Šta je novo?

Lasta

Pa ne verujem video sam cak i neki zutin Lastin Bus ima ih raznih...
 
Ovaj 5409 je bio kod nas u Mladenovcu. Fantastican bus. Steta sto su nam ga uzeli, jos plus je mlad i mogao je jos ovde da vozi....
 
images%7Ccms-image-000022226.jpg


I VALJEVCE I NIŠLIJE TREBA DA PREVOZE ISTI LASTINI AUTOBUSI

Beogradsko saobraćajno preduzeće "Lasta" isti posao gradskog prevoza sa istih devet autobusa dobilo je i u Nišu i u Valjevu, pišu Južne vesti.



Sredinom novembra prošle godine Gradska uprava Valjeva sklopila je sa "Lastom" ugovor o prevozu putnika na gradskim i prigradskim linijama na period do 2029. godine. Mesec dana kasnije, sa istim prevoznikom, ugovor je potpisala i niška Direkcija za javni prevoz, iako je "Lasta" učestvovala na tenderu sa istih devet autobusa koji bi narednih devet godina trebalo da prevoze Valjevce.



Južne vesti su beogradskom saobraćajnom preduzeću uputile mejl sa pitanjem kako će narednih godina isti autobusi prevoziti putnike u dva grada udaljena 300 kilometara, Nišu i Valjevu, međutim odgovor je izostao.



Prema pisanju Južnih vesti, načelnici Gradske uprave Valjeva Jelici Panjković Tešić bitno je da "Lastini" autobusi, na osnovu kojih je ovoj firmi dodeljen posao, ostanu u Valjevu. Ona obećava periodičnu kontrolu tih autobusa, a razmišlja i o sankcijama, ukoliko "Lasta" ne ispoštuje ugovor.



"Ja sam izdala nalog da se izvrši provera da li ti autobusi vrše prevoz kod nas. Mi ćemo to pratiti u kontinuitetu. Ja samo hoću da ispratim da li je ono što je bilo u našoj tenderskoj dokumentaciji tako i u praksi. Ukoliko ne bude tako, videću šta je nama u ugovoru predviđeno i šta su nama mere zaštite iz ugovora", rekla je Jelica Panjković Tešić.



U Direkciji za javni prevoz u Nišu rekli su da je to "Lastin" problem i da će vozila morati da zamene istim ili boljim. Uprkos strogoj kontroli Direkcije, koja je bila definisana tenderom, prilikom provere autobusa, promakla im je činjenica da su ponuđeni autobusi već zauzeti.



Na pitanje da li postoji mogućnost da Nišlije uopšte i ne dobiju autobuse koji su predloženi na tenderu, portapol direkcije Nenad Stanković kaže da postoji mogućnost za to.



Južne vesti podsećaju da se u njihovom gradu dogodila slična stvar i na prethodnom tenderu za gradski i prigradski prevoz putnika, kada je prevoznik "Ćurdić" sa istim autobusima učestvovao i u Nišu i u Beogradu. Naposletku je sa ovim prevoznikom raskinut ugovor, a Stanković ne veruje da će se ovo sada ponoviti, iako je situacija veoma slična.

https://www.kolubarske.rs/sr/vesti/valj ... tobusi.htm
 
Kod nas postoji neviđena navika da se raubuju vozila do molekularnog raspada. To nam je u krvi, i da postanemo prebogata zamlja opet bi većina naših vozila bila teški krševi...privatna, državna, komercijalna, teška....SVA vozila. Mi prosto volimo krševe i uvek mislimo kako smo uštedeli što vozimo oldtajmete, postajemo evropska Kuba...Nemoj neko da mi kaže da međunarodne linije nisu profitabilne i da se ne isplati menjati buseve redovno...
 
Код нас постоји невиђена навика да причамо глупости. Прво замени све старе апарате у кући новим, па онда причај о профитабилности.
 
Niko ne bi vozio kršinu da ne mora.
Ali, ne mora ni takvo vozilo da ide u Nemačku kad znaju kako se to tamo kažnjava bez milosti
 
Vozači su opomenuti pre 21 dan, bez kazne, a siguran sam da su i u firmi znali za to. Ali ko da izgubi par stotina evrića, ako preskoči neku turu.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
Pa i nema Lasta nešto mnogo novijih autobusa što se tiče visoke turističke klase. Poslednje što je stiglo su valjda one VDL Future od pre nekoliko godina. Stiglo je nešto Temsi prošle godine čini mi se, klasičnog HD tipa. Ne znam kako su opremljene i dal su pogodne za baš duge ture. Mislim, 1.3 miliona prednjih kilometara i nije toliko neverovatna cifra za tu kategoriju vozila koja veći deo svog radnog veka provedu na autoputu. Gradski autobusi kod nas prelaze i do dva miliona kilometara, što već jeste tragedija. Koliko su tek kilometara prešli oni autobusi koji nas voze na more recimo. Jedan Neoplan je pre dosta godina imao oko 2.5 miliona prednjih kilometara. Poslednjih deset godina uglavnom putujem kolima, al verujem da i sad ima autobusa na turizmu koji su pregazili boga oca. No, to nije razlog da autobus ne bude u tehnički ispravnom stanju. Može biti dobar i nakon dva miliona pređenih kilometara uz adekvatnu negu i redovno održavanje.
 
