Šta je novo?

Kružni tokovi

Evo primer idem od ušća i hoću da izadjen na trećem izlazu ka crkvi svetog dimitrija. A ti ideš isto od Ušća i ideš ka tošinom bunaru.
Ja imam pravo da idem srednjom trakom u kružnom a ti udjš u unutrašnju... I eto bum jer eto ti misliš da možeš iz unutrašnje da izadješ
Sta cu ja u unutrasnjoj traci ako idem ka tosinom bunaru?
 
Sta cu ja u unutrasnjoj traci ako idem ka tosinom bunaru?
pa sam si napisao da izabereš traku i ne pomeraš se iz nje. To je i problem, ti ćeš izabrati ispravnu traku, ali mnogi to ne znaju pa idu unutrašnjom i direktno izlaze napolje i trube meni koji nastavljam dalje... Zato treba da postoji pravilo zbog ogromne nekulture koja vlada našim ulicama. Kao što sam negde naveo, pa jer je teško zauzeti ispravnu traku kada negde skrećeš.
 
pa sam si napisao da izabereš traku i ne pomeraš se iz nje. To je i problem, ti ćeš izabrati ispravnu traku, ali mnogi to ne znaju pa idu unutrašnjom i direktno izlaze napolje i trube meni koji nastavljam dalje... Zato treba da postoji pravilo zbog ogromne nekulture koja vlada našim ulicama. Kao što sam negde naveo, pa jer je teško zauzeti ispravnu traku kada negde skrećeš.
Izaberem adekvatnu traku. Cela poenta je da izbor adekvatne trake pre ulaska u kt u odnosu na izlaz resava sve konflikte koji mogu da se dese u kt.

Zasto je prestrojavanje u kt u desnu traku pre izlaska lose:
1. Manje je bezbeno jer luk koji pravi kt dodatno smanjuje vidljivost
2. Smanjujem protok time sto zaustavljam vozila koja zele da skrenu desno
3. Smanjujem protok time sto ostavljam sve ostale izlazne trake neiskoriscene
 
Искључење из кружног тока из унутрашње траке се сматра променом саобраћајне траке, где предност има онај који се креће својом траком, у овом случају спољашњом траком, што значи да би возач који се искључује из унутрашње траке мора да стане и пропусти све који возе спољашњом траком.
 
Kao sto @Дошљак rece, samo turbo kruzni tok je spas kod nas. Nedostatak posebne regulative i nekultura voznje direktno uticu na znacajan pad propusnosti kruznog toka. Svaki put kad neko u kruzni tok udje iz neadekvatne trake (u smislu kulture - npr. udjes iz krajnje desne i napravis citav krug da bi se vratio odakle si dosao itd.) on direktno utice na performanse samog toka.
 
Tačno. A to se lako može rešiti, i bez 'turbo' projektovanja: u krajnjoj desnoj traci se pred svako isključenje stavi strelica za obavezno desno; to automatski znači i da se iz unutrašnje trake KT-a može isključiti u ulicu ako je ona bar 2+2.

Win-win.
 
Nije me mrzelo da gledam sat vremena uzivo kameru sa nbg, nekoliko zapazanja:
1. Ubedljivo najcesci prekrsaj koji se desava svakih nekoliko sekundi je uskracivanje prvenstva prolaza vozilima u kt od strane onih koji ulaze.
2. U najvecem broju slucajeva vozac izabere adekvatnu traku ali u velikom broju slucajeva ne daje signalizaciju
3. Niko (99,99%) ne radi prestrojavanje u kt, svi seku spoljne trake kad izlaze
4. Na 2 ulaza u kt su na kolovozu iscrtane strelice, ali nepotpune, na druga dva nisu.
5. 2-3 vozila je proslo koji nisu imali pojma sta rade, ni gde idu, ni kojom trakom voze, ni ko tu ima prednost, usporili na 20km/h i tumarali okolo dok nisu nasli izlaz.


Za pocetak na svim ulazima treba obeleziti gde koja traka vodi, kao sto je uradjeno sad na ovim novim kt kod sc 11. april.
Za 3 trake postoje 2 dobra default podesavanja:
1. | Pravo+Levo | Pravo | Pravo+Desno |
2. | Levo | Pravo+Levo | Pravo+Desno |
Razlika je u preovladjujucem toku saobracaja i propusnoj moci ka razlicitim izlazima, ali generalno oba rade dobro.

