Šta je novo?

Lasta

becks89":1ul8pkc2 je napisao(la):
Jos nisam profesionalni vozac, da si citao moje izlaganje shvatio bi sta je sustina. Prilagodjavanje brzine uslovima saobracaja, ne postoji definicija koja bi navela sta je to brzina prilagodjena uslovima saobracaja, jel za 10% manja ili za +10% veca u odredjenoj situaciji. Primera radi, od Usca ka Opstini NBGD, apsolutno svi se krecu vecom brzinom od 50, jer realno i postoje svi uslovi, ukoliko se drzi pravilno odstojanje, u situaciji gde svi voze, 70, 80 i nadje se jedan koji vozi 40, 50, on ce dovesti do toga da se napravi kolona iza, ukoliko ne mogu da ga obidju, u toj zurbi moze navesti nekoga na izvede neku opasnu radnju i samim tim navodis ga na krsenje propisa zarad tvog slepog kretanja u skladu sa necim. Saobracaj je kompleksna materija, ne mozemo ga razumeti kroz definicije, jer je sve sto se desava trenutno i menja se iz sekunde u sekund, ne postoji definicija koja moze da obuhvati kako da se ponasas u svim datim situacijama. Da ponovim poentu, ukoliko brzina koja nije prilagodjena uslovima saobracaja moze biti 9km/h, kako onda neko ko danas sedne za volan moze razumeti sta je prilagodjena, to je stvar osecaja. Ali u saobracaju ne mozes biti samoziv i da te boli k. Sto si ti napravio kolonu iza sebe, jer jel ti vozis po nekom pravilu, isti k. Auto skola, uci da budes debil, vozis 30, 35 kroz grad i u 99% slucajeva, navode kandidate da nesvesno ugrozavaju bezbednost saobracaja. Napravi kolonu od 50 vozila i onda neko mora ili da isece onog iz suprotnog, ili da isece vozilo ispred sebe kako bi pretekao.

Hajde ovako:

Član 42
Vozač je dužan da brzinu kretanja vozila prilagodi osobinama i stanju puta, vidljivosti, preglednosti,
atmosferskim prilikama, stanju vozila i tereta, gustini saobraćaja i drugim saobraćajnim uslovima, tako da
vozilo može blagovremeno da zaustavi pred svakom preprekom koju pod datim okolnostima može da vidi
ili ima razloga da predvidi, odnosno da vozilom upravlja na način kojim ne ugrožava bezbednost
saobraćaja.
Ako vozač vozi sporo u meri u kojoj ometa normalan saobraćaj, dužan je da na prvom odgovarajućem
mestu omogući da ga drugo vozilo bezbedno pretekne, obiđe ili prođe.
Sve odredbe ovog zakona koje se odnose na brzinu primenjuju se na trenutno izmerenu brzinu i srednju
(prosečnu) brzinu.

Iz ovog člana je jasno da vozač treba da prati stanje saobraćaja i uslova za vožnju i da se time rukovodi, sve dok je to u granicama "normalnog saobraćaja".

"Normalan saobraćaj":

Član 43
Na putu u naselju, vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od 50 km/h, odnosno brzinom
većom od brzine dozvoljene postavljenim saobraćajnim znakom za celo naselje ili njegov deo.

Izuzetno, na putu u naselju, čiji saobraćajno-tehnički elementi to omogućavaju, može da se saobraćajnim
znakom dozvoli kretanje vozilom brzinom i do 80 km/h
.

Član 44
Na putu van naselja vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od:
1) 120 km/h na auto-putu,
2) 100 km/h na motoputu,
3) 80 km/h na ostalim putevima.
Na putu van naselja vozač ne sme vozilom da se kreće brzinom većom od brzine dozvoljene
saobraćajnim znakom
.

Ovde nema prostora ni za pretpostavku da bilo gde može da se vozi preko ograničenja određenim saobraćajnim znakom, a u smislu "prilagođavanja uslovima puta" koje pominješ.

Možda to važi za autobuse?

