Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

@Tragac
Kulturna Komunikacija je jedna od tekovina civilizacije.
Takodje i drzanje teme i argumentacija svojih stavova u razgovoru sa drugima.
Izneo si stav da su nam putevi losi, jer smo 'uz Ruse'.
Na pitanje kako to da Belorusija koja je bas, bas uz Rusiju, ima odlicne puteve, slozio si pricu koja nema veze sa zivotom.
I cela tvoja postavka
"Kada priznate Kosovo, dobicete puteve" pada u vodu.
Puteve niko nece da ti da!!!
Mozes samo sam da ih izgradis. Dal iz sopstvenih sredstava, ili kroz kredite ili koncesije.
Pri tom ovde agitujes recenicom "deco volite Ameriku"
Jer od ruskog uticaja imaju koristi .... (bla, bla, bla)
Ti je voli, ako ti se voli!
Od ruskog, ne znam ko ima koristi, ali od Amerike su de a ovde ginula!!!
Druga koja su imala srecu da ne poginu imaju trajne traume od njihovog 'uticaja'.
Ako je izbor 'ruja' pijan od votke ili 'jenki' pijan od viskija koji salje tomahavk...
Pametnom dosta.
A ljubavi tu nema. Niti je ikada bilo. Niti ce je ikada biti!!!
U medjunarodnim odnosim POSTOJI SAMO INTERES.
Politicki, ekonomski, nije bitno. I samo na osnovu interesa se stvaraju saveznistva, sa ovima ili onima.
Kad to naucis, onda deli lekcije drugima!
Do tada, onu himnu odvrni u svoja 4 zida!
I voli ih. Tvoje pravo. Mazohizam je poznata pojava. I zahvali im se za malu Milicu Rakic i sve druge!

P.S.
Pametan ce shvatiti da 'u se i u svoje kljuse' jeste jedino resenje za napredak, al nekima koji veruju u poklone treba crtati...
 
1. Molim Igora da ukloni embed koji sam postavio (himnu suverene države koja je znanjem i slogom postala najmoćnija na svetu) jer pojedinci ovde to percipiraju kao uvredljiv/inkriminisani sadržaj.
Laki - zua sve što si rekao se i dalje ne slažem sa tobom osim što kažeš da ne postoji ljubav nego samo interes.
Potezanje Milice Rakić kao argumenta je veoma "lame". Da li su Japanci trebali da se zatvore prema Americi zbog Hirošime i Nagasakija, ili Nemačka zbog četiri i po godine svakodnevnog bombardovanja? Da li je Britanija trebala zauvek da prekine sve odnose sa Nemačkom posle bombardovanja Londona? Isto važi i za Vijetnam. Sve te države su pretrpele ogromne žrtve od američkih oružanih snaga koje definitivno jesu sklone prekomernoj upotrebi sile.
E pa pošto sve to znamo nije našima trebalo da čačkaju mečku i vrše oružane invazije na druge suverene zemlje, a sa Albancima na Kosovu se moralo drugačije od samog početka, pa kakav god da je ishod bio ne bismo bar bili bombardovani. Ovako smo i bombardovani i oteto nam je Kosovo bez ikakve odštete. Pritom je zaustavljen privredni razvoj jer sad je na vlasti reciklirana verzija "Vlade narodnog jedinstva" Mirka Marjanovića koja nam je navukla svu tu bedu na vrat.
 
Tema su putevi mene kao poreskog obaveznika interesuje gdje se dedise novci od
1.akcize na gorivo dio koji ide za puteve
2.od naplate putarine
3.od registracije auta
4.od saobracajnih kazni dio koi ide opstinama opet za puteve
Od tih para se slihtaju policiji pa kupuju kola iako mup mora da obezbjedi ista .
5.Pare iz kredita koji se gomilaju a puteva nigdje .
Mogao bi drzavni revizor pretresti malo puteve srb
 
Isuse.... :shok:
ne, necu nastaviti...

forest":t1dvwf3r je napisao(la):
E sada ja sam ubedjen da ima para da se svi putevi I reda u drzavi srede ali matematika vlasti je drugacija. Ocuvanje socijalnog mira je broj jedan od uvek. To samo u Srbiji ima da od registracije i putarine pare idu za penzije.

