Šta je novo?

Lasta

Samo su prezentovali autobuse koji su odavno stigli, Mazove i Otokare.
2018-Februar-Promocija-Beograd-1.jpg

Foto: Marketing služba Lasta a.d. Beograd
 
Stigla zadnja tura Otokara, 2 su dati u Obrenovac (7264, 7265), rade lokal.
Evo jednog
7265
20180203_085032.jpg
 
Sta je reci da su im dali da kupe otokare i mazove a ne ikare
Za soreve du dobili kredit od ceha pa mi je jasno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=514142#p514142:2gy0vt80 je napisao(la):
direktor » 06 Feb 2018 01:51 am[/url]":2gy0vt80]Sta je reci da su im dali da kupe otokare i mazove a ne ikare
Za soreve du dobili kredit od ceha pa mi je jasno
Priseti se solo Otokara koji je vozio na 15, u periodu pred pucanje Laste u gradskom, tada su ostvarili izvesni saradnju sa Otokarom, budući da je taj primerak iznajmljivan od uvoznika Otokara za Srbiju. Ipak, priča oko Otokara prelazi "malo" u politiku, tako da mislim da nije mesto ovde o tome da se piše. Sa druge strane, ovo sve nabavljeno je samo kap u moru, sve je to i dalje tanko.
 
Jedno vreme je kasnila ali otkad su im smanjili na 35.-40.000 redovna je :)
 
:lool: Zelena Lasta , i to još metalik. Što bi rekao Keba "Cunami metalik" ...
 
Takav je kupljen na sajmu 2006 godine i još uvek je u "prvoj" boji :) Ako nekoga interesuje, u pitanju je prva 206-ica koju je Ikarbus proizveo, što znači da je prvi bus pomenute fabrike sa motorom u prikolici, a da ga je Ikarbus proizveo na sopstvenoj šasiji. Po nekim detaljima, prva 206-ica je ostala unikatna. Jedina je sa nisko postavljenim hladnjakom i D2866 LUH23 (260ks) motorom. Takođe, za razliku od svih kasnije nabavljenih 206-ica, imala je raspored sedišta tipičan za gradske autobuse, slično kao Japanci.
 
Sećam se ja te 206ice. Ali takođe nikad nisam razumeo što se čuva u toj boji. Isto važi i za neke druge sajamske primerke (posebno iz perioda 1995-2005) koji su dugo ''furali'' sajamske šeme bojenja. Čak i onda kad su već omatorili.

Ne razumem čemu to. Mislim ok, unikat je. Ali to je autobus. Jedan od x drugih koje smo napravili. Ne radi se o prvom Fiatu koji je izašao iz Kragujevca pa da se čuva originalno stanje od krova do točkova.
 
GSP se lako izbori sa unikatima. Mikrofiber valjak i cepaj.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=518250#p518250:3ni1gprq je napisao(la):
Žika » Уто Феб 20, 2018 2:55 pm[/url]":3ni1gprq]GSP se lako izbori sa unikatima. Mikrofiber valjak i cepaj.
Па онај први нископодни зглоб оде у пензију у сајамској розе боји, а и прототипови 112 су исто били дуго розе и златни :D
 
Mislim da je prvi solo niskopodni prefarban u zuto kad su ih rasturili
 
Jeсте, можда су и оба, и ИК-106 (први српски мерцедес аутобус :D ) и онај проторип 112, као и прототип 112 са новом маском.
 
