Šta je novo?

Kružni tokovi

Ово у Бањалуци ће бити ткз. турбо кружни ток.

To je ono što je potrebno na Autkomandi i Slaviji. Precizno obeleženo, bukvalno vodi vozača kroz KT.

Na ulazu u KT na Autokomandi stoje tri strelice. Leva traka = unutrašnji prsten i skretanje levo, srednja traka = srednji prsten nastavak pravo ka Marakani i desni prsten = nastavak ka Marakani i skretanje desno u Milutina Ivkovića.

Međutim kada se u KT uđe strelica više nema, samo isprekidane linije i svima se prepušta da teraju dalje u skladu sa sopstvenim interpretacijama propisa :unsure:
 
Međutim kada se u KT uđe strelica više nema, samo isprekidane linije i svima se prepušta da teraju dalje u skladu sa sopstvenim interpretacijama propisa :unsure:
Čak i tamo gde su jasno označene horizontalne linije (strelice) sa pravcima, vrlo često teraju u skladu sa sopstvenim interpretacijama propisa.
 
Пре месец дана сам контактирао ОО ДС Нови Београд да им предложим да направе иницијативу за решавање проблема кружног тока код Општине, пошто власт свакако неће имати аргумената да се не позабави решавањем тог проблема ако добије такав предлог. Данас су ми послали ово:
20230223_213831.jpg
 
Znači ovo je samo prva mera, a druga je rkonstrukcija samog kružnog toka? Drugo, da li bi ta rekonstrukcija podrazumevala drugačiji izgled (geometriju) spoja Bulevara Mihajla Pupina iz pravca Zemuna sa kružnim tokom, obzirom da su mnogi to isticali kao jedan od problema?​
 
Замазивање очију јавности.
"Жути" су имали прилику кад су били на власти да ураде - среде тај кружни ток, још док су председници општине Нови Београд били и Жељко Ожеговић и Ненад Миленковић, обећавали и обаћавали,.... па онда "Жеки" отишао под мач због муљаже око продаје плацева у Булевара Милутина Миланковића на делу од Тошиног бунара до Народних хероја, "Неша Буцко" ухапшен 2013.године,....да не причамо даље.
 
Znači ovo je samo prva mera, a druga je rkonstrukcija samog kružnog toka? Drugo, da li bi ta rekonstrukcija podrazumevala drugačiji izgled (geometriju) spoja Bulevara Mihajla Pupina iz pravca Zemuna sa kružnim tokom, obzirom da su mnogi to isticali kao jedan od problema?​
Ја сам им сугерисао на то.
Замазивање очију јавности.
"Жути" су имали прилику кад су били на власти да ураде - среде тај кружни ток, још док су председници општине Нови Београд били и Жељко Ожеговић и Ненад Миленковић, обећавали и обаћавали,.... па онда "Жеки" отишао под мач због муљаже око продаје плацева у Булевара Милутина Миланковића на делу од Тошиног бунара до Народних хероја, "Неша Буцко" ухапшен 2013.године,....да не причамо даље.
То стоји, али свеједно и ово је нешто.
 
Ne znam da li je planirano nešto u toku ili nakon izgradnje SMT-a (mada smt ne prolazi ovuda nego ide poviše gore trasa) ali ovaj deo u Braće Jerković bi prodisao kada bi se ovde stavio kružni tok.

Ujutru i po podne kad je špic gužve kao nekada na Trošarini dok nije izgrađen KT, a čep sve do Save Maškovića gore i negde do Mol pumpe sa druge strane.



Google-Maps.png
 
Замазивање очију јавности.
"Жути" су имали прилику кад су били на власти да ураде - среде тај кружни ток, још док су председници општине Нови Београд били и Жељко Ожеговић и Ненад Миленковић, обећавали и обаћавали,.... па онда "Жеки" отишао под мач због муљаже око продаје плацева у Булевара Милутина Миланковића на делу од Тошиног бунара до Народних хероја, "Неша Буцко" ухапшен 2013.године,....да не причамо даље.
Aha, znači pošto oni nisu, sad ni ovi ne moraju? :D I to evo već koliko godina?
Zar je bitno čija je incijativa, ako je ona dobro?
 