Stiglo je 5 dekera sad skoro, dve FDD2 Bove 2017. Godište i tri Sinergy Bove 2015. Godište.
Al' to je kap u moru.

Poslato sa Huawei Honor 9 uz pomoć Tapatoka
 
E za te autobuse nisam znao. Bilo mi je baš i čudno da nabave tolike autobuse gradsko-prigradskog tipa, a da godinama ne obnavljaju vozni park za međunarodne linije. Ipak je Lasta, bar nekada, bila ime na tom polju. Osam komanda nije mnogo, al bar da nešto stiže. Mlade su, i nadam se ne sa velikom kilometražom, a i da su lepo očuvane. VDL-a se drže poprilično dugo, što i nije loše. Dobar odnos uloženog i dobijenog rekao bih.
 
Ласта је власништво Републике Србије, Града Београда и акционарског друштва, и због тога су извори финансија намењени за различите ствари
 
Imali ili nemali drugo vozilo, ono nije smelo otići u Nemačku.
Da li iko od njih zna kako izgledaju nemačke kontrole na putu?
Ovog očito Nemci i nisu čekali da izađe na put, več su ga ščepali u gradu. Neće ga pustiti da mrdne bez otklanjanja nepravilnosti. A to košta. Debelo! A kazne idu obaška. Veći problem od toga je što su sad tamo podložniji kontroli kao prevoznik povećanog rizika.
Bio sam putnik u beloj futuri (nedostaje deo natpisa futura) na ulazu iz Češke u D, pre nekoliko godina. Odmah po prelasku mosta nakon kog počinje Nemačka, stvorili su se iza busa, vozili nekoliko minuta iza, malo uporedo, pa ispred, pre nego što su dali znak za praćenje. Utom se pojavila i ona tehnička patrola i uskoro smo svi legitimisani na parkingu pored, autobus pretresen i spolja i unutra. Pregledali su bus, posebno gume, ali bez tehničkog detaljisanja jer se ipak radilo o tada relativno novom vozilu. .
A tog ajatsa nisu morali ni da pregledaju. Već onako olupan, vizuelno odaje utisak stanja u kome se nalazi.
Fotogravišu i prave bazu. Da umaju, za neki naredni put. Tako, da ako je tačno da je bus kontrolisan pre 21 dan, a otišao ponovo, beko treba da plati svu štetu koja če sad preći 10k evra, sigurno.
A kamionima šta rade i kako izgledakontrola, možete da vidite na yt kanalu Achtung, Kontrolle!
 
Ima li neko sliku unutrašnjosti nekog Lastinog zglobnog Otokara?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701673#p701673:3730yhpq je napisao(la):
Аца » 23 Jan 2020 07:58 pm[/url]":3730yhpq]Код нас постоји невиђена навика да причамо глупости. Прво замени све старе апарате у кући новим, па онда причај о профитабилности.
O da, Tu svrstavamo i sve uređaje i aparate. Ali vozila su posebna priča. Koliko ljudi znam koji bi mogli da voze nova vozila a kotrljaju lomove.

I što se tiče autoprevoznika: ako Lasta ima cene na nivou strane ali i domaće konkurencije koja ima dosta mlađe buseve a troškovi manji jer je radna snaga jeftinija, šta ih tera da voze ovo? Gramzivost i pohlepa menadžera koji Čede suvu drenovinu.

Tragično je što vozači popiju kaznu, kao da imaju neki uticaj...
 
Кршеве таксиста не ценим, док олдтајмере сматрам техничком културом. Вама који се дурите кад видите неког олдтајмера препоручујем да зажмурите и отрпите. Неће вам ништа бити.
 
Jedno pitanje ovi StreliniOtokari navigo lf ovi mali sto su pusteni u Nisu u prigrad nisi su li mnogo mali za prigrad koji im je kapacitet izgledaju kao mnogo mali mogli bi da doteraju jos neki normalan bar za prigrad neki sa dvoja vrata da budu samo za prigrad posto ima prigradskih linija na kojima ce biti mali ovi Navigo Otokari nece moci svi da udju jer stvarno su mnogo mali pogotovo linija 32 Nis- Kravlje taj utobus vozi 4 sela za tu liniju je premali morace da doteraju neki veci
 
Ovaj zaustavljen lastin autobus u nemačkoj je Volvo ayats Bravo 1. Taj bus ima preko 10 godina.
 
Ovo što @tragac kaže za naklonjenost ka krševima i oldtajmerima u Srba i nije daleko od istine. GSP Beograd je idealan primer toga. Da im daš da biraju između najnovijeg Solarisa i polovnog matorog Liaza, oni će odmah radije uzeti ovo drugo. Jer ne vole, a i prosto nisu sposobni, da održavaju bilo šta što zahteva složenije alate od čekića, eksera i selotejpa. Pogledajte samo koliko im je dugo trebalo da se rastanu od pogrbljenih Ikara i nakon što su im stigli svi BMCovi i Higeri. Fala bogu pa su tu i političari koji neguju taj dementni način razmišljanja i buvljački mentalitet koji se svodi na kvantitet umesto na kvalitet.
 
Vrh