Šta je novo?

Kružni tokovi

BRe6FeeCMAA2SCl.jpg:large
 
Zaista podrska i nadam se da ce posle uraditi i onaj u Gandijevoj, posto imam osecaj da je tamo jos veca guzva zbog kineza i piramide.
 
Večernja inspekcija:

proveo sam 30 minuta posmatrajući saobraćajne tokove i evo mojih zapažanja:

1. Benefiti kružnog toka kao vida površinske raskrsnice su očigledni i vidljivi. Saobraćaj naprosto klizi i snop vozila koji naiđe iz JG se prazni za 10-tak sekundi.

2. Međuprostor u razdelnom pojasu obezbeđuje pešacima zaštutu i dovoljno je širok i za dečija kolica, ceo bicikl i uliva poverenje pešacima da su na bezbednom mestu (za razliku od prethodnog rešenja).

3. Još uvek po neki vozač na glavnom pravcu se zaleti i uleti u tok nepoštujući trougao. Utisak je da na glavnom pravcu tj pravcu pružanja Nehruove ulice je potrEbno da sa obe strane stoje znakovi trougao + kružni tok kako bi vozaču na glavnom pravcu bilo nedvosmisleno jasno da nailazi na put sa prvenstvom prolaza. Ako bi ovi znakovi bili svetleći (led) super! Znak "pešački prelaz" je preblizu znaku "trougao" i pod određenim uglom ga zaklanja. Begrad putarci su mogli da sa više osećaja za vizuru vozača postave znakove a ne samo da ga lupe i time formalno odrade svoj deo posla.

4. Pešaci prave pometnju krećući se po starim pešačkim pelazima koji još nisu izbrisani i time remete saobraćaj vozila. Ovo bi trebalo da bude rešeno završetkom svih radova i farbanjem zebre na predviđenom mestu.

5. Ivičnjaci u razdelnom pojasu koji navode vozila pri ulasku u sam tok su neke bezvezne geometrije kao okrnjeni kvadrat a trebalo bi da budu trapeznog oblika da bi onemogućili uletanje vozila u tok većom brzinom.


Sve u svemu prednosti uveliko nadmašuju sitne propuste i izgradnja ovog toka je ogroman korak napred i ubeđen sam dokazaće se u praksi sa osetnim smanjenjem nezgoda.

Prvi ozbiljan saobraćajni test će biti za vikend u prepodnevnim satima kad bude pijačni dan i vršno opterećenje.


IDEMO GANDIJEVA !!!
 
stf":2iwm3w7p je napisao(la):
У случају нових кружних токова, потребно је поставити ЛЕД саобраћајне дисплеје који ће сигнализирати да је у путању кружни ток. Управо то су урадили код Обреновца и има итекако ефекта.
О кружном току у Обреновцу, има и цртеж КТ са свим димензијама, али не знам то да поставим:

Кружни ток
Сазнајте више о будућем изгледу кружног тока на улазу у град.Пројекат је урадио ЈКП "Београд пут" (главни пројектант Душко Гајевић), а наручилац је ЈП за изградњу Обреновца. На пројекат је, након ревизије, дата сагласност од стране ЈП "Путеви Србије", а онда је добијена и дозвола од Министарства за инфраструктуру Републике Србије.
Радови на изградњи кружног тока нису могли да почну раније јер општина до половине године није била власник парцеле.
На улазу у кружни ток биће постављен саобраћајни знак који указује на ''укрштање са путем са првенством пролаза''. Овај знак означава близину раскрснице на којој возач мора да уступи првенство пролаза свим возилима која се крећу по путу на који он наилази. У пракси, то значи да треба пропустити возило које је у кружном току да заврши започету радњу и онда се укључити у исти.
Проходност кружног тока је димензионисана (с обзиром на висок ранг саобраћајнице - у питању је магистрални пут) на габарит стандардног возила које заузима највећи простор својим проласком кроз кружни ток (камион са приколицом, дужине 18 метара. Зглобни аутобуси су нешто краћи). На основу њега урађена је «крива» проласка возила кроз кружни ток, као основ за пројектовање.
Саобраћај у кружном току се одвија једном коловозном траком ширине 6.5 метара. Улазна брзина у кружни ток је 30-40 km/h.
Централно острво је полупречника 11 метара. За возаче који нису адекватно ушли у кружни ток (пребрзо) предвиђен је још један нагазни прстен, ширине 1.75 метара са обореним ивичњаком, преко кога могу безбедно прећи точкови возила.
Из сваког правца, пре укључења у кружни ток, урађена су два мала острва. Њихов задатак је усмеравање саобраћајних токова у кружни ток, а простор између је део пешачког прелаза и уједно служи за заштиту пешака у току прелаза преко саобраћајнице.
Постоји идеја да се у центру кружног тока постави споменик Милошу Обреновићу.
Погледајте будући изглед кружног тока на улазу у град:
фајл можете преузети одавде.

