Šta je novo?

Kružni tokovi

Na NB je iscrtano tako da może da se isključi i uđe u Pariske komune i iz srednje trake. Što je jedino normalno, jer u suprotnom bi se sve ulice koje ulaze u kružni tok svodile na saobraćajnice u profilu 1+1 i u tom slučaju bi kružni tokovi bili glupost. Ali onda bi krajnja desna trebalo da bude - obavezno desno na prvom izlazu, da bi se izbegao konflikt. Bez toga, mora da se vozi po konvenciji - kao što npr. vozači u Podgorici i u CG uopšte gotovo savršeno čine - gde se u ulicu sa dve trake isključuje iz dve trake kružnog toka. I mora ipak da se pomno prati da neko u desnoj traci ne obilazi pun krug, što je legalno (a ne bi trebalo da bude - uz obaveznu desnu strelicu koju pomenuh, što bi bio neki delimični turbo KT).

To bi onda trebalo obeleziti i fizicki razgraniciti (?) ovako nekako

turbo_kruzni_tok.jpg


izvor https://www.021.rs/story/Novi-Sad/V...om-Sadu-Evo-kako-se-vozila-u-njemu-krecu.html
 
Nekada ne vredi teoretisati i slepo pratiti teoriju.

Jednostavno se prilagođavaš situaciji i pratiš sve oko sebe.

Koknkretno kod Opštine, ja uvek ulazim u kružni tok iz krajnje leve trake (kada izlazim na drugom isključenju). Naravno, desi se ponekad da imam desno od sebe nekoga koga bih isekao, ali pratim sve. Na ovaj način, bezbednije izlazim iz kružnog toka i nemam problem sa onima koji bi me isekli iz sporedne ulice a koji skoro uvek ulaze pre vremena u KT.

Screenshot 2022-10-12 104108.jpg


Na ovaj način nikada nisam nikoga ugrozio, ali zato jesam nekoliko puta izbegao debile koji su hteli da me iseku iz ulica sa dve strelice s slike.
 
@astrodule

U principu zakon ostavlja mogućnost da uđeš iz koje hoćeš i čak je najjednostavnije iz krajnje desne, jer nema prestrojavanja (naravno ostaje problem tih koji izleću). Konkretno za ovaj tvoj slučaj, po meni je najbolje ući iz srednje trake, nekako balans između toga da izbegneš te koji izleću, a da ne moraš da se prestrojavaš payeći na dve trake desno. Ne samo to, nego manje usporavaš saobraćaj tako! Kada bi svi poštovali da se iz desne trake isključuješ samo desno, iz srednje ideš na drugi izlaz, a iz leve na 3+ izlaze, bilo bi manje zapetljano.

Da ideš još levo, ka Zemunu ili praviš polukružno (pun krug), onda naravno krajnja leva traka. Naravno zakon ti i dalje ostavlja mogućnost da krajnjom desnom kružiš i pola h ako želiš i ne razmišljaš. :)
 
Управо то, додатна опрезност са проценом кретања других возила и нема зиме. 90+% чукања на овом КТ су резултат обостране неопрезности.
 
Zapravo ugrozavas i seces one koji postuju propise :)
Jer ta skroz levo traka je lepo obelezena da je za "levo" a ne za pravo. Mada se od tvoje crvene linije na slici kojoj si okacio, to ne vidi
1665574282099.png


Ispravan put bi trebao da bude ovakav.

1665574255392.png
 
U auto-školama i uče da se spoljna traka KT koristi isključivo ukoliko se planira izlazak iz KT na prvom sledećem izlazu. Ukoliko se kruži više od toga, onda se ulazi u unutrašnje trake i to ako sam KT ima više od dve trake, ide se u dubinu u zavisnosti od toga koliko se izlaza propušta.
Ako izlaziš na drugom izlazu uđeš u drugu traku, gledano spolja, ako izlaziš na trećem, onda u treću traku...

Naravno sve ovo sledi, nakon što se pozicioniraš ispravno pre kružnog toka.
То не пише нигде у закону.
Можеш сасвим легално десном траком обићи цео круг, што је невозачки, али по прописима. Ако те неко исече и удари - крив је.
 
