Šta je novo?

Kružni tokovi

Ovako je bilo i u subotu oko podne, da li uopšte ima razlike radnim danom i vikendom
 
Kružni tokovi imaju još jedan poseban problem. A to su pešaci. Evo slike pešačkog prelaza na ulazu u kružni tok kod Brankovog mosta. Danas, oko 17 časova.

IMG_4814.JPG


Kad se pešacima upali zeleno svetlo, onda automobili koji IZLAZE iz kružnog toka moraju da stanu U KRUŽNOM TOKU. Čak i kad pešaka ima malo, a zeleno svetlo im kratko traje, ovo bitno remeti ravnomerni ritam prolaska vozila kroz kružni tok, što je veoma važno da bi svi ostali vozači mogli brzo i pouzdano da procene svoje šanse da se ubace u tok. Vozila moraju da stanu, pa da čekaju pešake, pa onda da krenu. Ali ako pešaka ima iole više, pa im zeleno svetlo traje samo malo duže, brzo nastaje haos zato što se zastoj brzo propagira unazad, pa ubrzo obuhvati CEO KRUŽNI TOK. Pogotovo ako je on opterećen, onda se to dešava skoro trenutno. Tako sa "zvanično", semaforskim svetlom na izlazu, vozila zarobljavaju unutar kružnog toka. I onda sve staje. Time su odmah blokirane sve ulice koje se ulivaju u kružni tok, ma koliko da ih ima. I to isto se dešava, posebno, na svakom naspramnom paru pešačkih prelaza, pa se ti zastoji u protočnosti sabiraju.

Uporedite ovo sa klasičnom semaforizovanom raskrsnicom dve ulice. Nju pešaci prolaze "besplatno", tj njihov prolazak raskrsnice ne utiče na smanjenje protočnosti zato što prolaze ispred već ionako zaustavljenih vozila. Dakle onih koji na crvenom svetlu ne stoje samo zbog njih, nego zato što im prolaze vozila po poprečnoj ulici, pa ionako ne bi mogli da idu dalje, čak i kad pešaka ne bi bilo.

Dakle kod kružnih tokova se iole veći pešački saobraćaj mora rešavati posebno, recimo pasarelama ili podzemnim prolazima. A onda opet imate denivelaciju, već i samo zbog pešaka.
 
Гледајући рад семафора у позадини, приметио сам да жуто светло трепери па се онда упали црвено. Требало би жуто светло, пре паљења црвеног светла, да сија непрекидно две-три секунде па онда црвено да се упали, као и на другим семафорима.
 
Steta sto kamera ne snima celu figuru, mislim da ima i zute cipele, visoka moda.
 
Na Trošarini vratiti raskrsnicu, samo sa više traka za leva i desna skretanja.
Pakao... Pa ljudi su progledali kad su dobili taj kružni tok. To je bila jedna od najgorih raskrsnica u gradu.
Do rekonstrukcije:
- Iz Crnotravske samo 2 trake pred semaforom
- Po 3 trake samo na pravcu Bulevara oslobođenja, koji je uvek prohodan.
- Leva skretanja u istoj fazi sa kretanjem pravo iz suprotnog smera, Ruski rulet sa desnim skretanjima.
- Save Maškovića sa jednom trakom i preko Bulevara oslobođenja i preko Vojvode Stepe.
- Za ulazak u Save Maškovića se vezuju najveći problemi.
Ukratko prepotopsko s**nje od semaforizovane raskrsnice.

Posle rekonstrukcije:
- U satima manjeg opterećenja, Save Maškovića je prohodna. Tako se ništa ne prenosi na druge ulice.
- Kada je neprohodna, prenose se zagušenja na kružni tok, i blokira se ranije uvek prohodan pravac Bulevara oslobođenja.
- Skretanje iz smera Autokomande za Crnotravsku je ranije uvek bilo superprohodno. Sada što propuštanje vozila, što propuštanje pešaka, nikada se uključiti, dugo se čeka.
- U špicu tramvaj TC Banjica - Trošarina 2 puta brži od avalskih autobusa na toj deonici.
- Bezbednije levo skretanje.
- Od Crnotravske ka Autokomandi, koje je ranije imalo svoju i protočniju traku za levo skretanje, sada se meša sa zagušenjem na pravcu Save Maškovića.

To je bilo dovoljno u kratkoj inspekciji čoveka koji je jednom godišnje po nedelju dana u Srbiji.