U Beogradu na vecini ulazaka nema strelica iscrtanih na kolovozu, a i gde ih ima, nisu dobri. Primer ulazak iz Pariske komune u kt na NBG:

Ovde nema razloga da leva traka ne bude Pravo+Levo ili srednja traka Pravo+Levo
1698496059177.png
 
Погрешни знакови на излазима са кружног тока...
И даље нема путоказа, а с обзиром да су ове знакове ставили на место где путокази иначе иду, чисто сумњам да ће их и бити уопште.
Screenshot_20231028_161403_YouTube.jpg
 
Kakva su vam iskustva nakon sto je kruzni tok zavrsen? Ja do sada nisam imao problema, a prema ovom video snimku mi deluje da svi pravci i smerovi rade bolje ili jednako kao i pre, osim kada se od bazena dolazi na kruzni tok - tu postoji gubitak od nekoliko sekundi u odnosu na pre. Razlog tome je sto je taj pravac ranije imao prednost u odnosu na ljude koji iz PA voze ka autoputu (smer ka Zagrebu). Doduse, tu je ranije cesto dolazilo i do problema jer ljudi koji voze na autoput cesto nisu kapirali da ovi sto dolaze od bazena imaju prednost (ko jos gleda znakove?) pa su nastajale konfliktne situacije. Ja sam imao jednu takvu i izgledala je ovako:

Dolazim od bazena i hocu da skrenem u PA, a lik iz PA koji hoce na autoput se ne zaustavlja i u poslednjem trenutku kocimo obojica.
Ja samo zavrtim glavom i nastavim bez reci (bilo je leto i otvoreni prozori i kod njega i kod mene) i lik mi glasno dobacuje:
- Ko ima prednost?
Ja mu kazem: Pa ko ima?
On kaze: JA!
A taksista iza njega se prodere: Imas k*rac!
 
Meni ovo odlicno, pogotovo iskljucenje sa auto-puta iz smera aerodroma ka Zemunu. Pitanje je samo kako je kamionima koji cesto idu tuda zbog radijusa. Jos jedna stvar - nisu jos svi ljudi iz smera crkve naucili da vise nemaju prednost pa se zalecu ko na trkama, pazite se.
 
i jos kad ljudi koji idu ka PA, u denoj traci, ne bi sekli pravo onaj dugi (onaj manji do Okova) bilo bi mnogo bolje.
Takodje ljudi iz PA koji idu u Marije Bursac znaju da zaglave oba kruzna, popodne u spicu
 
Takodje ljudi iz PA koji idu u Marije Bursac znaju da zaglave oba kruzna, popodne u spicu
Jedan sam od tih, s tom razlikom sto se umesto iz Partizanske avijacije, iskljucujem sa AP u Marije Bursac. Ne bi mi zaglavljivali zaista :) , vec se svakog dana za glavu hvatamo od visegodisnjeg nerazumevanja nadleznih.
Nadam se da ce konacno neko, narodski receno, imati "dovoljno mozga" da, sa ovolikim prilivom novogradnje u Zemunu, konacno uvidi problem i resi problematicnu raskrsnicu Marije Bursac i dr. Zorza Matea (poznatije kao kaldrme :)). Dovoljno je samo jednom proci u jutarnjem i popodnevnom spicu i sve je kristalno jasno. Ako je izvodljivo, idealno za kruzni tok, koji je tu bio daleko potrebniji nego upravo izgradjena dva u Partizanske avijacije. Daleko veca guzva, maltene svaki dan cukanja ili u najmanju ruku gomila konfiktnih situacija. U popodnevnom spicu se u Marije Bursac moze uci iskljucivo"na bezobrazluk", tj. krsenjem propisa. Ne znam samo cemu sluze kamere postavljene na toj raskrsnici. A sto je jos gore, na svakih par dana je na tom mestu patrola policije na uvidjaju. I sto je najsmesnije, kao sto covek vec napisa - ta problematicna raskrsnica u popodnevnom spicu cesto totalno obesmisljava upravo napravljeni prvi kruzni tok u PA.
Svima vec poznato, zaokruzio sam na prilozenoj slici.
Popodnevni spic - uglavnom sa 15-20 vozila zacepljen prilaz 1 koji maltene ne mrda. Pa se, cim se to uoci pri iskljucenju sa AP, uglavnom ide na sadasnji novi kruzni tok, okrece i vraca nazad na prilaz 2 - gde je opet zacepljeno ali bar manje konfliktno za prolaz. Ili najlaksa opcija 3, do SC 11. April, pa tu levo ka Marije Bursac.
Prepodnevni spic - kolona u smeru 4 ka AP zna da se otegne i do Vinarske, tj. oko 1.2 km, a provereno se do AP brze stize peske. Ne daj Boze neke kise ili snega.
Sve je posledica ogromnog priliva novogradnje u Zemunu (i dalje) i ulicne infrastrukture nepromenjene decenijama. A problem je jos izrazeniji posle asfaltiranja prelaza preko zeleznickog tunela (nastavak Hercegovacke), jer sada veliki broj vozila dolazi preko okretnice 76/77 i KBC Bezanijska Kosa i dodatno zagusuje raskrsnicu i usloznjava situaciju (smer 5). Ranije je ka KBC saobracaj bio minimalan, pa je ceo taj kompleks raskrsnica malo lakse "disao". Krajnje je vreme da se taj deo koliko-toliko uredi, jer je situacija sve gora.

