Šta je novo?

Leva obala Beograda -Borča- Ovča-Krnjača-Kotež Padinska Skela-Kovilovo-Ritovi

Borča, Ovča, Krnjača, Kotež, Padinska Skela i Ritovi su naselja koja se nalaze u opštini Palilula, na levoj obali Dunava u Beogradu. Ova područja su prvobitno bila ruralna, ali su s vremenom postala važna prigradska naselja zbog blizine glavnog grada i povoljnih cena zemljišta.

Borča se prvi put spominje u pisanim izvorima 1521. godine, tokom Osmanskog perioda, ali je naselje verovatno postojalo i pre toga. Njena modernizacija započela je u drugoj polovini 20. veka, kada je Beograd počeo da se širi preko Dunava, pretvarajući Borču iz ruralnog područja u prigradsko naselje. Najveći razvoj Borča beleži od 2000-ih godina, kada je postala atraktivna zbog povoljnih cena zemljišta i blizine glavnog grada. Izgradnja Pupinovog mosta 2014. godine dodatno je poboljšala njenu povezanost sa Beogradom.

Ovča je tradicionalno poljoprivredno naselje poznato po bogatoj zemlji i dugoj istoriji uzgoja. Iako je Ovča ostala uglavnom ruralna, beleži se postepeni razvoj uz stambenu gradnju.

Krnjača je jedno od najstarijih naselja u ovom delu Beograda. Nekada močvarno područje, danas je gusto naseljeno mesto sa mešavinom starijih kuća i novijih stambenih zgrada, a poslednjih decenija doživljava ubrzanu urbanizaciju.

Kotež je relativno novije naselje, izgrađeno u drugoj polovini 20. veka, i razvilo se kao stambeno naselje za radnike, sa prepoznatljivim nizovima kuća i dvorišta.

Padinska Skela je naselje koje se nalazi severno od Borče i Krnjače, i prepoznatljiva je po poljoprivredi i industriji. Osnovana je tokom 20. veka kao deo plana za razvoj industrijskih i poljoprivrednih resursa levo od Dunava. Danas je Padinska Skela poznata po voćnjacima, ali i po stambenom razvoju koji se polako širi.

Ritovi su močvarni delovi između ovih naselja i Dunava. U prošlosti, ova područja su bila nepogodna za život zbog poplava i teških uslova za gradnju, ali su delimičnim isušivanjem močvara i izgradnjom nasipa omogućena urbanizacija ovih oblasti. Danas su Ritovi važno prirodno područje, ali i deo urbanog ekosistema koji balansira između očuvanja prirodnog okruženja i daljeg razvoja.

Sva ova naselja doživljavaju ubrzanu urbanizaciju, a nove građevinske investicije, posebno u Borči i Krnjači, značajno su promenile izgled i funkcionalnost ovih oblasti, čineći ih atraktivnim za život i ulaganja.
Photo_6554456_DJI_856_jpg_4927972_0_2021512184818_photo_original.jpeg
 
Bolje je sada, nego pre 20 godina, svakako. Ali kompletna Leva obala Dunava je deo Beograda, isto kao što je npr. Senjak ili Novi Beograd i zaslužuje da bude tretirana bolje. Izgradnja Mosta Mihajla Pupina je nešto čime je isti deo Beograda prodisao, osim što on valja za kompletan Beograd, jer je tranzit izmešten. A to je bio prioritetan projekat pre mnogih drugih, ali ne zato što ja tako kažem i zato što sam pametan, nego jer tako govore objektivno pogledane činjenice. Koje su u ovom slučaju spojene sa onim što je bilo prioritetno i za mene lično, tako se potrefilo. Most na Adi, ne kažem da je bio nepotreban, ali je bio isforsiran projekat u odnosu na neke druge. Prevoz i povezanost sa drugim opštinama, moraju da budu bolji, jer ko nema auto i oslonjen je samo na gradski prevoz, uglavnom ima manji ili veći problem. Počelo je po tom pitanju nešto da se menja i neka se tako nastavi.
 
Taj isforsiran, a u nastavku sakato-traljavo urađen projekat, još dve tri-raskrsnice u nastavku da nisu mogle da se urade denivelisano i bolja veza sa autoputem na NBG strani da se uradi kako bi se saobraćaj preusmeravao, a što su neki pametni ljudi pre gradnje pričali. I nastavak na čukaričkoj strani koji će da se radi Boga pitaj kada....

Nikada preko tog mosta nisam prošao, a da je bila gužva. Redovno sam jedno vreme zaobilazio ,,Gazelu", sa koje samo što automobili ne krenu da padaju u Savu, produžim u B.V. Mišića, pa na Most na Adi i dalje...nikad gužva tu. Ali opet kada predjem na NBG, bar dok nije bio nastavak, uvek nedge sačeka gužva, kuda god da pođem.

