka Crnoj Gori iz više razloga:
- autoput Beograd - Niš je već sada poprilično preopterećen, promet iz Turske I Grčke ka zapadu tim putem je iz godine u godinu sve veći
- autoput Beograd - granica sa Crnom Gorom će sigurno imati manje gužve pogotovo na relaciji Požega - granica sa Crnom Gorom gde se već sada dovodi u pitanje opravdanost (isplativost) njene izgradnje
- autoput od Požege ka granici sa Crnom Gorom bi mogao ići i zapadnije na želju Zlatibora i Prijepolja jer bi postojao i krak od Sjenice ka Novom Pazaru
- krakom od Sjenice i Novog Pazara ka Prištini bi povezali i naš narod na severu Kosova i Metohije, Kosovska Mitrovica
- saobraćaj ka Kosovu i Metohiji bi se usmerio preko severa Kosova i Metohije (preko administrativnih prelaza na severu) tako da bi i naš narod imao koristi jer carine koje se naplate na severu idu na poseban račun za razvoj severa gde naš narod ima većinu
- zapad je spreman da dobar deo autoputa ka Kosovu i Metohiji finansira, tako da bi imali više koristi, bolje bi povezali naš narod na severu Kosova i Metohije sa centralnom Srbijom, finansijski bi se potpomogli za izgradnju autoputa od Požege ka granici sa Crnom Gorom i dobili bi vrlo lepo pokriven taj deo Srbije putnom infrastrukturom
 
Oba pristupa imaju prednosti i mana, ali cinjenica je da ce Nis postati cvoriste tim autoputem i da ce dosta doprineti nerzavijenim opstinama Toplickog kraja.

Ovo bi mozda mogla biti neka buduca faza, odnosno kasnija alternativa, posto bi krak ka Novom Pazaru svakako bio potreban u nekom trenutku.
 
Ono što jeste prioritet i što se vidi iz brojanja saobraćaja je put od mesta Aleksandrovo (gde se put od koridora spaja na stari put) do Prokuplja i naravno obilaznica oko tog grada, što je oko 20km. Po mom viđenju tu je sasvim dovoljno odraditi magistralu u formi novog brzog puta rezervisanog za motorna vozila, bez raskrsnica u nivou, kakav i postoji prvih 6km od petlje ka Prokuplju. Dalje ka Kosovu svako ko ide zna da intenzitet saobraćaja nije veliki i da nema gužvi. Problem su naseljena mesta i poneko sporo vozilo tipa traktora.
 
Niš-Priština se gura iz jednostavnog razloga što u slučaju WW3 će ovo biti glavni put za povezivanje Bondstila sa Istočnim frontom. Autoputevi su uostalom i izmišljeni zbog rata.
 
Slatko me nasmeja. Pa sve što ima u toj bazi može da prođe za sat vremena postojećim putem.
 
Iz priloženog se vidi da samo tenkovi ne bi imali većih problema da prodju tim putem. Ali zašto se pravi autoput koji će opet biti produžetak već sezonski preopterećenog Koridora X umesto da se gradi neki od gore predloženih pravaca, recimo preko Čačka, Ivanjice i NP ili ka Crnoj Gori?
 
Био сам у Бондстилу, то је суперпренадувана прича (`беш америчку базу кад нема аеродром). А пут до Урошевца уопште није тако лош.
 
@tragac

Put preko Niša je logičan jer njima deo saobraćaja ide ka Bugarskoj i Turskoj. A generalno, ni ukupno sa onima koji nastave ka Beogradu, to i nije neki baš veliki saobraćaj, što se vidi iz brojanja saobraćaja. Mada, da auto-put BG postaje tesan jeste činjenica, ali nije kritično. Sa 120km/h možeš uvek da voziš, samo paziš da ti ne izađe neki kamion u preticanje.

...inače na putu Niš-Priština jedino pravo usko grlo je Prokuplje i jedino tu bi transporteri sa tenkovima imali malo problema, dok je ostatak puta sasvim ok za takva vozila.
Nego ajmo mi živjet kao da če tisuču godina biti mir. Pusti te teorije zavere. Tenkovima i ne treba put kad idu samohodno :)
 
Ne bi ni meni palo na pamet da ovaj na vlasti nije počeo naglo da insistira na završetku tog pravca iako ima mnogo bitnijih mesta koja vape za autoputem. A i činjenica da su na Kosovu autoputevi izgradjeni mnogo brže nego kod nas mi smrdi ;oni dole često manjkaju sa elementarnom urbanom infrastrukturom, o kulturi života i stanovanja neću ni da govorim), zato su im autoputevi kao u Holandiji.
 
Koliko sam ja upoznat njihovi autoputevi su radjeni kao donacije.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
ma je li, što im nisu donirali za razvoj poljoprivrede, regionalnih puteva, pruga, "donirali" su oni to sebi za bržu logistiku trupa. Već dosta puta vidjen scenario u istoriji. Evo npr u samoj Americi su tokom Hladnog rata gradili nekoliko autoputeva koji povezuju istočnu i zapadnu obalu, iako se paralelno razvijao i vazdušni saobraćaj a mreža pruga bila gusta. Ti putevi se i dan danas slabo koriste.

Eisenhower advocated for the highways for the purpose of national defense. In the event of a ground invasion by a foreign power, the U.S. Army would need good highways to be able to transport troops across the country efficiently. Following completion of the highways the cross-country journey that took the convoy two months in 1919 was cut down to five days.

Wikipedia: https://en.wikipedia.org/wiki/Federal_A ... ct_of_1956
 
Vrh