Šta je novo?

Lasta

Karlo del ponte, sve što si ti napisao se slažem, i manje-više sam slično napisao na svom sajtu. link
 
ма Ласти треба укинути монопол на приградским линијама, то ван сваке сумње
 
Batalite se prica vozaca i kurira da lasta posluje sa gubicima. Lasta je svaku godinu do sad zavrsavala pozitivna, to im je i davalo mogucnost da otvaraju predstavnistva u regionu.
Price o tome da je neka firma propala zbog Laste su smesne. Vojvodina propala jer Devic nije hteo da podmiti nekoga u NS da njegova stanica postane glavna medjugradska, Srem Expres zbog Sirmiumbusa koji je jednostavno bio bolji prevoznik od njih, Jug ekspres je odavno krenuo da propada dok je Lasta jos bila mnogo manja nego sad itd... Trenutno stanje u Lasti je haoticno bas zbog toga jer su drzavna firma i od njih se ocekuje da svuda uskace. Lasta na inostranim linijama slobodno mogu reci drzi kriterijume usluge koji su za sve ostale firme misaona imenica i odatle dolazi najveci deo prihoda.
Svi vi kukate na prigradske linije, zamislite da su one pod GSP-om. Uvek moze bolje, ali mislim da Lasta ne zaostaje ni u prigradu za drugim prevoznicima iz Srbije.
Opet cu ponoviti situaciju od prosle i predprosle godine, gde je cela linija 95 svedena na polaske Lastinih vozila, ista prica je bila i 16.
 
bazinga":jq78v831 je napisao(la):
Svi vi kukate na prigradske linije, zamislite da su one pod GSP-om. Uvek moze bolje, ali mislim da Lasta ne zaostaje ni u prigradu za drugim prevoznicima iz Srbije.
Много, много нас сања то... Најтеже је када се пробудиш, и схватиш где си :roll:

Физички (у односу на путну мрежу) Велика и Мала Моштаница су подједнако удаљене од центра Београда. У пракси, у Великој Моштаници су куће четвороструко скупље него у малој. Потражња за кућама је мерило квалитета живота и перспективе неког насеља. Чак из Обреновца, који теоријски има бољу везу са Београдом од Јајинаца, у пракси се млади брачни парови, нарочито образовани, исељавају у Београд. :violina:
 
Odakle joj dug na početku 2012. od 144miliona dinara, a danas je sigurno veći,ako pozitivno posluje?
Dević nije nikoga podmitio, NS je sklopio ugovor sa njim koji nije grad ispunio. Ali, to nije tema, svako ko bar malo poznaje prevozničku scenu zna o čemu govorim.
Što se tiče inostranih linija, Lasta je deo Panonija grupe, sa Severtransom, a nekada i Vojvodinom, dakle i sav profit ne ide njima, tako da ti ta priča ne pije vodu.
 
bazinga":xhg8u55a je napisao(la):
Lasta na inostranim linijama slobodno mogu reci drzi kriterijume usluge koji su za sve ostale firme misaona imenica i odatle dolazi najveci deo prihoda.

у међународном и туристичком саобраћају могу да буду за пример

bazinga":xhg8u55a je napisao(la):
Opet cu ponoviti situaciju od prosle i predprosle godine, gde je cela linija 95 svedena na polaske Lastinih vozila, ista prica je bila i 16.

у ретким моментима када сам се возио са 18, углавном сам јурио Ластине бусеве, јер су били сређенији од ГСП-ових. али, то је другачије од приградског саобраћаја. док у градском имају конкуренцију и тендере на сваких неколико година, па морају да одржавају већи ниво услуге, у приградском је све њихово, и ту их баш брига, јер им не може нико ништа. ако ДЈП узме да издаје лиценце и за приградски саобраћај, мораће и ту Ласта да подигне ниво услуге
 
Karlo,

Možeš da mrziš Lastu koliko hoćeš zato što je propala Železnica ali Lasta je imala veće lobiste od Železnica i zato je tako kako je. Ona ima pravo, kao i sve firme, na lobiranje i podmićivanje. To je uostalom na zapadu i legalizovan postupak poslovanja.

Železnica je propala zbog sebe same i nesposobnjakovića koji su je vodili a ne zbog Laste.

A za skok cene nekretnina je definitivno zaslužan poremećen sistem vrednosti na svim poljima. Svi kukaju za gradskim prevozom a svi će se vozili Lastom i kad budu imali izbor. GSP se traži upravo da bi porasla cena nekretnina. Za GSP se bore najviše oni koji javni prevoz i ne koriste.