Član 45
Brzina kretanja vozila na putevima prema vrsti vozila ograničava se na:
1) 80 km/h - za autobuse i autobuse sa priključnim vozilom za prevoz tereta kao i za teretna motorna
vozila čija najveća dozvoljena masa nije veća od 7.500 kg, osim na autoputu gde je najveća dozvoljena
brzina 100 km/h,

2) 80 km/h - za motorna vozila koja vuku priključno vozilo za stanovanje (karavan),
3) 70 km/h - za autobuse kada se vrši organizovani prevoz dece, za zglobne autobuse bez mesta za
stajanje, za teretna motorna vozila čija je najveća dozvoljena masa veća od 7.500 kg i za teretna motorna
vozila sa priključnim vozilom, osim na autoputu gde je najveća dozvoljena brzina 90 km/h,

4) 50 km/h - za autobuse sa priključnim vozilom za prevoz lica, za gradske autobuse, autobuse koji, pored
ugrađenih sedišta imaju i određena mesta za stajanje,

5) 40 km/h - za traktore, odnosno 30 km/h kada se u priključnom vozilu koje vuče traktor prevozi najmanje
jedno lice,
6) 20 km/h - za turistički voz i radnu mašinu na kojoj se prevoze lica.
U teretna vozila i skupove vozila čija najveća dozvoljena masa prelazi 3500 kg i u autobuse mora biti
ugrađen ispravan graničnik brzine.

Erm.. ne

Dakle, umesto što paušalno tvrdiš neke osnove u zakonu i moje ocene da ti zakon vrlo kreativno tumačiš, pozivam te još jednom da navedeš član zakona koji dozvoljava vožnju preko ograničenja brzine da bi se prilagodio uslovima saobraćaja.
 
Zapravo, nije kreativno tumacenje, vec ukazivanje na apsurdnost zakona na koji se pozivas. Ako moze postojati osnov da nisi prilagodio brzinu vozeci 9km/h, onda ja mogu da tumacim da ni 50 u naselju nije adekvatna brzina.
A zakon nam je takav da u pojedinim segmentima ide u sukob sa samim sobom, druga stvar papir i definicije su jedno, a stanje u praksi je drugo.
Evo ti primer, vozilo hitne ili vatrogasaca ne sme da krsi propise u raskrsnici, u kojoj je saobracaj regulisan svetlosnim saobracajnim znakom ili ga regulise ovlasceno lice?
Zakonski, ti bi morao da cekas svako crveno, dotle izgori pola Beograda i umre 90% lica u vozilu. Hoces o teretnjacima, nije ti prekid rada ako spavas u busu ili kamionu, primera radi tura 4 vozaca, ti spavas devet sati na krevetu vozila, i to nije dnevni odmor. Ne zvuci li ti to apsurdno? Ili treba da nastavljam sa apsurdima zakona koji pominjes?
A kojih ima na pretek, pocevsi od obuke vozaca, preko primene zakona, pa i samih clanova istog zakona.
 
Ako voziš 9km/h onda ne da nisi prilagodio brzinu nego ti je vozilo ili tehnički neispravno ili preopterećeno, ili, kao vozač, imaš drugih poteškoća da voziš propisno. Takva vozila se ili isključuju iz saobraćaja (pozove se policija) ili se vozaču pruža pomoć (medicinska ili kakva druga).

To nema veze sa time kako ti ili bilo ko drugi tumači zakon, i ne možeš da ga tumačiš proizvoljno jer je u tom delu jasan.

Drugi problem je taj što su ograničenja brzine na pojedinim lokacijama i deonicama neadekvatne i to može i mora da se revidira.

Tačno, vatrogasci i hitna pomoć po zakonu ne mogu da prolaze na crveno svetlo na raskrsnici pa ipak to rade, mahom nekažnjeno. Izmena zakona bi trebalo i to da reši, nisam siguran.

Nije valjda da želiš da uporediš vožnju autobusa i drugih vozila sa vozilima ovih službi?!

Što se tiče teretnjaka - to pripada drugom zakonu: zakonu o prevozu u drumskom saobraćaju i pratećim pravilnicima.

Dakle, ako ti nije teško, a sam si tako rekao - koji član zakona omogućava da voziš preko ograničenja da bi se prilagodio uslovima saobraćaja?
 
o Boze, koliko besciljnih postova....

Ajd mante se corava posla.

