Šta je novo?

Linijski park od Beton hale do Pančevačkog mosta

Mislim da je problem obala srpskih gradova dublje prirode.

Srbija ima gomilu gradova na rekama a nijedan od njih se nije spustio na reke. Kao sto je dobro objasnio Kailan uvek ima neki pojas izmedju prvih zgrada i obale koju čine neke livade.

Eventualno Novi Sad ima jedno 5-6 izgradjenih blokova sa zgradama uz Dunav i to je to.

Ja tu vidim istorijske razloge, Srbi su za razliku od ostalih naroda gradove na rekama urbanizovali uvek tako sto povuku gradsko tkivo ka unutrasnjosti u odnosu na reku i osim utvrdjenja nikad nisu gradili zgrade pored reke.

I to nema veze sa komunizmom, njihovim predhodnicima ili onima koji su dosli posle, oduvek smo tako organozovali urbani prostor, daleko od reke, verovatno iz straha da nas neko ne napadne sa reke pa je ta praksa nastavljena i posle drugog svetskog rata sve do danas.
Zato nam svi gradovi izgledaju jadno kad se gledaju vizure sa obale reke jer nasi gradovi jednostavno nemaju rečne frontove.
 
И онда овде где имамо драгоцено парче обале са остацима зидине дамо да пројектују студенти и да ЈКП Зеленило излива бетон и поплочава шаблонски.
 
….не тако давно, наши градови, па и Нови Сад су имали великих проблема са поплавама јер нисмо имали “обалоутврде”. То је један од главних разлога бетонирања зидова поред река.

Лично, свакако, залажем се за паркове и шеталишта уз реку.
 
Oстали градови по Србији имају ивице канала а не речне обале, баш због тог накарадног настојања да се град одсече и удаљи од реке а приступ њој забетонира и обесмисли. Онај мучени БНВ има нормалнији и хуманији кеј него што је прављено по другим градовима

Novi_Sad%2C_Beogradski_Kej_z_Varad%C3%ADnsk%C3%A9ho_mostu.jpg


IMG-20230708-235112.jpg


Да се појединцима са форума да од нуле да пројектују кеј од Марине Дорћол до Миријева "решење" би им било као у Новом Саду. Река бетончином одвојена 20 метара од најближе клупе а 70 метара од најближег кафића или прозора стана. Уз наравно неку трачицу траве или жбуња да све то буде "хумано"
Drugi gradovi imaju manje reke od Beograda, pa uređenje obale ne može biti odrađeno na isti način. Npr. tačno je da Loznica tretira Štiru kao kanal, ali Čačak je od Z. Morave napravio pravu oazu prirode i sportskih sadržaja.

Slažem se u potpunosti da je BNV oplemenio obalu i otvorio BNV ka vodi, ali je odsekao ostatak Beograda. Nijedno rešenje nije idealno, ali mislim da aktuelna rešavanja parkovskog prostora u Beogradu sadrže najmanje dobrog. To se posebno odnosi na trenutnu porciju linijskog parka.
 
Juce sam prosao do 25 maja i vidim da mestu predvidjenog parka-setalista gde je nekad bila pruga, i dalje stoje divlji parkinzi...Nisam par meseci bio u Srbiji, a vidim da nista nije uradjeno za vise od godinu dana koliko to tu stoji...zna li se zasto je sve posustalo? Ili se meni tako cini :-/
narodu je dobro i ovako
 
БНВ и јесте део Београда, нема шта да одсече сам себе од реке. Ако ишта, омогућио је да у истој уживају и људи који немају стан у њему па је далеко посећенији од нпр. дорћолског који је направљен да буде де факто блоковски паркић за људе који ту живе
 
БНВ и јесте део Београда, нема шта да одсече сам себе од реке. Ако ишта, омогућио је да у истој уживају и људи који немају стан у њему па је далеко посећенији од нпр. дорћолског који је направљен да буде де факто блоковски паркић за људе који ту живе
Posećeniji je BNV iz razloga što se enormno forsira u odnosu na svaki drugi deo grada. Za Novu godinu glavna dešavanja nisu bila u Knez Mihajlovoj, nego u BNV.
Zbog BNV centralni delovi grada se polako pretvaraju u ruglo. Zatvoreni izlozi, izlepljeni, iscrtani, a centar grada. Što se Dorćolskog keja tiče, što se mene tiče dovoljno je posećen. Neka svaki deo obale dobije svoj normalan sadržaj, lepo ćemo se rasporediti.
BNV jeste deo Beograda, ali je odsekao ostatak grada (to sam i malopre napisao) od tog dela obale. Nakon starih zgrada spratnosti do 5. sprata nailaziš na šumu solitera od kojih ne vidiš nebo, a ne šta je iza.
 
