Šta je novo?

Kružni tokovi

posto ste na temi o novom mostu ignorisali moj post i nastavili da se svadjate oko gluposti :D evo citiracu se ovde opet:
operic":vs4ia7xn je napisao(la):
dobro bre ljudi, stalno samo pricate o tim kruznim tokovima umesto semafora, a da li je neko nesto uradio po tom pitanju?
ajde ako treba da se organizuje neka peticija, bilo sta, da apelujemo na nadlezne, da ih pritisnemo da se semafori na odgovarajucim raskrsnicama zamene kruznim tokovima. ali neka to preuzmu neki od vas koji imaju snage i koji su strucni, a mi ostali cemo, verujem, u velikom broju da vas podrzimo :kk:
 
Pa evo ja da odgovorim, pošto sam najviše i drvio oko kružnih tokova, a više od pokretanja ovo teme, i povremenog cimanja na ostalim temama nisam uradio.

Uvek sam iskazivao izuzetno poštovanje prema članovima (kao što je "c.s.i.") koji su u stanju da svoje stavove pretoče u realne akcije. Sa obzirom na svoje obaveze na poslu i prema porodici nikako nisam u mogućnosti da uradim više.

Mislim da bi bilo dobro da Beobuild kao neka vrsta institucije bude u stanju da organizuje neke vrste peticija (npr. 3 ili 4 tokom godine), oko nekih stvari oko kojih postoji dovoljno veliki interes i sloga, a mogu da se pretoče u konkretan predlog. Odmah mi padaju na pamet kružni tokovi na par lokacija, biciklističke staze i još neki predlozi koji se s'vremena na vreme nađu na tapetu.
 
Jedan deo problema je što neko u vlasti ne shvata dobrobit kružnih tokova.

Drugi problem je to što oni najave da će se na nekim raskrsnicama izgraditi kružni tokovi, i onda posle nekoliko godina opet najave kružni tok, i tako ukrug (kao što kružnom toku i priliči)
 
JohnnyLee":nsrx50i6 je napisao(la):
а што? ја њу пролазим без икаквих проблем, у ком год правцу да идем. чак би по мени линије доста сметале. саобраћај тече нормално преко Славије, докле год нема полиције да "регулише" саобраћај. једина сметња на Славији су пешаци, па би било паметније да су ту од старта направили подземне пролазе. поготово у правцу Немањине и Булевара ЈНА, а донекле и у правцу Краља Милана
Главни проблем су аутомобили, јер заузму 85% саобраћајних површина да обаве 20-25% превоза. Стога, њих у подземни пролаз. Ефекат ту може да буде сличан као Теразије. Некада је то било место окупљања, а не трг. Када су пешака на силу спустили доле, то је од јавног простора постало само саобраћајно чвориште. Али, треба да отворримо посебну тему о Славији.
 
можете да ме пљујете колико год хоћете, али су по мени и даље пешаци главни узрочници гужве на Славији. и за њих направити подземне пролазе
 
Кружни токови са подземним пролазима. Ако њих не може да буде, велико НЕ кружном току. И овако је страховлада просечног београдског возача кога пешак на зебри интересује колико и опушак.
 
Možda neko smisli dobro rešenje sa prelazima iznad Slavije?

Visinske razlike pružaju zanimljive mogućnosti, pa bi s nekih strana moglo da se krene pravo peške, bez silaženja u podzemlje..
 
Чекај, међутим, да ли обојица мислимо на нешто као ''дупли трг'', да га крстим тако, где би изнад садашњег кружног тока био рецимо плато за пешаке, који би могао да краке пружи као свим улицама, као паук. Притом, то не мора да буде претерано велико, да не би скроз затворило трг. А опет, био би сјајан поглед низ Немањину и уз неки добар дизајн, фонтану и зеленило, могло би занимљиво да изгледа.
 
Ja sam protiv kružnih tokova. Pre sam često prolazio kružnim tokom kod Opštine NBg i tu sam viđao više saobraćajnih nesreća nego na celom putu sa jednog kraja grada na drugi. Ja ih lično ne volim i uvek mi je naporno kada imam kružni tok ispred sebe. Evo, npr. taj kod opštine sam često izbegavao tako što sam išao pored novog Merkatora i MUPa. Kružni tok je super gde je mali saobraćaj i gde postoji samo jedna traka u njemu kao npr. onaj novi na ulazu u Obrenovac. U najkraćem, kod kružnih tokova je najgori trenutak kada ste u najužem krugu i želite da se isključite - tada sečete srednju i spoljnu traku, praktično imate u jednom trenutku dva prestrojavanja i obe te trake moraju biti slobodne. Ja nikada ne koristim tu unutarnju i dešavalo mi se nebrojeno puta da mi, dok kružim srednjom, vozači koji iz unutarnje žele da napuste kružni tok trube kao da ja njima sečem put, a ne oni meni jer se zapravo prestrojavaju iz unutarnje u srednju traku. Zato, živeo semafor! ;)
 
Eto, ja sam svojim očima video nekoliko saobraćajki na kružnom toku kod opštine, i svaki, ali svaki put je uzrok bio ili nepoštovanje prava prvenstva ili neproposno prestrojavanje.