@beck
ne pokusavaj braniti teze za koje i sam znas da su pogresne...
 
Prva pretpostavka ti nije tacna, evo sta je bilo, guzva, kretanje u koloni, 9km/h, baja sa dzipom se podvuce pod autobus, posto se zavukao u mrtav ugao. I vozac autobusa, dobije prijavu sa 15.000 dinara, 6 bodova, zbog ugrozavanja bezbednosti i neprilagodjene brzine, ukljucujuci i nalaz da se kretao brzinom 9km/h. Bez obzira sto je bio u svojoj traci i sl.
Nije li apsurd samo sebi navesti neprilagodjena brzina i 9km/h?
Isto kao sto je apsurd, ogranicenja za vozila sa pravom prvenstvom prolaza?
Druga stvar, zakon ti kaze da si duzan da se prilagodis brzini, naveo si clan, tolerise ti se 10 km/h, ako nije u medjuvremenu menjano za kolika je tolerancija.
Prema tome, koji zakonski clanovi, stvarno me ne brine i ne zanima, u realnoj situaciji, kreces se 90, neko se krece 70 i pravi kolonu, vise on ugrozava saobracaj sa pravljenjem kolone, nego ti sa 10km/h vise.
 
laki72":s7bewj2s je napisao(la):
o Boze, koliko besciljnih postova....

Ajd mante se corava posla.

@beck
ne pokusavaj braniti teze za koje i sam znas da su pogresne...
Branim sta?
Covek bi pomislio ovo zemlja zakona, svi sve znaju kako treba, pa sto tako ne vozite?
Juce u pola sata, tri udesa, svi sve znate kako se vozi, pa vas posle sve tako strucne vadi spod prikolice, ispod tramvaja, busa. Jednostavno je, ukoliko vozis tako da pravis kolonu, ugrozices nekoga ko moze i zeli brze da se krece, kraj price, a vi nastavite sa filozofijom o propisima, propisi su jedno, a saobracaj je drugo, uostalom, nije li smesno da se pozivate na nesto sto je samo po sebi apsurd i sto je u nekim delovima sukobljeno sa samim sobom.
 
laki72":30xkpt1h je napisao(la):
@beck
ne pokusavaj braniti teze za koje i sam znas da su pogresne...
Pa valjda si do sada shvatio da je to njegov životni moto.

becks89":30xkpt1h je napisao(la):
Prema tome, koji zakonski clanovi, stvarno me ne brine i ne zanima, u realnoj situaciji, kreces se 90, neko se krece 70 i pravi kolonu, vise on ugrozava saobracaj sa pravljenjem kolone, nego ti sa 10km/h vise.
A šta ako i ja krenem da vozim 90 , a recimo sam početnik , i izazovem saobraćajku , jer nisam još vičan da pri toj brzini kontrolišem vozilo? Da li to i onda znači da nisam prilagođavanjem brzine u saobraćaju drugim učesnicima , ugrozio saobraćaj?
 
A ti me poznaješ isto kao i Šomi, na osnovu mog pisanja po forumu? Drugari, ako stvarno mislite da me poznajete na osnovu postovanja po internetu, onda ste jako glupi.

Ako si početnik, ne možeš da voziš 90, možeš da voziš najviše 80, pošto si dužan da se krećeš 10% manjom brzinom od dopuštene. Dakle, to ti dođe 70 i 10 tolerancije, 80.
Druga stvar, niko te ne sprečava da voziš 60 ako ti misliš da je tako najbolje, ali nemaš pravo da praviš kolonu iza sebe i da zbog svog neznanja maltretiraš druge. Ako je ogrančenje 80, nekada ie i 50 na toj deonici puta preterano. Zavisi sve od gustine saobraćaja, moraš uvek imati na umu koliko se krećeš, zbog zaustavnog puta, računaj da ti treba sekunda i po, do dve od viđenja prepreke, preko reakcije tela, do reagovanja kočionog sistema, sa 50 prelaziš oko 14m za sekundu, tako da ti treba skoro 30m da se zaustaviš. Sve zavisi od situacije, nije to matematika pa je 2+2 uvek 4, u saobraćaju ne postoji ista situacija. Po gradu i ne možete to videti, ali kad krenete negde po Srbiji i Evropi, možete jako često videti primere koliko to davljenje i maltretiranje kolone može imati ozbiljne posledice ;) :)
 
Dal si ti bre normalan?!
Mesecima pises pametne postove, mudre...
I onda, em odvalis "za sve pare" , em nastavis tvrdoglavo da ponavljas i branis to???