Београд је пре уједињења на реку гледао као на границу, отуд је обала третирана војно (тврђава) и привредно (пристаништа, складишта, железница, фабрике, електрана...).
Са друге стране Србија пре 40/50их није имала технолошке могућности за уређење обала по осталим местима.
 
Posećeniji je BNV iz razloga što se enormno forsira u odnosu na svaki drugi deo grada. Za Novu godinu glavna dešavanja nisu bila u Knez Mihajlovoj, nego u BNV.
Zbog BNV centralni delovi grada se polako pretvaraju u ruglo. Zatvoreni izlozi, izlepljeni, iscrtani, a centar grada. Što se Dorćolskog keja tiče, što se mene tiče dovoljno je posećen. Neka svaki deo obale dobije svoj normalan sadržaj, lepo ćemo se rasporediti.
BNV jeste deo Beograda, ali je odsekao ostatak grada (to sam i malopre napisao) od tog dela obale. Nakon starih zgrada spratnosti do 5. sprata nailaziš na šumu solitera od kojih ne vidiš nebo, a ne šta je iza.
Била су дешавања и у осталим деловима града. Не поредим кеј са Кнезом током Нове године већ са другим деловима приобаља који зврје празни (осим евентуално Земунског кеја и Бетон хале, управо зато што прате исту логику као и променада). Централни делови Београда су деценијама ругло и то зато што их одржавају ЈКП а становници су партијски другови и њихови потомци који су украли станове и сада не могу да окрече фасаде а камоли да се опходе са трунком културе према београдском наслеђу. Наслеђу које на крају крајева и није њихово.

Цео доњи Дорћол је упропаштен и претворен у Миријево идиотском архитектуром и мизантропским односом према јавном простору. Не постоји ама баш никакво образложење како је то тематски БНВ одвојио град од реке а доњи Дорћол није осим инсистирањем на висини зграда што је потпуно неважно за актуелну дискусију о уређењу кеја.

Београдско приобаље и треба да буде разнолико у приступу реци али онда нема ишчуђавања зашто су кејеви без садржаја осим 20 метара бетона слабије посећени од старог Земунског кеја или Променаде.
 
Да није било социјалистичке станоградње, питање је да ли би уопште имали и оно парче уређене обале Дунава на Дорћолу.
 
Donji Dorcol su upropastili tom socijalistickom gradnjom, tu je vise predratnih zgradica stradalo od jugoslovenskih bagera nego u prvom i drugom svetskom ratu od nemaca i austrijanaca.
Plus sto su nakalemili po sred Dorcola jedan deo Novog Beograda sa onim solitercinama, urbanizam koji nema nikakve veze sa dorcolom koji ima ulicnu matricu staru nekoliko vekova.
 
Мешање блокова и рушење делова старих који су чинили целину је била грешка.
Са друге стране, блокови уз обалу Дунава су направили како-тако нормалну обалу која је могла бити мртва и одсечена попут Аде Хује.
 
Užasan je pogled sa reke na Beogradske obale, to najbolje može da se vidi kad se krstari brodom. 95% obale ne liči apsolutno ni na šta.
A kad posetiš neki evropski grad na reci tek shvatiš koliko smo zaostali u svakom pogledu što se tiče rečnog fronta.
Livade, šljunkare, deponije, barake, korov, neka raspadnuta industrija.
Jedino sto se spustilo je meni mrak na oči od tog prizora neurednog i zapuštenog grada
 
Онда су требали да се баце на сређивање обале Дунава, а не да нагрде ово у зони тврђаве са оном кукавном оградом.
 