Smer dugoročnog rešavanja:
- 1+1 javnoprevozni put sa desne strane Save Mašković, na kojem dominiraju trolejbusi. Čak eventualni nadvožnjak. Kolski deo 2+2 osim pred raskrsnicama.
- Podvožnjak na pravcu Bulevara oslobođenja za kretanje u pravac.
- Na kolskom delu SMT, po 4 trake na prilazu raskrsnici, po 2 na izlazu iz raskrsnice.
- Bulevar oslobođenja, po 2 trake za levo skretanje, po jedna za desno skretanje.

- Signalni plan u kojem nema presecanja kretanja u pravac sa levim skretanjima.

Razlog zašto Bulevar oslobođenja podvožnjak, a ne Save Maškovića, je potreba za odvajanje čvorišta gradskog saobraćaja na presecanju sa Vojvode Stepe od glavnog kolskog pravca. U skromnijoj varijanti, pravi se SMT Crnotravska-Save Maškovića kao površinski 3+3 bulevar, pri čemu su desne trake žute trake osim 100m pred raskrsnicom. I pred raskrsnicom je opet 4 trake, i leva skretanja se ne puštaju istovremeno sa suprotnim smerom u pravac. U obe varijante znamo da se zagušenje ne prenosi na prohodne pravce, i da će se uvek makar javni prevoz kretati, biti ekonomičan i garantovati vreme prevoza.
 
Кружни ток је решење до засићења, после мора семафор. Значи ок је за раскрснице са слабијим пуњењем. Интервенција за растерећење може да буде јаче пражњење тока и регулација суседних раскрсница које би могле угрозити пражњење.
 

Још један стручњак. Њему је све у реду док се иза њега аутобус, на линији која глуми метро, једва провлачи кроз кружни ток. Криви су возачи аутобуса, који нису довољно провежбали вожњу кроз мини-кружни ток. Као да су то радничке спортске игре аутобуских превозника па се такмиче ко је спретнији.

Возачи који скрећу лево ка Кнеза Вишеслава и излазе из Кнеза Вишеслава пресрећни. Баш их брига што су успорили много већи број возача и путника на правцу Филмски град - Пожешка. Битно је да је мени добро, шта ме брига за добро већине људи, тј. опште добро заједнице.
 
Poslednja izmena:

Још један стручњак. Њему је све у реду док се иза њега аутобус, на линији која глуми метро, једва провлачи кроз кружни ток. Криви су возачи аутобуса, који нису довољно провежбали вожњу кроз мини-кружни ток. Као да су то радничке спортске игре аутобуских превозника па се такмиче ко је спретнији.

Возачи који скрећу лево ка Кнеза Вишеслава и излазе из Кнеза Вишеслава пресрећни. Баш их брига што су успорили много већи број возача и путника на правцу Филмски град - Пожешка. Битно је да је мени добро, шта ме брига за добро већине људи, тј. опште добро заједнице.
Jes baš ih je kružni usporio. Ležeći duž KV, i zone škole, nemaju veze s tim (prvi ležeći je vrlo blizu kružnog). I dok nije bilo kružnog, pred tu raskrsnicu je moralo da se uspori kad se dolazi od Filmskog grada, a onda i posle nje pred ležeće policajce.

Za početak ta ulica ne bi trebalo da bude tranzitna niti da glumi ikakav metro, a kamo li da se u njoj saobraćaj ubrzava. Ima razloga kolko vam treba: Košutnjak, škole, spotrski sadržaji, parking,...

Da ne bude da branim kako su izveli ovaj kružni tok. Moglo je to mnogo bolje. Ali dajte molim vas da ne pravimo od Kneza Višeslava avio pistu, za dobro većine ljudi, tj. opšte dobro zajednice.
 
Poslednja izmena:
@v0tk@men
Јесте их успорио. Са гужвама по граду, и пола минута дуже на окретници им значи.
Нисам сигуран да причамо о истом делу улице и истој улици. Ја говорим о Благоја Паровића и делу Кнеза Вишеслава ближе Скојевском и Филмском граду (траса 23 и 53), а не делу Кнеза Вишеслава од Завода за спорт до Шумарског (ово написано "Кошутњак, школе, спортски садржаји, паркинг" ме наводи да мислиш баш на тај део, а туда 23 и 53 не возе). Штавише, и сам сам на некој од претходних страна написао да не треба део Кнеза Вишеслава од Завода за спорт до Шумарског да служи за транзит.
Оваквим кружним током су изједначена сва три трака ракрснице уместо да је остављен приоритет правцу којим иду 23 и 53. Самим тим што је сад лакше укључење из смера Шумарског, више људи ће се одлучити да користи тај део улице за транзит.
 