Ne slazem se sa ovim sto si rekao. Putarine ne idu u penzije, a sve i da idu, to cak nebi bilo nepravedno imajuci u vidu kako se penzioni fond trosio izmedju ostalog i na izgradnju infrastrukture.

Koliko je meni poznato autoputevi su dosta skupa investicija, kako za izgradnju, tako i za odrzavanje. negde sqam skoro procitao da i druge zemlje imaju problema sa odrzavanjem istih, a dobar primer za to je i Nemacka koja od 01.01.2016. uvodi putarinu za vozila sa stranim registarskim oznakama.

registracija i naknada za puteve?
nadji mi taj iznos? ne postoji vise uplatnica za naknadu za puteve!
a pod uslovom da je ona deo uplatnice koja ide u budzet srbije, evo iznosa dok je postojala:

Naknada za korišćenje puteva vazile 2011 godine !!!

Putnička i kombi vozila plaćaju po zapremini motora:

do 900 ccm : 130 dinara oko 1,1 EUR
901 - 1350 ccm : 150 dinara oko 1,3 EUR
1351 - 1800 ccm : 650 dinara oko 6EUR
1801 - 2500 ccm : 1.300 dinara oko 10EUR

2501 - 3150 ccm : 1.940 dinara
3151 ccm i više : 3.460 dinara

1-6 eur po vozilu je nista za odrzavanje putne mreze to je svima jasno.

To sto lova od taksi na gorivo ne zavrsava na pravom mestu to je vec neka druga prica i to je ono sto treba forsirati da se promeni.

forest":t1dvwf3r je napisao(la):
Pogledajte na sta lici autoput Beograd-Nis juzno od Paracina. Katastrofa

Verujem ti.
Znas na sta lici autoput zapadno od Sr. Mitrovice pa do drzavne granice sa R.Hrvatskom? Isto katastrofa.
i sta sad da radimo?
;) :D
Nazalost, prepuna je Srbija ocajnih puteva, a izgleda da ce jos gore biti, jer vreme cini svoje, putevi propadaju,a ne ulaze se ni u najosnovnije odrzavanje.

Puto o kome govorimo ovde na temi je zapusten iz politickih razloga u vreme kada je bilo love da se uradi.
po meni pogresna politicka odluka, ali sve jedno, doneta je i realizovana. Potpuno se slazem da je prioritetno da se ovaj pravac izgradi. Namerno sam napisao izgradi, jer kada je propadanje dostiglo ovaj nivo, to se vise tesko moze zvati rekonstrukcija ili obnova.

Sve ce to moci da se uradi kada se odradi ovo sto je Direktor naveo:

mene kao poreskog obaveznika interesuje gdje se dedise novci od:
1.akcize na gorivo dio koji ide za puteve
2.od naplate putarine
3.od registracije auta
4.od saobracajnih kazni dio koi ide opstinama opet za puteve
Od tih para se slihtaju policiji pa kupuju kola iako mup mora da obezbjedi ista .
5.Pare iz kredita koji se gomilaju a puteva nigdje .
Mogao bi drzavni revizor pretresti malo puteve srb
 
tragac":ogos3gb5 je napisao(la):
Ja se, ovde konkretno, samo pitam šta li kažu i misle o nama strani radnici Leonija koji moraju proći ovuda da bi došli do fabrike. Ima li još stranih investicija u Prokuplju i Kuršumliji?

То је као да се питате шта мисле страни инвеститори у Бангладешу када иду тамошњим путевима. Ми смо у том рангу сада. Класична колонија. Према томе, ти странци савршено добро знају где су дошли. Њихов циљ је да имају јефтину, по могућству и бесплатну радну снагу, да што више новца исисају одавде, а да уложе најмање што морају. А путеви су им последња рупа на свирали.

А прича о томе да су нам путеви лоши зато што смо наводно уз Русе, не пије баш воду. Не знам да ли сте приметили, али Србија је западна, а не руска колонија. И зашто би било ко улагао у колонију? Колоније служе да се одатле исисава капитал, а не да се у њу улаже.
 