БНВ и јесте део Београда, нема шта да одсече сам себе од реке. Ако ишта, омогућио је да у истој уживају и људи који немају стан у њему па је далеко посећенији од нпр. дорћолског који је направљен да буде де факто блоковски паркић за људе који ту живе
Ljudi (moji prijatelji i ja) su uzivali pored Save i pre BNV. To sto je bilo puno napustenih kucica, trebalo je da se pozabave nadlezni. Za to sto je tu bilo groblje brodova, postojali su takodje nadlezni, koji nisu to sprecili. To sto je svako pravio barake kako mu se prohtelo, takodje je trebalo da sprece nadlezni u toj oblasti. Asfalt koji je prekopan, mogao je da se odrzava. Izlivanje vode i kanalizacije je takodje trebalo da se sanira od strane nadleznih. Za korov koji je rastao, takodje je postojao neko nadlezan. Ulicna rasveta koja nije radila, mogla je da se popravi, jer i za to postoje odgovorni. Pijanci koji su se okupljali uglavnom nisu pravili probleme. Umesto njih, sada imamo Baku praseta, koji kamencicima gadja prolaznike sa terase ili onog klinca koji prazni bazen sa terase itd.
To je prostor od kog su grad i drzava "prihodovali" ogroman minus i neka lica povezana sa nekim drugim licima su prihodovala ogroman plus.
Prostor koji je ostavljen za gradjane koji nisu kupili stan ili iznajmili sobu u BNV je suzen na minimum. Ja, kao biciklista, ne mogu vise da prodjem tim delom Save kao sto sam nekad mogao. Bilo je kanala, premoscenih daskama, neravnih delova itd. ali se moglo komotno proci. Danas se 90% dela kroz BNV vozi brzinom malo vecom od brzine pesaka, jer je sve usko i guzva je. Tako je od Gazele, gde je guzva ispred Galerije, suzeno je ispred kule, pa se nastavlja suzeno zbog zgrada koje ostavljaju minimum slobodne obale, pa katastrofalno suzenje kod Savanove i tek kod Geozavoda je nesto komfornije do Brankovog mosta, sto je ne vise od 10%. Nekad je bio otezan prolaz na mestu danasnje Galerije, jer se tu obilazio kanal, ali je to bilo mozda oko 100m.
Posecenost tog dela reke je veca nego sto je bila, jer mnogi idu u kupovinu u Galeriju, u fensi kafice, zele da osete da pripadaju grupi Baka prase, Djani. Ako ne mogu da voze Ferari, bar da prosetaju istom stranom plocnika, kojim hodaju Baka i Djani...
Ne bih imao nista protiv projekta:
1. da je investitor grad.
2. da se grade malo manje i skladnije zgrade u skladu sa arhitekturom grada
3. da je vise prostora ostavljeno "slobodnoj zoni" odnosno siri pojas za setaliste i sportske aktivnosi
Protiv imam zato sto je:
1. Onaj ko je poklonio zemljiste arapima, zapravo pravi vlasnik i onaj koji ostvaruje profit umesto drzave.
2. Reklamiranje privatne investicije o trosku drzave.
3. Neispostovan ugovor o ulaganju, pa je grad u visemilionskom minusu, obezbedjujuci infrastrukturu i sve je podredjeno BNV. Za taj novac je mogla da se obezbedi voda za Ritopek, kanalizacija za delove grada koji je nemaju, a u kojima zivi daleko vise ljudi nego na BNV.
4. Infrastruktura podredjena BNV. Rusenje zeleznicke stanice, bez obzira na posledice, izmestanje autobuske, rusenje "udzarica" bez pravnog resenja, rusenje Starog savskog mosta, planiranje linija metroa da prodju kroz BNV bez obzira na potrebe ostalih gradjana grada.
5. Suprotno tackama 2 i 3 u kojima ne bih imao protiv.

Estetski, gledano iz drona, lepse izgleda sad, nego sto je bilo pre, ali gradjani iz centra grada ne gledaju iz drona, nego iz svojih stanova, gde im je reka zaklonjena ogromnim zgradama.
Kako god da je izgledalo, bilo je nase, gradjansko, a sad nije. Sad je privatno.
Doziveo sam:
1. da mi ceo vikend obezbedjenje ne dozvoli da prodjem setalistem, da ne ometam useljavanje stanara u nove zgrade.
2. da mi obezbedjenje ne dozvoli da parkiram bicikl ispred Galerije, samo da nekome od radnika dam naocare koje sam pronasao na setalistu.
3. da me obezbedjenje opomene da pomerim bicikl jer mi zadnji tocak stoji na travnjaku, na mestu koje su sami predvideli za parkiranje bicikala, a ja sam ga malo pomerio ka travnjaku, da napravim vise mesta za prolaz pesaka.
4. da vec 8 godina vozim bicikl pored usmerivaca za marvu, kuda mi neko "odozgo" odredi. Jedan dan je otvoreno, a drugi moras nazad, pa nekuda okolo, nemas pojma kuda...

