Šta je novo?

Kružni tokovi

shmeksi":14102nar je napisao(la):
Što se tiče kružnog toka oko Železničke stanice znam da sam dosadan svima, ali je to tako debilno i neproduktivno rešenje da nemam reči. Ponoviću još jednom, samo zamislite taj kružni tok u kome morate da pređete skoro kilometar da bi skrenuli iz Nemanjine u Savsku.
Što se tiče uštede i vremena i goriva raskrsnica sa semaforom nije prednost u odnosu na kružni tok.Na kružnom toku ne stojiš i ne čekaš u mestu da se uključi zeleno što može potrajati dosta duže nego da napraviš 3/4 kruga i skreneš npr. iz Nemanjine u Savsku-tvoj primer.Naravno da ti nekada bude zeleno pa ne čekaš ali nekada bude i crveno pa se itekako načekaš...

Generalno je saobraćaj dinamičniji u gradu sa više kružnih tokova pametno raspoređenih i povezanih.Ima gradova od po 200.000 stanovnika koji su gotovo bez semafora i saobraćaj super funkcioniše sistemom širokih jednosmernih ulica i kružnih tokova-francuski sistem urbanizacije i saobraćaja.Takvo rešenje je nemoguće za Beograd ali se bar neki pozitivni segmenti toga mogu iskoristiti.Ali naravno da je džabe kružni tok ako na 50m ispred njega sa svih strana imaš semafore koji guše saobraćaj.
 
stefan23":2br835y8 je napisao(la):
Na kružnom toku ne stojiš i ne čekaš u mestu da se uključi zeleno što može potrajati dosta duže nego da napraviš 3/4 kruga i skreneš npr. iz Nemanjine u Savsku-tvoj primer.Naravno da ti nekada bude zeleno pa ne čekaš ali nekada bude i crveno pa se itekako načekaš...
Поготову ако постоји семафор за скретање лево (не зна се да ли је на прометним раскрсницама горе без њега или са њим)...
 
Grad Belo Horizonte [Brazil] - ogroman kruzni tok sa parkom u sredini je otprilike iste velicine kao "idejni" oko zel.st.
Evo pogleda sa iste visine i na njihov i na nash

BH

http://www.wikimapia.org/#lat=-19.9234174&lon=-43.9436495&z=17&l=0&m=s&v=9

BG

http://www.wikimapia.org/#lat=44.8084747&lon=20.4557598&z=17&l=0&m=s&v=9

evo i nekih slika

Belo3.jpg


Raul_Soares_3.JPG
 
^^ Po slikama mi se cini da bi ovaj Beogradski bio duplo veci... Inace, slazem se da ne bi bio preterano efikasan u transportu - ali mislim ipak da ne bi mnogo odmagao, a bas bi bio fora...
 
Naravno da bi bio fora, uostalom kad se jednog dana teski saobracaj izmesti iz Karadjordjeve - Savske, i naprave nove ulice - bulevari u savskom amfiteatru, izmesti autobuska i zeleznicka stanica, taj deo grada koji je sada zagusen, konkretno Savski trg nece imati ni 50% vozila kao sad. Zamislite samo kad budu nestali kamioni, sleperi, medjugradski autobusi... Tako da bi putanja Nemanjina - Savska i to samo ako idemo ka stanici iz Nemanjine, i zelimo da skrenemo u Savsku koja ide ka gazeli i iz Karadjordjeve da se skrene u Nemanjinu jedina bila "problematicna", ostalo bi se resilo jednostavnim skretanjem desno, kao kad se skrece iz Bulevara Mihaila Pupina u Pariske Komune...
 
Ево интересантних решења за трамваје на кружним токовима
tram-station-top-view-day.jpg


rondo1.jpg


Не знам само да ли праве више штете него користи са оваквим пресецањима...

И вероватно најмањи кружни ток на свету :)
20081119-13.jpg
 
Тако слично је био решен излаз са Старог моста у Карађорђеву пре изградње трамвајске пруге за Нови Београд. Постојао је кружни ток кроз који је право ишла трамвајска пруга, а станица је била усред кружног тока. Сад, то је изводљиво ако трамвај иде право, али ако и трамвај има раскрсницу или скреће, вероватно је велика збрка урадити као на слици и вероватно је боља варијанта као на Славији.
 
nezvanicno, na ukljucenu na autoput sa kruznog puta u Bubanj potoku ce se nalaziti kruzni tok.
 