IK106 je rashodovan pre par godina. Proizveden je 1996 godine, što će reći da je izgurao dobrih 20 godina. Moglo bi se za njega reći da je "prvi srpski mercedes". Međutim, kod njega je stvar dosta prostija u poređenju sa LE-om. Koliko je meni poznato, samo je kupljena šasija i urađena nadogradnja. Nikakve oznake proizvođača iz Študgarta nije imao koliko znam. Za to vreme odličan bus, koji se i pokazao dosta dobrim. LE je sa druge strane, proizveden po unapred pripremljenoj tehničkoj dokumentaciji od strane Mercedesa naravno, pa otud i trokraka zvezda na njemu. Od istog je morao proći i kontrolu. Što se tiče niskopodnih Ikarbusa na Volvo šasiji, a sa karoserijom švajcarskog HESS-a, solo je dočekao "žutu boju", dok je zglob u rashodu već duži vremenski period, nažalost. Zbog visoke cene nisu zaživeli, a i nisu to vozila za nas. Samo zato što se nešto pokazalo kao dobro u jednoj Švajcarskoj, ne mora da znači da je dobro i za nas. Bolje bi bilo da su ih poslali u Novi Sad. Tamošnji majstori su već imali dugogodišnje iskustvo sa Volvo mehanikom, i verovatno bi bez problema radili do današnjih dana, pa i dalje, a zbog povoljnijih uslova eksploatacije i verovatno boljeg održavanja. Preživeli solać retko ide na liniju. Uglavnom služi kao servisno vozilo i u žalosnom je stanju. GSP je 2009 po poslednji put dobio "prototipove" iz Ikarbusa, odnsno jednu 112-icu i jednu 218-icu. Mada, nisu to baš bili prototipovi, već pre unapređene i restilizovane varijante N serije. Dizajn je jednim delom pozajmila italijanska fabrika Bredamenarinibus, a za uzvrat od Ikarbusa dobila tehničku dokumentaciju za proizvodnju zglobnog niskopodnog autobusa, kao i međugradskog autobusa na bazi IK301-ice, odnosno IK312-ice. Predstavljen je na beogradskom sajmu kao IK312 Lander. Imao je i bredin znak naravno, kao i 218-ica koja je završila neznano gde. Šteta što nisu zaživeli. Završna obrada, kao i razni detalji enterijera i eksterijera, bili su na znatno višem nivou. Moglo bi se reći da nisu mnogo zaostaljali u poređenju sa zapadnoevropskom konkurencijom. Nedugo nakon predstavljanja tih par modela, nastalih u saradnji sa italijanskom fabrikom, Ikarbus je zapao u duboku krizu, iz koje se do dana današnjeg nije izvukao kao što i svi znamo. Inače, bilo se krenulo i sklapanjem bredinih modela za italijansko tržište, ali je i to bilo kratkog daha.
 
Леп преглед развоја нископодних Икарбуса. Мени је чудно како Ласта није набавила ни један новији модел Икарбуса док је Ластра набавила и зглобни 218Н и 112ЛЕ.
 
Meni je Zelenko (zeleni IK-206, prototip) oduvek bio jedan od najlepših autobusa u floti. Dugo nije radio, valjda mu se motor i menjač pokvario i drago mi je da ga vidim ponovo. Stalno su ga kombinovali na prigradskim linijama 581 i 860, trebalo bi da je prešao oko milion kilometara. Još ovu godinu trebalo bi da vozi na prigradskim linijama (ostario je, brzo će i granica od 13 godina, a još nije istekao rok za farbanje i opremanje autobusa (dali su do 2020. godine koliko se sećam)) i posle gde ga bace na međumesnu liniju (Banat ili Srem, ili kombinacija).

