Šta je novo?

Kružni tokovi

Fotografija kružnog toka u Sofiji na kojoj je prikazana crkva Aleksandra Nevskog je lep primer kako crkva treba da stoji u prostoru. Smeta mi kod hrama Svetog Save to što okolni prostor nije u skladu sa veličinom hrama. Po meni, slobodan prostor oko crkve daje utisak "dostojanstva" samoj crkvi. Obratite pažnju na Hram Svetog Save. Sa jedne strane "zaklonjen" je zgradom Biblioteke, sa druge je zaklonjen zgradom parohijskog doma, sa treće zgradom Vojnotehničkog instituta, a sa četvrte strane, malim prizemljušama, benzinskom pumpom i nekim mini tržnim centrom. Zamislite kada samo poraste drveće koje je posađeno u jedinom slobodnom prostoru koji se nalazi između biblioteke i parohijskog doma i dobićete ilustrativan primer "straha od praznog prostora" (horor vaccui). Horor vaccui je pojam poznat u teoriji forme, koji na žalost naši urbanisti i arhitekte ne poznaju.
 
Чини ми се да је предвиђена реконструкција целог простора око Храма, тако да кућице у позадини свакако не би биле ту. Својевремено је ту био предвиђен чубурски булевар, да ли се од тога одустало?
 
Umesto tih kućica će uskoro na njihovim parcelama da niknu zgrade od P+5.
Video sam par projekata za Mačvansku, Mutapovu, Bore Stankovića...ako mislite na taj deo iza hrama.I čisto sumnjam da će tu biti mesta za saobraćajnicu ranga bulevara.
 
Kakav bulevar na Cuburi? To je cisto rezidencijlni deo grada.

Makenzijeva ce biti prosirena na 2+2 tako da ce ceo kraj oko hrama biti oivicen sirokim ulicama sto je dovoljno.
 
Причало се о томе пре десетак година, значи да се од тога по свој прилици одустало. Како се сећам, требало је пола Чубуре да се разруши, људи су се бунили због "нарушавања старог изгелда Чубуре" итд. Не знам да ли се због тога одустало од булевара.
 
raskrsnica2.png


U pitanju je raskrsnica u blizini okretnice 15 u Zemunu. Zaista je neugodno skrenuti iz Solunske levo u Slaviše Vajnera jer je izuzetno nepregledno, jedina olaksavajuća okolnost je lezeći policajac koji koliko toliko uspori saobraćaj. Inače Solunska izlazi na autoput BG-NS pa je ovde prilično gust saobraćaj.
 
Ma ima toliko primera, kladim se da ćemo naći dobrih 20,30 kandidata, pa da od toga napravimo slučaj :gobb:
 
а како се од необавезујућег ћаскања на форуму прави случај?
 
Ako se "neobavezna ćaskanja" odnose na moju primedbu da je okolina hrama Svetog Save u neskladu sa dimenzijom samog hrama, onda ću otvoriti posebnu temu na ovom forumu, pa samim tim od toga "napraviti slučaj", jer ne mogu da prihvatim da me neko, ko ne radi svoj posao kako treba, svakodnevno izlaže vizuelnom nasilju. Da bih ostao u okviru teme, predlažem da se oko hrama Svetog Save napravi kružni tok po ugledu na crkvu Aleksandra Nevskog u Sofiji, kada ni jednom urbanisti nije zasmetalo to, što će hram Svetog Save biti "osakaćen" okolnim objektima kojima nije mesto u blizini hrama.
 
Slučaj može da se napravi kako god hoćeš!!! A onda treba od slučaja da se napravi SLUČAJ. U svakom SLUČAJU bilo je par finih primera, a izdvajam Čika Ljubinu ulicu, kao SLUČAJ.

Zašto bismo se u startu obeshrabrivali, ovo ionako nije baš običan forum, jer se prati i ceni i na raznim neočekivanim mestima.
 
@ roger
mislio sam uopšteno na diskusije na forumima

@GOJE
naravno da se ne treba obeshrabrivati, par puta sam u nekim novinama video članke koji su se bazirali na ovom forumu tako da da se potajno nadam da će ovi postovi biti inspiracija nekom novinaru da bar malo digne prašinu, ako već ovo ne čitaju oni koji su nadležni.
 
pozzzz svima!

