Otišao sam da vidm šta su počeli da rade.
Ukratko, to što oni rade nema nimalo veze sa renderom koji smo mi videli. Sudeći po novim renderu i današnjim radovima, to je samo šminka pred izbore, tačno kao što je većina ovde pretpostavila. Radovi im se izgleda sastoje u tome što će poseći šiblje i drveće, popraviti onaj niži deo bedema do same reke, a na mestu pruge napraviti biciklističku stazu. Jedina intervencija na velikom bedemu (onom do puta) je da na dva mesta zasade malo cveća! Nikakve staze, klupe, zidići, prolazi i sve ono ostalo sa starog rendera. Pored tog bedema, na mestu pruge, nisu mogli čak ni da se potrude da odnesu krupni tucanik koji je bio osnova pruge. Nego ga samo malo poravnavaju, pa malo peska i asvalt, i eto gotove biciklističke staze. Brzo i za malo para. Onda još ploče na pešačku stazu, i to je to. Taman da se svečano otvori do izbora.
Ono što mi se dopada je što će popraviti stari obalski deo bedema koji još samo mestimično viri iznad nivoa tla. Međutim to su očigledno morali da urade zbog bezbednosti budući da je bez metalne ograde ivica previše blizu šetalištu, pa bi recimo deca bila u velikoj opasnosti da padnu u reku. Takođe, dopada mi se što se prostor vrlo lepo "otvara" bez drveća koje je ranije štitilo bedem u reci. Time čitav ovaj deo tvrđave postaje daleko vidljiviji, isto kao i reka sa šetališta.
Nadam se da će konačni projekat tek da se pravi, međutim i pored toga nisam siguran da će pristati da se ruši ovo što sada naprave na potezu od šina do reke, iako je baš to vrlo interesantan deo, samo da bi arheolozi istraživali šta tu sve ima.
Novi render.
Radovi
Bez ograde prividna širina prostora postaje veća. Malo dalje, na vrhu bedema, vidite pravilno variranje visine zemljišta. To su zatrpane osnove topovskih zaklona, tako da su svi izgledi da se oni lako mogu rekonstruisati.
Ovde sam na slici obeležio gde izlazi veliki tunel. To znam pošto sam negde prošle godine, pošto sam ovde dva puta pisao o ovim tunelima, uskom plastičnom trakom kroz postojeće rupe između cigala ispitivao gde on izlazi sa druge strane. Pa da znate da je tačno ovde, što se sada i lepo vidi po liniji koju ocrtavaju ivice cigala kojima su naknadno zazdali otvor sa ove strane. Pregrada je debela samo jednu punu ciglu i već je oronula, a zidovi tunela su veoma kvalitetni i dobro očuvani. Bez ikakvog problema, običnim čekićem, može se za jedan sat otvoriti već gotov prolaz do kapija i puta sa druge strane, pa pasarela nije ni potrebna. Ili bar ima bitno kraću alternativu za sve koje ne žele da se penju na gornji plato tvrđave. Dakle umesto ... koliko beše ...dva miliona evra i tri godine, dovoljan je čekić i jedan sat (dobro, uz još neka sitna čišćenja đubreta i par stepenica, ali sve je to smešno u poređenju sa troškovima pasarele).
DRUGI tunel. Pošto su nam graditelji dalekovido ostavili dva tunela ispod puta.
Počeli su seču dveća na obali. Svo rastinje će biti uklonjeno.
Izgledaće prilično dobro kad se rekonstruiše gornji deo starog obalskog bedema i zatim gleda sa obale ili reke.