Trebalo bi predložiti Naxi radiju da postavi novu i sada već neophodnu nadzornu kameru na zaista idealno mesto. Ako bi bila na vrhu ove kule, u vidnom polju bi imali i za nas sada kritični kružni tok na ulazu u Brankov most, i buduću ulicu koja se odvaja do novog Tramvajskog mosta, i sam taj novi most, i kružni tok ispred njega, i ulicu Vladimira Popovića. A u međuvremenu i sve radove na novom mostu ( tri ili četri godine) i razne buduće petlje i ulice koje su predviđeni deo projekta radova Beograda na Vodi na levoj obali Save. Za predstojeći saobraćajni haos nadzorne kamere nisu više samo luksuz nego neophodni alat za prethodno planiranje puta. A to više neće biti nimalo jednostavno. Ovako bi u realnom vremenu videli stanje u saobraćaju na svim kričtičnim raskrsnicama. A oni bi zaradili od reklama, pa imaju interesa. Ili još bolje, ako neko od vas želi da uđe u biznis sa live strimingom :) Ili, pošto je ovde ionako baš Microsoft, neka to obezbede kao svoju sopstvenu reklamu. Imaju i mrežu i kancelarije i sve što treba.



IMG_4744.JPG


Vidno polje kamere, ako je uobičajenih 60 stepeni.

Nova pozicija za nadzornu kameru.png
 
Poslednja izmena:
Ја говорим о Благоја Паровића и делу Кнеза Вишеслава ближе Скојевском и Филмском граду (траса 23 и 53), а не делу Кнеза Вишеслава од Завода за спорт до Шумарског (ово написано "Кошутњак, школе, спортски садржаји, паркинг" ме наводи да мислиш баш на тај део, а туда 23 и 53 не возе). Штавише, и сам сам на некој од претходних страна написао да не треба део Кнеза Вишеслава од Завода за спорт до Шумарског да служи за транзит.

Ok da, u pravu si, ja sam se prebacio baš na taj deo ka Šumarskom. Izvinjavam se.
 
Trebalo bi predložiti Naxi radiju da postavi novu i sada već neophodnu nadzornu kameru na zaista idealno mesto. Ako bi bila na vrhu ove kule, u vidnom polju bi imali i za nas sada kritični kružni tok na ulazu u Brankov most, i buduću ulicu koja se odvaja do novog Tramvajskog mosta, i sam taj novi most, i kružni tok ispred njega, i ulicu Vladimira Popovića. A u međuvremenu i sve radove na novom mostu ( tri ili četri godine) i razne buduće petlje i ulice koje su predviđeni deo projekta radova Beograda na Vodi na levoj obali Save. Za predstojeći saobraćajni haos nadzorne kamere nisu više samo luksuz nego neophodni alat za prethodno planiranje puta. A to više neće biti nimalo jednostavno. Ovako bi u realnom vremenu videli stanje u saobraćaju na svim kričtičnim raskrsnicama. A oni bi zaradili od reklama, pa imaju interesa. Ili još bolje, ako neko od vas želi da uđe u biznis sa live strimingom :) Ili, pošto je ovde ionako baš Microsoft, neka to obezbede kao svoju sopstvenu reklamu. Imaju i mrežu i kancelarije i sve što treba.



Pogledajte prilog 217907

Vidno polje kamere, ako je uobičajenih 60 stepeni.

Pogledajte prilog 217908

Bolje 24sedam kamere.
 
Svejedno ko organizuje prenos, samo da ubuduće imamo kamerama na Internetu pokrivene sve ključne raskrsnice u gradu. Više nije moguće jednostavno odlučiti gde želite da odete, pa krenuti. Haos u saobraćaju je toliko veliki, i u toku dana toliko dugo traje, da se prethodno na video kamerama mora pogledati gde je sve posebno veliko zagušenje, pa probati da se te ulice izbegnu. Toliko smo nisko pali da sad moramo unapred planirati i putovanja u okviru sopstvenog grada. Običan narod ne može puno toga uraditi oko mreže saobraćajnica, ali onda bar mora biti informisan šta se U SVAKOM TRENUTKU na njima dešava. Zato bih predložio da počne više da se piše o tim kamerama, da više ljudi počne da ih koristi, pa ćemo možda dobiti i nove generacije, sa višom rezolucijom, većim teleobjektivima i na pokretnim postoljima. To je postalo neophodno.
 
Kolona vozila je na Gazeli u pravcu ka starom delu grada.

77859_screenshot-1_iff.jpg


Vozila se gotovo uopšte ne pomeraju na Pančevačkom mostu, u smeru ka gradu.

77860_screenshot-2_iff.jpg


Veliki zastoji primetni su i na Autokomandi.

77861_screenshot-3_iff.jpg


Ovo je iz:

 
Vrh