Da li to znači da isfratrukturu treba da prilagođavamo niskoj saobraćajnoj kulturi vozača koja je polsedica loše obuke vozača, lošeg sprovođenja saobraćajnih propisa i kontraproduktivne kaznene politike - tj lošem sistemu u kojem živimo?

Tako će uvek jedno nazadovanje da povlači drugo, drugo će da povlači treće itd, itd...
 
Logična posledica dugoročnog ignorisanja kružnih tokova od strane naših saobraćajnih inžinjera je generalno zaziranje prosečnog vozača od istih. Sve je stvar rutine. Kad u dvomilionskom gradu imate maltene jednocifreni broj kružnih raskrsnica, šta očekujete?
Kako bude rastao njihov broj, tako će se i ljudi bolje snalaziti. Sećam se pre nekoliko godina, kad je u Hrasnici kod Sarajeva napravljen kružni tok, u početku sam svedočio raznoraznim scenama, tragičnim i komičnim, jer jednostavno većina lokalnih vozača se maltene prvi put susrelo sa tim. Kako je vreme prolazilo, primećivao se sve veći napredak u poštovanju osnovnih pravila.
Ja kažem da bude što više vrteški po gradu pa će ljudi da se nauče, onaj ko ne može naći će sebi alternativu kao i do sad, kao recimo moja keva :laugh: radije će ići peške nego kolima preko Slavije :laugh:
 
Kartograf":2kma973a je napisao(la):
Kakve veze ima siromaštvo sa korišćenjem semafora na UMP?

Upropastili su UMP semaforima jer su odgovorni projektanti diletanti i neznalice, jer im je kružni tok špansko selo, a ne zato što smo siromašni ili ne.

Španski tok, kružna sela :p Stvarno je greota koliko nam je niska saobraćajna kultura i kao projektanata i kao vozača. Kad bi bilo više kružnih tokova, svakako bi se i navike promenila. Dobrim projektovanjem kružnog toka (veliki dijametar i dobar ugao ulaznih saobraćajnica), izbegli bi se i problemi o kojima priča "grado". Ja ni na jednom kružnom toku nikada nisam imao problema. Naprotiv sama činjenica da ne moram da čekam na semafor, me ispuni euforijom i histeričnom srećom :cool:
 
@relja
Истина.

Ех, кружни ток. Само ствар возачке културе и саобраћајног образовања. Што рече Bobb иста ситуација је била и у Бања Луци. Само је сада мањи број оних који улете у контра смер или не поштују право првенства. Када сам то чуо први пут нисам могао да верујем. Иста ствар и на изласку из которског тунела код тиватског аеродрома.
Помислио би неко да је Београд тога поштеђен, али се на крају све своди на правила.
 
Kruzni tok NBG. Samo gledajte autobuse kako voze. Pravilo prestrojavanja pre kruznog toka vazi kao i pred raskrsnicu.
Npr. autobus br.18 kad ide od autoputa ka fontani se prestroji levo i udje u najuži krug u kružnom toku dok npr. 17 ,88 i drugi što idu ka starom merkatoru ulaze više po obodu. Autobus 18 preseče 3 trake ali to je njegov pravac. Tu je V spajanje na kruzni dok je druga strana sa ulicama vise po 90 stepeni. Zato je ovaj kružni drugačiji.

Opasno je kad idete paralelno s nekim u kružnom a da ne izlazi isto kad i vi. Za izlaz iz unutršnjih kruga treba migavac onda i ako se nalazite u unutršnjem prstenu popustite jer vama niko ne može sleva da dođe kao njemu. Migavac je signal da drugima da ti želiš van ako te i nevide ili ti druge. Krug je to pa ogledala ne pomažu baš.

AKo se radi polukružno onda bi trebalo po unutršnjem krugu da se radi. Tada se preskaču minimum 2 izlaza pa nema potrebe danekog blokirate s desne strane ko se kreće po unutršnjem prstenu a želi van.

Kružnjak koji ima više od 4 ulaza i 4 izlaza je mnogo ozbiljniji ali za tako nešto treba veći krug da je ako ima višetračne ulaze i izlaze. Slavija i T. zvezda imaju vise od 4 ali nsu svi prilazi višetračni.

HIpotrom nije beznadežan. Ako ima dovoljnu površinu da se prepraviti u kružni tok. Sva se ova mala trouglasta ostrava naguraju u centar. Poenta je što je on pravljen da se kazi po njegovom centru a ne po obodu. Druga stvar ako se vec neće ništa kretati tu mogao se izliti kao oni kod arene sa rupom u sredini. Ne znam zašto ali mislim da bi bio jeftiniji da su ga tako radili.
 
Слажем се да људи не знају да користе кружне токове. Буквално не знају.
Лично, никада нисам имао проблем са Славијом, нити са Аутокомандом, које најчешће користим.