http://www.obrenovac.rs/index.php?optio ... Itemid=488
 
DusanBG":3g4n1osw je napisao(la):
Zaista podrska i nadam se da ce posle uraditi i onaj u Gandijevoj, posto imam osecaj da je tamo jos veca guzva zbog kineza i piramide.

PIGLET":3g4n1osw je napisao(la):
IDEMO GANDIJEVA !!!
Начуо сам да ће исти овакав кружни ток да се ради и у Гандијевој улици. Из тог разлога сам послао електронску пошту Београд путу, односно г-ђи Нади Петровић, са молбом да ми одговори на питање о могућој изградњи КТ у Гандијевој улици, односно у оном делу те улице код мале Пирамиде. На овој раскрсници има чак и више судара него на сличној раскрсници у Нехруовој, јер је Гандијева са већим интезитетом саобраћаја.

Наравно у мојој е-пошти сам похвалио Београд пут за изградњу овог кружног тока, а такође сам похвалио, а то ми се исто свидело, што су шахтови за одвод воде у канализацију, коначно увучени. Послао сам и пар слика које је снимио Пиглет.

Чим добијем одговор од г-ђе Петровић постављам га на теми.
 
Kružni tok odlično fukcioniše, ali signalizacija mora pod hitno da se promeni, na prvom mestu iscrtavanje pešačkih prelaza.
Ovako kako je sada, sa starim pešačkim koji nisu precrtani i dok novi još uvek nisu ucrtani, lako može doći do nezgode.
Do sada su sve uradili kako treba: radjeno fazno, saobraćaj nije zaustavljan, kružni tok je dobro osmišljen, taksi stanica će biti izmeštena. Verovatno misle da je bolje da obeleže pešačke na samom kraju, kada se završe svi radovi za koje su potrebne teške mašine? Ako je tako, onda ne razumem, niko se ne bi bunio da se pešački dva puta obeležavaju - bezbednost treba da je na prvom mestu.

Ali, neke navike se ne napuštaju lako - i dalje ima pametnjakovića koji parkiraju na manje od 5m od raskrsnice ispred mesare/pečenjare, sa upaljenim pozicijama.


Sve u svemu, ja sam prezadovoljan rešenjem. Koliko se samo ranije čekalo na skretanje iz pravca Save levo ka Enjubu, ili iz pravca pijace pravo ili levo ka Savi, uz streplju da li ostali koji ulaze u raskrsnicu znaju ili žele da poštuju pravilo prvenstva. Sada saobraćaj samo klizi...
 
relja":2pdhx1x3 je napisao(la):
Kružni tok odlično fukcioniše.....Sada saobraćaj samo klizi...

+ 1 :)
o tome se ubismo dokazujuci i za neophodne ostale tačke u gradu.
 
Sta mislite jel izvodljiv kruzni tok na raskrsnici Bul. Zorana Djindjica i Omladinskih brigada? To je po meni jedna od najgorih raskrsnica u NBG...
 
Izvodljiv nego šta. I ne samo tu. Dobri konkurenti su:
- Omladinskih brigada i Bulevar Zorana Đinđića
- Omladinskih brigada i Bulevar Milutina Milankovića
- Omladinskih brigada i J.urija Gagarina
- Bulevar Milutina Milankovića i Antifašističke borbe
- Antifašističke borbe i Jurija Gagarina
- Milentija Popovića i Bulevar Mihajla Pupina
- Tošin bunar i Nikole dobrovića/budući ump

Ovo su najočigledniji primeri, verovatno ima još dosta.

