Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Gledajte da bude što viśe betona, ako slucajno na time površinama ima kakvog drveća - secite. Nemojte da vam pada lišće po parku...
 
Индиректно најављују почетак Бековог пројекта за луку.
 
Vesic je skoro rekao da bi do kraja sledece godine trebalo da bude gotovo demontiranje pasarele u Dunavskoj i uklanjanje pruge, tj. preostalih sina, sto bi znacilo da bi u najboljem slucaju proces gradnje trebalo da krene za 2-3g.

Videcemo.
 
A da za početak počiste ono ruglo ispod pančevačkog mosta. Leglo bespravne gradnje, straćare i udžerice, u kombinaciji sa nekim stovarištima, vrlo reprezentativan ulaz u glavni grad. Primer da Beograd još ima svojih pištolj i jatagan malih.
 
A sto se obnavlja pasarela na dorcolu ...
 
Чудним стицајем околности, ова власт је закајмачила највреднији део БГ са пуним правом јер је тај део опет под невероватним околностима био запуштен цео век и био урбано стрњиште и зона сумрака.
 
Да неко добије паре, сличан разлог као и за гондолу.
 
Lepo je što se svašta planira u toj zoni a da se arheološka istraživanja apsolutno nigde ne pominju!

Kako je moguće planirati bilo šta u zoni sadašnjeg Donjeg grada tvrđave ako se ne zna šta je ostalo iz ranijih epoha ispod pruge i na koji način bi se to moglo obnoviti?
 
Pa da okačimo bar jednu sliku kako to sad izgleda. Nema pacova, narkomana i zmija, ali možda se pojave do početka radova

Slika je od korisnika @GOJE sa teme o pasarelama

file.php
 
Hvala Dule, kao što rekoh - majka priroda i majka železnica su se već pobrinule da ovaj park dobije svoju fizionomiju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=615507#p615507:7owqr4rv je napisao(la):
direktor » Sre Apr 10, 2019 9:25 pm[/url]":7owqr4rv]A sto se obnavlja pasarela na dorcolu ...

Verovatno da se neko "ugradi" pre nego sto budu morali da je sruse.

Mada, u kakvom je stanju bila, morali bi odmah ili da je ruse ili da je obnove jer je pasarela bila izbusena rupama kao svajcarski sir, a i kad su krpljene, one nisu bile ni popunjavane betonom kao sto bi trebalo vec samo nekim parcetom lima koje opet korodira posle par meseci.
 
Zanima me kako ce da rese ovakva suzenja?

WQoUST.jpg
 
Desno je svabski okupacjoni bunker alijevo neka baraka naklepana ...
 
Tako što će upravo tu da stave kafanu ili neke bilborde ili neku instalaciju

Послато са SM-G800F уз помоћ Тапатока
 
Ima li negde nekih rendera kako bi to moglo da izgleda?
 
Nadam se da će po ugledu na Njujork da ostave jedan deo sa starim šinama i onaj mostić kod Kule Nebojša. Onaj deo kod pasarele koji je sav zarastao je isti slučaj kao i Interim Walkway. „Naši baštovani su ostavili ovaj pejzaž samoniklih biljaka većinom nekultivisan, odajući počast poznatom urbanom pejzažu koji je nastao nakon što su vozovi prestali da prolaze tuda.“ Mostić može da se uporedi sa Pershing Square Beams. „Betonska ploča je na ovom delu uklonjena da bi otkrila originalnu konstrukciju metalnih greda i nosača koji su prevučeni silikonom koji ih pretvara u prostor bezbedan za trčanje, penjanje i igru.“ Na drugoj slici su takođe ostavljene, a ostavljene su čak i na pešačkim stazama na četvrtoj slici, ali su tu betonirane da budu u ravni sa njom. Izgleda da su čak upotrebili i stare pragove za ove tribine za sedenje na prvoj slici, mada bi oni trebalo baš dobro da se obrade da bi na njima moglo da se sedi.
 
Ovo je odlična prilika da se uprkos revitalizaciji ovog poteza ne zaboravi potpuno da je tuda nekad išla pruga.
 
