Šta je novo?

Kružni tokovi

Da, u samom kružnom toku važi pravilo desne strane, ali samo ako su oba vozila u toku (ni jedno ne ulazi ili izlazi iz toka). Po pravilu, vozila koja ulaze u tok moraju da propuste sva vozila, a vozilo koje izlazi iz toka (daje desni žmigavac) mora biti propušteno od strane vozila koje ostaje u toku.
To ne bi predsavljalo nikakav problem da naši ljudi znaju kojom trakom idu u kom momentu. Većina pokušava najkraćim putem da stignu do uzlaza, nevezano što na taj način seku putanju drugima.
Nisam još video kružni tok koji nema trougao na svakom ulazu. I tamo gde ga nema, on se podrazumeva.
 
Троугао.

Енглеска
engleska.jpg


Хонг Конг?
azija.jpg


Швајцарска
svajcarska.jpg
 
ne bobe nisi u pravu. trougao se ne podrazumeva. kružni tok raskrsnica kao i svaka druga. u ZOBS-u možeš da proveriš da ne postoje nikakva posebna pravila što se tiče istih.


i u prethodnom postu sam ti i naveo konkretno kružni tok u beogradu koji nema trougao na ulazi i koji ima prednost u odnosu na tok.

džaba ja gore pišem kad vi ovde ne čitate.
 
Pa u pravu si MilisaVe. Može i vozilo koje se uključuje u kružni tok da ima prednost u odnosu na vozilo u raskrsnici. Najpametnije je da izađeš i proveriš kako je koje uključenje vrednovano. Mislim ovo je je smislila neka dijabola koja nema pojma čemu su izmišljeni kružni tokovi. Toga u njegovom selu nema.
 
Знате ли да је кружни ток око Тријумфалне капије у Паризу, проглашен за једну од 10 најопаснијих деоница путева на свету?

Статистика каже да између два чукања прође око 3 секунде. :D
 
JohnnyLee":1nkk2qca je napisao(la):
а што вас је страх те Славије? па није баук. само упалите мигавац и нема никаквих проблема. овако испада да не знате да возите

Ja sam odavno prestao po Beogradu da vozim kada dodjem, a Slavija je jedan od glavnih razloga. Drugi je parkiranje. Treci je da taksi nije skup (nocna opcija) a danju i tako izbegavam spiceve tako da su trole i tramvaji idealna opcija, nema boljeg razgledanja grada nego iz polu-praznog vozila GSPa, ogromni prozori na sve strane, sednes i uzivas.

I cesto iz tramvaja na Slaviji pomislim, "Boze koja gungula, KO ovde pije a ko placa?!" :D Bas kao i na Etoalu u Parizu, no mislim da je tamo problem ogroman broj traka u kruznom toku. Po meni kruzni tok moze jako dobro da funkcionise sa najvise 2-3 trake u samom krugu, posle toga pocinju disekonomije haosa.

Kao sto i auto-put ima neku normalnu sirinu preko koje pocinje haos, kad imas vise od 5 traka u jednom smeru, to se obicno podeli na "ekspresni" deo sa 2-3 i "lokalac" sa 2-3 koji ima vezu sa svakim izlaskom i ulaskom.
 
MilisaV":pghm8o38 je napisao(la):
ne bobe nisi u pravu. trougao se ne podrazumeva. kružni tok raskrsnica kao i svaka druga. u ZOBS-u možeš da proveriš da ne postoje nikakva posebna pravila što se tiče istih.


i u prethodnom postu sam ti i naveo konkretno kružni tok u beogradu koji nema trougao na ulazi i koji ima prednost u odnosu na tok.

džaba ja gore pišem kad vi ovde ne čitate.
Džaba ti pišeš ako ne navedeš gde to piše u zakonu. Tako su me učili u školi, to primenjujem u praksi i nikad nisam imao problema. Autokomanda je samo izuzetak koje potvrđuje pravilo. A izuzetak je jedino to da sporedni pravci imaju STOP a glavni imaju znak za pravo prvenstva, ako se ne varam. Da kojim slučajem tamo nema znakova, sem onog za kružni tok, to automatski znači da propuštaš sve u toku kojima bi mogao da zasmetaš. Bez pravila da vozilo unutar toka UVEK ima prednost nad onim koji tek ulazi, gubi se prednost kružnog toka, dakle to je osnovno pravilo.
 
Tamo gde je prevelika artikulacija pesaka, kruzni tokovi su neupotrebljivi. Takav je slucaj sa Slavijom, za razliku od Autokomande ili kod opstine NBG. Najbolje resenje za Slaviju su podzemni prolazi ispod Nemanjine, Kralja Milana, Beogradske i Makenzijeve. Inace sto se tice kruznog toka kod Hipodroma to je najbolje resenje.
 
bobe u saobračaju ne postoje izuzeci koji potvrđuju pravilo.

kao što ne postoji samo jedan semafor na kom se prolazi na crveno.......

mada sam gore već napisao. na autokomandi ne postoji ni znak stop ni obrnuti trougao. jednostavno se podrazumeva da se tu stane iako su ljudi na kružnom toku.

znak za kružni tok ne aplicira automatski primenu nekih novih pravila. on samo označava obavezni smer kretanja vozila u raskrsnici. mada i pored toga ima ljudi koji nekako krenu u suprotnom smeru. to se dosta puta videlo na novom beogradu.



http://www.vozite.com/postupak_savladjivanja_raskrsnice_sa_kruznim_tokom_saobracaja.html

obavezno pročitati!!!!!!!!!!!!
 