Ne 'sinko' ;)
NIKO nije duzan "DA KRSI ZAKON" (a ogranicenje brzine to jeste), zato sto 5 ili 10 drugih to radi!!!

Pancevci su nadaleko 'poznati' po sporoj i nesigurnoj voznji.
Kanjon Morace, moja omiljena deonica na putu do mora je njima 'nocna mora'
I sad po tebi neki nesigurni pancevac treba kroz kanjon da 'stisne gas' zato sto ja (ili moj jos ludji prijatelj) zelimo da "prodivljamo" do Podgorice???
Ajde???
 
Zadovoljan sam i nedobijanjem odgovora jer je čovek dokazao da ne zna o čemu piše, odnosno na šta se poziva.

Mnogo više me brine to što nije jedini "kreativac" u disciplini slobodnog tumačenja zakona i propisa i otud toliko primera koje navodi.


TT
 
Dve činjenice:
1. Na ovom snimku je ograničenje na delu Radničke ulice znakom obeleženo 40 km/h. Čak i da je zakonski taj pojam krajnje rastegljiv kako becks tvrdi, u ovoj konkretnoj situaciji nije postojao ni jedan jedini razlog da se to ograničenje prekoračuje, osim nervoze vozača. Dakle, mirno stanje u saobraćaju, sve pod uobičajenim uslovima, ne padaju mrtve mačke sa nebesa i slično.
2. Čak i da ne postoji znak za ograničenje brzine 40 km/h, ograničenje za sve gradske autobuse (i prigradske) je 50 km/h i to stoji i na samom vozilu. E, sad, naravno, znam i kakve su turažne tablice, znam i koliko je dugačka linija i sve, ali opet ću reći, konkretno na ovom snimku nije snimljena vožnja na Ibarskoj magistrali, već u samom centru grada, u prometnoj gradskoj ulici, i jedan jedini razlog nema da se vozaču Laste toleriše ovakvo ponašanje.

Dakle, sva ta rastegljivost zakona (bilo ona realna, bilo ona iz becksove mašte) meni bi bila potpuno prihvatljiva da je vozača neko ovako je*******uckao na magistrali, ali u Radničkoj ulici nema nikakvog opravdanja. Ulica je uska, gustina naseljenosti ogromna, zgrade, raskrsnice, i liku zapelo za dupe da obiđe putnički auto. I hajde sad svi da ga branimo zato što je Lastin vozač. Proseravanje čisto.
 
laki72":2dytxsis je napisao(la):
Dal si ti bre normalan?!
Mesecima pises pametne postove, mudre...
I onda, em odvalis "za sve pare" , em nastavis tvrdoglavo da ponavljas i branis to???

Ne 'sinko' ;)
NIKO nije duzan "DA KRSI ZAKON" (a ogranicenje brzine to jeste), zato sto 5 ili 10 drugih to radi!!!