Gročanci će ti uvek izabrati Lastu ispred GSP-a, makar na stanicu u isto vreme došao Lastin krš i GSP-ov Solaris. Sa Lastom stiže se 15-25 minuta brže. Kraj priče.
 
Ласту мрзим, то је тачно, а мржња долази из тога што сам конкретно оштећен. :notok: То сам на десетине примера описивао на овој теми. Како да не мрзим некога ко ме остави у сред недођије у сред ноћи, на 2 сата пешке од било чега? Збрише аутобус 10 минута пре реда вожње, а следећи је за два сата? Аутобус дужан да стане, прескочи станицу? Игра се са мојим животом и прекорачује брзину, полицијац му запрети? Да ли треба да потписујем сва та сведочанства? Ред вожње приватника за Лазаревац тако да нема полазака у време када је највише путника?

Ласта није уништила железнице у Србији. Уништене су 1990 када је направљен систем спреман за черупање. То је као када бациш вучјака са корпом на њушци међу чопор вукова. Из тога изађе преживео сав изуједан. Тада дође пацов да га глође до краја, оно што је остало меса уз коску. У овом случају је вучјак и народ у зони ластиног монопола, и железнице, а пацов је Ласта.

Шта мислиш, зашто у једном делу града постоји и 706Е и убрзавање 704, 706, 707 , а у другом не можете да уведете да постоји 301 локалац и 302 као брзи са 3-4 стајалишта до Гроцке иако та организациона мера доноси годишње уштеде реда величине 1.000.000 евра?

Одговор:
Gročanci će ti uvek izabrati Lastu ispred GSP-a, makar na stanicu u isto vreme došao Lastin krš i GSP-ov Solaris. Sa Lastom stiže se 15-25 minuta brže.
 
Karlo del Ponte":2yfheho8 je napisao(la):
Како да не мрзим некога ко ме остави у сред недођије у сред ноћи, на 2 сата пешке од било чега? Збрише аутобус 10 минута пре реда вожње, а следећи је за два сата? Аутобус дужан да стане, прескочи станицу? Игра се са мојим животом и прекорачује брзину, полицијац му запрети?
Моја доскорашња прича викендом у Заклопачи, само овог последњег нема..
Е па веровао или не, ја желим Ласту.
 
@Somi
Onda dobijas sve navedeno. Nije poenta, zivot ili sloboda uporedjivati monopoliste! Lasta, GSP, Zeleznice Srbije putnicki prevoz, sve su okupirali puteve i pruge, i ne daju nikom drugom da provuce voz ili trolejbus.

Lastina linija za Zaklopacu bi znacila:
1. Svakih 30 minuta u zpicu, 60-120 minuta van spica i vikendom cak i po zimskom redu voznje.
2. Cena karte Zaklopaca-Sumice 180 dinara preko BUSPLUS, 300 kod vozaca, mesecna markica za zaposlene oko 6000 dinara.
3. Brojevi mogu i ne moraju da stoje na autobusu.
4. Nekoliko SKLJBLJ polazaka, za koji vecina mestana ni ne zna gde i zasto usput svracaju.
5. "Znate, ta kuca koju prodajem je odmah kod autobuske stanice. Ima prevoz radnim danom na pola sata, znate vozi lasta..." Sa druge strane slusalice: "Tu-tu-tu-tu..."

A ja sam bih voleo da Presto dobije pola polazaka prema Lazarevcu, ili neki njemu slican prevoznik, ili da se vrati Tamnava, koja je tako brutalno proterana sa linije Beograd-Lazarevac!
 
Tačno. Kao što je slučaj sa linijom 860, i privatnim prevoznikom Banbus.

-Vozila su im UVEK propisno obeležena, krupno ispisanim brojem linijem i smerom (ili celom linijom).
-Vozila su im uvek čista, ispravna, zimi ugrejana.
-Red vožnje uvek ispoštju u minut.
-Nikada, ali nikada ne preskoče stajalište na kojem ima putnika,
što je sa Lastom redovna pojava. Čekaš bus u Ostružnici, prema gradu, Lastin 860 prođe (u fazonu, imaš 551, 552, pa čekaj njih)...