Mnogi donose zakljucke o lepoti projekta bez da znaju cinjenice i pozadinu, gledajuci reklame i hvalospeve drzavnog vrha. Kao sto mnogi nemaju problem sa visokim ivicnjacima, nerazmisljajuci da invalidi u kolicima ne mogu preko njih. Ili kad se bandera nalazi na sred trase za slepa i slabovida lica. Bas briga one koji dobro vide... Tako i ovde, ko je kupio stan u BNV, super mu za izdavanje Rusima i prezadovoljan je projektom. Ko voli shopping, super je sto ima Galeriju. Osvrnite se malo na to, da u Beogradu zive i drugi ljudi, sa drugacijim potrebama!
 
Ljudi (moji prijatelji i ja) su uzivali pored Save i pre BNV. To sto je bilo puno napustenih kucica, trebalo je da se pozabave nadlezni. Za to sto je tu bilo groblje brodova, postojali su takodje nadlezni, koji nisu to sprecili. To sto je svako pravio barake kako mu se prohtelo, takodje je trebalo da sprece nadlezni u toj oblasti. Asfalt koji je prekopan, mogao je da se odrzava. Izlivanje vode i kanalizacije je takodje trebalo da se sanira od strane nadleznih. Za korov koji je rastao, takodje je postojao neko nadlezan. Ulicna rasveta koja nije radila, mogla je da se popravi, jer i za to postoje odgovorni. Pijanci koji su se okupljali uglavnom nisu pravili probleme. Umesto njih, sada imamo Baku praseta, koji kamencicima gadja prolaznike sa terase ili onog klinca koji prazni bazen sa terase itd.
To je prostor od kog su grad i drzava "prihodovali" ogroman minus i neka lica povezana sa nekim drugim licima su prihodovala ogroman plus.
Prostor koji je ostavljen za gradjane koji nisu kupili stan ili iznajmili sobu u BNV je suzen na minimum. Ja, kao biciklista, ne mogu vise da prodjem tim delom Save kao sto sam nekad mogao. Bilo je kanala, premoscenih daskama, neravnih delova itd. ali se moglo komotno proci. Danas se 90% dela kroz BNV vozi brzinom malo vecom od brzine pesaka, jer je sve usko i guzva je. Tako je od Gazele, gde je guzva ispred Galerije, suzeno je ispred kule, pa se nastavlja suzeno zbog zgrada koje ostavljaju minimum slobodne obale, pa katastrofalno suzenje kod Savanove i tek kod Geozavoda je nesto komfornije do Brankovog mosta, sto je ne vise od 10%. Nekad je bio otezan prolaz na mestu danasnje Galerije, jer se tu obilazio kanal, ali je to bilo mozda oko 100m.
Posecenost tog dela reke je veca nego sto je bila, jer mnogi idu u kupovinu u Galeriju, u fensi kafice, zele da osete da pripadaju grupi Baka prase, Djani. Ako ne mogu da voze Ferari, bar da prosetaju istom stranom plocnika, kojim hodaju Baka i Djani...
Ne bih imao nista protiv projekta:
1. da je investitor grad.
2. da se grade malo manje i skladnije zgrade u skladu sa arhitekturom grada
3. da je vise prostora ostavljeno "slobodnoj zoni" odnosno siri pojas za setaliste i sportske aktivnosi
Protiv imam zato sto je:
1. Onaj ko je poklonio zemljiste arapima, zapravo pravi vlasnik i onaj koji ostvaruje profit umesto drzave.
2. Reklamiranje privatne investicije o trosku drzave.
3. Neispostovan ugovor o ulaganju, pa je grad u visemilionskom minusu, obezbedjujuci infrastrukturu i sve je podredjeno BNV. Za taj novac je mogla da se obezbedi voda za Ritopek, kanalizacija za delove grada koji je nemaju, a u kojima zivi daleko vise ljudi nego na BNV.
4. Infrastruktura podredjena BNV. Rusenje zeleznicke stanice, bez obzira na posledice, izmestanje autobuske, rusenje "udzarica" bez pravnog resenja, rusenje Starog savskog mosta, planiranje linija metroa da prodju kroz BNV bez obzira na potrebe ostalih gradjana grada.
5. Suprotno tackama 2 i 3 u kojima ne bih imao protiv.

