Znam ja zašto to pišem, ne zato što ja, ili bilo ko drugi neće potrefiti autobus, niti će se svi problemi rešiti kada Lastin vozač odštampa broj linije, ali ako za sve ove godine koliko nas nekoliko pišemo na forumu na ovu i slične teme nije i dalje jasno zašto je to bitno, i šta se time dugoročno postiže, ne vredi ni ja da ti objašnjavam.
Kada je uveden busplus, na njihovom sajtu, kao ni na sajtu sekretarijata, kao ni na Lastinom sajtu (na Lastinom su i danas potpuno netačni) nisi nigde mogao da nađeš redove vožnje. Šta je to značilo? Ubacili su opremu, ali ih je za linije bolelo uvo, za ceo taj sistem i niko nije imao u planu time da se bavi. Onda su, preko kurca, to nešto kao sredili, ali čak ni provera dolaska vozila na linijama nije funkcionisala na jedinstvenim kodovima, a radi se o najskupljem prevozu u celoj Srbiji.
E, onda sam se ja nakačio kao gagrica, i smarao busplus, jer jedino sa njima uopšte može da se komunicira, spremni su da odgovore, da porazgovaraju. Svakih mesec dana sam im kljucao mozak da se te stanice stave pod iste kodove, da tamo gde imaju displeji, najavljuju sve linije itd. Ne pridajem sebi toliki značaj, radili su to i drugi, pa su u Apeksu pričali, te razmotriće, videće, treba im da Direkcija za prevoz preregistruje stajališta, ovo ono, i uradiše na kraju.
Takođe, najviše ekipa "Imamo plan", pre svih, vrše pritisak na Direkciju da se sve stanice propisno obeleže, dišu im za vrat, onda sam ja na svojoj FB stranici, gde imam preko 1000 prijatelja, "potpaljivao" ljude da pišu prijave, pa me je zapanjilo koliko je prijava napisano, za neobeležene stanice, i evo, sada se već najavljuje, ozbiljnije nego do sad, da će se tokom godine to realizovati.
Što se mene lično tiče, prijave za, nazovi, "sitnice" sam odavno prestao da pišem, i prepustio drugima, ali sada ozbiljno radim na vršenju pristiska za reorganizaciju integrisanog tarifnog sistema. Poslao sam im predlog, najdetaljnije moguće, sa predviđenim ciframa, koliki bi mesečni prihod mogao od karata da se realizuje, koje su prednosti, sve, ali, eto, predlog je završio u nekom smeću... Sve u svemu, ovo što vi nazivate prigrad nije prigrad, to je tipičan model međumesnog prevoza. Gradske (ne lokalne nego gradske) linije koje, npr. voze po užem Mladenovcu polaze sa AS, gde je peronska karta 60% cene od autobuske karte (autobuska 95 dinara, peronska 55 dinara).
Uskoro se BAS i Lasta sele, ako se ITS2 linije, sve đuture, kao sad, prebace na tu novu lokaciju, prigradski prevoz je sahranjen. Onda, dajte da bude i zvanično međumesni, i biće jeftiniji, a i prevoznik će biti motivisaniji, kada celu naplatu i organizaciju ima u svojim rukama. A, ja nisam za to, jer mislim i tvrdim, da ceo sistem može za kratko vreme da se reformiše.