Šta je novo?

Lasta

Nema para jer nema novih vozila, različite su tarife za starosne granice vozila, vozila preko tri i preko 5 godina rada imaju različitu cenu rada, takođe vozila bez klime manje donose para. Lasta zadnje buseve uzela 2012 godine, ako ne računamo solaće koji skoro i ne rade.
Socijalni program, prvi krug gotov, 400 ljudi je otišlo, sledeći krug ide još 400. Tako da niti ima ljudstva, niti ima vozila...
 
Bogami u gadnom su problemu Cujem da su dva solaca danas radila na 83 Na liniji 95 vidjen 5418.Katastrofa :evil: A zao mi ih je Mislim da su ok ljudi iz Laste Barem ovi vozaci sto sam ih sretao
 
"Lasta" hoće još gradskih linija
N. VUKIĆ | 24. januar 2015. 23:45 | Komentara: 0
Krajem godine ističe ugovor grada Beograda sa privatnim prevoznicima. Putnike na 74 relacije prevozi više od 100 autobusa
U RAZVOŽENjU putnika u glavnom gradu, osim GSP "Beograd" učestvuje i 38 odsto vozila privatnih prevoznika. Hoće li ovakav odnos snaga javnog i privatnog sektora ostati i ubuduće, znaće se do kraja godine kada ističe ugovor i sledi novi izbor prevoznika.



I pored nagađanja pojedinaca da će "Lasta" napustiti "utakmicu" za linije u gradskom prevozu, zbog manjka novca i vozila, iz Samostalnog sindikata ovog preduzeća uveravaju da su u pitanju samo neproverena i nelogična nagađanja "zlih jezika".

- Nije nam ni na kraj pameti da izađemo iz gradskog prevoza u Beogradu - tvrdi Nebojša Mirović, predsednik sindikata. - Naprotiv, s ozbirom na to da smo GSP i mi obnovili vozni park, a da privatnici imaju starija vozila, čak planiramo da od grada tražimo da nam opredeli više od 13 odsto, kao i veću kvotu linija. "Lasta" u Beogradu vozi na 74 linije, a putnike prevozi više od 100 autobusa. U planu nam je i širenje tržišta na ostale delove Srbije, pa smo već konkurisali za još neke gradove.

U zavisnosti od toga da li su u gradu zadovoljni dosadašnjom saradnjom sa privatnicima, ugovori bi mogli da budu samo produženi, a u suprotnom će biti raspisan tender u skladu sa zakonskom regulativom.

S obzirom na to da su iz Direkcije za javni prevoz, nasleđeni ugovor sklopljen sa privatnim prevoznicima, prema kojem dobijaju subvencije po pređenom kilometru, već ocenili kao štetan, konkurs je gotovo izvesan. Jedna od zamerki koju nadležni u direkciji imaju je što privatnici ne preuzimaju nikakav rizik naplate i svejedno im je da li je neko platio kartu ili ne.

GSP DRŽI DVE TREĆINE POSLA

PREMA sadašnjem ugovoru, prihod od prodaje karata u ITS se deli prevoznicima koji su angažovani za prevoz na osnovu njihovog učešća u transportnom radu na mesečnom nivou. Tako GSP učestvuje sa oko 62 odsto, dok ostali prevoznici (privatni i "Lasta") imaju oko 38 odsto.


http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... kih-linija
 
Hahahahahahahahaha, pa ovaj Mirovic je genijalan covek. Indijancu kako mislis da prevozis putnike, na ledjima?
Koja je svrha voziti u pola cene linije jer nemaju nova vozila? Gde je tu profit? Kakvi su im sindikati, dobro i da postoji firma, ladno i bez blama dodje baja lupi i ostane ziv.
 
