Чекамо, немој дуго да те нема Карло!
Bili su izbori, a moglo se ući sa nečim mnogo revolucionarnijim. Evo grubi predlog urbanističkog plana:
Pojašnjenja:
- Brzi bulevari - Glavni drumski pravci sa standardima sa 1) minimum po 2 trake po smeru, 2) autobuska stajališta ne u glavnoj traci 3) leva skretanja i semafori na ne manje od 400 metara 4) trake za leva i desna skretanja ni u kom slučaju ne dele traku za pravac 5) krivine poluprečnika ne manjeg od 250 metara, na najopterećenijim raskrsnicama petlje ili polupetlje, 6) uslužni sadržaji i mesta za zaustavljanje i parkiranje strogo u servisnim saobraćajnicama, i to sa trakama za uključivanje i isključivanje. 7) Maksimalna brzina 70-80km/h.
- Tramvaj - u velikoj meri formiran kao brzi tramvaj, sa verovatnoćom stajanja na semaforu ispod 15%. Srednja brzina mora biti preko 20km/h. Obavezne veze sa strogim centrom grada i sa Slavijom. Planirati internu liniju za levu obalu i jedan tramvajski depo.
- Most Dorćol - Kotež - Sa dorćolske strane približno kod silosa, kroz lučku zonu na Cvijićevu. Obavezna izdvojena tramvajska baštica, a profil i nosivost mostovcke konstrukcije obavezno za metro. Veza sa Žorža Klemensoa, Dunavskom i Cvijićevom obavezno Y petlja. Na levoj obali petlje i bezsemaforno projektovanje za glavni pravac druma i tramvaj obavezno do Zrenjaninskog puta.
- Ekonomski centar, sadržaji gradskog i regionalnog značaja - To su fakulteti, srednje stručne škole, studentski domovi, veće pijace, sportska hala, stadion, pozorište, bolnice... Naravno tu mogu i komercijalni poslovni sadržaji, hoteli, poslovne zgrade, tržni centri i slično. Suština je blizina pruge.
- Skladišno-industrijska zona - južno od pruge je jedini deo koji nije ni u široj zoni zaštite vodoizvorišta. Sa druge strane mogućnost gradnje lučkog rukavca i industrijskih koloseka. Mogućnost zdravog formiranja lokalnih radnih mesta.
- Opštinski administrativni centar: - presecanje Južnoovčanskog bulevara sa Zrenjaninskim putem, a u toj zoni Opština Dunavski venac, poresko, opštinski sud, biro rada, MUP, centralni Dom zdravlja i Gimnazija. Možda sam još nešto zaboravio, ali sa time se ne kreće dok se stovarišta, autosaloni, mehaničari i slično ne preseli na glavni pravac pod nazivom "Novi zrenaninski put". Ni jedan normalan vlasnik biznisa se neće na to saglasiti ako od igrađenog dela SMT ili predloženog Zapadnoborčanskog bulevara ne napravimo "Novi zrenjaninski put", dobro povezan sa naseljem i po drugim višim standardima. Pomenuo sam gimnaziju na Zrenjanincu, zato što jedino pored pruge ima smisla praviti srednju školu šireg značaja, sa zahvatom pola Banata, i udaljenih delova Beograda.