Alo, ljudi, tema je Autoput Niš-Priština. Kad ono visoka politika... Kao što Amere možemo da pitamo za štošta, možemo i Ruje zašto imamo najmanju rudnu rentu za naftu, a najskuplji benzin u regionu. Ali prvo ove naše da priupitamo neke stvari - bivše, prabivše, buduće. U se i svoje kljuse za sve, pa i za odgovornost!
Gledam na SSC u međunarodnom delu o srpskim putevima razmišljanja tipa: "E baš iz inata nećamo šiposima da gradimo put do kuće, pa nek slupaju svoja besna kola nepošteno zarađena!" Pa, možda oni poginu, ali pre će poginuti od njihovih kola neko srpsko dete u Merošini, Prokuplju, Maloj Plani... Po sredini ovih mesta prolazi gastarbajterski put za Kosovo ravno. I kome teramo inat? Samima sebi! Umesto da gradimo put putem koncesije, pa da za koju deceniju uzimamo pare od putarine od Albanaca i pritom njihov tranzit usmerimo van naseljenih mesta, mi razmišljamo srcem umesto glavom. Koncesija, jer je tako najlakše u situaciji kada je država prezadužena, a sem toga ima i važnije infrastrukturne prioritete. Naravno, neka donacija bi bila idealna - dobiješ džabe put i čim ga izgradiš zarađuješ od putarine, ali to baš i nije realno, zar ne?
 
@Caribrod
To sto si preneo sa SSC je razmisljanje slicno nasim politicarima od 1999 do danas.
Posledica, neznanja i plitkoumnosti.
Prvo ne gradi se put nista vise nekom Avdiji nego Andjeku, pod uslovom da oba zive na KiM!
Drugo, put se nalazi na teritoriji 'uze Srbije', a trece i najbitnije je da se time nista ne postize!
Takvim odnosom se i oni umereniji i manje skloni separatizmu 'odbijaju'. (!)
Putevi, pruge, luke i aerodromi su ono cime se jedna zemlja predstavlja putniku, namerniku ili prolazniku.
Teoretski da ste siptar i da nemate neki stav o nezavisnosti, dal bi kada vidite ovaj put pozeleli da budete deo drzave u kome se on nalazi?
Setite se pre pada komunizma i raspada SFRJ kako je izgledalo sve odmah iza granicnih prelaza sa zapadom?
Dobar put, shopovi raznih brendova, svetlo neona ;)
Pa 'damping cene' (bofl) brendirane robe :D
Al sve upakovano da pozelis da zauvek tu ostanes! Primamljivo.
A mi?
Zaje*******acemo siptare ako ne izgradimo put u Srbiji?
Ocemo, da, znas kako ih zabole. Pa za jednom ili 2 puta godisnje, klackace se preko crne gore do HR , a odatle dalje sve autoput, bez radova na deonicama, pola obilaznice oko glavnog grada i slicnog glupiranja, a da ne pominjem ovakve 'kozje staze' koje mi imamo obraz da kategorisemo 'drzavni put I reda...

I jos da dodam, da je jos vece zlo sto nisu samo politicari krivi, vec je i ubogi narod, sludjen visedecenijskim lagarijama ove ili one vrste, izgubio kompas.
Tako se za ovaj kaze da ga pravimo albancima, za tzv K11 da pravimo crnogorcima...

P.S.
Onima koji su se prepoznali u poslednjem pasusu samo da kazem da pogledaju koliki nam je izvoz u CG ili na teritoriju KiM, pa makar iz toga nek vide koliki je nas interes da se povezemo kvalitetnim saobracajnicama.

Izvinjavam se na opsirnosti. :)
 
Gradi se i nekom sirotom Andriji u Prokuplju, Blacu ili Kuršumliji, ako već nije zapalio za Niš, BGD ili dalje. A da ne pominjem Prolom banju, Đavolju varoš i td., koji bi postali još atraktivniji i pristupačniji kao destinacije...
 
Država mora da vrati da deo izdvajanja od akciza na gorivo ide za puteve. Kao i od registracije. Namerno su to ukinuli da bi sve slili u budžet pa onda kao iz budžeta preraspoređuju. To je besmisleno. I to vodi daljem urušavanju infrastrukture po kojoj je Srbija sasvim sigurno na poslednjem mestu u Evropi. Bugari i Rumuni su nas prestigli... sada smo u rangu sa Makedonijom i Albanijom... A i oni nas stizu. Makedonija je u poslednjih 5 godina imala značajna ulaganja, a nastavljaju dalje... a Srbija mrka kapa.