E, bravo! 20% GSP-a da nataknemo na džinovski ležeći... Štetu od udesa da kompenzujemo većim habanjem vozila. E samo nam to treba, žuti genijalci.
Care, jel si prošao Bulevarom Oslobođenja u posleenjih nekoliko godina od Slavije prema Hramu? Nije to nikakva inovacija, ljudi su tražili da se uradi ono što već postoji i što se pokazalo kao delotvorno.
 
OK, care, nek ne preprojektuju raskrsnicu kako treba i umesto toga nek gurnu gigantske ležeće policajce. I posle tako na Gazeli.

I ladno se neće smanjiti broj udesa na najkritičnijoj tački kružnog toka, ili hoće minimalno. Super.
 
Лежећи полицајци су увек одраз немоћи и неспособности. Не кажем да негде нису спасиле живот, сигурно да јесу, али и наносе константу штету на имовини грађана. Једноставно они су предвиђени само на деоницама где је максимална пројектована брзина мања од 30. Ја би их оставио само испред појединих школа и на путу главних пешачких траса, пре свега у уским улицама са пешачким прелазима без семафора. Остатак решити правилном категоризацијом улица и максималних брзина и наравно кажњавањем. Сад има и прегршт камера па нека их употребе за нешто корисно.
Овако постављање на сваки захтев појединаца који имају "познанства", потпуно некритички довело је до тога да за краћу дестинацију прескочим и преко 10 таквих а то значајно скраћује век аутомобила, повећава потрошњу и загађење а и уноси додатну нервозу у већ нервозни саобраћај.
И да се вратим на тему кружних токова, овај КТ је буквално жила куцавица и не трпи јевтина решења. Потпуно подржавам @Пантограф-а да је овде неопходно препројекотвање које ће подразумевати да се смањи ризик а да остане проходност на сличном нивоу.
 
Nije primenjivo za ove frekventne saobraćajnice, ali ok rešenje za manje servisne saobraćajnice je umesto ležećih policajaca postvaljanje preperka/žardinjera kojima se veštački sužava saobraćaj svakih 100nak metara. Tada mora da se promeni traka i prođe suportnom i tu je negde često i sam pešački. Ovo destimuliše vozače da jurcaju ovim saobraćajnicama i dosta je lepo rešenje, kojim se izbegava poskakivanje malo malo na raznim tipovima ležećih.

e sad, kod nas ovo često imamo već obavljeno u formi nepropsino parkiranih vozila, samo na minut, ali je poenta druačija.
 
Eh, ovo je onako zdravorazumski, novinarski... u realnosti je kod nas u poslednje vreme smanjeno trajanje režima strelice i tamo gde postoje. Razlozi su od bezbednosti do upravljanja saobraćajem, jer, možda ti ne treba gomilanje kola na prvoj sledećoj raskrsnici iza desnog skretanja?

Lično, veoma mi nedostaje strelica na desnom skretanju iz Španskih boraca u M. Milankovića.
 
Iz ugla pešaka bih ukinuo svaku moguću uslovnu strelicu desno. Koliko puta ne mogu na svoje zeleno da pređem ulicu, jer je neko nagazio jer, pazi, ima "nekakvo" zeleno.

A i iz ugla vozača isto, jer jako veliki broj ljudi vidi semafor (ne razumeju šta znači uslovno) i protutnji ti, a da nije ni pogledao nalevo, a ne dao prednost. Slučaj Amerike ne bih komentarisao.

Naravno, rešenje je da to može tako na mestima gde nema velikog prometa pešaka. Sve ostalo je izuzetno opasno, jer inače vozači žure da iskoriste.
 
Ја сам за то да условно десно зелено увек важи тако где нема такве сигнализације што и јесте случај у неким земљама. Мислим да то подразумевано условно десно јасније говори возачима да могу да прођу само ако никог другог не ометају, ни пешаке ни возаче. Овако са зеленом стрелицом, неки необавештени а и неки бахати сматрају да зелено значи "иди без обзира на остале".
 
Znači problem je što neki vozači ne znaju pravila i zato mi koji znamo (a i ostali) ispaštamo ?!

Ako nekada i nismo mogli da svaku raskrsnicu pokrijemo saobraćajcima, danas imamo kamere i ko ne propusti pešaka može da dobije kaznu bez ikakvih problema.

Ako neko ne zna pravila, kazne služe da ga nauče.
 
Vrh