@varos kapija znam, ali sam baš naglasio da gledam i druge i kada vidim da bi došlo do isecanja rešim to ranije (ili usporim i propustim ako nema nikoga iza mene ili nešto drugo)

U kružnom toku strelica za levo ima malo drugačije značenje. Levo znači svako isključenje osim prvog. U stvari LEVO i nema baš neki smisao jer kada "ispraviš" kružni tok, sve bočne ulice su u stvari desna skretanja, a postoji samo PRAVO (nema levo).
 
Rekostrukcija komunističke greške od kružnog toka na NBG bi koštala minimalno al neće niko da se prihvati da to odradi kako treba.
Znači treba čovek da istovari CAT D11 i pocepa ovo crveno smeće s riperom a onda nagura na gomilu gde je centar bliže Pariske komune i sudara neće biti.
Uradi kružnjak sa većim prečnikom.

Stavili rasksnice na obodu kružnog toka. Tačno je proletarijat projektovao.
Nijedan kružni tok nema opciju vožnje tangentama velikim brzinama al ovaj to radi pa se zato zalete i voze prebrzo unutar njega.
Napravi veći krug pa će isto moći lepo da se vozi al ne ovako da se auta prevrću. Imaćemo veći krug u kome opet može da se vozi brže i sa manjim lukom, al kad treba da uđeš/izađeš ima da usporiš.
 
Јесу шездесетих и раније пројектовали кружне раскрснице тако да се пролазе великом брзином, па нема потребе за квалификативима "комунистички" и "пролетерски" кружни ток. О томе чак и на википедији има:

Circular intersections were built in the United States, though many were large-diameter 'rotaries' that enabled high-speed merge and weave manoeuvres.

Дакле, ово је застарели "амерички" кружни ток.

Предлог изнад је отприлике то што треба, једино што сматрам да недостаје издвојена трака за "десно" - или чак две, жута и обична, има простора - дуж Булевара Михајла Пупина, да тај саобраћај уопште не улази у КТ. Тиме би се убрзала и 16-ца.
 
Ne bih da ispadnem "apologeta" onog vremena, ali mislim da je ta raskrsnica bila projektovana sa namerom da se u kasnijim vremenima menja po potrebi i da su kružno i razdelna ostrva i "ulivi" u kružni tok bili namerno dimenzionisani tako da mogu da se po potrebi prepravljauju.
Pogledajte površinu koju zauzima raskrsnica i saobraćaj u to vreme. Neko je predvideo prostor za buduću rekonsrukciju

302181_10151223682530943_594458466_n.jpg


191322629_10159770257088296_3224552883177636743_n.jpg



Treba imati u vidu da je ovo građeno u vreme "Bulevara Lenjina", zanemarljivo malog broja automobila u gradu i Brankovog mosta sa 4 trake na jednoj "gredi"

10550098_10152630400965943_4847023086666729247_o.jpg


10341767_10152419159795943_4018641374651878291_n.jpg


Fotografije su prenete sa FB Grupe "Satare slike Novog Beograda" i potiču iz iste epohe.

Slažem se da ga tada nisu projektovali kako treba, ali su makar ostavili mogućnost i prostor da se raskrsnica popravi, lako i brzo (poput ove ideje iznad).
Nevolja je u tome što kasnije to niko nije hteo da uradi.
 
Нема везе колико је мало аутомобила, ако су раскрснице лоше - шездесетих се гинуло на једнако лошој раскрсници код Фонтане само тако, укључујући школску децу (причала географичарка како је шофер камиона, пошто је згазио девојчицу, изашао са француским кључем и викао "Нисам крив", а хитна помоћ дошла за сат времена, дотле мала искрварила). И ја се сећам несреће са изгинулима из средине 80-их, после ње су били увели онај жути сигнал за оне који скрећу лево из Париске комуне у Народних хероја, да знају да је црвено из супротног смера. А мој ћале је имао солидно тешку несрећу на кружном току негде 1969. (Новосађанин у "Принцу" занемарио знакове, што се понавља до данас).

Реално, нисмо ми тад много знали о пројектовању друмова - ако ишта - међутим, кружни ток је ипак темељно реконструисан 2002. године, када су му много млађе незналице оставиле геометрију непромењеном.
 
Poslednja izmena:
Malo me iznerviralo pa sam tako reagovao. Iz ovoga se vidi da nisu imali odakle pa su samo kopirali rešenje, al kad je izvor loš.
Mislim kržni tok i Amerika ne idu baš jedno s drugim. Ameri ih baš i ne vole. Mada ima gradova koji su prihvatili.

