Šta je novo?

Kultura i umetnost

Jeste ona napravila biznis od toga... i neka je, muskarca bi potapšali po ramenu, svakako je hrabra žena i ima jaku snagu volje... još je i naša i mi odmah pljuvanje... Nije ok...
 
Verovatno ću se pokajati što uopšte pišem ovde, ali... Uvek sam se pitao koja je poenta stvaranja nekog umetničkog dela, akta, knjige, filma, pesme, performansa, ili bilo čega, koje isprva može da razume samo sam umetnik a svi drugi moraju da se posvete informisanju i izučavanju toga da bi iole išta razumeli?

Ovo ne kažem samo zbog Marine Abramović, kažem i zbog pojedinih filmova npr. Koja je poenta da neko smisli najveću moguću alegoriju i metaforu za nešto, ako na kraju umetnik mora da daje obrazloženja i objašnjenja da bi ga bilo ko izvan njegove glave razumeo. Razumem lepotu i značaj izražavanja u metaforama, i razumem lepotu u procesu dok čovek to dešifruje i uvidi, svako na svoj način, šta je umetnik želeo da poruči. Ali ako to ide toliko daleko da ti trebaju kursevi informisanja o tome, onda to više nije umetnost i razonoda, nego nauka i obaveza.

Inače, post sam počeo da pišem pre nego što je okačen ovaj poslednji video. Čisto da napomenem, pošto ovde ima individua koje tripuju da se sve na forumu vrti oko njih i piše zbog njih. I koje me kao ignorišu tako što mi svakog dana šalju privatnu poruku u kojoj me obaveštavaju da me ignorišu.
 
Poslednja izmena:
Nemam negativan odnos prema svemu. Recimo, nemam negativan odnos prema cevapcicima.

Salu na stranu. Znas li koliko je bilo performansa sa slicnom tematikom...
I kakav je efekat?
Da li je neko dao otkaz?

Citava poenta onoga sto nam se podmece kao neka borba (recimo tematika identiteta) jeste upravo zamagljivanje situacije.
Pa sam si napisao. Gospodja je Marini uredno platila autorska prava za prikazivanje vagine. Pa to je tako burzoaski, tako konstruktivno i odvratno.
Zasto nije pokazala svoj performans i svoju vaginu ilegalno?
Zasto nije ukrala koji dolar od Marine i establismenta.
Jer Marina nije kontrakultura. Trziste je sve sto vidimo oko sebe, nista van njega ne postoji. Srecni smo da vidimo kraj neoliberalizma, verovatno i zapadne civilizacije.
nesrecni smo sto moramo da zivimo u tom kontekstu.

Kada je pank bio osmisljen, bio je spontan, ali vrlo kratko.
Malcom McLaren osmislio je kako da Sex Pistols budu uspesni na trzistu glumljenjem pobune. Sve dlaje je istorija i zabava za urbane majmune.
Kapitalizam i pobuna su nespojivi.

Danasnje masiranje rodovima i identitetima je samo to.
Fascinacija estetikom, isgledom, lepotom i instagramom je demonstracija poticnjenosti nepersonalnom autoritetu Kapitala.
(Kraj procesa koji je zapoceo depersonalizacijom ideje boga od strane M Lutera)


sretan sam jer sam rođen i živio kad je bilo bolje
bez ljudskih prava
bez advokatskih govana koji rastvaraju guzove za silovatelje ubice i mafiju
a onda slave pravnu državu
dabogda im ista djeci nikad ne zatrebala
bez slobode govora bez helsinških odbora bez amnesty watcha
bez gay parada i duševne boli

sretan sam jer sam rođen i živio kad je bilo bolje
a onda je bolje došlo na moj prag
i sad je svaka minuta
moja minuta
šutnje
amin
 
Poslednja izmena:
Toliko si naostrio zube na svoju pateticnu agendu da ne razumes procitano. Marina je izvela radove drugih umetnika... Nisu oni kupovali nikakva prava od nje, ali si ti iskonstruisao citavu pricicu. P.S. Kad ce vise da pandrknu svi ti pseudointelektualci koje citiras sa tim pateticnim stihovima, a koji su svi po pravilu homofobicna mizogina govna. Mada totalno zvuce kao audio verzija tvojih postova. Mizerno, dosadno, mucno.
 