U tom prigradskom prevozu i te kako može da bude red, ali je Lastino osoblje strašno bahato. Postoji i linija 861A, koja ima svega par polazaka dnevno, a ide od Beograda do Obrenovca i svraća u Malu Moštanicu. Mislite da nekad na autobusu stoji broj napisan. Obično ili samo piše Obrenovac, ili najopuštenije stave relacijsku tablu od 860, pa vi ste putnici, treba da znate koji polazak svraća u vaše selo.

Mrzim Lastu jer su uništili razvoj Beograda.
 
Осврнуо бих се на то да је Ласта као и сваки други превозник - само опетратер који оперише у оквиру система. Развој Београда није зауставила Ласта, него очајно осмишљен и дискриминишући систем.

ИТС1, ИТС2, 10 зона, којешта ... тако раздвајајући систем даје могућности за махинације и лобирање што фирме користе ... Цео Београдски ЈГП треба да има јединствен систем без зона и да свака линија има исту вредност за превозника. На тај начин ће се предупредити овакве ситуације.
 
Gubici su veliki upravo zbog dva NEZAVISNA integrisana tarifna sistema. Na istim relacijama postoji dupliranje kapaciteta.

Npr. ja hoću da idem u Ralju. U autobusu 408 je cena do Ralje 72 dinara, a u autobusima 450, 474, 491 itd. je karta 180 dinara.
I normalno, neću da platim 180 dinara, čekaću 408. Svi ćemo se nagurati u 408, a ovi Lastini busevi svakako idu, pa idu... Više bi se isplatilo da cena do Ralje bude ista, da je jedan tarifni sistem, pa dalje neka se menja, neka ide sledeća zona ali je opet sve integrisano. Veći bi prihod imale ponaosob i ITS2 linije.
Takođe, mnoge firme neće da plaćaju zaposlenima ITS2 mesečnu, ako u naselju u kojem žive postoji makar jedna ITS1 linija.
Tako mnogi putnici iz Ostružnice, Pećana, Umke, ne koriste 860, jer im mesečna ne važi. On tuda prolazi i staje, ali oni su osuđeni na 551 i 552.

Takođe je bez veze što linije 581, 591 itd. ne skupljaju putnike sa Petlovog brda, Vidikovca, Žarkova, Čukarice, ka centru, a mogli bi... Osim što bi bili brza veza sa centrom grada, jer ne koriste sva stajališta, prilično bi rasteretili 56 i ostale linije tog poteza. Mislim, nikom nije zabranjeno da uđe i preveze se, ali to niko ne radi, iz više razloga:
-ne važi mesečna ITS1 za prvu zonu, iako je ta vožnja u prvoj zoni (ali ITS2)
-pojedinačna karta je skuplja i ne skida 72 dinara sa kartice, već skida 96.
-neznanje putnika, jer na stajalištima nisu obeležene ove linije itd.
 
Тачно тако. Крив је систем наплате карата а не конкретан превозник. То је заоставштина из комунизма где смо имали једну фирму за централни део града и другу за приград. Онда је свет захватио бум аутомобилизма и самим тим железница је укидана и пребачен је јавни превоз на аутобусе. То се дешавало и у ужем центру града где су укидани трамваји и увођени аутобуси. Па, јел ГСП крив за то или политичари?

Према томе, није крива Ласта, она је основана као приградски оператер а данашња Ласта је наследних таквог система прерасподеле профита.

По истом принципу су и аутобуски превозници по бившој СФРЈ имали тачно подељен део колача. Знало се ко где и када саобраћа и није било мешања. Тако смо имали привреду која је равномерно делила профит и развијала се. Када је такав систем наследио капитаизам, добили смо ово што смо данас добили.

Понављам, ту није крива Ласта.
 
@STF
Хајмо овако, али ово нудим мртав озбиљан! Кућа, у Мељаку, 100 метара од највеће шуме у Београдском округу, поглед до Космаја (30 километара), легална, завршена, 120м2 стамбеног простора+таван погодан за доградњу. У насељу два супермаркета, робна кућа, апотека, ветернирска станица, школа вртић... додуше, нема канализације, тротоара, јаслица и амбуланте. Удаљеност од центра Београда исто колико и Гроцка, уз напомену да се Ластом може стићи до Штајге за 45 минута. Чак и у јутарњем шпицу, колима се до Петловог брда стиже за мање од 15 минута, једино смене туриста, задушнице и саобраћајне незгоде могу озбиљно загушити саобраћај. Учесталост полазака 2-6 полазака Ласте на сат радним даном и 1-3 полазака викендом. Мењам за кућу исте квадратуре у Гроцкој, наравно потпуно завршену и легализовану, без доплате од стране власника некретнине у Мељаку! Кад кажем Гроцка, не долазе у обзир Врчин или Брестовик, и слична насеља која имају само Ласту. Наравно, добићеш 1% ако успеш, а по твојим тврдњама, то ће бити лака зарада!
 