Такође се слажем, што више кружних токова будемо добијали, већа ће им бити проходност, јер ће се возачи, кад већ то нису научили у аутошколама, научити из искуства. Шта друго и очекивати кад се на мом испиту у аутошколи, рибе преслишавале напамет раскрсница, а велики број срачунао шта све да уради, само да не уради кружни ток.

На страну то што ретко ко одговори тачно на питање се кружним током, можда 1 од 30 испитаника.

Према томе, инфраструктуру пројектовати према томе, шта се боље показало у свету, а не према некултури наших возача. Да се тротоари пројектују према култури наших возача, не би их ни било. Толико о возачима.
 
@Svi koji su spominjali kružni tok na NBG-u. Gotovo svaki dan vidim neku saobraćajku na pomenutom. U 99.9% slučajeva ništa drugo nije uzrok nego nepoštovanje prava prvenstva prolaza. Tu pre svega stavljam taksiste kao vodeće krivce. Iz pravca starog merkatora voze žutom trakom, ulaze u kružni tok, seku sve trake da bi ušli u krajnju levu ka Ju biznis centru...zatim tu su oni koji iz pravca fontane ispresecaju sve žive kako bi se popeli na taxi stanicu (koju bi inače trebalo premestiti na drugu lokaciju). Ponekad i vozači gsp-a se ponašaju slično. Iz pravca starog merkatora, linije 16 i 83...dešava se da se ne prestroje za skretanje, nego direktno iz žute trake u sred kružnog toka presecaju ostale kako bi skrenuli ka Ju biznis centru. Da je neko pametan u mup-u, stavio bi pandure na kružni tok da budu non stop, a ne samo uveče da kontrolišu pijane vozače...i sve tako dok se ne promene navike i počne da se poštuje pravo prvenstva prolaza.
 
Nasi ljudi su nervozni, nestrpljivi i ne postuju pravila, zato ulazak u kruzni tok kod nas povecava pritisak svakom od nas. Mada sam primetio da se saobracajno dosta bolje snalaze nego ljudi na zapadu, jer se ovde prati i tok voznje, osecaj. To je ono kada se 1000 motora u vijetnamu pomesa i uvek svi zanju ko ce gde.
 
Ja sam fan kružnih tokova, ali ipak od Slavije i Bogoslovije zazirem iako već 10 godina vozim. To je ruski rulet, pogotovo što nisu iscrtane trake. Fascinira broj ljudi koji ne znaju da koriste kružni tok!
 
Ja isto idem preko Slavije samo kad baš nemam drugog izbora...Ali uvek se obavezno prekrstim pre ulaska u kružni tok xD
 
а што вас је страх те Славије? па није баук. само упалите мигавац и нема никаквих проблема. овако испада да не знате да возите
 
Konkretno na Slaviji ne vaze saobracjna pravila vec klasicno siledzijstvo. Bogoslovija bolje funkcionise, bar iz mog vozackog iskustva.
 
Važi pravilo da ko je u kružnom toku ima prednost u odnosu na one koji se uključuju u kružni tok.
 
Slavija već decenijama funkcioniše na bazi uzajamne pomoći, tolerancije i solidarnosti prema vozačima koji napuštaju zamišljenu kružnu putanju, ma u kom smeru i ma gde se nalazili u odnosu na centar. :cool: Pored toga, oni iskusni su u velikoj prednosti u odnosu na zbunjene i to svoje iskustvo maksimalno koriste.
Pomoglo bi malo ako bi se iscrtali koncentrični krugovi isprekidane linije, čisto da se zna ako dođe do čukanja ko je vozio svojom kružnom putanjom, a ko mu je presekao put i ničim izazvan ga opalio bočno.
Na NBg najviše sudara nastaje kada kola iz pravca Zemuna ulete u kružni tok, dođe do sudara i onda oba izlete na onu travu, zapravo sada već izrovanu zemlju (a bilo je cveće) između dve trake ka Fontani. Mislim stvarno, ja bi tu stavio one bale sena i stare gume. :rolleyes:
Budućem kružnom toku petlje Radnička želim svako dobro i nadam se da neće biti kao na Slaviji.
 
tzoran":3mihfiy2 je napisao(la):
Važi pravilo da ko je u kružnom toku ima prednost u odnosu na one koji se uključuju u kružni tok.


nije tačno. u kružnom toku važi pravilo desne strane. samo kod nas su velika većina kružnih tokova napravljena tako da ljudima koji prilaze sa desne strane stoji obrnuti trougao.


primer gde ljudima koji dolaze sa desne strane ne stoji obrnuti trougao i imaju prednost je autokomanda smer slavija bulevar oslobođenja. taj smer ima predonost u odnosu na smer vojvode stepe - dr milutina ivkovića, a ovaj smer nema obrnuti trougao.


što je najgore ovo je veoma rasprostranjena zabluda među srpskim vozačima.
 
realno, u beogradu važi pravilo da prednost ima ko je brži i jači
 
Vrh