Uuuuuu.... To bi bilo super zabavno - samo mi nije jasno kako, i zar već ne postoji urađen plan za rađenje čitave te kompleksne petlje sa nadvožnjakom koji prelazi u tunel i ide ka Dunavu?
 
@Ambassador

Mislim da se to za tunel i mega petlju odnosi na obilaznicu, a ovo je onaj kružni put od ibarske, preko rakovice, resnika, avale, do bubanj potoka, koji se trenutno rekonstruiše.

kružni tok bi otprilike trebalo da legne ovde (neće biti toliko, to sam ja malo preterao da bi se videlo):

vfh4o.jpg


trenutna raskrsnica je malo zamršena, i kružni tok je dobra ideja. radnici su već srušili ostrva sa zelenilom, nasuli i poravnali teren gde su se oni nalazili. očekuje se da će se ovih dana formirati kružni tok.
 
shmeksi":3ncdgmrb je napisao(la):
Ne znam što se svi toliko žale na Autokomandu, po meni je to jedan od retkih kružnih tokova koji funkcioniše zadovoljavajuće. Trouglovi postoje svuda tako da samo neko ko ne poštuje pravila i ne gleda ne može da ih uoči. Gužve i zastoji na Autokomandi postoje isključivo kada milicija reguliše saobraćaj u svim drugim slučajevima protočnost je dobra.
slažem se sa ovom izjavom. u srednju sam redovno išao preko Autokomande, a i sada kada idem u grad, i gužva je uvek kada policija reguliše saobraćaj.


Михаило":3ncdgmrb je napisao(la):
И вероватно најмањи кружни ток на свету smile
http://i491.photobucket.com/albums/rr280/ericishim/2008 Random Hong Kong/20081119-13.jpg
ima takvih po Londonu kol'ko hoćeš
 
Homer Jay":33r3uurl je napisao(la):
trenutna raskrsnica je malo zamršena
Дебилна, ја бих пре рекао. Кружни пут пролази испод аутопута, и требало је на том месту направити нормалну детелину, а не овако прикључак на аутопут за који се скреће са пута..

Уопште, Кружни пут је целом дужином направљен са врло дебилним укрштањима: две денивелисане раскрснице са пресецањима у оба правца (имали су прилику да једну од њих среде кад су радили проширење Ибарске магистрале, али џабе, нема ко да мисли о томе), врло незгодан силазак у Раковицу (претпостављам да са оном висинском разликом вероватно није могло боље), непрегледан излаз из тунела (а скретали су Раковички пут), а то укрштање са аутопутем ми је тотално нелогично. У праву си за кружни ток, ваљда ће мало размрсити ситуацију.
 
Zanimljiva stvar iz projektne dokumentacije rekonstrukcije bulevara,znaci kada budu rekonstruisali gornji deo bulevara do ustanicke i ako metro bude bio podzemni ili denivelisan postoji mogucnost da raskrsnica gospodara vucica i bulevara bude kruzni tok!

116kmjr.jpg
 
vucko":mlmrgw9m je napisao(la):
Zanimljiva stvar iz projektne dokumentacije rekonstrukcije bulevara,znaci kada budu rekonstruisali gornji deo bulevara do ustanicke i ako metro bude bio podzemni ili denivelisan postoji mogucnost da raskrsnica gospodara vucica i bulevara bude kruzni tok!
Ta raskrsnica je predviđena kao kružni toko još u urbanističkim planovima pre II svetskog rata
 
Bas lepo!Nisam znao jer ce biti krkljanac kada prosire gornji deo Bulevara i prosire i produze Gospodara Vucica do Cingrijine ulice.
 
nbumbic":2bupz82c je napisao(la):
vucko":2bupz82c je napisao(la):
Zanimljiva stvar iz projektne dokumentacije rekonstrukcije bulevara,znaci kada budu rekonstruisali gornji deo bulevara do ustanicke i ako metro bude bio podzemni ili denivelisan postoji mogucnost da raskrsnica gospodara vucica i bulevara bude kruzni tok!
Ta raskrsnica je predviđena kao kružni toko još u urbanističkim planovima pre II svetskog rata
a u sredini istog su hteli da naprave neku vrstu nase trijumfalne kapije.. eh kakvih li planova :)
 
Zanimljiv i nezaobilazan detalj u priči o kružnim tokovima su pešaci... Često prolazim Autokomandom i uvek se čudim da li je inat u pitanju ili nešto drugo, a sve zbog upornog diletantskog pristupa problemu, ma u kom obliku on bio. Na samom spoju V.Stepe sa kružnim tokom je iscrtan novi pešački prelaz, pitam se zašto, jer već postoji jedan 30 metara uz ulicu (odmah do Stepinog vajata)... Iscrtan je jer, su ljudi uporno podvlačim, tu pretrčavali jureći za koje'kakvim prevozom... tačno na tom mestu izmedju restorana Sport i par cvećara preko puta..

ncxv8i.jpg


Sada se dešava da se zbog prelaska pešaka u trenucima blokira sve. Sve staje. Kruzni tok je u manjem formatu tako da jednostavno ne moze da istrpi bilo kakav zastoj koji uvek pravi lančanu reakciju na makar 2/3 ostalih uključenja u tok.

