Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Да се разумемо, нисам против парка. Већ мислим да нису за поређење парк у Њу Јорку који је на стубовима и парк који ће бити у нивоу и који ће бити мало шири од два колосека и надам се да ће обухватити и околне неугледне и пропале целине типа отпади, стоваришта, индустрија... Зелени појас од Аде Циганлије до Аде Хује са ВРО и приобалним парковима на Сремској страни Београда би било нешто најбоље за Београд. Искрено волео бих да видим конкретне планове за потез од СРЦ 25. мај до Панчевца пошто је то тренутно веома неуређена зона а са великим потенцијалом.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616485#p616485:3mjxg59n je napisao(la):
Zombieboy » 15 Апр 2019 12:01 am[/url]":3mjxg59n]Uf... Dva komentara iznad, ideja da tu treba saobraćajnica? Zaista? Zar većina ovde nije želela park umesto BnV? Zar ovaj park nije dovoljna, ako ne i prirodnija, alternativa? Zaista nam ne treba još jedna saobraćajnica, i to pored reke, između tvrđave i promenade...
Поента целе приче ја да мора да се **** по сваку цену. Па ето, дочекасмо на Беобилду и да идеја са изградњом новог парка ништа не ваља.... овде, где би посадили парк и дрвеће свуда. Кад год се сруши нека страћара или напуштени плац који стоји тако деценијама, скоро сваки пут кад се забоде ашов у овом граду, кад багер почне да копа следе јадиковке како је ту требао парк, како се само гради, а где су паркови, кад ће Београд да добије парк ... парк, парк, парк, ма само рокај парк ...

... и после 10 година такве атмосфере, не ваља ни нови парк ... јбг. мора да се с***, по сваку цену.
 
Поента целе приче јесте да је тим коридором требало да вози - воз, јер масован превоз путника електричном железницом у милионском граду више доприноси животној средини и њеном очувању чак и од једног парка.

Замена потенцијално неизмерно вредног објекта инфраструктуре простором за шетњу, у сиромашној земљи - то је оно што ја називам истинским с р а њ е м.
 
Никако да нађем тај податак, да ли је икада саобраћао путнички воз између Београд Главна (или Београд Спољња) до Београд Доњи Град или Београд Дунав?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616521#p616521:1oykswqu je napisao(la):
Пантограф » 15 Апр 2019 08:08 am[/url]":1oykswqu]Поента целе приче јесте да је тим коридором требало да вози - воз

Koliko ja pratim priču sa železničkim čvorom u gradu, skoro od samih početaka je planirano, sa varijacijama, da železnica prođe tunelom od Savskog amfiteatra do Pančevačkog (Most kralja Petra) jer železnica oko Kalemegdana preko donjeg Dorćola i nema nekog smisla niti svrhe.

Slažem se sa tobom po pitanju Glavne ž. stanice donekle, ali po pitanju trase pruge koja je predmet ove rasprave se baš i ne slažem.
 
Ако се за неких 120 година постојања те пруге, од чега је већину била и двоколосечна нико од стотине стручњака није нашао за сходно да организује путнички саобраћај, вероватно ту и не треба да вози путнички воз.

Оно јесу том пругом превезени милиони душа али свињских, ваљда их сад кољу другде па не треба ни теретни воз.
 
Isao je putnicki voz za rumuniju koliko ja znam tuda
Ja bi od neszdjene stanice karaburma preko dorcola MGM i donjeg grada bezin hale kroz bulevar novi do sajma turio tramvaj pa polako guro ka obrenovcu
Voljta vas metarski ili normani kolosjek
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616549#p616549:18t4nfql je napisao(la):
stf » 15 Apr 2019 09:24 am[/url]":18t4nfql]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616521#p616521:18t4nfql je napisao(la):
Пантограф » 15 Апр 2019 08:08 am[/url]":18t4nfql]Поента целе приче јесте да је тим коридором требало да вози - воз

Koliko ja pratim priču sa železničkim čvorom u gradu, skoro od samih početaka je planirano, sa varijacijama, da železnica prođe tunelom od Savskog amfiteatra do Pančevačkog (Most kralja Petra) jer železnica oko Kalemegdana preko donjeg Dorćola i nema nekog smisla niti svrhe.

Slažem se sa tobom po pitanju Glavne ž. stanice donekle, ali po pitanju trase pruge koja je predmet ove rasprave se baš i ne slažem.

Па, није тунел кроз гребен био паланиран до Панчевачког моста, него негде до пре Вилиних вода, са подземним станицама Трг републике и Скадарлија. Онда су, могуће је - нисам одавно гледао те планове, хтели да у плићем укопу раде до Панчевца, али, то свакако може да се промени и да се гради по површини, или макар у отвореном усеку. Може и са парком изнад, али то кошта једно 150 милиона евра више, па, ако смо за апсолутну естетику... ОК.