BRUKA I sramota :evil:

Inženjer Laste: Vozači autobusa mogu da voze jednom rukom

Kao odgovor putniku koji je u autobusu na liniji 85 bio zgrožen bahatošću šofera, SP „Lasta“ odgovorila da je njegovo ponašanje normalno

Sramno... Ne brinu za bezbednost putnika
BEOGRAD - Sreća pa niko nije nastradao!
Vozač autobusa saobraćajnog preduzeća „Lasta“ na liniji 85 vozio je jednom rukom autobus pun putnika, tvrdi Dejan Ilić, putnik koji se prošle subote našao u ovom vozilu. Iako su tom prilikom svi putnici bili životno ugroženi, kako kaže Dejan, najgore od svega je to što su nadležni iz SP „Lasta“ izjavili da je vožnja jednom rukom regularna i da nigde ne piše da to nije dozvoljeno.

Užasan prizor

- Bio sam s detetom u autobusu i zaista je bilo strašno gledati vozača koji autobus vozi jednom rukom, dok mu je druga naslonjena na šipku pored. Nisam mogao da verujem, jer zaista ovo nije prvi put da tako nešto zatičem u autobusu. Kad sam poslao mejl preduzeću „Lasta“, inženjer saobraćaja Miloš Ćirić odgovorio mi je da ni on ni ja nismo kompetentni da raspravljamo o ovome, jer o vožnji jednom rukom u Zakonu o bezbednosti saobraćaja ništa ne piše. Nisam mogao da verujem kakav sam odgovor dobio - kaže Dejan.

Miloš Ćirić iz SP „Lasta“ potvrdio je za Kurir da je to napisao, ali da je tako uradio jer je, kako naglašava, bio u afektu.
- Slažem se da nije dopustivo da se vozi jednom rukom, ali bio sam u afektu jer Dejan nije poslao dovoljno dokaza. Ja sam poslao dispečerima zahtev da ispitaju sve vozače koji su tog dana vozili i mi ćemo reagovati čim prikupimo dovoljno informacija - kaže Ćirić.

Telefon u ruci

Ovo nije jedini slučaj bahatosti vozača gradskog prevoza. Naš sagovornik zabeležio je i kako vozač razgovara mobilnim telefonom dok vozi autobus.
- To se desilo pre nekoliko meseci, a reč je o autobusa JKP GSP „Beograd“ na liniji 16. Vozač je non-stop držao mobilni telefon u ruci. Prvo je kucao poruke, a onda je obavio jedan duži razgovor. Toliko sam bio iznerviran da sam odmah pozvao GSP, a oni su mi odgovorili da je svim vozačima najstrože zabranjeno korišćenje mobilnog telefona u toku vožnje i da će tom vozaču skrenuti pažnju da to više ne radi - ogorčen je Dejan.


Agencija za bezbednost saobraćaja
JEDNOM RUKOM SE NE SME VOZITI!

Iz Agencije za bezbednost saobraćaja kažu da vozač jedino u trenutku kad menja brzine sme da vozi jednom rukom.
- Tačno je da u zakonu tako nešto nije naglašeno, ali je opšte poznata stvar da se jednom rukom ne sme voziti, sem u slučaju kad je vozaču druga ruka na menjaču jer menja brzine. Bezbednost putnika mora biti na prvom mestu - kažu u ovoj agenciji i dodaju da je i razgovor telefonom tokom vožnje novčano kažnjiv.

izvor http://www.kurir-info.rs/inzenjer-laste ... ak-1173321
 
Bože dragi, od čega ljudi napraviše vest.
Nemaju o čemu da pišu, pa ovakve debilizme stavljaju u novine. Vozio jednom rukom, ej bože prekršaja, obesite ga na Terazijama, odmah!
 
Za kurir je razumno, ali pročitaj komentar koji je postavio uz tekst.
 
Jako bih voleo da su napisali da li isti taj zgrozeni putnik ima vozacku dozvolu...
 
Hahahahahahahaha, umirem! :bash: :bash: :bash: "BEOGRAD - Sreća pa niko nije nastradao!"
 
Odmah me je podsetilo :lol:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=F7yslV8RikM[/youtube]
 
Vrh