Poslednja izmena:
Dobro, pogresio sam.
Ali sustina je ista.
Svejdno, glupo je da placaju autorska prava za pokazivanje vagine.
 
Pre nekih 5 godina je izabrala 5 pefromansa, zatražila odobrenje, platila autorska prava i uradila ih ponovo... Ovo je jedan od tih 5... "Genital punishment"

Mislim da je moja poenta jasna bez obzira na moju gresku
 
main-qimg-b934e95775f85fdabc5e5ce641a2c528-lq
 
Možda je rečeno je dobila autorska prava a ja odmah kao pravnik pogrešno interpretirao da je i platila...

Uhvatio si se za to MC_ naravno da treba da se minimum zatraži dozvola za reizvođenje a zasto i ne plati za nečiju ideju... Dakle ona je tražila od drugih da ponovi njihove performanse
 
Ja licno nisam nasao izvor o tome, i Noki covek zna isto da pogresi, ali on bar nema takvu cinicnu agendu. Ovo je bilo o demokratizaciji i cuvanju umetnosti koja je po prirodi stvari efemerna, nije sve cinicna razmena sredstava. Mada si ti naostren na Marinu pre zbog nekih Podesta mejlova sa mracnog veba nego njene umetnosti, pa ovde silujes nase ocne jabucice. Ona je radila svoje uobicajene performanse, pa su Pizzagate imbecili odmah to proglasili satanizmom, pa nam i ti sad ovde prenosis neku mutiranu verziju te bapske price. Daj o'ladi malo.
 
Mada si ti naostren na Marinu pre zbog nekih Podesta mejlova sa mracnog veba nego njene umetnosti, pa ovde silujes nase ocne jabucice. Ona je radila svoje uobicajene performanse, pa su Pizzagate imbecili odmah to proglasili satanizmom, pa nam i ti sad ovde prenosis neku mutiranu verziju te bapske price. Daj o'ladi malo.

Marina je za mene pre svega vojnik kapitala, umetnica kojoj je vestacki dat znacaj. Kao Bono ili Endi Vorhol.
 
Zanima me, iskreno, MC_, zasto je bas ona sa brdovitog Balkana izabrana kad postoji brdo nezaposlenih sredovecnih americkih umetnika sa liberal arts koledza po celoj Americi? Ima li njen rad uopste bilo kakve veze sa bilo cime, ili je ona po necemu ipak specijalna? Zasto bas njoj "vestacki znacaj"? U cemu je poenta tog "vestackog znacaja"?
I nemoj da se pravis da nisi spomenuo Epsteina, svi znamo sta si implicirao time. Ima stotine poznatih koji su mu bili best buds, i sa njim i sa Ghislaine Maxwell, ali si ti uvukao M.A. u to. Nesto kanda ti mnogo smeta ona...
 
Da se ispravim, ovo reizvodenje koje sam juče postavio se zove Genital Panic nisam dobro čuo, jer nisam Vikipedisao nego gledao dokumentarac...

Ti MC_ misliš da umetnici treba da budu neki bednici večito na ivici egzistencije da bi drugima dokazali koliko vrede ili svoju kreativnost?
 
@Bender Rodriguez

Konkretno na slikama koje si postavio, trudim se da uopštim al nisam filozof i teoretičar umetnosti da bih izvlačio opšte zaključke, za to klikni na ovaj film koji je Lenin postavio, a ja mogu da govorim u svoje ime da najčešće kad je nešto minimalističko i deluje da je bez ideje ili bez truda stvoreno, često vidim puno toga i ne treba mi kurs ili smernice da bih bio oduševljen, a to jeste negde cilj umetnosti da te pomeri da budeš drugačija osoba od onoga pre tog dela, ne samo da razmisljaš drugačije nego i da delaš drugacije...

