Šta je novo?

Kružni tokovi

Što se tiče ležećih policajaca,na njima se zaustavljaju uglavnom oni vozači koji poštuju propise.Oni opasni koji će da te pregaze uopšte se ne obaziru na iste.Sa prozora gledam,ležećeg,svaki dan i mogu da tvrdim da je to skoro pravilo.Ležećim su po meni kažnjeni pošteni vozači.Voleo bih da mi neko objasni svrhu dva ležeća policajca u istoj ulici,na rastojanju od 5 metara.Što se tiče Londona,u jednoj Londonskoj opštini su građani izašli na referendum,i glasali protiv ležećih,tako da u toj opštini više ne postoje ležeći policajci.Dokle god ćemo da obavljamo posao "ležeći",imaćemo ovakvo stanje u državi.
 
Skoro sam isao nesto u Hrvatsku, prolazeći kroz naseljena mesta (bar 20ak) nisam video ni jedanog lezeceg policajca, pri tom im je ograničenje van naseljenog mesta 90, na ulazu u mesto stoji znak 70, samo u zoni skola ograničenje je 50, a tek kakvi su im putevi i to kroz manja mesta ne samo u gradovima :shock:
 
Slazem se u potpunosti za lezece policajce sa Djordjijem, koliko sam ih samo videla da jednostavno prelete preko njih kao i da ne postoje. Ne ide mi u glavu da tako ne vode racuna o svojim kolima ali ima ih kol'ko 'oces.
 
U hrvackoj ima cjela plejada lezecih recimo split knin u par mjesta ima po 8 ili cak 10 lezecih a kod svake skole minimum 4 nevidm sto ste toliko protiv lezecih policajaca
 
zasto smo protiv lezecih?
- Pa izmedju ostalog zato sto se rade mimo svakog standarda, pa ostecuju vozila.
- Za to sto se cesto stavljaju na mestima na kojima samo pogorsavaju bezbednost saobracaja
- Zato sto smanjuju iovako malu prohodnost saobracaja.
- Zato sto se postavljaju nestrucno, pa neretko sprecavaju oticanje vode posle kise, a takodje cesto se odvali deo istog, pa se prelazak preko njega svodi na snalazenje, a ne na voznju.
 
1.rade se po standardu ,gumeni ,imaju sertifikate ,mislim da ih uvozimo iz njemacke
2.o pogresnim mjestima i pogorsavanju saobracaja vjerovatno saobracajni inzinjeri nemisle tako
3.moguce ali tu su da povecaju bezbjednost
4.naci postavljanja i uslovi su propisani sad kako to zika iz bg puta odradi postoji mogucnost da se zali direkciji za saobracaj da se uradi adekvatno ili da se isti ukloni itd
 
A da otvorimo temu o ležećim policajcima - ovde su ipak u pitanju kružni tokovi. A u toj temi dajte primere loše postavljenih ležećih pa da diskutujemo tamo.

Ležeći policajac pored škole ne može da utiče loše na bezbednost dece...
 
direktor":1fbj4ut4 je napisao(la):
...ovaj u bl kostao oko 15000 e radi probe na raskrcnicama ako se pokaze kao dobro pravi se od cvrstog matrijala...
vczw.jpg

Gde bi bilo zgodno da jedan ovakav eksperimentali privremeni kruzni da se postavi
mozda na vrhu V. Stepe ili . . .
Al sa jednom nulom evra manje :laugh:
 
Kako vi mislite da stavite asfalt ,znakove i sve sto spada za manje od 15 000 e daj objasni
 
Asfalt je vec na ulici, znaci leze na gomili kod putara
a i gumeni ivicnjaci postoje koj se koriste za razdvajanje saobracajnih traka pri radovima na putu
zemlje i malo trave svuda ima

Bilo koja veca raskrsnica moze da ,,primi,, ovakav krug bez razbijanja coskova
i tako da izdrzi 15-20 dana sa iskljucenim semaforima
Na kraju ukloniti ,, privremeni kruzni tok,,
U odnosu na dobijene rezultate pristupiti trajnojm ,, prekrajanju ,,
za koje verujem da je i ono ispod 15.000 e - naseg novca
 
Пар слика новог кружног тока у Нехруовој. У недељу сам посматрао неких 20-так минута, како се сад сналазе возачи око ове нове раскрснице.

Да будем искрен лично сам задовољан, није било неких већих не сналажења и сви су буквално поштовали првенство пролаза, осим једног који је улете у кружни ток не поштујући предност оних који су већ у њему, али срећом није било ништа критично.

Из свих праваца који се уливају у кружни ток су постављени знакови упозорења тј. обрнути троугао, а такође и знакови за кружни ток који су у самом кружном, а има их четири.


Кад наиђе већи број возила из правца Јурија Гагарина, обично је то по пуштању неког од семофора, иста се брзо уливају и одливају у и из кружног тока у жељеним правцима. Исто је и кад наиђе група возила и кад треба да сачекају пешака на пешачком, та група возила се исто брзо расчисти. Слажем се са Пиглетом да су знакови који означавају „пешачки прелаз“ и „обрнути троугао“ близу један другог (за дужину пешачког), што се и види на слици.