За део око Калемегдана и преко Дорћола - да ли мора воз/трамвај и сл? Па, не мора ништа, али, осим што је тражило минимална улагања, кад следећи пут неко изађе са генијалним опсервацијама како је тешко доћи до Куле Небојше, или како је слаб јавни превоз на Дорћолу доњем, шта да му кажем, осим: могла је да постоји квалитетна веза са Бранковим мостом, Савским амфитеатром, Дунав станицом, Панчевачким мостом (БГ:воз)...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616576#p616576:5efyj1gg je napisao(la):
Пантограф » 15 Apr 2019 11:12 am[/url]":5efyj1gg]

За део око Калемегдана и преко Дорћола - да ли мора воз/трамвај и сл? Па, не мора ништа, али, осим што је тражило минимална улагања, кад следећи пут неко изађе са генијалним опсервацијама како је тешко доћи до Куле Небојше, или како је слаб јавни превоз на Дорћолу доњем, шта да му кажем, осим: могла је да постоји квалитетна веза са Бранковим мостом, Савским амфитеатром, Дунав станицом, Панчевачким мостом (БГ:воз)...

Зашто мислиш да је постојећа двоколосечна трамвајска пруга по ободу Калемегдана лошије решење од те по северном ободу Калемегдана?

Овако је север тврђаве ослобођен пруге, направљено је простора управо за парк, до Куле Небојше се лако стиже бициклом. Заправо бициклом сасвим се лепо добацује од Дорћола до Новог Београда, ако би овим парком избегли пешаке код 25. маја то би било баш - супер!!! Са друге стране, трамвај има станицу код Кнез Михаилове и спаја Бранков мост са станицом БГ:воз Вуков споменик, која је ипак мало лепша од станице Панчевачки мост.

Хоћу да кажем да та путничка пруга која спаја савску и дунавску обалу, постоји и зове се круг двојке. Боље решење је само метро испод Трга Републике.
 
Koliko sam ja razumeo to bi izgledalo ovako:
W9HYGr.jpg


Naselja uz park bi dobila zelenu setacku zonu cak do Zemuna i Ade Ciganlije. Takodje ceo taj deo starog grada bi dobio biciklisticku vezu sa Novim Beogradom.

Ne znam da li je deo ispod Kalemegdana u planu ovog parka, bilo bi sjajno da se uradi celina do same obale.
 


По неким новијим плановима само до Марине и Топлане Дорћол. Простор Дунав станице је резервисан као депо за метро. Али можда иновирају планове нарочито ако је Беко у овој причи па се договоре да се Лука одрекне западног колосека.

Иначе, Стари Град је одлично бициклистички повезан са Новим Београд-ом деценијама уназад, уклањањем пруге нестала је и последња препрека. Ако направе још једну стазу кроз парк решили би и проблем оних пар месеци сваких неколико година кад висок водостај и гужвања са пешацима. Још да се лифт на Бранковом мосту одржава ваљано и то је то.
 
Meni je malo bezveze što je odbačena ideja o LRTu na toj postojećoj pruzi oko Kalemegdana jer ne samo što bi takva linija bila laka i jeftina za uvođenje, nego bi bila dobar uvod i priprema za buduća širenja metroa po drugim, komplikovanijim delovima grada odnosno trasama. Nije sad da nešto plačem za njom ali mislim da je bila dobra prilika. I da je glupo što je odbačena prvenstveno ''da ne bi smetala u BnV'' kad je mogla da se izvede tako da zaista ne smeta a mnogo znači. No dobro...

Što se tiče ovog parka, svakako se nadam da će potez od Marine Dorćol pa ''nadalje'' imati biciklističku stazu. Jer ako već ta brisana štrafta (na mestu nekadašnje pruge) nije iskorišćena za LRT koji bi povezao Karaburmu odnosno Višnjicu sa centrom, onda mislim da bi mogli bar da urade tu bici stazu. A i nama koji ne živimo tu, to će značiti, jer ipak fali dobrih bici staza kroz rekreativna područja. Prostije rečeno, vrtenje u krug oko Ade i špartanje po keju NBG postaje malo dosadno...
 
#Donji Dorcol#parkline#
0fe48fd9df3a8026bcdb403093c03ee1.jpg


Sent from my Lenovo K53a48 using Tapatalk
 
Pre neku godinu sam zamislio da Dunavskom prolazi kanal i napravio montazu.

Meni je oduvek bilo logicno da da jedna linija saobraca citavom savsko-dunavskom obalom, od Ade Ciganlije do Pancevackog mosta (ili dalje).
Samo sto ne bi isla preko Kalemegdana, nego ispod Pariske ulice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616576#p616576:21ug6h87 je napisao(la):
Пантограф » 15 Апр 2019 11:12 am[/url]":21ug6h87][
За део око Калемегдана и преко Дорћола - да ли мора воз/трамвај и сл? Па, не мора ништа, али, осим што је тражило минимална улагања, кад следећи пут неко изађе са генијалним опсервацијама како је тешко доћи до Куле Небојше, или како је слаб јавни превоз на Дорћолу доњем, шта да му кажем, осим: могла је да постоји квалитетна веза са Бранковим мостом, Савским амфитеатром, Дунав станицом, Панчевачким мостом (БГ:воз)...
Постојеће линије зврје и дан данас празне на доњем Дорћолу па на основу тога постављам логично питање да ли је у саобраћајном смислу иоле оправдана двоколосечна пруга БГ:воза том трасом? Ако тамвај иде са јужне стране Калемегдана празан, зашто би био пун са северне стране?

