Šta je novo?

Kružni tokovi

Glede ovoga, imamo zanimljiv slučaj na raskrsnici M. Popovića i Bulevara ZĐ, gde desna skretanja uoošte nisu u režimu semafora.

Da li će tako ostati i kad se raskrsnica, kako je najavljeno, pretvori u četvorokraku i zašto ne bi?
 
Znači problem je što neki vozači ne znaju pravila i zato mi koji znamo (a i ostali) ispaštamo ?!

Ako nekada i nismo mogli da svaku raskrsnicu pokrijemo saobraćajcima, danas imamo kamere i ko ne propusti pešaka može da dobije kaznu bez ikakvih problema.

Ako neko ne zna pravila, kazne služe da ga nauče.
Kazne služe da te nauči da ako imaš para platiš pa klatiš, da se figurativno izrazim. A ako nisi te sreće, nauči te da prvo moraš da okopaš baštu sa krompirima, pa tek onda možeš da nastaviš sa klaćenjem. :D
 
Većina današnjih vozača vozi bez razmišljanja o posledicama i šta sledi dalje. Strelice su odličan primer. Primer je skretanje u bulevar despota stefana iz cvijićeve. Oni lete i ne razmišljaju da se u svakom trenutku pali zeleno za pešake... Pošto tamo ima milion ljudi koji prelazi, naravno da će bar 3 njiih krenuti a da ne pogleda da li ide auto. I tu uglavnom sledi naglo kočenje, i vozač stane po sred pešačkog...
 
JA sam za to da svugde postoji trepčuće zeleno svetlo za desno skretanje. Treptanje mnoo više izaziva pažnju vozala nego konstantno svetlo pa mu vrlo explicitno nameće režim "uslovno" tj podiže pažnju. Drugi razlog je zeleon za levo skretanje kojetreba da ostane konstantno jer je posebna faza na takvim raskrsnicama. Time se dobija diferencijacija "obaveznog" i "uslovnog".
 
Sa tim što bih ja dodao i ono žuto svetlo koje upozorava da je tu desno pešački prelaz.

Plus što bih pojačao kontrolu uslovnih zelenih i svako ko ne uspori zbog pešaka (ili ne propusti pešaka koji prelazi na svoje zeleno) bih kaznio (što i jeste prekršaj, ali se retko kažnjava)
 
U Nemačkoj ne postoji uslovno desno semaforska stralica (lampa) nego je napravljeno kao saobraćajni znakić, bukvalno kao što izgleda uslovno desno kod nas na semaforu samo znak. Sasvim dovoljno, jeftino, brozo i efikasno primenivo jer nema štelovanja intervala kada se pali gasi, dodatnog priključka itd..
 
Upravko kao u par komentara, za desno skretanje treba da stoji znak, nema potrebe za semoforom. Tj potreban je semofor samo na raskrsnicama sa velikom frekvencijom pešaka, što može da izazove da i ne može da se skrene desno bez zelenog za vozila (pada mi na pamet Bulevar / Kneza MIloša raskrsnica )
Pešaci svakako uvek imaju prednost u odnosu na vozila na pešakom.
 
JA sam za to da svugde postoji trepčuće zeleno svetlo za desno skretanje. Treptanje mnoo više izaziva pažnju vozala nego konstantno svetlo pa mu vrlo explicitno nameće režim "uslovno" tj podiže pažnju. Drugi razlog je zeleon za levo skretanje kojetreba da ostane konstantno jer je posebna faza na takvim raskrsnicama. Time se dobija diferencijacija "obaveznog" i "uslovnog".
Više puta sam bio u prilici da vidim kako se to treptuće svetlo tumači kao slobodan prolaz, jer vozači uopšte ne usporavaju i ne obraćaju pnju na druge učesnike u saobraćaju, pogotovu ne one one koji dolaze iz poprečnih sporednih ulica.​
 
Evo i kako je u Ukrajini. Ja bih rekao da na 90% semafora ima ovaj znak. Tj skoro na svakoj raskrsnici možeš skrenuti desno, i to je ono što mi najviše fali ovde u Srbiji.

DtOvQ0.jpg
 
Технички је ипак наше решење напредније. не бих се враћао корак или два назад "зато што је тако у Немачкој" (у Немачкој још користе и телефакс). Ипак са програмираном фазом боље можемо да управљамо токовима саобраћаја, него овом плочом.
 
Може и лампица да се поломи, додуше. Имамо деценијама овакво решење и треба да га развијамо и оптимизујемо.
 
Plus što ploča može da se ižvrlja i onda je nevažeća.

A znamo i da neki vole da lepe reklame po takvim mestima.
A može i da se polomi ili ukloni preko noći, obzirom da je to nekima omiljeni način razonode. To se najbolje vidi na primeru tabli za gradski prevoz u Mis Irbijevoj, koje sam prijavljivao ni sam ne znam koliko puta, što polomljene, što fizički nestale table.​
 
Скроз заборавих да поставим. Ништа необично, судар - кружни ток код Општине Нови Београд, али је необично то што није на уобичајеном месту где се дешава 99% судара! Судар је био на улазу у кружни ток на крају Париске комуне, али из правца Фонтане и то судар одпозади и то баш за 1. мај, кад је саобраћај био јако ниског интезитета. Ухватих случајно на "Некси" камерама, па сам успео некако да скинем/сликам само један део. Ту камера не показује део Париске комуне према пешачком прелазу.
кружни ток _општина нбгд.JPG
 
Jutros vidim na standardnom mestu lik sa RU tablicama ušao toliko u kružni tok da je blokirao ove koji iz grada dolaze i stoji tu i čeka. Na kraju krene lagano i za malo da ga pokupi neko iz unutrašnje trake.

Nema veze što su RU table, ali eto, ipak ima nešto u stereotipovima i generalizaciji.
 
Evo i kako je u Ukrajini. Ja bih rekao da na 90% semafora ima ovaj znak. Tj skoro na svakoj raskrsnici možeš skrenuti desno, i to je ono što mi najviše fali ovde u Srbiji.

DtOvQ0.jpg
Zemlje koje jako brinu o bezbednosti saobraćaja poput Holandije ovako nešto ne rade ni u ludilu! Obično se trude da postoji traka za desno skretanje sa posebnom sa sve crveno, žuto i zeleno za desno skretanje. Ako nemaju traku za desno skretanje, i ako postoji pešački prelaz koji bi desnim skretanjem presekli, ima posebno žuto trepćuće. Zeleno svetlo ohrabruje učesnika saobraćaja da se koristi pravom prvenstva prolaza.

I u Belorusiji, koja je za poslednjih par decenija dosta ulagala u bezbednije ulice i puteve, još imaju problem sa puštajem pešaka i bicikliste u pravac, a kola u desno skretanje. Počeli su da dosaju specijalni žuti trepćuću svetlosni znak, ali kako imaju jako često traku za desno na raskrsnici, bolje bilo da promene signalni plan tako da se pešaci i automobili u skretanju ne presecaju.
 
Ovo postoji u Americi i haos je za pešake, bicikliste, sve generalno. Postoji razlog zašto je zabranjeno u velikim gradovima kao što je Njujork, npr.
 
Opa ovo su dobre vesti, nadam se da će da ga unaprede, ali bi lepo da javno objave to rešenje da možemo kritički da ga analiziramo...:)
 
Vrh