Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616759#p616759:i1cyhzgg je napisao(la):
Drakche » Уто Апр 16, 2019 6:39 am[/url]":i1cyhzgg]Pre neku godinu sam zamislio da Dunavskom prolazi kanal i napravio montazu.

Meni je oduvek bilo logicno da da jedna linija saobraca citavom savsko-dunavskom obalom, od Ade Ciganlije do Pancevackog mosta (ili dalje).
Samo sto ne bi isla preko Kalemegdana, nego ispod Pariske ulice.
file.php
Zanimljiva ideja koja bi, pored toga što se donekle slaže sa Libeskindom projektom gde se takođe predviđa vodena ulica, bila i spas za Adu Huju..
 
Moram da dodam da mi je potpuno neshvatljivo kako toliko ljudi na ovom forumu ne razume kolika je šteta naneta tvrđavi probijanjem drumskog i železničkog koridora kroz nju...
Sada, kada je konačno moguće barem delimično ispraviti tu grešku jer se uklanjanjem pruge omogućuje pristup Priobalnom bedemu koji nikada nije istražen (a bez toga nije moguće napraviti bilo kakav plan obnove te zone) mnogi se opet zalažu za uvođenje tramvaja, metroa, regionalnog voza i čega sve još ne..
Tvrđava je najvažniji i najveći spomenik ovog grada, njegov simbol i središte života tokom svih prohujalih vekova a njen značaj, sa parkom koji je na njoj, je i danas ogroman. Ono što je potrebno jeste zalaganje za njenu obnovu jer je u katastrofalnim stanju a saobraćaj mora ići nekom drugom trasom. Da li je rešenje tunel Karađorđeva-Dorćol ili neko drugo to je već na stručnjacima .. Poštujmo nasleđe, to je deo i naše istorije i nešto što smo gradili a ne samo ono što smo nasledili po odlasku Austrijanaca i Turaka.
 
Sve je to lijepo sto ti kazes ali tvrdjava se raspada
Pocev od kapija 3 komada samo sto ne pocu daotpadaju djelovi preko zgrade muzeja vojnog ni zavodova nista bolja nije preko raznih bedema njihovih djelova u tvrdjavu zadnjih 5 godina nista znacajnije u obnovu nije ulagano...
Radjeno je jedino iz donatorski sredstava i nesto iz budzeta i to pogresnim redosledom sredis plato kod pobjednika pa onda ces samog pobjednika ...
Da nekazem da su polomili destak kamenig restki vec ...
Uradjena je dekorativna rasvjeta a da dosta obicne neradi
Mjesavina raznih tipova kandelabara ...
Uradjeni su putokazi i info panoi sto je ok ali se neodrzavaju
 

Evo ga plan koji sam našao na Instagram stranici @donjidorcol.official. Ništa što već nismo znali, samo pokazuje da će se prostirati samom trasom pruge i da stovarišta u Dunavskoj, nažalost, nisu obuhvaćena, ali koliko vidim, biće uz samu Poenkareovu kod Pančevačkog mosta.
 
Ova slika nista ne otkriva, samo se vidi povrsina koju bi taj projekat pokrivao, ali to smo znali vec ranije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617235#p617235:3m4xxfh7 je napisao(la):
Doctor Who » Sre Apr 17, 2019 9:21 pm[/url]":3m4xxfh7]
file.php

Zna li neko koje se promene podrazumevaju u zutoj zoni, tzv. extended area?

Tu su setaliste, kej, a i one stambene zgrade. Sta tu moze da se promeni?
 
Nista, to se malo igrali u fotoshopu da izgleda kao da ce linijski park doneti neku urbanu regeneraciju u zutoj zoni, nisu nikakav sadrzaj planirali posto ne znaju ni kako ce linearni park da izgleda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=617052#p617052:2fabtsdg je napisao(la):
dex libris » Wed Apr 17, 2019 9:37 am[/url]":2fabtsdg]Moram da dodam da mi je potpuno neshvatljivo kako toliko ljudi na ovom forumu ne razume kolika je šteta naneta tvrđavi probijanjem drumskog i železničkog koridora kroz nju...
Sada, kada je konačno moguće barem delimično ispraviti tu grešku jer se uklanjanjem pruge omogućuje pristup Priobalnom bedemu koji nikada nije istražen (a bez toga nije moguće napraviti bilo kakav plan obnove te zone) mnogi se opet zalažu za uvođenje tramvaja, metroa, regionalnog voza i čega sve još ne..