Pancevci su nadaleko 'poznati' po sporoj i nesigurnoj voznji.
Kanjon Morace, moja omiljena deonica na putu do mora je njima 'nocna mora'
I sad po tebi neki nesigurni pancevac treba kroz kanjon da 'stisne gas' zato sto ja (ili moj jos ludji prijatelj) zelimo da "prodivljamo" do Podgorice???
Ajde???
Vidi, težite Evropi, nigde, ali nigde u Evropi nećeš videti da neko ko pravi kolonu, uporno to nastavlja da radi kilometrima i kilometrima.
U našoj vozačkoj kulturi je da te boli k za sve i da te ne zanimaju drugi, a tu je i sujeta da i ako neko hoće da te obiđe onda možeš da daš gas. Još, ako bus krene da te obilazi, onda možeš da teraš i preko ograničenja... Pa čekaj brate, celo leto to gledam kojekakve slučajeve, a sve su to genijalci koji isto tako slepo drže zakona. Pa što se ne drže zakona, član 42.
Ако возач вози споро у мери у којој омета нормалан саобраћај, дужан је да на првом
одговарајућем месту омогући да га друго возило безбедно претекне, обиђе или прође
Držite se zakona, do momenta kada to vama odgovara, čim ne odgovara onda idemo dalje. Treba li ovde da analiziram taj zakon na koji se vi pozivate i da tražim gluposti?
Proveo sam leto u saobraćaju, skoro 20.000km za 3 meseca, pa znaš čega sam se sve nagledao? Od kolone šlepera, koji idu na 5m razmaka kilometrima u nedogled 50 na sat magistralom, preko kolone idiota koji isto se valjda ne osećaju bezbedno pa idu 60 tamo gde je 80 ograničenje, sve do momenta dok ne počne autobus da ih obilazi, a onda može i 100 da se ide. Misliš da gazdu boli k. što ti umesto da si u 8 u Beogradu, budeš u 8 u Čačku, jer neko misli da je baš pametno podje*******avati kolonu. Patrolu policije možeš videti jedino ispred restorana, da isključe takve idiote što dave saobraćaj, ne daj bože... Čak je i Istanbul gde te isecaju sa svih strana, pretiču kroz 5 traka, uređeniji i kod njih je saobraćaj uređeniji, ni u Turskoj to nisam sreo, koja vlada za zemlju sa "divljim vozačima".
Saobraćajna Kamera":2dytxsis je napisao(la):
Zadovoljan sam i nedobijanjem odgovora jer je čovek dokazao da ne zna o čemu piše, odnosno na šta se poziva.

Mnogo više me brine to što nije jedini "kreativac" u disciplini slobodnog tumačenja zakona i propisa i otud toliko primera koje navodi.


TT
Tumačenje čega? Na šta se ti pozivaš, na zakon koji sam sebi skače u stomak?
Bezbednost saobraćaja, Okanović sa 1200km u svojoj vozačkoj karijeri sprovodi bezbednosne mere iz službenog automobilasa sve službenim vozačem i blinkerima?
Zakon koji se opet menja od 1.1. i šta nam donosi, nove saobraćajne znakove? Od svega, najneophodnije nam je da promenimo saobraćajne znakove? Pa ni ove majstori ne poznaju, a ne nove. I ti meni želiš da pričaš o zakonu u zemlji Srbiji? Hoćeš da pričamo o zakonu koji kaže vozilo sa prvenstvom, pa onda kaže ali nema baš prvenstvo. Hoćeš da pričaš o zakonu koji ti prvo definiše, šta je pojam pokretni far i definiše da smeju da imaju vozila posebnih namena, pa ti isti taj zakon svrsta to u grupu svetala za osvetljavanje puta kod putničkih vozila? Hoćeš da pričaš o bezbednosti saobraćaja i podatcima o smanjenju broja nezgoda, a onda da te pitam koliko je smanjen broj vozila i potrošnja goriva? Hoćeš da pričaš o pešacima i delu kada si dužan da ih pustiš i bez obzira na to postoji li pešački pri skretanju na neki put? I šta onda imamo, onda imamo pešaka koji može da tumači, baš kao što ti ja tumačim pojam kretanja prilagođenom brzinom, pa onda krene gde mu je volja da prelazi, jer jel mora vozač da ga propusti? O kom bi delu da komuniciraš? Hoćeš o upravljačima puta i njihovim dužnostima? Analize, postavljanje crnih tačaka, jesi video to nekad? Hoćeš o onom delu da smeš da napustiš lice mesta kada treba da ti se ukaže pomoć? Pa se to tumači tako da odeš, nađeš lažne nalaze i odmah ti se smanjuje odgovornost.
Zakon je napisan površno, zbog samih naših ustanova definisan je na sledeći način, staviš manja ograničenja, pa ako ništa drugo možemo pisati prijave za prekoračenje, staviš opasnosti sve moguće i skidaš mogućnost da tuže upravljača puta zbog raznoraznih propusta, a igraju i na kartu kakvi smo vozači, odnosno kako uče ljude da budu vozači.
Uporno mašiš suštinu, poenta svega ovoga je da nam je zakon tako definisan, da u pojedinim momentima i saobraćajni inžinjeri i instruktori ne mogu da dođu do toga šta je pisac hteo reći, tumači ga ko i kako želi, što si upravo i primetio. U koliko članova se pojavljuje pojam prilagoditi, umanjiti, pojam "po potrebi"? Šta je prilagođavanje u određenoj situaciju, gde se uči kako se prilagoditi datoj situaciji, gde se uči kakva je potreba u vožnji? Gde se uči za koliko umanjiti, gde se uči šta je bezbedno rastojanje? Zakon nam je definisan tako da trebaš biti inženjer da bi mogao da shvatiš pojedine delove, isto kako ti tumačiš na jedan način, ja želim da ga tumačim ovako. A može mi se, znaš zašto? Jer ti kao vozač nisi dužan da kontrolišeš moju brzinu, već si dužan da se pridržavaš člana 42. koji ti kaže, ako se stvori kolona iza tebe da si dužan da je propustiš, nije tvoje da kontrolišeš to jel se ja sa 120 bezbedno krećem, tvoje je da se držiš tog sjajnog zakona. Dakle, ako kolona želi da prođe i kreće se većom brzinom, nisi ti taj, koji će davljenjem i onemogućavanjem prolaska da ih spreči, već treba da postoji neki drugi državni organ. E sad je na tebi, hoćeš li to učiniti, prilagođavanjem i ubrzavanjem ili time što ćeš se pomeriti, isključiti ili šta god. jasnije sad?
 