Untitled.png
 
Poslednja izmena:
Dva kt u toj ulici bi trebala da rese problem levih skretanja koja prave zastoje, ali ne mislim da ce resiti problem saobracaja u Zemunu. Jednostavno, postojeca infrastruktura nije dovoljna da podrzi ovoliku novogradnju - nema vode, nema parkinga, ulice zagusene...

3 magistralne ulice kroz Zemun imaju kombinovano 4+4 traka i 5 ulazno-izlaznih tacaka sto je nedovoljno, ali to je za neki drugi topic.
 
Daleko od toga da ce resiti problem nazalost sve zagusenijeg Zemuna i politike "samo zidaj" bez pratece infrastrukture, apsolutno se slazem. Kuckamo u odgovarajucoj temi, u blizini ce ubrzo biti useljen i "Residence 7+", sa 2 lamele, 8 spratova, blizu 200 stanova i najmanje toliko vozila. O manjim novogradnjama po Zemunu tek da ne pricam.
Dodatno i sto nisu izgradjene, jos u bivsoj drzavi planirane, transverzale koje bi povezivale Zemun sa NBG i ostatkom grada.
Ali bar neka bude problem manje - jedna od prednosti ovog dela bi trebao da bude lagan izlaz/ulaz sa autoputa i ka NBG. A kruzni tok/tokovi se valjda svakome namecu kao logicno resenje za postojecu situaciju u tom delu. A ne da prolaz bude moguc uglavnom krsenjem propisa i oduzimanjem prvenstva drugima, uz svakodnevne "čuke"
 
Још један у низу код општине Нови Београд, вечерас. Што кажу "иста мета-исто одстојање"(исто место), али увек други учесници. Путнички аутомобил против 18-це.

КОЛАПС НА НОВОМ БЕОГРАДУ: Судар возила ГСП-а са аутомобилом, аутобуси стоје потпуно паралисани (ВИДЕО)
Новости онлине, 05. 11. 2023. у 17:37
САОБРАЋАЈНА несрећа код општине Нови Београд зауставила саобраћај.
https://www.novosti.rs/c/hronika/nesrece/1299250/novi-beograd-saobracajna-nesreca-gsp
https://video.novosti.rs/vesti/vide...beogradu-sudar-gradskog-autobusa-i-automobila

судар_кружни ток општина нбгд.JPG
 
Шапић ни пред изборе не најављује ништа поводом репројектовања овог кружног тока. Изгледа од оног мог дописа празна прича.
 
Шапић ни пред изборе не најављује ништа поводом репројектовања овог кружног тока. Изгледа од оног мог дописа празна прича.
Ради се репројектовање, има неколико варијанти. Кад буде, биће.
 
Судар у кружном току у Новом Пазару. Човек да мало скрати путању вожње, али скратио је мало свој новчаник.

Primećujem jednu jako lošu praksu u vezi sa postupanjem naše policije na uviđajima saobraćajnih nezgoda koja se prečesto događa svuda po Srbiji.
Na ovom snimku se to jasno vidi: policajci stižu na lice mesta, napolju mrak, nema uključene rotacije, nema uključena sva 4 migavca, nema čunjeva, policajci jedva vidljivi u mraku osim svetleće palice koju koriste za usmeravanje vozila, a bez koje se ne bi ni znalo ko je ovde policajac.
Totalan bol u ušima od strane službenika čija osnovna dužnost u ovoj situaciji treba da bude obezbeđenje lica mesta. Ovo je kružni tok, jasno je da će svi da uspore pre ulaska u isti i da se nije dogodio udes, ali viđao sam više puta neobezbeđena lica mesta od strane policije na saobraćajkama na magistralnim i lokalnim putevima, bilo noću ili danju. U Americi i po zapadnoj Evropi sve šljašti od rotacija i signalizacije hitnih službi koje služe da tebe kao vozača na vreme upozore da se nešto ozbiljno događa na putu. To nije samo pitanje bezbednosti lica mesta, učesnika nezgode i ostalih učesnika u saobraćaju već i samih pripadnika tih službi.
Ili neki naši policajci ne kapiraju to, ili nisu u obavezi da to rade u svakom slučaju ili ih jednostavno boli uvo. Nema opravdanja za takve stvari.
 