MilisaV":146cue1p je napisao(la):
mada sam gore već napisao. na autokomandi ne postoji ni znak stop ni obrnuti trougao. jednostavno se podrazumeva da se tu stane iako su ljudi na kružnom toku.
znak za kružni tok ne aplicira automatski primenu nekih novih pravila. on samo označava obavezni smer kretanja vozila u raskrsnici. mada i pored toga ima ljudi koji nekako krenu u suprotnom smeru. to se dosta puta videlo na novom beogradu.
Kad me već vučeš za jezik.

Da nema tih znakova, svaka ulica bi bila ravnopravna, dakle morali bi da uspore i propuste sve iz toka koji nailaze. Ovako, vozila iz bulevara se ne zaustavljaju, ali se isto tako i prave gužve i policajac mora da reguliše u špicevima. Što je dokaz da to i nije tipični primer kružnog toka, nego nakaradni. Zato kažem da je to izuzetak, nema potrebe da banalizuješ. ;)
 
Kada nema znaka, ko je u kruznom toku ima da ceka dok svi ne udju sa desne strane. Mozda u praksi deluje neizvodljivo ali je tako. Zakon kaze, primeri pokazuju. Amin. ajmo vesti za most :)
 
Galeks":1qizfr1p je napisao(la):
Kada nema znaka, ko je u kruznom toku ima da ceka dok svi ne udju sa desne strane. Mozda u praksi deluje neizvodljivo ali je tako. Zakon kaze, primeri pokazuju. Amin. ajmo vesti za most :)
Ako je to u zakonu, notorna je glupost. Tom logikom bi se momentalno popunio svaku kružni tok i saobraćaj bi stao pri svakoj većoj gužvi. A i ne čudi me kad bi to stvarno i pisalo, obzirom kakvi su nam zakoni i pravilnici.... :blah:

E da, admini, predlažem da kompletnu ovu diskusiju preselite u neku odgovovarajuću temu, malo nas je ponelo... izvinjavam se zbog rasplamsavanja off-a :p
 
bobe, bobe. čitaš li šta ja pišem.

ja govorim da pravac slavija - banjica ima prednost odnosu na pravac vojvode stepe - partizanov stadion.

ovaj pravac što si uslikao nisam pominjao.


pročitaj link u prethodnoj poruci. naznačio sam da ga obavezno pročitaš.
 
Mile Mile, čitam, samo odgovaram na tvoju opasku da tamo nema ni stopa ni obrnutih trouglova, što nije tačno. Ako nisi primetio, na tvom linku ne postoji primer kružnog toka gde jedan pravac ima prednost u odnosu na drugi, jednostavno iz razloga što to onda nije tipičan kružni tok, već neki sugorat.
One 'neregulisane' raskrsnice su samo upotrebljive za ukrštanje dva pravca sa slabim intezitetom saobraćaja i u praksi se nikad ne primenjuju na iole prometnijim raskrsnicama, iz jednostavnog razloga što bi se momentalno zagušile. To tvoje pravilo desne strane ostavlja u domenu teorije.
 
A u ovi hibridni kruzni su haos. Kruzna ulica pa jos da menja prvenstvo prolaza na svakom ukrstanju!!!.

Ciklična promena prvenstva prolaza. Kako ti da vidis tu promnu kad si unutar kružnog toka kad znakovi nisu okrenuti ka tebi. Jasno se cuje na onim snimcima sa vozite.com kako instruktor čita znakove koje važi za druge. To je problem. Ja hocu da vidim šta važi za mene a ne da zaključujem na osnovu tuđih znakova koje možda i ne vidim dobro!!!
 
^^ totalno je van pameti da svaki prilaz kruznom toku nema trougao... ako je tako onda je to super preduslov za saobracajke...

ja npr. udjem u kruzni tok iz ulice koja ima trougao, kako da znam da li neko ima prednost ili ne ko mi se ukljucuje s' desna? Sta, da stave trougao u pravac kruznog toka?

Voleo bih sliku nekog kruznog toka u nekoj uredjenoj zemlji gde na ulazu u kruzni tok nema torugla.

i da, vucko, baci sve ovo u temu o kruznim tokovima
 
Bobb":12ewh9q6 je napisao(la):
Mile Mile, čitam, samo odgovaram na tvoju opasku da tamo nema ni stopa ni obrnutih trouglova, što nije tačno. Ako nisi primetio, na tvom linku ne postoji primer kružnog toka gde jedan pravac ima prednost u odnosu na drugi, jednostavno iz razloga što to onda nije tipičan kružni tok, već neki sugorat.
One 'neregulisane' raskrsnice su samo upotrebljive za ukrštanje dva pravca sa slabim intezitetom saobraćaja i u praksi se nikad ne primenjuju na iole prometnijim raskrsnicama, iz jednostavnog razloga što bi se momentalno zagušile. To tvoje pravilo desne strane ostavlja u domenu teorije.
Бобе, ниси у праву. Не постоји "типичан" кружни ток. Кружни је по нашем закону раскрсница као и свака друга - дакле, важи правило десне стране, односно они у кружном току морају да чекају оне који се укључују у кружни ток. То је у општем случају. У изузетним случајевима, уколико на уливним улицама постоји знак обрнути троугао, због тога што је знак "јачи" од правила десне стране, возачи у кружном току имају предност. Крај приче. Друга је ствар што 99% кружних токова има троуглове на уливним улицама, за закон је то небитно.