Та траса пруге од свог настанка је склепачина и зато су и од најранијих дана железнице планирали тунел испод гребена.

Сад између осталог постоји могућност да се скине насип и реконструишу зидине доњег града који су и делом разрушени због исте.
 
Jesu sada prazne ali opet treba posmatrati buduće potrebe za javnim prevozom kada će se valjda taj kraj izgraditi. Neki vid šinskog prevoza bi bio poželjan, može i drugom trasom, ima prostora...
 
Одакле вам идеја да је двојка празна? Чак и сада кад вози само до Пристаништа, има доста путника. После деценију и нешто колико је зјапила рупа Рајићева је поново заживела као место састанка, у непосредној близини су ПМФ и Филозофски. Из Цара Душана за око 5 минута стижете до Кнез Михаилове.

Идеја северне пруге око Калемегдана само потпирује идеју Деспотовог града или како се већ та девастирајућа идеја нових Станишића у Београдској тврђави зове.

Дунавска је опредељења за тролејбуски саобраћај, на шта деценијама указују сви планови, купљени плац за терминус, а и недавни тендер за контактну мрежу. Провлачење трамваја истом трасом је само непотребно дуплирање, далеко је боље да се нека од тих тролејбуских линија примакне Кнез Михаиловој, макар окретала и код Цвијете Зузорић.
 
Ja koji sam za svaku novu rekreativnu zonu smatram da je nepotrebna celom ovom dužinom. Da se ja pitam, izmestio bih Đokovićeve teniske terene negde na tu trasu. Šta će teniserima i ostalima koji plaćaju za sport najlepša lokacija (uz reku). Na toj lokaciji bih napravio neki park kao što je na NBG kod MSU.

Jedino bih pravio nastavak od kraja postojećeg keja do Pančevačkog mosta. Tu treba samo odvojene pešačka, bici staza i džogerska staza (mada može i bez džogerske)

Na slobodnom prostoru neka grade komercijalne objekte, stambene, šta god, ali naravno i normalnu infrastrukturu (ulicu / bulevar)
 
Astro to nisu djokovicevi tereni vec terni MGM koji oni koriste u zakup i nalaze se uz sam kompleks na zemljistu predvidjenom za to ...
 
Što bi rekao vođa Malom kada mu je rekao da nije žica nego kabl "nije ni bitno".

Zaista ne vidim potrebu za terenima na tom mestu kada mogu da ih izmeste recimo na mesto gde je sada ona trula (Gojetova) pasarela gde je baš široko ili odmah preko puta parkinga.

A iskreno, ti tereni mi smetaju jer jedan ćošak jednog terena izlazi na šetalište :)

tenis-mgm.jpg
 
Smanji se za jedan teren i cao drugi se zarotira to cimanje zahtjeva prilicno papiroloskog cimanja koji nece niko da radi plus sta je planom predvidjeno na mjestu na koje ih ti stavljas treba provjeriti
 
Али има један детаљ... Уз тај линијски вртић ће да се пружи Дунавски булеварчић са најмање шест трака, па тротоари , разделно острво, можда и трамвајска баштица и линијски можда неће бити много шири од њујоршког, а о вредности природне целине уз булевар ... то већ имамо код Ушћа, али и по целом Београду, чак и тамо где нема булевара и улица, уметнути су паркинзи и реке аутомобила, као нпр. на Ади. А заштитно растиње се нигде не сади, једино од недавно у Булевару у Ташмајданском врту.
 
Али тај детаљ је фикција, Дунавска нигде али баш нигде не иде потпуно до пруге. На целом потезу од 25. маја до Панчићеве су кафане, стоваришта, станична зграда, нови паркинг између. Од Панчићеве Дунавска скреће на југ и прилично се удаљава од пруге, а за њено проширење је ту много других проблема и објеката. После Жоржа Клеменсоа у плану је њен исправљање и формирање ширег парка.
 
Sve te sklepotine su na zemljistu ZS I na trasi pruge neke su naklepane preko ugasenih kolosjeka
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=616826#p616826:vawg08kg je napisao(la):
direktor » Today, 13:09[/url]":vawg08kg]Smanji se za jedan teren i cao drugi se zarotira to cimanje zahtjeva prilicno papiroloskog cimanja koji nece niko da radi plus sta je planom predvidjeno na mjestu na koje ih ti stavljas treba provjeriti

Naravno da je cimanje, ali to zemljište će sigurno nekako biti predato i prepisano na Grad. Onda je lako (valjda) da zemljište gde su sada tereni prebaci na deo koji je predviđen za sport i rekreaciju.

Ponavljam da je besmisleno da se komercijalnim teniskim terenima zauzima lep i velik potez uz reku. OK, pripada to MGM-u, ali neka im Grad da više zemljišta na mestu pruge.
 
Vrh