Ne bih da omalovazavam ovaj The High Line park u NY jeste interesantno, ali mi imamo potencijal ovde u Beogradu da to bude dosta lepse, sire, duze...jednostavno bolje. Definitivno podrzavam ovaj buduci projekat koji ce znaciti i koristiti kako i nasim gradjanima, tako i strancima. Retko dobra ideja ove vlasti.
 
Svakako, naravno da može da bude bolje. Ja sam čisto mislio kako može da se povuče dosta paralela sa njujorškim parkom.

Poslato sa ANE-LX1 uz pomoć Tapatoka
 
High Line Park u New Yorku ima daleko vise smisla nego sto bi to imao nekakakav linijski park trasom pruge u Dorcolu.

Nwyorski park je smjesten na uzdignutoj celicnoj konstrukciji koje se provlaci izmedju gusto stisnutih zgrada Manhattana i iznad ulica zakrcenih saobracajem. (pogledati ispod) U takvom okruzenji zelene povrsine su velika vrijednost a sam park omogucava i bezbjednije i brze kretanje pjesacima iznad sveg gradskog saobracaja. Zato je i te kako imalo smisla zadrzati konstrukciju koje bi inace bilo skupo graditi za park.



Begradska pruga kroz Dorcol se proteze izmedju Kalemegdana, Donjeg Grada i setalista kraj Dunav na jeftinom zemljanom nasipu paralelno sa linijskim setalistem uz Dunav i Luku Beograd. Mozda, jednog dana, kad se na Dorcolu napravi Menhetn a Beograd dobije 10-tak linija podzemne zeljeznice pa hajde da pravimo park. Ovko u gradu kome je raka rana saobracaj, ne vidim bolje rjesenje nego da se trasa napustene pruge iskoristi za bilo kakv vid saobracaja.
 
Поређење Хај лајн парка и овог парка је чисто маркетиншки потез Фолића. Никакве сличности нема.
 
Uf... Dva komentara iznad, ideja da tu treba saobraćajnica? Zaista? Zar većina ovde nije želela park umesto BnV? Zar ovaj park nije dovoljna, ako ne i prirodnija, alternativa? Zaista nam ne treba još jedna saobraćajnica, i to pored reke, između tvrđave i promenade...

Komentar iznad, da, linijski park može da se poredi sa Haj lajnom, jer u oba slučaja se od napuštene železnice pravi park. Da, naš je pored reke, njihov je izdignut, ali je ideja ista. Reći da baš nikakve sličnosti nema je, u najmanju ruku, neozbiljno. Ako ste mislili da li BG i NY mogu da se porede, to ste u pravu i hvala Bogu na tome...

Bio sam na Haj Lajnu, predivan prostor. Bio sam turistički, nikada nisam živeo u Njujorku. I moje mišljenje, iz turističke perspektive, je da u Haj Lajn niko ne ide da bi stigao negde brže ili prekratio put. Pogledajte mapu Njujorka, u tom delu grada nema ništa bitno za poslovne ljude. Štaviše, na njega se treba popeti, i uvek je pun ljudi, dece koja trče i slično, zaboravite da ćete tu opušteno da se šetkate. Širina je često uža od prosečnog njujorškog trotoara.

A to je ono što čini naš Linijski park neuporedivo boljom idejom, ukoliko se dobro projektuje - jer mi imamo više mesta da tu stavimo i biciklističke staze i staze za trčanje i zelenilo i šetalište. Napraviti pravi zeleni autoput od njega, koji će spajati ušće sa budućim muzejom Nikole Tesle, kasnije i sa Adom Hujom, itd itd...

Ajmo molim vas da se fokusiramo na to kako možemo da doprinesemo idejama dok još možemo, a ne da tražimo mane tamo gde ih nema. Verujem da ima pregršt zanimljivih informacija o bedemu, ili o istoriji tog dela Beograda, o samoj pruzi - koje treba da se istraže i možda prezentuju u okviru parka.
 
Vrh