“NOVOSTI” SAZNAJU „Lastu“ kupuje britanska „Ariva“!
Z. R. - D. I. K. | 05. decembar 2014. 21:00 | Komentara: 15
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... nska-Ariva

Ariva“ je ozbiljno zainteresovana i za somborski „Severtrans“, o čemu je takođe obavestila Agenciju za privatizaciju

BRITANSKA transportna kompanija „Ariva“ najozbiljniji je kandidat za novog vlasnika domaće „Laste“, saznaju „Novosti“. Ukoliko bi srpsko saobraćajno preduzeće ušlo u ovu poslovnu grupaciju, pridružilo bi se firmama koje godišnje u celoj Evropi prevezu više od dve milijarde putnika. „Ariva“ je ozbiljno zainteresovana i za somborski „Severtrans“, o čemu je takođe obavestila Agenciju za privatizaciju.

Za saobraćajno preduzeće „Lasta“ iz Beograda, koje upošljava ukupno 4.052 ljudi, interesovanje je iskazalo ukupno osam investitora, od kojih su najbliže kupovini bili izraelske kompanije „Kavim pablik transportejšn“, „Bigel grupa“, i pomenuta britanska „Ariva“. Kockice su se, kako se čini, ipak „složile“ u korist kompanije iz Velike Britanije, koja u Evropi posluje u ukupno 14 država. Već je prisutna u Srbiji, kroz dve firme „Ariva Litas“ iz Požarevca i „Ariva Luv“ iz Beograda. Zajedno upošljavaju gotovo 600 ljudi. Međutim, dok požarevačka firma posluje sa dobiti od 55 miliona dinara, beogradska beleži 6,7 miliona dinara gubitka.

Kupovinom beogradske „Laste“, „Ariva“ bi postala vlasnik još četiri zavisna preduzeća: „Lastra“ u Lazarevcu, „Lasta Montenegro“ iz Podgorice, „Lasta Banjaluka“ i hrvatske kompanije „Otisak putovanja“ iz Splita, koju je ovaj srpski prevoznik kupio tokom 2010. godine.

LIČNA KARTA
„ARIVA“ je jedna od najvećih evropskih kompanija za pružanje usluga organizovanog transporta. Upošljava oko 54.500 ljudi. Njihove usluge, prema podacima same kompanije, koristi više od 2,2 milijarde putnika godišnje, u 14 evropskih zemalja. Vlasnik je dve ovdašnje kompanije, iz Požarevca i Beograda.
 
Dobro jutro, Kolumbo!
Kasnis jedva dva meseca...


Nakon dvodnevne blokade racuna i jednog dana pauze u radu u Kg, situacija je stabilizovana bar prividno,nafta je isporucena Smederevu i Kragujevcu i oni sada funkcionisu, koliko toliko, normalno. Trenutna potrazivanja banke su oko 870mil dinara, tj. na toliko su za sada podignute menice od strane jedne banke, ostale banke cekaju dogovorenih 6 meseci, pa ce verovatno i one krenuti ovim putem.
 
milos.tro":1zvy2sw0 je napisao(la):
“NOVOSTI” SAZNAJU „Lastu“ kupuje britanska „Ariva“!
Z. R. - D. I. K. | 05. decembar 2014. 21:00 | Komentara: 15
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... nska-Ariva

Vlasnik Arive je Deutsche Bahn, nemačko javno preduzeće* i jedna od najvećih prevoznika na globalnom nivou.

Pitanje je koliko je moralno ispravno da strana država postaje vlasnik Laste... ali to je verovatno tema za drugi dan ili drugi forum.



* nije baš javno preduzeće u klasičnom smislu ali je vlasnik, tj. jedini akcionar, svakako die Bundesrepublik.
 
Cisto da se ne nadate previse, arriva je samo zaintresovana za pogon avala, samu lokaciju, kao i deo vozila iz tog pogona i deo radnika. ;)
 
Ja ne znam sto se trebamo radovati prodaji drzavnog preduzeca stranoj zemlji?
 
Зато што је домаће предузеће уништено па је за раднике тако "боље". Ко се нормалан радује томе?
 
Pa zato sto smatramo, da sve sto drugi rade, rade bolje nego mi. Zato i rasprodasmo sve fabrike, pa sad uvozimo iz belosvetskih drzava sve i svasta...
 