Na žalost postoji masa ljudi koja zastupa taj stav da magistrala Niš-Priština treba da bude minsko polje da bi Albancima preselo kada krenu za Nemačku. Takav stav slobodno mogu da kažem da je malouman, a čuo sam ga od mnogih ljudi. Verovatno je takav stav imao i neko ko je odlučivao gde će ići pare za rekonstrukciju u proteklih 10ak godina. Fora je što je ovaj put u poslednje 2 god postao toliko opterećen u pojedinim delovima godine da je to neverovatno. Celokupni tranzit se vratio na ovaj pravac i letos ste imali neprekidnu kolonu od 40km dužine od Merdara do Kuršumlije! Znači ovde će nešto morati da se radi sa ovim pravcem hteli to ili ne. Moraće!
Naravno diletanti iz JP Puteva Srbije iz godine u godinu pokazuju prema njihovom brojanju saobraćaja da se svake godine PGDS smanjuje, što ne odgovara istini zato što svako ko prolazi ovuda vidi koliko su veće gužve. Nekada se dešavalo da od Kuršumlije do Merdara sretnete svega par vozila, sada je to nemoguće.
Da li namerno lažiraju podatke zato što je PGDS osnovna stvar koja se uzima u obzir kada se određuju priroriteti za rekonstrukciju zaista ne znam. Ali jako je indikativno da su skinuli automatske brojače i opterećenje određuju interpolacijom!!! Na osnovu nekih baznih podataka iz 2005 godine kada je na ovom pravcu od Kuršumlije do Merdara zaista bilno mnogo manje saobraćaja. Otuda brojanje puteva Srbije pokazuje da je PGDS na Merdaru 800 vozila dnevno, a brojanje kosovskog ministrstva za saobraćaj da je protok 2500 vozila na Merdaru!
Inače put Niš-Prokuplje je npr jedan od najopterećenijih puteva IB reda u Srbiji sa 6.800 vozila dnevno. Deonica Merošina-Prokuplje u dužini od 11 kilometara u katastrofalnom stanju. Kroz Prokuplje nema obilaznice, magistralni put je ujedno i glavna gradska ulica, čak je jedna deonica pod kaldrmom koja je postavljena 1938 godine!!!

Svi ostali državni putevi I i II reda na teritoriji Topličkog okruga su u katastrofalnom stanju. Dovoljno govori podatak da je od 1990 godine do danas rekonstruisano svega 5% putne mreže na teritoriji Topličkog okruga za koju je nadležna republika. Ovih dana su predstavnici opštine Prokuplje i Kuršumlija imali sastanke sa predstavnicima JP Putevi Srbije povodom katastrofalnog stanja državnih puteva. Dobro je da se barem neko pokrenuo jer godinama su svi ćutali.
Imate npr situaciju da je Kruševac za vreme Velje Ilića i gradonačelnika Azdejkovića dobio od države pare za 100 km lokalnih puteva za koje država nije ni nadležna dok istovremeno imate puteve I reda koji izgedaju ovako kako izgledaju samo zato što ovde nemamo ni jednog glavonju koji bi u Beogradu uspeo da povuče pare za ovaj kraj.

Ili slučaj bez premca gde je PZP Niš traženo da vrati novac koji im je uplaćen za rekonstrukciju puta Ravni-Blace (put I reda koji je u katastrofalnom stanju) i isti novac je prebačen Strabagu iz Zaječara za neku deonicu od Knjaževca do Zaječara koja je kao aerodromska pista u odnosu na ove puteve ovde.
 
Izvini, a kakva je putna infrastruktura koja je u nadleznosti lokala?
 
U katastrofi ako nije u makadamu po prokuplju krateri djeca u istim sadili cvijece
 
laki72":11m0xi8o je napisao(la):
Izvini, a kakva je putna infrastruktura koja je u nadleznosti lokala?


Do 2008 je dosta toga uradjeno. Prokuplje je 2002 godinu docekalo sa svega 30% ulica pod asfaltom. Da dobro ste procitali. Znaci srednji vek. Od 2002 do 2008 asfaltirano je preko 100 ulica u gradu. Doslo se do toga da 90% ulica ima asfalt. Ali kako je radjen na brzinu i uz ogroman lopovluk uglavnom je vec propao u vecini ulica! Takodje u tom periodu asfaltirano je preko 70km lokalnih puteva.