I naravno, kružni tok kod opštine bi morao da se rekonstruiše jer je očajno projektovan.
 
Što se tiče samog kružnog toka, nemam primedbi, kao što sam ranije i napisao.

Ali, ipak nije sve baš idealno.
Novi pešački prelazi su postavljeni tako da se uklope u novi kružni tok, ali izgleda da nije vođeno računa o zatečenom stanju, kao da projektant nije izašao na teren (a to je nemoguće) i kao da niko od izvođača nije mućnuo glavom.

Trebao sam da slika, nisam, ali situacija neće pobeći.

Jedan novi prilaz novom pešačkom prelazu sa novim, oborenim, ivičnjakom je napravljen - oko postojećeg stabla. Da li treba uopšte objašnjavati da oboreni ivičnjaci služe za kolica (dečija, invalidska... pa i ona za pijacu), koja svrha je praviti ih a da ta kolica ne mogu da zaobiđu debelo stablo?

Drugi prilaz novom pešačkom, takođe sa oborenim ivičnjakom, je napravljen tačno ispred - bandere ulične rasvete...
Mnogo je glupo.
 
Михаило":nk1io3b3 je napisao(la):
Izvodljiv nego šta. I ne samo tu. Dobri konkurenti su:
- Omladinskih brigada i Bulevar Zorana Đinđića
- Omladinskih brigada i Bulevar Milutina Milankovića
- Omladinskih brigada i J.urija Gagarina
- Bulevar Milutina Milankovića i Antifašističke borbe
- Antifašističke borbe i Jurija Gagarina
- Milentija Popovića i Bulevar Mihajla Pupina
- Tošin bunar i Nikole dobrovića/budući ump

Ovo su najočigledniji primeri, verovatno ima još dosta.

I naravno, kružni tok kod opštine bi morao da se rekonstruiše jer je očajno projektovan.

Po meni jedna od Urgentnih je u Partizanske Avijacije na Bež. Kosi kod Merkura-tu se dosta čeka na uključenje i isključenje na sporedni pravac pa se dešavaju one bezobrazne-nebezbedne situacije sa izletanjem.

 
relja":tarhyop7 je napisao(la):
Što se tiče samog kružnog toka, nemam primedbi, kao što sam ranije i napisao.

Ali, ipak nije sve baš idealno.
Novi pešački prelazi su postavljeni tako da se uklope u novi kružni tok, ali izgleda da nije vođeno računa o zatečenom stanju, kao da projektant nije izašao na teren (a to je nemoguće) i kao da niko od izvođača nije mućnuo glavom.

Trebao sam da slika, nisam, ali situacija neće pobeći.

Jedan novi prilaz novom pešačkom prelazu sa novim, oborenim, ivičnjakom je napravljen - oko postojećeg stabla. Da li treba uopšte objašnjavati da oboreni ivičnjaci služe za kolica (dečija, invalidska... pa i ona za pijacu), koja svrha je praviti ih a da ta kolica ne mogu da zaobiđu debelo stablo?

Drugi prilaz novom pešačkom, takođe sa oborenim ivičnjakom, je napravljen tačno ispred - bandere ulične rasvete...
Mnogo je glupo.

Jes vala, primetih i Ja te falinke, svega 1,5-2m pomeranja levo/desno bi bilo već mnogo funkcionalnije. No rekoh da ne zakeram previše ipak je ovo Srbija gde se mnoge stvari rade površno.
 
Гага":2hwnqza0 je napisao(la):
DusanBG":2hwnqza0 je napisao(la):
Zaista podrska i nadam se da ce posle uraditi i onaj u Gandijevoj, posto imam osecaj da je tamo jos veca guzva zbog kineza i piramide.