Estetski, gledano iz drona, lepse izgleda sad, nego sto je bilo pre, ali gradjani iz centra grada ne gledaju iz drona, nego iz svojih stanova, gde im je reka zaklonjena ogromnim zgradama.
Kako god da je izgledalo, bilo je nase, gradjansko, a sad nije. Sad je privatno.
Doziveo sam:
1. da mi ceo vikend obezbedjenje ne dozvoli da prodjem setalistem, da ne ometam useljavanje stanara u nove zgrade.
2. da mi obezbedjenje ne dozvoli da parkiram bicikl ispred Galerije, samo da nekome od radnika dam naocare koje sam pronasao na setalistu.
3. da me obezbedjenje opomene da pomerim bicikl jer mi zadnji tocak stoji na travnjaku, na mestu koje su sami predvideli za parkiranje bicikala, a ja sam ga malo pomerio ka travnjaku, da napravim vise mesta za prolaz pesaka.
4. da vec 8 godina vozim bicikl pored usmerivaca za marvu, kuda mi neko "odozgo" odredi. Jedan dan je otvoreno, a drugi moras nazad, pa nekuda okolo, nemas pojma kuda...

Mnogi donose zakljucke o lepoti projekta bez da znaju cinjenice i pozadinu, gledajuci reklame i hvalospeve drzavnog vrha. Kao sto mnogi nemaju problem sa visokim ivicnjacima, nerazmisljajuci da invalidi u kolicima ne mogu preko njih. Ili kad se bandera nalazi na sred trase za slepa i slabovida lica. Bas briga one koji dobro vide... Tako i ovde, ko je kupio stan u BNV, super mu za izdavanje Rusima i prezadovoljan je projektom. Ko voli shopping, super je sto ima Galeriju. Osvrnite se malo na to, da u Beogradu zive i drugi ljudi, sa drugacijim potrebama!
Interesantno bi bilo čuti protiv-argumente na ovo.
 
Ljudi (moji prijatelji i ja) su uzivali pored Save i pre BNV. To sto je bilo puno napustenih kucica, trebalo je da se pozabave nadlezni. Za to sto je tu bilo groblje brodova, postojali su takodje nadlezni, koji nisu to sprecili. To sto je svako pravio barake kako mu se prohtelo, takodje je trebalo da sprece nadlezni u toj oblasti. Asfalt koji je prekopan, mogao je da se odrzava. Izlivanje vode i kanalizacije je takodje trebalo da se sanira od strane nadleznih. Za korov koji je rastao, takodje je postojao neko nadlezan. Ulicna rasveta koja nije radila, mogla je da se popravi, jer i za to postoje odgovorni. Pijanci koji su se okupljali uglavnom nisu pravili probleme. Umesto njih, sada imamo Baku praseta, koji kamencicima gadja prolaznike sa terase ili onog klinca koji prazni bazen sa terase itd.

Управо, док је надлежност на том делу кеја била у потпуности јавна био је апсолутни распад. Слажем се потпуно
To je prostor od kog su grad i drzava "prihodovali" ogroman minus i neka lica povezana sa nekim drugim licima su prihodovala ogroman plus.

И ти преусмераваш дискусију у финансијске послове Eagle Hills компаније као и корупцију нашег јавног сектора повезаног са њоме зато што ниси у стању да се ухватиш у коштац са мојим основним аргументом. Аргументом који је, иначе, само успутно поменуо "мучени БНВ" кеј као пример да је и он бољи од новосадског који одваја људе од реке са 2 дебела бетонска бедема и улицом

Prostor koji je ostavljen za gradjane koji nisu kupili stan ili iznajmili sobu u BNV je suzen na minimum. Ja, kao biciklista, ne mogu vise da prodjem tim delom Save kao sto sam nekad mogao. Bilo je kanala, premoscenih daskama, neravnih delova itd. ali se moglo komotno proci. Danas se 90% dela kroz BNV vozi brzinom malo vecom od brzine pesaka, jer je sve usko i guzva je. Tako je od Gazele, gde je guzva ispred Galerije, suzeno je ispred kule, pa se nastavlja suzeno zbog zgrada koje ostavljaju minimum slobodne obale, pa katastrofalno suzenje kod Savanove i tek kod Geozavoda je nesto komfornije do Brankovog mosta, sto je ne vise od 10%. Nekad je bio otezan prolaz na mestu danasnje Galerije, jer se tu obilazio kanal, ali je to bilo mozda oko 100m.