Dakle jedini manjak tog dela koje si postavio je što je 2D, performans ili skulptura praznine a u isto vreme i izobilja jednoličnog, ponavljajućeg ničega bi još konkretnije i monumentalnije predstavilo ono što ti možda nisi razumeo ili ne vidiš... Praznina ili trajanje ili izobilje praznog u nizu od 3 ništa, je kako ja vidim poređana 3 bela platna a bez da sam konsultovao nekoga ko bi mi objasni značenje... Jesi li se možda pitao da kao konzument umetnosti možda i ne zaslužuješ više od jednog velikog ništa?

Kad si se već našao pred tom slikom možda je ona tvoje ogledalo ili svih nas koji smo pred njom...

Ako tebi trajanje ili istrajavanje u praznini ili njenom izobilju, nije dovoljno da te pomeri a čest si posetilac ovog foruma, ja onda ne znam sta bih ti rekao... 😄

Ok je da ne vidiš smisao ili da te nešto ne pokrene ali nemoj misliti da se svi drugi natežu da video smisao i da to rade samo jer tako treba. Nekoga zaista takvo delo pomeri a bez i da je sposoban da nađe prave reči zašto je to tako ili tebi objasni šta ti treba ili ne treba da vidiš...
 
Takve slike su čisto proseravanje i pokušaj profitiranja po šablonu ''ako prođe, prođe''. Nema tu nikakvih skrivenih značenja. Ne budite toliko naivni.
 
@Bender Rodriguez

Dospusti svakom svoje videnje, zašto namećeš svoje... 🙂

Neko voli belo 😄 a nisi ti džabe birao saobraćajni, u saobraćaju nema "ništa", nego je sve vrlo konkretno i masivno i stabilno i milion puta provereno pre nego što je konzumentima data prilika da ga koriste... U umetnosti ne mora uvek da bude tako, ali na primer brutalizam, da li se barem njemu diviš, ako ne voliš nizove ničega voliš li izobilje betona..?

Ja recimo mnogo volim brutalizam i vidim ga podesnog čoveku a ne kontra čoveku u svoj svojoj masivnosti mislim da čoveku nije suprotstavljen nego komplementaran ali ujedno i opominje... Znaš kako mi je duša mirna i kako se rasterećeno osećam kad se recimo nađem ispod mosta na Adi... Ne osećam svu težinu i masovnost tako gigantskog i maestralnog, funkcionalnog objekta, nego rasterećeno kao da ću da poletim... Ne znam kakav je tebi osećaj, ali taj most je tako veličanstven i tako ima neku dobru energiju i to je umetnost takođe...
 
@Bender Rodriguez dospusti svakom svoje videnje, zašto namećeš svoje...
Pa dopusti i ti moje, eto. Ne razumem šta si uzeo zadnjih nedelja da braniš svaki izgubljeni slučaj i svako smeće na planeti.
a nisi ti džabe birao saobraćajni, u saobraju nema "ništa", nego je sve vrlo konkretno i masivno i stabilno i milion puta provereno pre nego što je konzumentima data prilika da ga koriste...
pffft... daleko od toga. Niti je sve u toj nauci toliko provereno, niti se ja time stručno bavim.

S druge strane, i o folozofiji i o psihologiji sam pročitao i naučio više nego mnogi na ovom forumu, pogotovu zadnjih par godina. Ljudi mi govore da imam bujnu maštu i da stalno, previše čak, pričam o kompleksnim i velikim temama. Tako da mi filozofiranje u raznim oblicima uopšte nije strano. Pa ipak, i pored svega toga, ova tri komada platna ne transformišem ni u kakve apstrakcije i skrivena značenja. Već nazivam stvari pravim imenima. Nešto što ljudi danas rade sve ređe i ređe, i što i jeste uzrok mnogih današnjih problema.


Ispade čudo neviđeno što se u sferi umetnosti našao neki prodavac magle pa odlučio da pokuša da namlati pare uz minimum truda. Pa se onda prave neka spektakularna obrazloženja i opravdanja, kao, maa neeee breee, nije on prevarant nego mi ne razumemo njegovu apstrakciju i utisak... Ok, kapiram. Onda ni Jezda i Dafina nisu bili prevaranti nego neshvaćeni ekonomski magovi ispred svog vremena. I Miša Tumbas nije bio duševni bolesnik nego je imao nesvhaćeni intelekt izvan svog vremena...