PIGLET":2hwnqza0 je napisao(la):
IDEMO GANDIJEVA !!!
Начуо сам да ће исти овакав кружни ток да се ради и у Гандијевој улици. Из тог разлога сам послао електронску пошту Београд путу, односно г-ђи Нади Петровић, са молбом да ми одговори на питање о могућој изградњи КТ у Гандијевој улици, односно у оном делу те улице код мале Пирамиде. На овој раскрсници има чак и више судара него на сличној раскрсници у Нехруовој, јер је Гандијева са већим интезитетом саобраћаја.

Наравно у мојој е-пошти сам похвалио Београд пут за изградњу овог кружног тока, а такође сам похвалио, а то ми се исто свидело, што су шахтови за одвод воде у канализацију, коначно увучени. Послао сам и пар слика које је снимио Пиглет.

Чим добијем одговор од г-ђе Петровић постављам га на теми.
Добих одговор од г-ђе Петровић и преносим га у целини:

Poštovani g. ...........,

Hvala, najpre, na pohvalama.
JKP “Beograd put” trenutno nema nalog niti najavu da će se raditi kružni tok u Gandijevoj ulici. Za informacije o planovima moguće je da se obratite gradskom Sekretarijatu sa saobraćaj, odnosno Direkciji za puteve kao organima za odlučivanje o ovim pitanjima. E-mail adresa sekretarijata je info.saobracaj@beograd.gov.rs.

Srdačan pozdrav,
N. Petrović
Služba za marketing i informisanje JKP “Beograd put”

Гледаћу да следеће недеље пошаљем е-пошту градском Секретаријату за саобраћај са питањем око могуће-пожељне градње кружног тока у Гандијевој улици.
 
Primjeri montaznih kruznih tokova iz banjaluke i hrvacke ,ovaj u bl kostao oko 15 000e radi probe na raskrcnicama ako se pokaze kao dobro pravi se od cvrstog matrijala ,ili se koristi dok traju radovi slicno.
425

sbt0.jpg

vczw.jpg
 
Na novom kružnom toku u Nehruovoj se malo "eksperimentiše" sa horizontalnom signalizacijom. Kao da nisu "uboli" iz prvog pokušaja, pa su "izrendali" površinski sloj na puno mesta na raskrsnici...
 
direktor":3vptcbms je napisao(la):
...ovaj u bl kostao oko 15000 e radi probe na raskrcnicama ako se pokaze kao dobro pravi se od cvrstog matrijala...
vczw.jpg

Bravo Direktore :)
Kada smo ovde raspravljali o probnim kružnim tokovima,
nismo imali sličicu sa konkretnim primerom :kk:

Što se tiče cene za malo plastike i travice, koja se moze i opet iskoristiti , hm . . . :shock:
Ako ne racunamo mufte i čufte, to ne bi smelo da kosta više od 1.500 e
 
кад сам био у румунији видео сам много монтажних кружних токова, као од пластичних џерзи баријера. ружни су, али ми се чинило да су на скоро сваку раскрсницу ставили то...
 
Овим монтажним кружним токовима највише би се обрадовали "скупљачи" секундарних сировина :p Ионако код "лежећих полацајца", не код свих наравно, недостаје по неки део :o
 
Hm, ako ove godine nije bio predviđen, nadajmo se da će sledeće da ubace onaj u Gandijevoj.

Ove predloge za kružne na bulevarima podržavam (pogotovo Omladinskih brigada i ulice bez tramvaja), ali nisam siguran da se to moze kod nas uraditi efikasno tamo gde prolaze tramvaji. Na Bezaniji kod merkura je takoreci neophodan semofor ili kruzni tok, ko skrece ka pravcu za grad cesto ceka po nekoliko minuta i jos se ugurava u traku.
 