Mišljenje kao du.e, svako ga ima i svako ima pravo da ga ima kao slobodan građanin u demokratskoj zemlji. Čak i ako je pogrešno. A posebno su svi slobodni da ga na internetu iskažu, samo je gde god iskažu lepo i kada se potkrepi činjenicama, ali ne ,,činjenicom" - to je tako, jer ja tako kažem i jer sam ja pametan, nebitno da je tako napisano ili drugačije, takav bude smisao. Imao sam slučaj da mi jedan ,,stručnjak" kaže da je to tranzitni most, msm dobro, ima čovek pravo na svoje mišljenje. Čak sam i od jednog još ,,većeg stučnjaka" čuo mišljenje da je taj most mnogo bitniji od ,,Pupina", pritom to nije izgovoreno ni u šali, a ni u pijanom stanju.

Da me niko ne shvati pogrešno, ne mislim da taj most nije trebao Beogradu, naravno da jeste. Ali da se pre tranzitnog mosta koji oslobađa teretnog saobraćaja ceo grad, stavi most koji povezuje u praksi još uvek dva naselja - to se za moj pojam (ne mora niko da bude saglasan sa mnom) zove isforsirani projekat. Pritom što to nije ni trebao da bude most koji samo spaja dva naselja, nego kao kompletna deonica sa sve mostom - mnogo pristupačnija alternativa za autoput kroz Beograd, a to nije ni u priblićnoj meri kako je predviđeno. Zbog nekih već navedenih razloga. Jedno vreme se činilo, ali evo, vratili smo se, što se Gazele tiče, skoro pa u 2008. godinu. Skoro sam se nešto zeznuo i pođoh tuda, zivce pogubih i ne mogu da verujem da mi je to nekada bila skoro svakodnevica.

Naravno da i na drugoj strani ima promašaja, a koji su i pre gradnje kao takvi viđeni, gde je sa vec previše prometnom deonicom, ukršten tranzitni pravac, SMT- Cara Dušana u Zemunu, morala je u startu denivelisana raskrsnica, kao i bivša lakat-krivina, a sa planom da se i u nastavku rade denivelacije.
 
Sve sto je tito gradio centar 1 centar 2 centar 3 centar 4 i centar 5 je gradjeno kako treba,borca u svakom tom centru ima parkic ,po urbanizmu je gradjeno,broj parking mesta ,pa cela divlja gradnja poc a na parking mestima iz vremena Tita, uništili su Borcu,i zNimljivo da borca nigde nema trg, a kada bi neko sredio da se gradi kod dunava bila bi Beograd na vodi samo tako
 
Није баш све за време Тита грађено. Стара Борча и ако село, је сасвим уредна, а и она новија станоградња, ваљда Станком, беше 4 или 5 исто ок изгледа. Трг фали. Као и културни садржаји, гимназија и још нека стручна школа поред пољопривредне у Крњачи.
Главни проблем је уз Зрењанинац, а извор тог проблема је што су самоуправљачи градили пламска насеља сателитски, уместо блоковски уз пут.
 
Парк, трг, гимназија... канализација... То фали сваком дивљем приградском насељу у Београду... Борча није изузетак.
 
Борча већински није дивља. То је случај са низом паралелних уских улица попречно на Зрењанинац.
 
На првом месту, па десет места празно, неопходна је боља повезаност са центром града.

Уколико за до 20 минута јавним превозом може да се стигне до центра града, нису потребни ни тргови, ни гимназије, ни позоришта, ни било шта друго. Центар града је за те садржаје, предграђе је за резиденцијалне објекте.

Да би се то остварило, потребно је урадити пар (или неки од) капиталних пројеката. Рецимо још један мост који би се налазио између Пупиновог и Панчевачког (али само између њих). Или тунел испод Дунава који би потенцијално укључио неки систем масовног јавног превоза, било да је то метро, или неки лаки шински систем.
То је највећа препрека. Остало се може решити. Може се извршити "дератизација" и уређење Леве обале, чак и без огромних трошкова. Може се живети достојанствено, само када би битне ствари биле приоритет, а не боја аутобуса.
 
Уколико за до 20 минута јавним превозом може да се стигне до центра града, нису потребни ни тргови, ни гимназије, ни позоришта, ни било шта друго. Центар града је за те садржаје, предграђе је за резиденцијалне објекте.
To samo u najprevaziđenijem mogućem među najprevaziđenijim urbanizmima koji su ikad postojali ili nisu ni postojali.

Neverovatno da se na ovom forumu ovo pročita. Igore, daj, gasi firmu, jbt.
 
To samo u najprevaziđenijem mogućem među najprevaziđenijim urbanizmima koji su ikad postojali ili nisu ni postojali.

Neverovatno da se na ovom forumu ovo pročita. Igore, daj, gasi firmu, jbt.
Јесте прика, београдски урбанизам је зато непревазиђен.
 
Pa naravno da jeste, kad je ljudima iz Borče opština kod Crkve Svetog Marka. A i gimnazija.