čitam vas redovno i nije da sad imam nesto mnogo pametno da dodam, ali sam morao da se regujem i izrazim veeeeeelikuuuu podrsku predlozima za vise kruznih tokova u Beogradu, ali i Srbiji i regionu. Prosto ih obozhavam i kada sam jos kao mali(i sad sam mlad :)) prvi put boravio u UK ostao sam fasciniran tim efikasnim i jednostavnim ukrstanjima puteva koje kod nas nisam bash cesto vidjao, a tamo su na svakom koraku. :D

Inace, studiram u BGu, a rodjen sam u malom mestu u Bosni koji se zove Bijeljina i zanimljivo je da se tamo u posljednje 2-3 godine izgradilo podosta kruzhnih tokova(npr. nekih 6, sto je mnogo za to mesto) a kako su uvidjeli njihove prednosti sada ih planiraju svuda :D evo nekih slički koje sam pronasao na netu, ali posto necu da zagadjujem temu namjenjenu Beogradu, na ovim linkovima lokalne firme, mozhete pronaci neke i to uglavnom one van samog mesta ( http://www.bijeljinaput.com/v2/gallery/rekongradulica.php, http://www.bijeljinaput.com/v2/gallery/obilaznica1.php...)

usput kružni tokovi su mnogo zanimljiviji za vozhnju od dosadnih raskrsnica. aaa sto se tiche sigurnosti verujem da su dobri, ali evo imam iz te iste Bijeljine i jedna tuzhan dogadja koji se desio pre par sedmica da vam prenesem. neki kr**** je uletio velikom brzinom u kruzhni tok, praktichno preletio centralno ostrvo i udario u kola koja su bila sa druge strane kruznog toka. Tako su poginule 4 osobe.

Beogradu bi s obzirom na saobracajne probleme oni lepo seli, ali mislim da je vrlo upitno na koliko lokacija bi se moglo naci dovoljno prostora za dovoljno siroke roundaboute, ali da postoje mesta to je sigurno. Autokomandi bi dosta dobro doslo prosirenje samog centralnog kruga (ili nekakvo njegovo izduhenje) ali tu je problem tramvajskih sina.
 
PIGLET":2mwc7324 je napisao(la):
Autokomanda je izrod, tu vladaju nepisana pravila, da nema pandura tamo bi bio haos. Misli da je rešenje pre rekonstrukcije uvođenje semafora.
Ne znam što se svi toliko žale na Autokomandu, po meni je to jedan od retkih kružnih tokova koji funkcioniše zadovoljavajuće. Trouglovi postoje svuda tako da samo neko ko ne poštuje pravila i ne gleda ne može da ih uoči. Gužve i zastoji na Autokomandi postoje isključivo kada milicija reguliše saobraćaj u svim drugim slučajevima protočnost je dobra.

Što se tiče kružnog toka oko Železničke stanice znam da sam dosadan svima, ali je to tako debilno i neproduktivno rešenje da nemam reči. Ponoviću još jednom, samo zamislite taj kružni tok u kome morate da pređete skoro kilometar da bi skrenuli iz Nemanjine u Savsku. Nemojte molim vas više sa tom idejom da smarate, glupa je.......neverovatno glupa.
 
Da bi bio ogroman kruzni tok, bio bi.
Da je to skretanje 1km, nije. Tacnija cifra je negde oko 500-600m, sto je opet dosta, ali to je maximalna duzina koju bi prelazio kroz kruzni tok i ta bi duzina bila na 2 od ukupno 6 mogucih smerova. Od ta 4 preostala 2 bi bila neposredno skretanje i jos 2 koja ne odstupaju mnogo(50-100m) od idealne putanje. Znaci u proseku nije lose, a saobracaj se mnogo ubrzava.
I na kraju, ta raskrsnica je i ovako ogromna i tu bi se lako mogao uglaviti kruzni tok velicine onog na Slaviji tako i da ne mora da ide oko stanice.