Dex, ja se potpuno slazem s tobom da je neophodno obnoviti sve dijelove tvrdjave ali uklanjanje pruge ne nudi mnogo toga za obnovu.

Na slici ispod, nastaloj negdje pred Prvi svjetski rat,vidi se mjesto gdje pruga ulazi u prostor tvrdjave. Pruga je polozena u sancu izmedju dva vanjska bedema i to samo na rastojanju izmedju Sava kapije i kule Nebojsa. Samim tim,pruga ne predstavlja nikakvu prepreku da se potpuno obnove oba bedema. Jedino mjesto gdje pruga presjeca bedeme je priobalna kula neposredno prije kule Nebojsa ali i to bi se moglo obnoviti jednostavnim izmjestanjem pruge ispred kule (umjesto preko nje).

Pogledajte prilog 1

Drugi dijelovi tvrdjave, bedemi i bastioni, nemaju veze s prugom. Bastion mracne kapije (desno od pruge na slici) zatrpan je tzv bulevarom a spoljni zid (lijevo od pruge na slici) zatrpan je pristanistem. To znaci,da se uklanjanjem pruge nista ne dobija u smislu obnove tvrdjave. I dalje ostaje donjogradski bulevar i pristaniste kao prepreke obnove.

I ja sam za to da se sve prepreke obnovi uklone ali u onoj mjeri u kojoj to ima smisla.
Pristaniste ne mozemo rusiti a i kad bi ga srusili otkrili bi da je spoljni zid ionako najvecim dijelom ispod nivoa Save tako daobnova tog dijela bedema nema nikavog smisla ni izgleda da se dogodi.

Jedino sto je moguce obnoviti je dio zatrpan ili probijen donjogradskim bulevarom. Ovaj tzv bulevar osim sto prolazi kroz prostor tvrdjave, probija dva bedema (oznaceno sa 2 i 3 na slici ispod) koja zbog njega nije moguce obnoviti i prelazi preko bastiona (oznaceno sa 1 na slici) na kom je i kapija napravljena za ulaz u tvrdjavu. A mi, ne samo da ne radimo na njegovom uklanjanju vec i pravimo pasarelu i preko bulevara i preko pomenute kapije dodatno degradirajuci samu arhitekturu tvrdjave.



Dakle, prica o pruzi kao celicnom okovu koji sprecava obnovu tvrdjave, samo je zamajavanje i skretanje paznje sa stvarnih prepreka koje sprecavaju obnovu Donjeg Grada.
 
@RioBL, potpuno si u pravu da je pruga nanela neuporedivo manju štetu tvrđavi od Donjogradskog bulevara ali njeno postojanje je ipak onemogućavalo arheološka istraživanja koja bi dala odgovor na to šta je ostalo od Zapadnog podgrađa u tom delu (period od XI-XV veka), direktno onemogućava obnovu baroknih austrijskih Vodenih kapija I i II, bastiona Sv. Jakova i artiljerijskih položaja na vrhu duž celog Priobalnog bedema. Zatim postojanje pruge onemogućuje i vraćanje vodenih površina u zoni Kule Nebojše i starog pristaništa pa sve do Vidin kapije i vezu sa Dunavom (ne bi bila direktna povezanost mada postoje i predlozi da ta veza bude preko prevodnice, zbog promene nivoa vode)…

Najzad, pruga ne treba da ide kroz najznačajniji spomenik koji ima ovaj grad. Rešenja za saobraćaj u tom delu (drumski / tramvaj / metro) treba tražiti negde drugo..
 
iskreno ja da se pitam ja bi i tu ulicu sklonio odatle i bukvalno samo pesaci da mogu tuda da idu. Sve da bude park.
 