Zato ja mrzim tramvaje.Zato što koče razvoj grada.Bez tramvaja se lako i za male pare mogu rasksnice prepravljati,dorađivati,fino štelovati,a sve u cilju boljeg protoka.Tamo gde su tramvaji,prepravke su veoma skupe,tako da nikom ne pada na pamet da nešto menja.Šine se pomeraju jedino u slučaju kompletnih rekonstrukcica ulica i bulevara,a cene se kreću u više desetina miliona evra.Tramvaje bih poslao u muzej,ali ne u onaj koji planiraju da napreve na mestu sadašnje železničke stanice.Zgradu sadašnje železničke stanice bih srušio dinamitom.Jedino tako bih mogao da zaboravim na sate i sate,ukupno dane i mesece provedene čekajući naše vozove,što u polasku,što u dolasku.Kada bi se sabrala sva kašnjenja,dobio bi se onaj rimski broj koji stoji na stanici.Samo ne znam da li bi broj predstavljao sate,dane ili mesece,možda čak i godine zakašnjenja.Umesto te zgrade ,kada se premesti železnička stanica u prokop(jedne lepe godine),treba napraviti most preko save.Tramvaji ,trolejbusi i slična skalamerija,veoma ograničavaju mogućnost izgradnje novih kružnih tokova.
ps:
Ležeće policajce bih ustavom zabranio,jer ograničavaju slobodu kretanja.
 
Zato ja mrzim tramvaje.Zato što koče razvoj grada.Bez tramvaja se lako i za male pare mogu rasksnice prepravljati,dorađivati,fino štelovati,a sve u cilju boljeg protoka.

Tja . . . pa nisu baš na svakoj , čak šta više preko 90 % raskrsnica su daleko od tramvaja. . . .
te onda što ih onda za male pare ne prepravljju,dorađuju ,fino šteluju, a sve u cilju boljeg protoka.
Beogradu fali ubrzanje a to i jesu kružni tokovi, tuneli , metro, ne zavisne tramvajske baštice i svašta još po nešto. . .

Gde udari na na sirotog Limenka koj baš za male pare bez zagadjenja tegli toliko naroda po BG
a pri tome razni magarci mu se parkiraju i po šinama

Da je srece pa da svaki veci kružni tok ima u sebi šine da po potrebi bude mini okretinica za limenka
 
Leković Đorđije":14bxyuv7 je napisao(la):
Zato ja mrzim tramvaje.Zato što koče razvoj grada.Bez tramvaja se lako i za male pare mogu rasksnice prepravljati,dorađivati,fino štelovati,a sve u cilju boljeg protoka.Tamo gde su tramvaji,prepravke su veoma skupe,tako da nikom ne pada na pamet da nešto menja.Šine se pomeraju jedino u slučaju kompletnih rekonstrukcica ulica i bulevara,a cene se kreću u više desetina miliona evra.Tramvaje bih poslao u muzej,ali ne u onaj koji planiraju da napreve na mestu sadašnje železničke stanice.Zgradu sadašnje železničke stanice bih srušio dinamitom.Jedino tako bih mogao da zaboravim na sate i sate,ukupno dane i mesece provedene čekajući naše vozove,što u polasku,što u dolasku.Kada bi se sabrala sva kašnjenja,dobio bi se onaj rimski broj koji stoji na stanici.Samo ne znam da li bi broj predstavljao sate,dane ili mesece,možda čak i godine zakašnjenja.Umesto te zgrade ,kada se premesti železnička stanica u prokop(jedne lepe godine),treba napraviti most preko save.Tramvaji ,trolejbusi i slična skalamerija,veoma ograničavaju mogućnost izgradnje novih kružnih tokova.
ps:
Ležeće policajce bih ustavom zabranio,jer ograničavaju slobodu kretanja.
Да ли да овај пост треба да буде схваћен као сарказам?
 
Ја ово за лежеће схватам озбиљно, јер их је немогуће много у Борчи у задње време.
Остало...
 
Leković Đorđije":3e5gdwxp je napisao(la):
ps:
Ležeće policajce bih ustavom zabranio,jer ograničavaju slobodu kretanja.
И седамдесетих година прошлог века су уставом забрањене "лисице" за погрешно паркирање у Београду, а и за сва места у тадашњој СФРЈ, из разлога јер ограничавају људске (читај: возачке) слободе и није било демократски !!! :bash:
Зато се од тада намножило бахатих возача невиђени број. Али зато у Лондону као и у целој ВБ, "лисице" су и дан данас, демократске и не ограничавају људске (возачке) слободе, као и лежећи полицајци.
Лежећи полицајци су нужна потреба, баш због кабадахија за воланом, посебно "лежећи" око школа. Има их и на неким местима где им није место, али то је мали број.
 
Vrh