Edit: Naravno, tu bi kao i na Slaviji postojao problem tramvaja, koje bi ja provukao ispod kruznog toka.
 
Protiv kružnih tokova. Par reči o postojećim:
- Dragiša Mišović - nepotreban kružni tok. Posaditi znak za put sa prvenstvom prolaza i semafor jačeg intervala Bulevar mira - Neznanog junaka. Taj kružni tok je primer kako ovakve skalamerije komplikuju život pešacima, pa na delu do Teodora Drajzera postoje dva semafora na svega par desetina metara.

- Autokomanda - kružni tok koji mrze svi koji su preko veze položili testove za vožnju, a u obližnjoj kafani saznali samozvano osnovno pravilo ''Sinko, u kružnom toku si baja. je*******i im kevu.'' Ja tamo nikad nisam video gužvu.

- Slavija - sve trake su žute trake, a nijedna to nije. Postojao je plan da se tramvajske šine prebace uz trotoar, dok bi trolejbuska kontakt mreža išla pored, a sami trolejbusi koristili isti kolovoz kao tramvaji. Ne verujem da je to sada moguće, pošto su se svi nešto podivili kao nove mlade da ne žele tramvaje uz trotoar. Tako i oni veselnici po Bulevaru i Ćordolu koji su nakon 100 godina našli da se žale kako im se zgrade tresu od tramvaja. Ili oni u Pohorskoj kojima je nakon 50 godina zasmetala okretnica 16-ice. Zgrade su preživele tramvaje, ali neke stanare baš i nisu. Takođe su dosta zabavna i stajališta trola i 31 i terminus 59-ke usred kružnog toka.

- SO NBG - sasvim OK. Ništa ja tu neb' mjenjo.

- Arena 1 i Arena 2. Grozomorija za pešake - pa što barem ne provukoše onu fakin pasarelu uzduž i kolikogod je moguće u istom nivou, umesto što su napravili četvrtu traku kružnog toka za pešake?

Železnička stanica = oduzimanje građanskih prava.
 
Ti bas ne volis kruzne tokove :D

Cudno je da je nesto sto bi trebalo da bude sinonim za bezbedniji saobracaj, u Srbiji uzrok konstantnog hvatanja za glavu. Objasenjenje vidim samo u dve stvari:

a) da veci deo sveta nije u pravu i da su kruzni tokovi besmislica

b) da veci deo sveta jeste u pravu, ali da mi ne znamo, kao prvo, da napravimo kruzni tok, a zatim ne znamo ni pravilno da ga koristimo

Ja glassam za opciju B ;)
 
Nenad":gl70nt9s je napisao(la):
Makenzijeva ce biti prosirena na 2+2 tako da ce ceo kraj oko hrama biti oivicen sirokim ulicama sto je dovoljno.
Nemaš običaj da prolaziš tom ulicom, zar ne? Poslednji ozbiljan (a davnašnji) plan koji je predviđao nešto na potezu Crveni krst - Centar je bio potpuno drugačiji, jer su i tada videli da od tog proširenja nema ništa. Naime, Žičku je trebalo širiti na 2+2, a odatle bi se tokovi ka centru račvali na pravac ka Makenzijevoj i Žarka Zrenjanina koja je trebala biti ulica istog prioriteta kao Makenzijeva i izbijati direktno na Vukov spomenik (ne dajte da vas zavara današnji izgled tog kraja).
 
Homer Jay":35wknj7t je napisao(la):
a) da veci deo sveta nije u pravu i da su kruzni tokovi besmislica

b) da veci deo sveta jeste u pravu, ali da mi ne znamo, kao prvo, da napravimo kruzni tok, a zatim ne znamo ni pravilno da ga koristimo

Ja glassam za opciju B
Jbg, popularno je glasati za opciju 2. Glasam i ja, kadgod mogu. Vidiš, ja sam iz istog razloga protiv kružnog toka iz kog ti glasaš za opciju 2. Kada taj kružni tok bude napravljen tako da pešacima (Sećate ih se? Najslabiji, ali ipak učesnik saobraćaja? Anyone?) ne treba 2 sata da ga bezbedno pređu, kada bude napravljen tako da se što manje oslanja na načelo slobodne procene, kada bude pravljen tamo gde ima mesta, a ne oko poklopca od šahta - glasaću i ja za. Centar Beograda i kružni tokovi ne idu upravo zbog velike frekvencije pešaka. Na NBG - široko vam polje.
Svojevremeno, dok su još išli trolejbusi za Munze - BG je imao kružni tok i na Karađorđevom trgu u Zemunu.
 