E onda od 2008 potpuni kolaps. Opstina je toliko opteretila budzet sa viskom zaposlenih da je sve pocelo da ide samo na plate, a da za infrastrukturu ne ostaje nista. U jednom trenutku u Prokuplju je na lokalnim jaslama (bez javnih preduzeca) bilo preko 750 ljudi, a fond za plate je bio veci nego npr u gradovima koji su mnogo veci od Prokuplja (Smederevo, Uzice, Krusevac).
Pa se jos isposlavilo da je opstina ima dugove u vrednosti DVA godisnja budzeta opstine!

2008 godina je kraj bilo kakvih ulaganja u infrastrukturu u opstini Prokuplje
Od tada do danas asfaltirane su 3 ulice u gradu ukupne duzine 250 metara. Nije asfaltiran ni jedan metar lokalnih puteva od 2008 godine.
Sadasnja situacija je katastrofalna. Gradske ulice izgledaju kao da su bombardovane kasetnim bombama. A verovali ili ne ima ulica u gradu koje su asfalt dobile pre nekoliko decenija, ali vise nisu prohodne za putnicke automobile! Ili Lada Niva ili konj! Da, dobro ste procitali. Ali samo nek je napredno.
Zapaticemo mi opet magarce kao pre II svetskog rata da opravdamo nadimak koji nam grad ima. Jer "magare" moze da prodje bilo gde, ne treba mu asfalt.
 
Magistralni put IB35 kroz Prokuplje. Kaldrma postavljena 1938 godine. Propala i krpljena asfaltom. Brze od 20km/h ne moze da se vozi. A tu je i lakat krivina na kojoj ne mogu da se mimoidju dva slepera ili dva autobusa ako naidju istovremeno. Na drzavnom putu I reda rodjaci!!! I tako vec decenijama. I nikom nista!

V9Ei6vE.jpg


uvDK5Nl.jpg
 
Sto je najgore taj deo je mogao potpuno da se izbegne izgradnjom deonice od 120 m kojom bi ta serpentina bila resena. Nikome nikada nije palo na pamet da napravi ovo.

VA1zVGH.jpg
 
Kakav je tu nagib i jel tu trg ili sta je sad tu kako izgleda sa nivoa zemlje
 
Blaga uzbrdica. Put bi bio u nasipu. Tu je deo buvlje pijace koji je u raspadu i ne bi bila nikakva steta da tu prodje put, a da se tih 15ak tezgi prebaci negde drugde. To je svega 100-120 metara. Ali nikome nije palo na pamet da se tako resi ta krivina. Na ovoj serpentini ne mogu da se mimoidju dva autobusa ili dva slepera ako naidju u isto vreme. Na drzavnom putu I reda!!!
 
forest":3qflptkg je napisao(la):
Sto je najgore taj deo je mogao potpuno da se izbegne izgradnjom deonice od 120 m kojom bi ta serpentina bila resena. Nikome nikada nije palo na pamet da napravi ovo.

To je najgore?
Pa meni je najgore sto tranzitni saobracaj prolazi kroz naselje, iako bi u 21. veku bilo sasvim normalno da zaobilazi naselje nekom obilaznicom...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Forest, gledajući prostorni plan i nacrte za eksproprijaciju izgleda da će ipak biti moja južna varijanta obilaznice PK sa tunelom ili nekim usekom kod Hisara, a ne severna kako je nekim starim prvobitnim planovima bilo predviđen. To važi za autoput/brzi put Niš-Priština kad krenu da ga grade 2056.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=370268#p370268:l18abzlf je napisao(la):
Earthmoving » 05 Feb 2016 03:46 pm[/url]":l18abzlf]Odluka Vlade Srbije 28.01.2016. o izradi Prostornog plana autoputa E-80, deonica Niš-Merdare
file.php

Sa teme o Koridoru 10.
 
Ne vidi se ovde sa ovog plana generalno nista. Obilaznica sa juzne strane znaci poprilicno ozbiljan gradjevinski poduhvat. Sa juzne strane je grad moguce zaobici samo tunelom koji bi trebalo da krene pod zemlju jos pre ulaska u grad. Meni je ta opcija besmislena. Ko je bio u Prokuplju i poznaje teren jasno mu je da od te juzne varijante nema nista. Severnija je laksa mnogo. E sada ako neko hoce da se zaje*******ava uvek moze. Mogu i vijadukt da naprave preko Prokuplja pa tako da zaobidju grad. :)
 
Vrh