Бициклистичка стаза је спуштена доле највећим делом а тамо где није је простор од кафића до горње обале (не рачунајући ниже бедеме и терасе, видиковце, мостиће и сл.) исте ширине као новосадски кеј (исто не рачунајући доње бедеме). Најужи део је покрај управо те Саванове где је исте ширине као у делу код Сајма што је било карактеристично за време пре сређивања

Posecenost tog dela reke je veca nego sto je bila, jer mnogi idu u kupovinu u Galeriju, u fensi kafice, zele da osete da pripadaju grupi Baka prase, Djani. Ako ne mogu da voze Ferari, bar da prosetaju istom stranom plocnika, kojim hodaju Baka i Djani...

Сигурно је то прави разлог, не зато што је дорћолски кеј лоше конципиран или зато што је БНВ кеј бољи. Исто у Солуну људи иду да шетају поред мора и седе у кафићима са погледом на море због Ђанија и Баке Прасета.
Ne bih imao nista protiv projekta:
1. da je investitor grad.
2. da se grade malo manje i skladnije zgrade u skladu sa arhitekturom grada
3. da je vise prostora ostavljeno "slobodnoj zoni" odnosno siri pojas za setaliste i sportske aktivnosi
Protiv imam zato sto je:
1. Onaj ko je poklonio zemljiste arapima, zapravo pravi vlasnik i onaj koji ostvaruje profit umesto drzave.
2. Reklamiranje privatne investicije o trosku drzave.
3. Neispostovan ugovor o ulaganju, pa je grad u visemilionskom minusu, obezbedjujuci infrastrukturu i sve je podredjeno BNV. Za taj novac je mogla da se obezbedi voda za Ritopek, kanalizacija za delove grada koji je nemaju, a u kojima zivi daleko vise ljudi nego na BNV.
4. Infrastruktura podredjena BNV. Rusenje zeleznicke stanice, bez obzira na posledice, izmestanje autobuske, rusenje "udzarica" bez pravnog resenja, rusenje Starog savskog mosta, planiranje linija metroa da prodju kroz BNV bez obzira na potrebe ostalih gradjana grada.
5. Suprotno tackama 2 i 3 u kojima ne bih imao protiv.
Ама какве везе има вода за Ритопек сад са урбанистичким решењем кеја још мало ћеш доћи до Милошевићеве политике 1999. у покушају да докажеш да нисам у праву да је (чак и!) БНВ променада боље конципирана од кејева по мањим местима у Србији

Estetski, gledano iz drona, lepse izgleda sad, nego sto je bilo pre, ali gradjani iz centra grada ne gledaju iz drona, nego iz svojih stanova, gde im je reka zaklonjena ogromnim zgradama.
Kako god da je izgledalo, bilo je nase, gradjansko, a sad nije. Sad je privatno.
Doziveo sam:
1. da mi ceo vikend obezbedjenje ne dozvoli da prodjem setalistem, da ne ometam useljavanje stanara u nove zgrade.
2. da mi obezbedjenje ne dozvoli da parkiram bicikl ispred Galerije, samo da nekome od radnika dam naocare koje sam pronasao na setalistu.
3. da me obezbedjenje opomene da pomerim bicikl jer mi zadnji tocak stoji na travnjaku, na mestu koje su sami predvideli za parkiranje bicikala, a ja sam ga malo pomerio ka travnjaku, da napravim vise mesta za prolaz pesaka.

Другим речима, људи који су сада надлежни заправо чувају тај део града и одржавају га?
4. da vec 8 godina vozim bicikl pored usmerivaca za marvu, kuda mi neko "odozgo" odredi. Jedan dan je otvoreno, a drugi moras nazad, pa nekuda okolo, nemas pojma kuda...

И тај сређени, одржавани кеј је доступан свима осим ако се на њему нешто ради или гради? Што иначе важи за сваки други део града, игралишта, улице, стазе итд.

Mnogi donose zakljucke o lepoti projekta bez da znaju cinjenice i pozadinu, gledajuci reklame i hvalospeve drzavnog vrha. Kao sto mnogi nemaju problem sa visokim ivicnjacima, nerazmisljajuci da invalidi u kolicima ne mogu preko njih. Ili kad se bandera nalazi na sred trase za slepa i slabovida lica. Bas briga one koji dobro vide... Tako i ovde, ko je kupio stan u BNV, super mu za izdavanje Rusima i prezadovoljan je projektom. Ko voli shopping, super je sto ima Galeriju. Osvrnite se malo na to, da u Beogradu zive i drugi ljudi, sa drugacijim potrebama!