Kako je samo zgodno izmišljati izgovore, koji se tako lako daju rešiti.

Mogao si lepo da izjaviš da nisi protiv kružnih tokova, već za poboljšanje pešačkog saobraćaja na istima.

Mrzim izgovore.

A najviše mrzim sledeći: "Ma, to kod nas nikad ne bi moglo."
 
connect":3t285ig4 je napisao(la):
Nenad":3t285ig4 je napisao(la):
Makenzijeva ce biti prosirena na 2+2 tako da ce ceo kraj oko hrama biti oivicen sirokim ulicama sto je dovoljno.
Nemaš običaj da prolaziš tom ulicom, zar ne? Poslednji ozbiljan (a davnašnji) plan koji je predviđao nešto na potezu Crveni krst - Centar je bio potpuno drugačiji, jer su i tada videli da od tog proširenja nema ništa. Naime, Žičku je trebalo širiti na 2+2, a odatle bi se tokovi ka centru račvali na pravac ka Makenzijevoj i Žarka Zrenjanina koja je trebala biti ulica istog prioriteta kao Makenzijeva i izbijati direktno na Vukov spomenik (ne dajte da vas zavara današnji izgled tog kraja).
Plan za to prosirenje postoji i od njega se nije odustalo. Da nije bilo SEK-e obnova bi pocela ove godine.
Link: http://gis.beoland.com/regulacioni/print?idBroj=30&filename=Regulaciono_nivelacioni.pdf
 
Da li bi neko mogao da mi objasni u cemu je problem sa tramvajima u kruznim tokovima? Vrlo sam cest i pesak i vozac i putnik u tramvaju kroz slaviju i nisam primetio nikakve probleme.

Posebno naglasavam da kao pesak nemam nikakve zamerke za slaviju (na primer na uglu bul kralja aleksandra i kneza milosa se uvek vise nacekam i kao pesak, i kao vozac).
 
Nikola":20iizaax je napisao(la):
I na kraju, ta raskrsnica je i ovako ogromna i tu bi se lako mogao uglaviti kruzni tok velicine onog na Slaviji tako i da ne mora da ide oko stanice.
Не заборави на силазак са метро-моста. Првенствено због њега би кружни ток морао да иде око станице.

А ако се добро сећам, у центру Ниша постоји кружни ток који иде око једног парка који је пристојне величине. Бар је постојао пре 20 година, не знам да ли постоји и сада.
 
GOJE":18gvurc3 je napisao(la):
Mogao si lepo da izjaviš da nisi protiv kružnih tokova, već za poboljšanje pešačkog saobraćaja na istima.
To je isto. Mrzim ljude koji pišu samo da bi se zgrozili.

@Nenad: Videćemo. Zapravo, videćeš.;) Da ne ponavljam narodnu umotvorinu o tome šta sve gde piše. Pisalo je decenijama i da će se rušiti leva strana Gospodara Vučića. Na stranu što je širenje Makenzijeve goli pištolj bez širenja celog poteza do Vojislava Ilića, za koje nema uslova zbog specifične vračarske urbanističke politike ''Gdegod vazduh vidiš, ti zgradu zasadi.''
Mali opaska Beobuild-u - odgovori koje vi dobijate od gradskih službi i odgovori koje dobiju direktno zainteresovani građani su često dijametralno suprotni, što se da videti i na primerima skoro dozvoljenih legalizacija - pogotovo po Vračaru.

@azbuki: Problem sa tramvajiima u kružnom toku je to što gospoda vozači ne dozvoljavaju da se tu išta obre sem njihovih veličanstava. Pogotovo kad još ima prvenstvo prolaza.
 
Vrh