Ali ok, kako god raja želi. Ionako neće još dugo, još par decenija ako izdrži ovako, i to je to, posle sve odlazi na reset. Ili kao što upravo napisah Pantografu na temi o novootvorenoj temi o bicikl-helikopterima: bićemo ko ona degenerisana brda sala u filmu Wall-E koja gutaju sve što im se servira. Što opet neminovno vodi u propast i reset, jer nije održivo stanje.
 
Poslednja izmena:
Pa dopusti i ti moje, eto. Ne razumem šta si uzeo zadnjih nedelja da braniš svaki izgubljeni slučaj i svako smeće na planeti.

Dopuštam, to se vidi iz mojih pisanija... Nego ti si rekao "ne budite toliko naivni.."

Eh sad, ne znam šta ti se to još nije dopalo, što mislim da finska premijerka nije smeće jer ide na žurke, što mi je žao dostavljača koji je izgubio posao jer mu je zdrava muška potreba malo nadjačala racio... ili nešto treće...

Tako da mi filozofiranje u raznim oblicima uopšte nije strano.

Ti si iz mog ugla ovde oličenje racija i jednostavnosti baš kao što je velikan Slobodan Jovanović bio u pravu... Jednostavnim rečima sve objasniš...

Za razliku od Kailana gde mi se mozak prenapregne i ugreje do pucanja...

Ispade čudo neviđeno što se u sferi umetnosti našao neki prodavac magle pa odlučio da pokuša da namlati pare uz minimum truda.

Ne vidiš ti trud, trud je iza, možda je on belu farbu nanosio u dugom trajanju, mesec dana, svaki dan do iznemoglosti... možda su pokreti četke bili jako spoooori... deluje jednostavno ali ti njegov trud i muku ne vidiš...

Reset nas čeka, ne vidim savremenu umetnost kao uzrok već kao predviđanje i opomenu...
 
Zanima me, iskreno, MC_, zasto je bas ona sa brdovitog Balkana izabrana kad postoji brdo nezaposlenih sredovecnih americkih umetnika sa liberal arts koledza po celoj Americi? Ima li njen rad uopste bilo kakve veze sa bilo cime, ili je ona po necemu ipak specijalna? Zasto bas njoj "vestacki znacaj"? U cemu je poenta tog "vestackog znacaja"?
I nemoj da se pravis da nisi spomenuo Epsteina, svi znamo sta si implicirao time. Ima stotine poznatih koji su mu bili best buds, i sa njim i sa Ghislaine Maxwell, ali si ti uvukao M.A. u to. Nesto kanda ti mnogo smeta ona...
U doba kad je bila "izabrana" bila je iz komunisticke zemlje. To je tada bilo veoma vazno.
Vestacki znacaj je vazan kada zelis nekoga da poguras.
 
Da se ispravim, ovo reizvodenje koje sam juče postavio se zove Genital Panic nisam dobro čuo, jer nisam Vikipedisao nego gledao dokumentarac...

Ti MC_ misliš da umetnici treba da budu neki bednici večito na ivici egzistencije da bi drugima dokazali koliko vrede ili svoju kreativnost?
ne, ali narocito danas, umetnici koji nisu u vlasnisyvu kapitala su naivici egzistencije.
 
"Platila autorska prava."

Ne moramo je porediti sa genijalnim renesansnim ili baroknim umetnicima ili impresionistima, dovoljno je vratiti se nepun vek unazad, gledati kubiste, pa i nadrealiste i shvatiti sunovrat. Car je go! To će Vam reći i mnogobrojni istoričari umetnosti.

Naravno da je MA projekat, nekadašnje Mecene i Mediči su bar cenili lepo.
 
Dopuštam, to se vidi iz mojih pisanija... Nego ti si rekao "ne budite toliko naivni.."