To treba da se proučava po svetu, nego ne znaju ljudi da postoji; ne pretpostavlja niko da negde može da bude.
 
Poslednja izmena:
Pa naravno da jeste, kad je ljudima iz Borče opština kod Crkve Svetog Marka. A i gimnazija.

To treba da se proučava po svetu, nego ne znaju ljudi da postoji; ne pretpoetavlja niko da negde može da bude.
Просечан грађанин са институцијама које се налазе у згради општине има додирних тачака једном у 10 година. У трећој деценији 21. века желим да све бирократске процедуре завришим од куће, преко интернета. Не треба ми нова општина која ће само служити за запошљавање нерадничких партијских ухлеба.

Што се тиче школа, ученици треба да имају могућност ширег избора. А не да се предодређују за школу у насељу. Уз добру повезаност коју сам споменуо, а не кљакање, имају избор разноликих гимназија и стручних школа.
 
Da, samo što će nekako u Devetu najpre ići Novobeograđani, a u 13. ovi sa Banovog brda. Čudo su veliki brojevi, jbg.

E, sad, od ovih iz Borče niko neće u Šesnaestu borčansku - pošto ne postoji. Nego neka što više ljudi cepa preko jedinog evropskog vodotoka kategorije 7b, čak i oni što bi mogli peške da zavrśe - ima to nadasve ekonomske logike :) Šta je za Srbiju Amazon!
 
Da, samo što će nekako u Devetu najpre ići Novobeograđani, a u 13. ovi sa Banovog brda. Čudo su veliki brojevi, jbg.

E, sad, od ovih iz Borče niko neće u Šesnaestu borčansku - pošto ne postoji. Nego neka što više ljudi cepa preko jedinog evropskog vodotoka kategorije 7b, čak i oni što bi mogli peške da zavrśe - ima to nadasve ekonomske logike :) Šta je za Srbiju Amazon!
Само што у те гимназије иду и ученици из других насеља. Баш ће ученици рецимо са Карабурме да хрле у ту борчанску гимназију преко Панчевачког моста и Зрењанинског пута. Чак ни овима из Крњаче то није практично. То су та бајна решења :). Профи урбанизам са ФПН-а.
Једино може да служи за неку сегрегацију, јер не треба мешати те сиротане са Леве обале за другом децом.
 
Брдо Сурчинаца знам што су ишли у средњу бродарску из простог разлога - окретница 601 била недалеко ту код покојне железничке.
Нема жеља за постојањем гимназије преко Дунава циљ да се деца преко Дунава држе и даље тамо, већ да се не мрцваре аутобусом по цео дан.
 
Jbt, kolike besmislice pišeš.

Stvarno je vreme da se ukinu forumi, društvene mreže i ostalo zlo.
Неко је и даље нервозан због неких пређашњих дискусија, па се понаша као дерле, али авај :). Недостојно одрасле особе.
 
Брдо Сурчинаца знам што су ишли у средњу бродарску из простог разлога - окретница 601 била недалеко ту код покојне железничке.
Нема жеља за постојањем гимназије преко Дунава циљ да се деца преко Дунава држе и даље тамо, већ да се не мрцваре аутобусом по цео дан.
И слажем се, неопходна су саобраћајна решења на првом месту. И деца са Леве обале су после остварања Пупиновог моста почела да уписују школе у Земуну. Зато што им је брже и практичније. Нисам против нових институција, али то је само минимално покривање главног проблема. Тачније, може се извести када се урбанистички упристоји цела та област. Као шлаг на торти.
 
Žalosno. To je ona vest sa njuz.net-a: 'Učesnik foruma promenio mišljenje'.

Filozofski fakultet u Beogradu, jbt. Nema spasa. Pa promenite mu bar ime, majku mu.
 
Брдо Сурчинаца знам што су ишли у средњу бродарску из простог разлога - окретница 601 била недалеко ту код покојне железничке.
Нема жеља за постојањем гимназије преко Дунава циљ да се деца преко Дунава држе и даље тамо, већ да се не мрцваре аутобусом по цео дан.
Mogu da urade anketu i istraživanje pa da vide koliko decd putuje preko reke do neke gimnazije. Mada siguran sam da su sva ta naselja narasla dovoljno da treba da postoji jedna gimnazija i s druge strane Pančevca.
 
Нема урбанистичког уређења без изградње и других садржаја осим саобраћајне инфраструктуре. То је већ виђено на примеру свих самоуправљачких планских насеља која нису заокружена са објектима које су требали да изфраде град/држава, већ имају само стамбене зграде, трговину, улице, и понегде вртић и школу.
 
Žalosno. To je ona vest sa njuz.net-a: 'Učesnik foruma promenio mišljenje'.

Filozofski fakultet u Beogradu, jbt. Nema spasa. Pa promenite mu bar ime, majku mu.
Прика, па нисмо ми ви да мењамо имена институција кад се тако ћефне партијском руководству :)
 
Vrh