Што се тиче аутокоманде, тамо заиста из правца бањице не постоји обрнути троугао, и сви у кружном току морају да чекају возила из тог смера да се укључе. Возачи знају за то, а ко је икад ишао 18ицом или неким од трамваја могао је то да види и у пракси. Да је накарадно јесте, али очигледно да је тај смер далеко оптерећенији од осталих, па је тако урађено.

Иначе, у великој британији и француској, возила у кружном току "по дефиницији" имају право првенства пролаза. Што се мене тиче, то је апсолутно логично.
 
MilisaV je sasvim u pravu. Pre rekonstrukcije tramvajske pruge od Veterinarskog fakulteta do Autokomande, stajao je znak stop vozilima koja iz kruznog toka idu ka Milutina Ivkovica. Ukoliko nema obrnutih trouglova na ulasku u raskrsnicu, onda vozila koja ulaze u kruzni tok imaju prednost, sto je u skladu s pravilom desne strane. Najgore je sto ovo osnovno pravilo ne znaju ni mnogi profesionalni vozaci (citaj "taksisti"). Da je suprotno ovome sto je MilisaV rekao, obrnuti trouglovi ne bi bili potrebni.

MilisaVe, zasluzen plus! :)
 
Prebaceni su u ovu temu postovi iz teme UMP koji su se ticali kruznih tokova. Poslednjih par postova nije vremenski sinhronizovano ostali su ok tako da se prica moze nastaviti
 
Sto stice kruznog toka, kako ce neko ko je uzeo u kruzni tok iz ulice sa znakom obrnutog trougla da zna da je neki drugi auto sa prvenstvom prolaza? Kako da vidi znak ako je vec u kruzmon toku...totalna glupost...

primer_regras_a16.jpg


Recimo ovde, kako zuti auto da zna da ovaj ljubicasti ima pravo prvenstva a ovaj recimo sivi nema...
 
^^ Upravo su obrnuti trougao i znak stop jedinstvenog oblika da bi se i sa suprotne strane znalo o kome znaku je rec, tako da neko ko je u kruznom toku moze da vidi da vozila koja ulaze u raskrsnicu s desne strane moraju ili stati (u slucaju znaka stop) ili dati prednost (u slucaju obrnutog trougla).
 
Ne znam samo kako ce neko ko je u kruznom toku na Slaviji da vidi takav znak iz sporednih ulica... Pogotovo sto niko ne ceka ni iz ulica gde postoji takav znak, vec se svi guraju unutra...
 
Ovo je primer iz teorijske obuke i testova i retke su u praksi. Teoretski, vozač je dužan da čita i tuđe znakove (zato su svi različitih oblika, trougao, romb, osmougaonik) i mogu se prepoznati i sa leđa. Naravno u praksi je to malo teže, ali ja vrlo često gledam tuđe znakove, pogotovo u situacijama kad ulazim na nepoznatu raskrsnicu a nisam recimo video svoj znak na vreme.

Михаило":3cvf1cdi je napisao(la):
Иначе, у великој британији и француској, возила у кружном току "по дефиницији" имају право првенства пролаза. Што се мене тиче, то је апсолутно логично.
Jel to 'po definiciji' znači 'po zakonu' ili 'po nepisanom pravilu'? Naš se zakon razlikuje od njihovog? Baš me interesuje.
Insistiranje na pravilu desne strane na kružnim tokovima koje sprečava normalno funkcionisanje istih, pa se to dodatno reguliše znakovima koji praktično uvode pravilo 'leve' strane je, u najmanju ruku za 'bez komentara'. Bar ste mi nešto još jednom dokazali, da zakone pišu ne baš previše inteligentni ljudi...
 
nikola32":1xphuwkf je napisao(la):
Pravila u kruznom toku

http://ltablice.com/pravila-saobrac...enstvo-prolaza-na-raskrsnici-sa-kruznim-tokom

Podzemni pesacki prolazi na Slaviji bi bili jedna od najboljih ekoloskih investicija u Beogradu
Да, морали би да инвестирамо у санацију еколошке штете, јер смо повећали капацитет аутомобилима, погоршали простор за пешаке, онемогућили бициклистички саобраћај без устајања са бицикла, а јавни саобраћај оставили без икаквог побољшања. Када улажеш у аутомобиле, улажеш и у санацију штета, еколошких, просторних, здравствених, и расте национални доходак, а то је оно што нас чини срећнима...зар не?
 
Vrh