Neko rešenje bi moglo da se pronađe u gradnji pešačkih mostova, pogotovo oko već zagušenih raskrsnica.

http://tinyurl.com/blic-pesacki-mostovi

Što se estetike tiče... to je ipak lični dojam. Sigurno se moze naći prihvatljivo rešenje u kombinaciji stakla, osvetljenja, malo dizajnerskih hirova na ovakvim konstrukcijama ako su već u centru grada.
 
Zapravo podzemni prolazi ce biti tu sigurno kao i u gore pominjanoj raskrsnici,evo recimo tokom ove godine bice pravljen jedan ili vise podzemnih prolaza na slaviji,a i inace bi moralo jer ce metro ici tuda.
 
Cones i ja izgleda gledali neku drugu Autokomandu, ali je upravo obeležavanje ovog novog pešačkog prelaza dosta popravilo stvari sveukupno. Na pešačkom kod Vajata je bilo uvek zaj**** za prelaziti jer ljudi u kolima odmah krenu da jure ko ludi u Vojvode Stepe + skretanje u Triše Kaclerovića. Nisu bili retki slučajevi da se upravo na tom starom pešačkom dešavaju nesreće.

Novi pešački prelaz je dosta popravio stvari jer se nalazi na mnogo logičnijoj poziciji za opšte kretanje ljudi, do sada nijednom nisam video da su pešaci tu pravili bilo kakvu zbrku kolima i da su se zbog peašak pravile kolone. Ljudi koji koriste taj novi prelaz prvi deo (neparna strana ulice Vojvode Stepe) prelaze bez ikakvog usporavanja bilo kog tipa saobraćaja, a drugi deo (posle novopostavljenog ostrvceta) prelaze kada krene kolona automobila iz Bulevara oslobođenja da ulazi/prolazi u kružni tok i na taj način nikome ne smetaju.

Cones, izvini stvarno, ali to što si napričao nema nikakve veze sa realnošću.

p.s. jedina dobra stvar oko 2 puta ponovljenih izbora za SO Voždovac je bilo postavljanje tog pešačkog prelaza koji su ljudi tražili već nekoliko desetina godina.
 
Ok, da preformulišem. Ne dovodim ja u pitanje uopšte potrebu za prelazom na tom mestu u V.Stepe. Posmatram i ja godinama šta se tu dešava, samo mi smeta način i izvedeno rešenje.
Mozda jeste neki moj suludi način gledanja na te stvari, ali jednostavno mi je neprirodno da se pešaci "prepliću" sa svih strana sa saobraćajem, pogotovo na takvim lokacijama gde je velika cirkulacija ljudi, a usmereni su pravo na ulicu tj. na pešačke prelaze koji su na udarnim mestima.
Iz tog razloga drvim o pešačkim mostovima (koliko bi značili, pokazali bi se u vreme prve utakmice ove naše fudbalske lige).
 
A zasto ne podzemni prolazi?ako budu pravili pesacke mostove garant ce neko da sleti sa njih na kolovoz ;)
 
Podzemni prolaz mi deluje preskupo (čak i ovi kakve trenutno pravimo, sa lošim odvodom:) , sa tendencijom lošeg održavanja ako se ne nalazi na top turističkim rutama )...
Možda zvuči malo paranoično, ali može biti i nesigurno mesto noću, ako nije u samom centru grada...

Sa druge strane, primamljivije zvuce obećanja o gradnji podzemnih prolaza, ma gde bili, samo mi se čini da ćemo pre svi da sletimo na kolovoz nego da se izgradi sve obećano... Nekad me zabrinjava taj (daleki) pogled u budućnost, gde će Autokomanda biti jedna moderna poslovna četvrt sa rešenom infrastrukturom u kojoj su naravno i predviđeni, recimo podzemi prolazi...a šta do tada?
Mozda gradnja pešačkih mostova jeste dupli posao, ali ako znamo da će planirani posao biti završen za 20+ godina... glasam za dupli posao.
 
Vrh