Primećujem jednu jako lošu praksu u vezi sa postupanjem naše policije na uviđajima saobraćajnih nezgoda koja se prečesto događa svuda po Srbiji.
Na ovom snimku se to jasno vidi: policajci stižu na lice mesta, napolju mrak, nema uključene rotacije, nema uključena sva 4 migavca, nema čunjeva, policajci jedva vidljivi u mraku osim svetleće palice koju koriste za usmeravanje vozila, a bez koje se ne bi ni znalo ko je ovde policajac.
Totalan bol u ušima od strane službenika čija osnovna dužnost u ovoj situaciji treba da bude obezbeđenje lica mesta. Ovo je kružni tok, jasno je da će svi da uspore pre ulaska u isti i da se nije dogodio udes, ali viđao sam više puta neobezbeđena lica mesta od strane policije na saobraćajkama na magistralnim i lokalnim putevima, bilo noću ili danju. U Americi i po zapadnoj Evropi sve šljašti od rotacija i signalizacije hitnih službi koje služe da tebe kao vozača na vreme upozore da se nešto ozbiljno događa na putu. To nije samo pitanje bezbednosti lica mesta, učesnika nezgode i ostalih učesnika u saobraćaju već i samih pripadnika tih službi.
Ili neki naši policajci ne kapiraju to, ili nisu u obavezi da to rade u svakom slučaju ili ih jednostavno boli uvo. Nema opravdanja za takve stvari.
Београд је најгори по том питању јер у Београду сем увиђајаца нико други ни нема чуњеве, а и сами полицајци су немарни по том питању.
 
Naša saobraćajna policija je svela rad na represivne mere kontrole saobraćaja i naplate kazni. Rade i obezbeđivanje prolazaka VIP osoba, kao i kontrolu buseva pred ekskurzije.
Regulacija saobraćaja je ekstremno retka pojava u Srbiji. Na nekoj slavi je sedeo čovek iz putarskog preduzeća, koji se žali da im policija ne daje asistenciju kad rade pod saobraćajem, iako vrlo retko traže.

Kad se desi nezgoda, onda moraju na uviđaj i to rade preko one stvari. Mada neću da grešim dušu, nisu nekorektni u tim situacijama. Pre desetak godina sam imao čukanje kada sam stao nekom detetu na pešačkom (bez semafora) i lik mi se zakucao otpozadi. Mi nismo zvali policiju ali su sami došli, bukvalno posle 2 minuta, navodno su videli na kamerama. Kad su stigli jedan je autom obezbedio mesto nezgode a drugi nam je prišao i vrlo blagim glasom reko "vozači, polako, dešava se". Pitao je da li ima povređenih a onda i ostalo. Zaista je delovao profesionalno i smirujuće na nas.
Nismo ni svi mi vozači isti, a nisu ni oni.
 
Velike gužve u Marije Bursać u pravcu ka N.Beogradu se mogu rešiti sa kružnim tokom na raskrsnici Marije Bursać i Dr Žorža Matea(Studentska). Kako da se izvrši pritisak na opštinu Zemun ili grad Beograd da nam to urade?
*Posebno u svetlu činjenice da su 350 m dalje na Bežaniji upravo uradili dva kružna toka a da potreba i nije bila baš tolika, tj gužve nisu bile ni približno kao što su u Marije Bursać pravac ka N. Beogradu..
kruzni tok Marije Bursac-Studenska opstina Zemun.png
kruzni tok Marije Bursac-Studenska opstina Zemun 1.png
 
Poslednja izmena:
Velike gužve u Marije Bursać u pravcu ka N.Beogradu se mogu rešiti sa kružnim tokom na raskrsnici Marije Bursać i Dr Žorža Matea(Studentska). Kako da se izvrši pritisak na opštinu Zemun ili grad Beograd da nam to urade?
*Posebno u svetlu činjenice da su 350 m dalje na Bežaniji upravo uradili dva kružna toka a da potreba i nije bila baš tolika, tj gužve nisu bile ni približno kao što su u Marije Bursać pravac ka N. Beogradu..
jbg, Gangula ne ide cesto u Zemun
 
Vrh