Saobraćajna Kamera
Higher intermediate
becks89":1ul8pkc2 je napisao(la):Jos nisam profesionalni vozac, da si citao moje izlaganje shvatio bi sta je sustina. Prilagodjavanje brzine uslovima saobracaja, ne postoji definicija koja bi navela sta je to brzina prilagodjena uslovima saobracaja, jel za 10% manja ili za +10% veca u odredjenoj situaciji. Primera radi, od Usca ka Opstini NBGD, apsolutno svi se krecu vecom brzinom od 50, jer realno i postoje svi uslovi, ukoliko se drzi pravilno odstojanje, u situaciji gde svi voze, 70, 80 i nadje se jedan koji vozi 40, 50, on ce dovesti do toga da se napravi kolona iza, ukoliko ne mogu da ga obidju, u toj zurbi moze navesti nekoga na izvede neku opasnu radnju i samim tim navodis ga na krsenje propisa zarad tvog slepog kretanja u skladu sa necim. Saobracaj je kompleksna materija, ne mozemo ga razumeti kroz definicije, jer je sve sto se desava trenutno i menja se iz sekunde u sekund, ne postoji definicija koja moze da obuhvati kako da se ponasas u svim datim situacijama. Da ponovim poentu, ukoliko brzina koja nije prilagodjena uslovima saobracaja moze biti 9km/h, kako onda neko ko danas sedne za volan moze razumeti sta je prilagodjena, to je stvar osecaja. Ali u saobracaju ne mozes biti samoziv i da te boli k. Sto si ti napravio kolonu iza sebe, jer jel ti vozis po nekom pravilu, isti k. Auto skola, uci da budes debil, vozis 30, 35 kroz grad i u 99% slucajeva, navode kandidate da nesvesno ugrozavaju bezbednost saobracaja. Napravi kolonu od 50 vozila i onda neko mora ili da isece onog iz suprotnog, ili da isece vozilo ispred sebe kako bi pretekao.
Hajde ovako:
Član 42
Vozač je dužan da brzinu kretanja vozila prilagodi osobinama i stanju puta, vidljivosti, preglednosti,
atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta, gustini saobraćaja i drugim saobraćajnim uslovima, tako da
vozilo može blagovremeno da zaustavi pred svakom preprekom koju pod datim okolnostima može da vidi
ili ima razloga da predvidi, odnosno da vozilom upravlja na način kojim ne ugrožava bezbednost
saobraćaja.
Ako vozač vozi sporo u meri u kojoj ometa normalan saobraćaj, dužan je da na prvom odgovarajućem
mestu omogući da ga drugo vozilo bezbedno pretekne, obiđe ili prođe.
Sve odredbe ovog zakona koje se odnose na brzinu primenjuju se na trenutno izmerenu brzinu i srednju
(prosečnu) brzinu.
Iz ovog člana je jasno da vozač treba da prati stanje saobraćaja i uslova za vožnju i da se time rukovodi, sve dok je to u granicama "normalnog saobraćaja".
"Normalan saobraćaj":
Član 43
Na putu u naselju, vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od 50 km/h, odnosno brzinom
većom od brzine dozvoljene postavljenim saobraćajnim znakom za celo naselje ili njegov deo.
Izuzetno, na putu u naselju, čiji saobraćajno-tehnički elementi to omogućavaju, može da se saobraćajnim
znakom dozvoli kretanje vozilom brzinom i do 80 km/h.
Član 44
Na putu van naselja vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od:
1) 120 km/h na auto-putu,
2) 100 km/h na motoputu,
3) 80 km/h na ostalim putevima.
Na putu van naselja vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od brzine dozvoljene
saobraćajnim znakom.
Ovde nema prostora ni za pretpostavku da bilo gde može da se vozi preko ograničenja određenim saobraćajnim znakom, a u smislu "prilagođavanja uslovima puta" koje pominješ.
Možda to važi za autobuse?
Član 45
Brzina kretanja vozila na putevima prema vrsti vozila ograničava se na:
1) 80 km/h - za autobuse i autobuse sa priključnim vozilom za prevoz tereta kao i za teretna motorna
vozila čija najveća dozvoljena masa nije veća od 7.500 kg, osim na autoputu gde je najveća dozvoljena
brzina 100 km/h,
2) 80 km/h - za motorna vozila koja vuku priključno vozilo za stanovanje (karavan),
3) 70 km/h - za autobuse kada se vrši organizovani prevoz dece, za zglobne autobuse bez mesta za
stajanje, za teretna motorna vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 7.500 kg i za teretna motorna
vozila sa priključnim vozilom, osim na autoputu gde je najveća dozvoljena brzina 90 km/h,
4) 50 km/h - za autobuse sa priključnim vozilom za prevoz lica, za gradske autobuse, autobuse koji, pored
ugrađenih sedišta imaju i određena mesta za stajanje,
5) 40 km/h - za traktore, odnosno 30 km/h kada se u priključnom vozilu koje vuče traktor prevozi najmanje
jedno lice,
6) 20 km/h - za turistički voz i radnu mašinu na kojoj se prevoze lica.
U teretna vozila i skupove vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 3500 kg i u autobuse mora biti
ugrađen ispravan graničnik brzine.
Erm.. ne
Dakle, umesto što paušalno tvrdiš neke osnove u zakonu i moje ocene da ti zakon vrlo kreativno tumačiš, pozivam te još jednom da navedeš član zakona koji dozvoljava vožnju preko ograničenja brzine da bi se prilagodio uslovima saobraćaja.