Juče me đavo naneo na Lastinu stanicu, nisam dugo tamo bio, i stanje sa neobeleženim vozilima je bilo kriminalno! Ono skoro nisam video u onakvom raspadu. Bilo je vreme kad svi mogući autobusi kreću, i voze radnike za svoja naselja, i ja sam bio u šoku. Vozači Laste su st*** i treba ih poslati negde da čiste WC-e, a ne da rade sa ljudima.
Beograd-Mala Ivanča nije imap broj (da li je bio 470 ili 470A ne znam), zatim na 860E je vozio minibus, na kome su bila dva papira, na jednom je pisalo "obavezna validacija", na drugom obrenovac ekspres, na liniji 466 je pisalo samo Beograd - Vrčin, na vozilu na liniji za Sopot je pisalo BEOGRAD SOPOT, u pitanju je bio polazak preko Avale, to sam čuo sa najave, inače linija 450, znači, ovoliki niz nekorišćenja numeracije nisam skoro video.
Pritom, želim da pohvalim Apeks, koji je na silne predloge da se stajališta integrišu, izašao u susret, pa sada i displej kod Sajma najavljuje linije 860, 860E, i 861A, a na celoj teritoriji grada, zajednička stajališta prikazuju i GSP-ove i Lastine linije na kodovima za telefonsku proveru, ali Lastinom osoblju se ne može ništa. Posle tri godine, ja ne mogu da verujem da njih niko ne može da dovede u red, i da nešto toliko jednostavno, što ne zahteva nikakva ulaganja, ne mogu da srede.
 
Preterujes, i to bas preterujes, najvaznije je da putnik zna gde autobus ide, ti propisi kojih se neki drze k'o pijani plota su nebitni za 99% putnika. U situaciji kakvoj jesu, rade fenomenalno, jel ima broj linije na prigradu, zabole nekog uvo, mnogo je vaznije da pise odakle dokle ide, jer sem ljudi koji tamo zive, retko ko zna za 99% linija koju brojku nose. Proveo sam proslu nedelju na stanici tamo, po par sati dnevno, poslom doduse, i mogu ti reci da su pre svega u 99% slucajeva tacni, na peronima se pojave kad bi trebalo za razliku od privatnika, takodje sasvim su pristojno obelezeni, barem za mene, na prvi pogled mozes da uocis, za gde ide koji bus, sto je meni, a smatram se prosecnim putnikom, dovoljno,
 
Najvaznije je da pise gde autobus ide znaci kada na tabli pise Mladenovac , Obrenovac itd to je putniku vaznije nego broj linije . Da skines broj i da na bus okacis samo gde ide bus napr Obrenoovac ma nece se niko buniti ...
 
Znam ja zašto to pišem, ne zato što ja, ili bilo ko drugi neće potrefiti autobus, niti će se svi problemi rešiti kada Lastin vozač odštampa broj linije, ali ako za sve ove godine koliko nas nekoliko pišemo na forumu na ovu i slične teme nije i dalje jasno zašto je to bitno, i šta se time dugoročno postiže, ne vredi ni ja da ti objašnjavam.

Kada je uveden busplus, na njihovom sajtu, kao ni na sajtu sekretarijata, kao ni na Lastinom sajtu (na Lastinom su i danas potpuno netačni) nisi nigde mogao da nađeš redove vožnje. Šta je to značilo? Ubacili su opremu, ali ih je za linije bolelo uvo, za ceo taj sistem i niko nije imao u planu time da se bavi. Onda su, preko kurca, to nešto kao sredili, ali čak ni provera dolaska vozila na linijama nije funkcionisala na jedinstvenim kodovima, a radi se o najskupljem prevozu u celoj Srbiji.

E, onda sam se ja nakačio kao gagrica, i smarao busplus, jer jedino sa njima uopšte može da se komunicira, spremni su da odgovore, da porazgovaraju. Svakih mesec dana sam im kljucao mozak da se te stanice stave pod iste kodove, da tamo gde imaju displeji, najavljuju sve linije itd. Ne pridajem sebi toliki značaj, radili su to i drugi, pa su u Apeksu pričali, te razmotriće, videće, treba im da Direkcija za prevoz preregistruje stajališta, ovo ono, i uradiše na kraju.