Ја доносим закључак на основу мог искуства и одговорно тврдим да је тај део кеја тренутно међу најбољим у граду. Објаснио сам и зашто и зашто га сматрам бољим од дорћолског, дела код Ушћа и многих других делова који су трајно уништени лошим урбанизмом. И већина људи се очигледно слаже.

Нека се свуда склоне сплавови са река и реконструише свуда кеј како је од старта намењено да изгледа, а од сада нови кејеви Београда граде са кафићима као у БНВ. То ће бити и више него довољно да београдске реке имају садржаје за свакога
 
Jedini problem dunavskog/dorcolskog keja su automobili u zoni kule nebojse. Treba hitno zabraniti parkiranje tamo. A sto se ovog projekta tice, u zoni reke su predvidjena kozmeticka sredjivanja i nova biciklisticka staza sto je ok, ali je mnogo vaznije da se projekat realizuje u delu gde se park udaljava od reke a tu radovi nisu ni blizu sto je razocaravajuce.
 
БНВ и јесте део Београда, нема шта да одсече сам себе од реке. Ако ишта, омогућио је да у истој уживају и људи који немају стан у њему па је далеко посећенији од нпр. дорћолског који је направљен да буде де факто блоковски паркић за људе који ту живе
blagi boze.
 
@Kailan, mene to i muci, sto se sve javno raspada neodrzavanjem, da bi sto lakse postalo privatno. Privatno je postalo za 0 dolara, kako kaze Mali. Obezbedjene dozvole, uredjena infrastruktura, "sredjeni", cuj mene sruseni, sredjeni imovinsko pravni odnosi. Najmanje sto investitor moze da uradi je da uredi kej u pravcu zgrada koje gradi.
Sad kada je to privatan posed, naravno da ce ga cuvati i odrzavati.
Taj odrzavani deo je dostupan svima, sem kad se gradi, a to traje vec 8 godina i trajace jos ko zna koliko (prodje mi mladost) i sem kad se odrzavaju vasarske manifestacije za koje vlasnik iznajmljuje ili donira prostor.
Park Sumice je u jako losem stanju, pa ako mi ga neko pokloni uz dozvolu da napravim zgradu, ja cu ga srediti da blista, hocu majke mi. Jos ako mi urade infrastrukturu i izreklamiraju mi zgradu na svakom koraku, to ce postati velelepno zdanje, kako kaze predsednik.
Ako mislis na dorcolski deo kod teniskih terena, to je tacno. To je jos jedan propust vlasti, koja je dozvolila da teren udje u setaliste. Ostatak je gradjen u skladu sa vremenom u kom je gradjen. Valjda nisi ocekivao led sijalice u plocama osamdesetih...
Sto se tice keja kod dorcolskih zgrada, tu je prostor sasvim ok. Ima dovoljnu sirinu, dovoljno trave. Potrebno je da se obnove ploce i sredi asfalt na biciklistickoj stazi i ja tu ne bih puno dirao, jer to izgleda prirodno i opustajuce.

Definitivno si u pravu, da ono sto je javno, da je u raspadu, a privatno blista. Privatni projekti se grade brzo, sa minimumom kasnjenja, a javni se razvlace godinama (Bul. Patrijarha Pavla). Taj bulevar bi bio gotov za 6 meseci, ako bi se nekome poklonila zemlja i stavile rampe sa obe strane, da novi vlasnik naplacuje putarinu.
Ne sme se sve privatizovati, moramo da se borimo da se javni prostori kvalitetno odrzavaju. Kad smo kod toga, polomljene su sve svetiljke uz bici stazu pored Karadjordjeve, izlomljen je ogroman broj ploca ispred Beton hale, razbijene svetiljke na travnjaku iza Beton hale. Godinama nije popravljen deking koji su progoreli navijaci Zvezde slaveci titulu... Mi placamo poreze, ogromne poreze i od njih bi trebalo da se sve to odrzava, a ne da postane privatno, da bi licilo na nesto.

Videcemo sta ce biti u nastavku linijskog parka, ali ne deluje da ce brzo ici.
 
Vrh