Amerikanci imaju potpuno drugačijanapredna rešenja za petlje. Npr DDI ili DCMI. Doduše ovo je kružni tok a tu su Holandezi eksperti ja mislim.

Meni se iskreno dopada turbo kružni ali najveća mana njega je što najbolje da se deniveliše pešački i biciklistički saobraćaj i obično je pogodan za periferiju a ne unutar mesta.
Problem denivelacije je što holandezi to rade sa rampama salabog nagiba ako se ide pod zemlju pa se tako izbegavaju stepenice a za to treba prostora.
 
Mora da se prepravi kružni tok, mislim da trebamo da se obratimo nadležnima sa predlogom. Bukvalno svaki dan je sudar na ovom kružnom toku. Ovaj kružni tok je sigurno rekorder po broju nezgoda u Beogradu.
 
Та раскрсница, плус прилазна рампа Газели са новобеоградске стране, вероватно су рекордери по штети. Ово друго тешко може да се исправи, али кружни ток може лако. Подржавам твој предлог.
 
Kod nas se rekonstrukcija radi po postojećim regulacionim linijama i ja to ne nazivam rekonstrukcijom, već održavanjem.
Mnogo lepše zvuči za uši gradskih otaca kada kažu "rekonstrukcija", a hvala bogu, to se prima i kod dela građanstva, pa čak i jednog manjeg broja forumaša.

Ne bih da ispadnem "apologeta" onog vremena, ali mislim da je ta raskrsnica bila projektovana sa namerom da se u kasnijim vremenima menja po potrebi i da su kružno i razdelna ostrva i "ulivi" u kružni tok bili namerno dimenzionisani tako da mogu da se po potrebi prepravljauju.
Pogledajte površinu koju zauzima raskrsnica i saobraćaj u to vreme. Neko je predvideo prostor za buduću rekonsrukciju

Pogledajte prilog 149071

Pogledajte prilog 149072


Treba imati u vidu da je ovo građeno u vreme "Bulevara Lenjina", zanemarljivo malog broja automobila u gradu i Brankovog mosta sa 4 trake na jednoj "gredi"

Pogledajte prilog 149073

Pogledajte prilog 149074

Fotografije su prenete sa FB Grupe "Satare slike Novog Beograda" i potiču iz iste epohe.

Slažem se da ga tada nisu projektovali kako treba, ali su makar ostavili mogućnost i prostor da se raskrsnica popravi, lako i brzo (poput ove ideje iznad).
Nevolja je u tome što kasnije to niko nije hteo da uradi.
Džaba što je nešto bilo projektovano da se menja u budućnosti, kada kod nas vlada teza "diži objekte na slobodnim livadama i prostranstvima, kao i na postojećoj infrastrukturi, na mestu kuća i manjih višespratnica".​
 
Mora da se prepravi kružni tok, mislim da trebamo da se obratimo nadležnima sa predlogom. Bukvalno svaki dan je sudar na ovom kružnom toku. Ovaj kružni tok je sigurno rekorder po broju nezgoda u Beogradu.
Davno sam im skrenuo pažnju na to i dobio odgovor da će njihovi inženjeri da provere opravdanost mog predloga, bla bla bla
 
Мислим да се гро незгода дешава на укрштању улазног крака из Земуна дуж БМП и излазног крака ка Париске Комуне. Када би барем преуредили план тог укрштања мислим да би се број незгода на овом КТ свео на разумни ниво.
 
Ha, evo nađoh i to pismo od pre nekoliko godina

Screenshot 2022-11-17 134110.jpg

Ispod slike sam još napisao

Na mnogim forumima je ovo već odavno konstatovano i data su mnoga rešenja, no verujem da bi saobraćajni inžinjeri zaposleni kod vas sigurno došli do nekog rešenja koje bi smanjilo broj nezgoda.

Na mnogim mestima sam naišao na tvrdnju da ste vi u obavezi da ukoliko postoji mesto gde se često dešavaju nezgode to mesto obiđete i uradite nešto povodom toka. Ne znam da li je to tačno, ali ako jeste, onda stvarno nešto treba da se uradi na tom kružnom toku (makar da se postavi onaj znak za crnu tačku na putu.

Pozdrav

Dušan Popović
 
Имало би смисла обратити се и Удружењу осигуравача Србије, као могућем иницијатору али и суфинансијеру реконструкције, јер су на тој раскрсници њихови чланови највише на штети. Исплатило би им се улагање.
 
Vrh