S obzirom na nekoliko cinjenica, mislim da se cijeloj problematici treba pristupiti na drugaciji nacin.

1) zeljeznicki saobracaj oko tvrdjave je zaustavljen.
ovo omogucava da se kolosjeci uklone i/ili premjeste i da se u narednom periodu planira i izgradi nova trasa sa drugacijom namjenom od one koja je bila do sada (prevoz tereta zeljeznicom).
2) povecan vodostaj i cesto plavljenje priobalnih objekata od kojih je najugrozenija Kula Nebojsa zahtijeva izgradnju neke vrste obaloutvrde
3) planiran razvoj turizma i rjecnog saobracaja zahtijevao bi prosirenje pristanista za prihvat vise brodova.

Zbog ovog, mislim da bi smjernice po kojima bi se mijenjao ovaj prostor u buducnosti, trebalo da vode ka prosirenju pristanista sve do Kule Nebojsa, mozda i sa izgradnjom marine na mjestu gdje je nekad bila luka (a sada valjda teren za fudbal). U sklopu toga, dobilo bi se sljedece:

1) novi vezovi za kruzere odmah ispod tvrdjave
2) zasticen prostor od uticaja plavnih voda, podizanjem pristanisnog bedema
3) novi, prosiren prostor ispred linije bedama, dovoljno sirok da se iskoristi za pjesacko biciklisticke staze i lako-sinski sistem koji bi omogucio bolju povezanost Donjeg Grada sa ostatkom Beograda.

Sve su to poslovi koji su daleko vazniji i ozbiljniji od sadnje zelenila po trasi uklonjene pruge. Naravno,samim tim i skuplji ali mislim da im vaznost opravdava cijenu.
 
Samo pokositi travu i eto parka :)
 
Cim oni tek sada rekonstruisu pasarelu koja ide preko pruge, to znaci da od linijskog parka nema nista u skorije vreme :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616759#p616759:30ibcgch je napisao(la):
Drakche » 16 Apr 2019 05:39 am[/url]":30ibcgch]Pre neku godinu sam zamislio da Dunavskom prolazi kanal i napravio montazu.

Meni je oduvek bilo logicno da da jedna linija saobraca citavom savsko-dunavskom obalom, od Ade Ciganlije do Pancevackog mosta (ili dalje).
Samo sto ne bi isla preko Kalemegdana, nego ispod Pariske ulice.
file.php

Strasno zanimljivo i jako inspirativno ! :gobb:
 
Koliko bi ovo bio lep prostor da ga neko samo sredi :-/
 
Београд је град феномен мајке ми, у самом центру да има овако неуређене и запуштене огромне зелене површине ..то је стварно невероватно.
 
И брдо полупропале индустрије, складишта, стоваришта, паркинге за камионе, отпаде и сл. неугледне амбијенте.
 
Podstakao me @igor na razmisljanje o ovom linearnom parku sad kada su pocupani koloseci kod Sest Topola.

Realno park treba da se protegne svom duzinom nekadasnje pruge, od Dunav stanice oko Kalisa, preko promenade, Sest Topola pa jedan krak ka Adi a drugi ka Topciderskom parku.

Koridor postoji, priroda i zelenilo su tu, dodvoljno je odvojeno od saobracaja da bude prijatno za rekreaciju.
Jednostavna postavka, otprilike nesto kao sto imamo na Adi, bici staza + setaliste i milina.

Montaza sa streetviewa, obe slike su iz Beograda, na prvoj kolosek kod Sest Topola, na drugoj dolepljena staza sa Ade:

6-topola-pre.jpg


6-topola-posle.jpg
 
Mozda ako neko "bitan" cita uzme i ovu ideju u obzir. Bilo bi lepo.
 
Drakche skidam kapu za predlog kanala, jedna od najboljih ideja koje sam video na ovom forumu tokom desetak godina.
 
Nisam baš vičan pravljenju mapa kao Zidar ali sam napravio prikaz trase pešačko-biciklističke zelene transferzale od BNV-a do Topčidera.

Klik za veći prikaz.

Pogledajte prilog 1
 
Igore jel su sredili da može da se vozi bici stazom do parka?
 
Vrh