Možeš sada da širiš priču koliko god hoćeš i da bežiš od teme koju si sam nametnuo a na koju uporno odbijaš da daš konkretan odgovor - ovo nije tema za to.
Što se konkretnog pitanja tiče sve je već rečeno: zakon je više nego nedvosmislen po pitanju ograničenja maksimalne brzine i tu nema mesta nikakvom tumačenju niti relativizaciji.

TT
 
becks89":2r93l9to je napisao(la):
A ti me poznaješ isto kao i Šomi, na osnovu mog pisanja po forumu? Drugari, ako stvarno mislite da me poznajete na osnovu postovanja po internetu, onda ste jako glupi.
A ti si još gluplji ako misliš da mene ili druge poznaješ toliko dobro , samo na osnovu onoga što ovde pišemo , te stoga nastojiš da nas ubediš da bolje znaš šta se negde desilo , nego mi koji smo lično videli svojim očima neku situaciju ili bili učesnici neke situacije.
 
Marko":16cjlfb6 je napisao(la):
Lastin novajlija P01117 :)

kFcmfxz.jpg

VfPHZSg.jpg
гспбеоград.нет
 
Znaci sve moguce su povukli iz prigrada da pokrpe polaske, iznajmili Otokara, nema tu napretka, danas 2 polaska nisu ni pustali na 78, a jedan im je udario i tramvaj, tako da ce biti opet dobrih penala.
 
Čega 50.000?

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
becks89":2sq38rgh je napisao(la):
Znaci sve moguce su povukli iz prigrada da pokrpe polaske, iznajmili Otokara, nema tu napretka, danas 2 polaska nisu ni pustali na 78, a jedan im je udario i tramvaj, tako da ce biti opet dobrih penala.
Ovo su stare slike ovaj 5195 sa pespsi reklamom je sada prefarban ove slike su stare 2 godine najmanje...
 
MilisaV":2wsdsh3c je napisao(la):
Čega 50.000?

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
DInara, i to je manja muka od 3.000.000 za plaćanje penala zbog neodrađenih polazaka.
 
jeste stare su slike zaboravih da napisem ovaj zadnji 5197 je bas dugo van saobracaja
 
becks89":1i89br1i je napisao(la):
MilisaV":1i89br1i je napisao(la):
Čega 50.000?

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
DInara, i to je manja muka od 3.000.000 za plaćanje penala zbog neodrađenih polazaka.
Da nisi ti nešto pobrkao. To je skoro 420 evra na mesečnom nivou. Da to nije možda 50.000 dnevno. Za 420 evra mesečno ne možeš iznajmiti ni tojotu jaris.

Послато са D6503 уз помоћ Тапатока
 
Vrh