Пешачки прелази су широки и добро уочљиви


Шта је по мени проблематично: возила која се крећу десном траком, а која долазе од Јурија Гагарина и настављају да возе даље Нехруовом улицом или обрнуто, кад улазе у кружни ток, после пешачког прелаза настављају да возе право и онда секу она возила која се налазе у левој траци. Види си на доњој слици црвени Пунто како „сече“ правац, а такође, али много мање и безопасније, и сама милиција својим Пежом. Било је тога пуно док сам овде био тих 20-так минута.
Мислим да су обе траке око кружног тока прешироке, а види се на слици да је десна трака доста „ушла“ у обе бочне блоковске улице. То би убудуће могао бити проблема, и из тог разлога мислим да је кружни ток требао да буде барем један метар ужи и онда обе траке биле „ближе“ самом кружном току. Размишљао сам и о томе, да су траке можда оволике ширине због градски аутобус 45 и 82, који овуда иду, али опет и они ће „сећи“ леву траку, јер су тек они широки, а дугачки ! Док сам био овде није наишао ни један аутобус, да видим како они пролазе овај кружни ток.



Шта ми се још није свидело, али не као решење кружног тока. Наиме, иако је изграђен нов и веома користан кружни ток, на жалост остао је стари асфалт. Нису се „сетили“ да барем хабајући слој асфалта скину и поставе нов, барем од сваког пешачког прелаза до самог кружног тока. На слици се види како је стари асфалт изхабан


Наравно свиђа ми се како су уредили и такси станицу, која је сад „увучена“ у односу на улицу (види се на горњој слици), а такође (то понављам) и решење са „увученим“ шахтовима.
 
@ Gaga
Isprekidane linije koje dele kru\ni tok u dve trake su iscrtane nekon nekoliko dana, i sve mi se ;inilo kao naknada intervencija kada su videli kako kru\ni tok "radi" u praksi.

Kružni tok je izgrađen na raspoloživom prostoru koji je baš mali, i uspeli su i da ga uklope i da vrši svoju funkcije: ubrzava saobraća i poveća bezbednost.

Pošto kružni tok najviše koriste lokalci i ljudi koji često prolaze ovuda, njima ove dve trake neće predstavljati problem.
Zbog svih ostalih koji prvi put dolaze na ovu raskrsnicu treba postaviti bolju signalizaciju koja će jasno i na vreme da ih obavesti da se uključuju u kružni tok.

I da, propustio si da slikaš ona dva oborena ivičnjaka ispred stabla kod taksi stanice i bandere kod cvećare... prosto mi je neverovatno da su izvukli odlično rešenje i onda omanuli na ovako prostim detaljima :)
 
Кружни ток и те како обавља свој задатак.

Баш зато што је расположиви простор био мали, мишљења сам да је требало да исти буде барем један метар ужи у пречнику и мислим да онда не би долазило до "сечења" леве траке у самом кружном току.

Код такси станице нисам залазио, али следећи пут кад будем пролазио, сликаћу и та два оборена ивичњака, а на задњој слици се види бандера код цвећаре (кад се увећа слика виде се оборени ивичњаци !).
 
Znam o čemu pričaš, ali nije to toliko strašno. Pa poenta i jeste da se po potrebi stane na kratko pre uključenja i kroz raskrsnicu prođe sporije, dakle sa više kontrole nad vozilom, zar ne?

Kružni tok je (nadam se) rađen prema nekom proračunu koji uzima u obzir sve pravce koji se ukrštaju.

A sa druge strane, neki moj subjetkivni vizuelni utisak je da, ukoliko bi ostrvo u sredini bilo iole manjeg prečinika nego što je sada, bilo bi moguće i "preseći" raskrsnicu krećući se Nehruovom i da bi to naši "pametniji, snalažljiviji i odvažniji" sugrađani (nesavesna st***) to masovno zloupotrebljavali i izazivali teške saobraćajne nesreće.
 
Dobro deder, nije savršen (po meni je najveći propust uvodna geometrija ono ostrvo koje treba da bude trapez) ali je suštinski napredak u odnosu na prethodno rešenje. Svaki dan prolazim tuda: još nijedan znak nije oboren, nema tragova kočenja,nema polomnjene plastike kao posledice sudara-jednostavno je bezbednost na mnogo višem nivou, kao i protočnost saobraćaja.
Jedva čekam da ga urade u Gandijevoj jer je tamo situacija još gora negou Nehruovoj (Kineski TC, Piramida...), čak vidim potrebu da se uradi i na drugom delu Gandijeve ka tržnom centru Idea jer je tamo semaforizovana raskrsnica koja ozbiljno usporava saobraćaj.
 
Ništa od Gandijeve u ovoj godini.