Takođe, najviše ekipa "Imamo plan", pre svih, vrše pritisak na Direkciju da se sve stanice propisno obeleže, dišu im za vrat, onda sam ja na svojoj FB stranici, gde imam preko 1000 prijatelja, "potpaljivao" ljude da pišu prijave, pa me je zapanjilo koliko je prijava napisano, za neobeležene stanice, i evo, sada se već najavljuje, ozbiljnije nego do sad, da će se tokom godine to realizovati.

Što se mene lično tiče, prijave za, nazovi, "sitnice" sam odavno prestao da pišem, i prepustio drugima, ali sada ozbiljno radim na vršenju pristiska za reorganizaciju integrisanog tarifnog sistema. Poslao sam im predlog, najdetaljnije moguće, sa predviđenim ciframa, koliki bi mesečni prihod mogao od karata da se realizuje, koje su prednosti, sve, ali, eto, predlog je završio u nekom smeću... Sve u svemu, ovo što vi nazivate prigrad nije prigrad, to je tipičan model međumesnog prevoza. Gradske (ne lokalne nego gradske) linije koje, npr. voze po užem Mladenovcu polaze sa AS, gde je peronska karta 60% cene od autobuske karte (autobuska 95 dinara, peronska 55 dinara).

Uskoro se BAS i Lasta sele, ako se ITS2 linije, sve đuture, kao sad, prebace na tu novu lokaciju, prigradski prevoz je sahranjen. Onda, dajte da bude i zvanično međumesni, i biće jeftiniji, a i prevoznik će biti motivisaniji, kada celu naplatu i organizaciju ima u svojim rukama. A, ja nisam za to, jer mislim i tvrdim, da ceo sistem može za kratko vreme da se reformiše.
 
Care, prigradski prevoz ili kako god ga krstio, je sahranjen onog momenta kad je uveden bus plus. Dacu ti primer, Pazovacka Lasta, koja nije deo its sistema, za mesec januar, kad isplati plate, delove, gorivo, sve troskove, privredi 11.000.000 dinara (slovima JEDANAEST MILIONA DINARA)! Lastin prigrad, ili kako ga god ti krstio, je svaki mesec na velikom gubitku i tako mesecima. Pazova ima 100% naplatu, nema aparata, cuda i slicno, nego vozaci kondukteri, i kondukteri. Daleko je usluga od dobre, ali ima prostora za napredak, tacnije da ti se pravilno izrazim sredstava za napredak.
Sto se tabli i brojeva tice, da se napravi sistem samo brojevi na displeju, da se kladimo ja i ti da 90% ljudi ne bi znalo gde sta ide. Masa njih i ne primecuje table, nego pamti po busevima, vozacima i masinski radi, radio sam i prigrad i medjugrad i znam kako funkcionise ;) Da me ne shvatis pogresno, ako treba da pise, neka pise, ali nije to ogroman propust kako ga vi prihvatate. Evo recicu ti primer gspa, nema tabli sa linijama, otpravnici sami stampaju o svom trosku, ja sam donirao neke, sto sam skupio ranije, isto tako je i ovde, smesno, ali istinitno, ta tabla kosta dva dinara i manje, a nema ko da je napravi, tacnije nece. Treba resavati za pocetak, krupnije stvari, kao sto su ispravnost vozila, radno vreme radnika, cene karti, usuga i slicno, a onda se tek treba baviti tim finesama. To je bsr moje misljenje, pozdrav!
 
Oces reci da djp neprosledjuje pare lasti koje ubere na prigradu preko bus plusa
 
Beograd duguje Lasti blizu 500miliona dinara za prevoz, a hocu ti reci da je naplata daleko od 50%, a ne od 100% ;) Samo zamisli koje su to cifre na dnevnom nivou, a ne na neko sirem planu.
 