7d87c7cb-aefe-4f6c-bbf1-f96f19a3faca_text.gif

To je više bila stilska figura i moja reakcija jer nisam očekivao da dalje braniš nešto što je na internetu bukvalno meme i stvar podsmeha. No dobro, eto rekosmo malopre, svako neka misli šta želi.

I ne, nisam u rečenici ispod mislio ni na slučaj Finske premijerke ni na slučaj dostavljača, jer su nam u oba slučaja mišljenja bila jako jako slična.
Ti si iz mog ugla ovde oličenje racija i jednostavnosti baš kao što je velikan Slobodan Jovanović bio u pravu... Jednostavnim rečima sve objasniš...
Hvala.

Pa da, radim to zato što mi je muka od pretvaranja koja vidim u mnogim oblicima kod mnogih ljudi i na mnogim mestima. Svi bi danas da budu nešto što nisu i isto tako svi bi da nešto predstave drukčijim nego što jeste. Mene ljudi optužuju da sam svašta - komunjara, kapitaljara, levičar, desničar, teoretičar zavere, hejter, ksenofob... i verovatno me zamišljaju kao neko ko bi terao društvo u ekstreme. A zapravo ne, ja jasno kažem odakle dokle bih išao (na skalama levo-desno, komunizam-kapitalizam, konzervativnost-avangarda...) i uvek se držim u okviru toga. I sa mnom se uvek zna, rečeno je to i to, može se očekivati tako i tako. A mnogi ljudi sebe predstavljaju kao da su Isusi a prvi bi zaveli diktaturu. Isto kao što mnogi sebe predstavljaju kao bog zna kakve bonvivane, a ispod fasade se krije jako drugačija istina. Isto kao što mnogi stoje iza nekakvih titula i priznanja a, opet, iza svega toga stoji samo puka sreća, rogobatna terminologija i APP pristup (ako prođe, prođe). Ovo zadnje pišem zbog ovoga što ti reče, kako ja pišem i govorim tako da prosečan čovek razume :D a ne da se služim izmišljenim i namerno zakomplikovanim terminologijama da na kraju ništa konkretno ne bih izjavio. Što je isto jedan vid foliraže. Tebra, što reče Ajnštajn - ako ne možeš nešto da objasniš prostim razumljivim rečima, onda ni sam to ne razumeš.

Mene zamara sve to, zamaraju me foliranja. Tako da sam podjednako kritičan i oštar i prema profesoru sa fakulteta i ''stručnjaku za bezbednost saobraćaja'' koji podstiče bahatost, i prema levičaru koji glumi sve kontra od desničara a u srži su iste diktatorske tendencije, i prema ljudima koji se na netu foliraju da su Isusi, i prema ljudima koji se foliraju da su Rokfeleri i šta ti ja znam. Prosto umoran sam više od toga, da mnogi toliko nemaju herca da se suoče sa realnostima, i u svojim životima i u kolektivu. Kad neko nešto skenja, da kaže ''ok, kriv sam''. Kad nekoga nešto muči, da kaže. Kad neko nešto zgreši, da prizna. Nego bi mnogi samo da se isfoliraju i pobegnu od realnosti što pre. I što više razmišljam i pišem o tome, to više uviđam da je baš to glavni pogon koji trenutno vodi svet ka propasti. To stalno neko foliranje, laganje, izmišljanje, pravljenje, pretvaranje... u svakom aspektu života i u svakom kutku sveta. Uostalom, tako se i jeste desila kriza 2008, i mnoge druge. Jer se mnogi foliraju a retko ko ima herca da kaže kako jeste. A i kada kaže, mnogi neće da čuju.

Ona epizoda South Parka sa My Safe Space je odlično opisala to. Doduše ona se tu fokusirala prvenstveno na Woke i SJ šit, ali isto to o čemu govori može se primeniti i na sve ostale aspekte društva i sve aspekte života pojedinca. Jer govori uopšteno o življenju u iluzijama i bežanju od zle, maliciozne stvarnosti. Mnogi bi radije da pobegnu nego da se suoče.

Inače dobro ti je ovo zapažanje i citat, da savremena umetnost može da se gleda i kao posledica i opomena. ;)
 
Poslednja izmena:
Vrh