Ostaje da se razmotri za finansiranje u sledećoj.

Odgovor iz sekretarijata:
Секретаријат за саобраћај се у потпуности слаже са Вашим наводима у вези потребе извођења радова у Гандијевој улици.

Планирамо, у зависности од расположивих финансијских средстава, извођење поменутих радова у току следеће године када ћемо поново размотрити Ваш захтев.

Вама хвала на сугестијама.


:(
 
Гага":1rbwpjva je napisao(la):
.......
Баш зато што је расположиви простор био мали, мишљења сам да је требало да исти буде барем један метар ужи у пречнику и мислим да онда не би долазило до "сечења" леве траке у самом кружном току.
.....

E pa Gago,izgleda da će ti ispuniti želju

xy47.jpg


jq0c.jpg


16-9-2013
Mada ne vidim neku preku potrebu, više vidim rizik od proletanja samo zato što se stvara mogućnost za tako nešto.
Da bi proširili razdelno ostrvo morali bi da ponovo pomeraju desni ivičnjak...

PIGLET":1rbwpjva je napisao(la):
Ništa od Gandijeve u ovoj godini.

Ostaje da se razmotri za finansiranje u sledećoj.

Odgovor iz sekretarijata:
Секретаријат за саобраћај се у потпуности слаже са Вашим наводима у вези потребе извођења радова у Гандијевој улици.

Планирамо, у зависности од расположивих финансијских средстава, извођење поменутих радова у току следеће године када ћемо поново размотрити Ваш захтев.

Вама хвала на сугестијама.


:(


Pa kako pobogu da raspolažu parama kada ponovo kopaju već završene radove???

Čovek bi pomislio da će prvo projektovati, pa posle možda testirati na poligonu sa čunjevima, a ne da eksperimentišu na samoj ulici.
 
vczw.jpg

zato neko koristi ovo pa tek poslije postavlja od tvrdog materijala :wink: :)
 
relja":223aijxc je napisao(la):
Гага":223aijxc je napisao(la):
.......
Баш зато што је расположиви простор био мали, мишљења сам да је требало да исти буде барем један метар ужи у пречнику и мислим да онда не би долазило до "сечења" леве траке у самом кружном току.
.....

E pa Gago,izgleda da će ti ispuniti želju

xy47.jpg


jq0c.jpg


16-9-2013
Mada ne vidim neku preku potrebu, više vidim rizik od proletanja samo zato što se stvara mogućnost za tako nešto.
Da bi proširili razdelno ostrvo morali bi da ponovo pomeraju desni ivičnjak...
Па кажем ја. :lol:
Изгледа да у градском Секретаријату прате наш Беобилд :)
А онда ће за једно десетак дана да се сете да издају налог Београд путу да поставе нов асфалт. А можа више и немају пара :p
Реља, плусићћћ
 
Svratio malopre do Male Piramide da narežem neki ključ i usput prošao kružnim tokom.
U dno iskopanog rova po obimu centralnog ostrva je nasut i utaban krupan tucanik, pa je izvesno da će ostrvo smanjiti za 1 do 1.5 metara u prečniku. Jutros je bio rovokopač, kamion, šta još ne, pomislio sam da će da ga "vraćaju u prethodno stanje".
 
NE TREBA SMANJIVATI PREČNIk!

E stvarno bi voleo neko od projektanata saobraćanica da se ukluči u diskusiju, moje stručno znanje je bajato.

Ako smanjite prečnik omogućavate upravo sečenje traka, odnosno proletanje kroz raskrsnicu jer neposlušnog vozača ništa ofarbano neće sprečiti da projuri. Kad ima vizuru prepreke ispred sebe (tj kružni tok koji je oivičen ivičnjacima) on koči i prilagođava brzinu uslovima koje vidi-što je i cilj ovakvog tipa raskrsnice-umirenje saobraćaja, smanjenje projektne brzine. Više komfora vozaču znači veću brzinu znači potencijalne udese sa više energije znači udaljavamo se od bezbednosti!

Iskreno se nadam da će samo da naprave "trotoar" oko toka koji bi omogućio vangabaritnom vozilu da napravi manevar prolaska-bez jahanja visokog ivičnjaka. Sve ostalo je ozbiljan ali ozbiljan korak nazad.

Pišem vam sa stanovišta nekog ko je učuo ove stvari na FAX-u, doduše davno ali nešto je ostalo.

Iz istog razloga sam zamerio geometriju uvodnih ostrva-što nisu trapezi-a trebalo bi (vidi sličice iz Hrvatske-text book example)
 



Sad je već očigledno da je u pitanju uvučeno ostvo koje bi vangabaritnom vozilu omogućilo manevar prolaska.
Zamenjen je ivičnjak i postavljen oboreni.
 
Super.
Samo, prosto moram da zakeram: kako to da projektant ili kontrola nisu odmah primetili taj nedostatak?
Kružni tok nije baš raketni motor pa da se ekperimentiše sa prototipovima...
 
Vrh