Iskreno Došljak, tamošnja Direkcija za javni prevoz nije primoralavala prevoznike da nabavljaju niskopodna vozila (neki dogovor između prevoznika i DJP je verovatno važio oko toga). Pa eto kad i tokom 2015. godine, kada je raspisan tender za gradske linije na deset godina (a koje danas vozi konzorcijum čija je beogradska Ariva nosilac ugovora) nisu na tenderu naznačili da jedino mogu da konkurišu s niskopodnim autobusima, već su samo preko pondera su vrednovali tu stavku (dobijao se veći broj poena u odnosu na autobuse sa stepenicama)). Isto smatram da Lasta tada nije bila zainteresovana za IK-218n (a tek nakon havarija s GSP-ovim primercima koji su se i raspadali na putu do garaže) jer su verovatno kontali da nije za prigradske linije, a imali su i jeftinije starije generacije Ikarbusa koje dobro rade i u težim uslovima.
U tom periodu od pre nekih deset godina, Lasta je imala dobar zglobni vozni park na gradskim linijama, dodatno su se 2005. zadužili s Unicredit finansijski lizingom (za lin. 16, 17, 18, 83 i 95 su radili s tridesetet novih IK-201 iz 2005. godine (brojevi 5800 - 5829), dva iz 2006. godine (5830 i 5831)), nabavljali su i nove Ik-103 (za 15 i 78), kasnije su se ponovili s jednim IK-206 iz 2007. godine s D28 MAN motorom (5832) dva IK-206 iz 2008. godine (5833 i 5834) i jednim iz 2009. godine (5835) koji su imali savremenije MAN D20 motore. Imali su dovoljno ispravnih i relativno mladih zglobnih autobusa da su uspeli da dobiju tender na gradskim linijama u Kragujevcu.
Prigradski saobraćaj je nešto gore stajao s voznim parkom u to vreme, koji je i danas veoma heterogen i komplikovani je za održavanje. Ono što je neka dobra stvar u tom periodu bila jeste da su postepeno remontovali starije "Ikarbuse" u Valjevu (dok je Lasta BUS radila u većem obimu i solidno su radili remonte) i poneki u sopotnskom Maksi bus-u.
Meni je bio zanimljiv pokušaj nabavke niskoulaznog zglobnog autobusa Neobus Citta LEA. Sećam se da su imali mnogo problema s tim autobusom i s motorom u početku rada, elektroinstalacijama i dijagnostikom. Za razliku od MAN motora, kod Volvo motora ne funkcioniše hlađenje na vodu "česmovaču" već strogo tečnost G12 tokom leta. Usled toga je i hladnjak na Lei, a i glava motora ubrzo stradala od kamenca. Slično se kasnije dešavalo i s mlađim solo Citama SLF.
Dobro se sećam da je Lea u početku bila lađa, mnogo bolja i stabilnija za vožnju od novog Ikarbusa, još sa nešto boljom opremom kao prototip (amortizeri u okretnici (nijedan IK-206 nema takav tip okretnice), paneli obloženi bež tkaninom, kamere iznad vrata, tempomat, samo je falila ručica retardera) i odličnim novim pneumaticima. Redovno je na frekventnoj "šesnaestici" po snegu moj prijatelj koji ju je dugo redovno vozio često obilazio i po par GSP autobusa koji su se našli ispred. :) Glupost je bila forsirati takav autobus na 16, brzo se pohabao enterijer, trapovi se nisu redovno sevisirali pa su dodatno lupali, kočnice su se nešto brže trošile (diskovi na sve tri osovine) naspram doboša na II i III osovini kod IK-206, posebno u par situacija kada je problem nastao s iznenadnim prestankom rada retardera. Svakako da mu prigrad više odgovara.
Sećam se da je postojala ideja da se nabavi još takvih autobsa, ali onda je Neobus polako ali sigurno stavio katanac. Nešto mi ne deluje da su se usrećili s Citama iz 2011. godine, kao da nisu znali da ih održavaju.

Uglavnom, bio je lep period dok su imali veći obim posla pored svih problema. U neku ruku dobro je što je od nedavno obrenovačka Strela "izbacila" Lastu s linije 860 i 860E i Lastra što je godinama potpomaže na 581 i 581E, nema šanse da bi danas mogli da održavaju linije kako treba (niti imaju dovoljno ispravnih autobusa, vozača i mehaničara (i trenutno je najniža cena rada vozača i mehaničara u Lasti)) i još prevoz radnika Kolubare, kontrole leta (JAT linija) i vožnja do "balkona" i aerodroma kad zatreba i kojekude pred kampanju - mnogo kume.
Koliko vidim, ljudi iz menadžmenta se i bore za opstanak, ova mala nabavka autobusa i estetsko uređivanje i reklamiranje NIS-a kao neki vid reprograma duga, reklamiranje video nadzora kao neka kompenzacija izgleda na ugardnju kamera, pokušaj da povrate nešto putnika mimo Beograda i sl. i daje neku nadu u neko svetlo na kraju tunela. No, ne verujem, samo čekam dan kada će u medijima da objave cifru kako je većinski deo Laste prodat nekom stranom investitoru za neku siću i kako će isti da uvede revoluciju i zavede red. Šio mi ga Đura.
 
Upravo sam se prijavio na ovaj forum,cesto putujem iz Lazarevca za Beograd,postavljali su se i dobri i losi dosta Lastini autobusi
Dva koja su bila jedna od najboljih su GB 5913 i 5914 kojih vise nema na liniji 581 nakon sto su oni Otokari kupljeni i postavljeni na ovu liniju,pa me interesuje znate li gde su i ta dva autobusa i na kojim linijama saobracaju? 5914 je dugo bio na liniji 581 :)
 
Vrh