Naplata jeste očajna, i to svi znaju, ali im je bolje da ne čačkaju previše, jer oni na ITS2 imaju najveći procenat od preskupih mesečnih karata koje poslodavci plaćaju radnicima, a svesni su da ne mogu primorati ljude da plaćaju paprene cene pojedinačnih karata, jer nemaju para pa ko nema mesečnu, uglavnom se švercuje. Pre je bilo domunđavanja sa kondukterima, proda ti kartu koja je jeftinija, ti mu je vratiš, on je proda ponovo i sl. Sada, kada bi napravili neku represiju po selima, nastao bi haos, i onda bi morali da spuste cene pojedinačnih, a samim tim i mesečnih karata, a to im se ne isplati, jer su korisnici mesečnih karata najredovnije platiše i ta cena od 6-7 hiljada je ogroman prihod u gradsku kasu. Kontrole su zato u ITS2 blaže i ređe, ne čačkaju mečku previše, pa sistem opstaje ovako kako opstaje.
Od Batajnice do Ralje, 60 km, 89 dinara, od Šumica do Vrčina nema ni 20 km, a karta tri puta skuplja, pola busa se švercuje, ona polovina što plaća, platila je i za ove što se švercuju, i to im se više isplati, nego da zapošljavaju još kontrolora.
 
HRONIKA
HR: Prevrnuo se "Lastin" autobus
Sreda 4.2.2015 | 09:35 → 12:01 | Izvor: Tanjug
Beograd -- "Lastin" autobus na liniji Split-Beograd prevrnuo se jutros oko 3.30, a povređeno je 13 osoba.
db19c8dd31d41379d41422298d1ec90c.jpg

Hrvatska agencija Hina javlja da je u nesreći povređeno14 putnika, od kojih troje teže, ali oni nisu u životnoj opasnosti.
Kako je saopšteno iz "Laste", u vozilu je bilo 17 putnika, a prema nezvaničnim informacijama niko od putnika nije životno ugrožen.
Jedna osoba je odmah prebačena u bolnicu u Zagreb, četiri osobe su nakon pregleda zbrinute u Domu kulture Popovača, a dvanaest osoba je preveženo u bolnicu u Sisak gde su upućeni na dalju dijagnostiku.
Hrvatski mediji navode da je među lakše povređenima i troje dece, uzrasta od 4 do 10 godina, a da vozači nisu povređeni.
Iz Beograda je poslat autobus koji će putnike prevesti do Beograda.
Autobus je bio tehnički ispravan, a pre uključenja u saobraćaj obavljena je dnevna nega vozila, navode iz "Laste".
Vozaci R.J. (54) i Z.I. (55) u ovom preduzeću zaposleni su već dvadeset godina.
Prema informacijama konzula Srbije u Hrvatskoj Zorana Vasiljevića, sa kojim je "Lasta" u kontaktu, svim putnicima pružena je neophodna lekarska pomoć i na stalnoj je vezi sa lekarima u zdravstvenim ustanovama gde su putnici zbrinuti.
B92: HR: Prevrnuo se "Lastin" autobus http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=954414
 
Sa jednim od vozaca se i licno poznajem i radio sam sa njim, dobar covek i kolega i stvarno profesionalac kao vozac, eto noc, umor i desava se i najboljima... Brz oporavak svima!
 
Јел он слетео са пута па се првернуо? Немам орјентацију кад не видим пут, добро је да нису упали у тај поток.
 
Sudeci po polozaju tockova, kao da je bezao od necega, prevrnuo se zbog naglog motanja u desnu stranu, rekao bih laicki van puta. Nadam se da ce se pojaviti neka prava informacija...
 
Nemoj gledati polozaj tockova kada je autobus na boku, jer ti on nista ne znaci. Od trenutka kada je izgubio kontrolu nad vozilom (ma iz kog razloga), tockovi su mogli biti u bilo kom pravcu okrenuti. Dzaba, sila inercije tada preuzima 'vodjenje' vozila.
Inace juce je u HR bilo kise, susnezice, ali i snega u pojedinim delovima, a kraj gde se desila nesreca je poznat po magli i poledici.
Sreca u svemu je da nema poginulih. To je sada najvaznije.
 
Vrh