Šta je novo?

Kružni tokovi

Честитам сужени надвожњак на првој урбаној петљи у Београду кад се улази са најкритичнијег правца, са запада - ко слави.

Ово треба снимити у шпицу.
 
Па зар нису могли да ураде три траке и да десне буду за директна скретања без уласка у кружни ток?
 
ledam ovaj video i nije mi jasno sta rade pojedini vozaci koji na tok dolaze od bazena i idu u Partizanske avijacije. Umesto da idu unutrasnjom stranom i iskljuce se u levu traku, oni idu spoljasnjom trakom i blokiraju bespotrebno ljude koji dolaze sa autoputa.
Možda zato što je tako po pravilu? Ja da sam ovaj dole, ja bi mislio da ovaj ide dalje jer je u untrašnjoj traci i ja bi krenuo da idem, ako se tresnemo on je kriv jer sam ja sa desne strane. Sa kružnog toka se izlazi sa spoljašnje trake
 
@kopmania
Ako u tok ulazis iz pravca bazena i zelis da ides u Partizanske avijacije onda u tok ulazis iz leve trake, ides unutrasnjim delom kruznog toka i iskljucujes se idealno u levu traku u Partizanske avijacije (jer imas dve trake, desnu ostavljas ovima sto idu sa autoputa).
Ako u tok ulazis iz pravca bazena i zelis da ides pravo na autoput, onda u tok ulazis iz desne trake, vozis spoljasnjom trakom i iskljucujes se u tu jedinu traku za pravo (koja vodi na autoput).

U pravu su ljudi koji tvrde da je trebalo da urade taj turbo kruzni tok. Kod nas ljudi ne umeju bas da odaberu pravu traku kada ulaze u sam tok.
 
По правилу се искључујеш само из десне у десну - осим ако није нацртано да може и у леву, као нпр. из КТ код Општине у Париске комуне (има оне црте, ко не верује нек обрати пажњу), или тако што постоји "неписано правило" међу возачима, па се нпр. у Подгорици сви искључују из десне у десну и из леве у леву истовремено (то може да буде опасно по "гостујућег" возача који слепо прати прописе, јер по њима он има право и да вози укруг крајњом десном траком).

А овде нема места ни за шта од тога, нити за "турбо" КТ; овде је требало да остане како је било, евентуално уз семафор, и то је све. И то ћемо једном да вратимо, кад се ратосиљамо беде.
 
Onda je ovde definitivno trebalo da iscrtaju te linije. Posto smer od autoputa ka bazenima je apsolutno najnizeg prioriteta i znacajno bi se povecao protok kada bi se skretanje sa autoputa u Partizanske avijacije odvijalo istovremeno kad i iskjucenje sa kruznog toka u Partizanske avijacije.
 
Ako u tok ulazis iz pravca bazena i zelis da ides u Partizanske avijacije onda u tok ulazis iz leve trake, ides unutrasnjim delom kruznog toka i iskljucujes se idealno u levu traku u Partizanske avijacije (jer imas dve trake, desnu ostavljas ovima sto idu sa autoputa).
Ako nadješ ovo pravilo u pravilima vožnjke bilo bi dobro :)
 
Ne postoji nijedno pravilo u pravilima voznje vezano za kruzni tok. Ali postoji nepisana kultura voznje koja bi takodje bilo lepo da se postuje. Ako je ne postujemo, onda ce voznja za sve ucesnike u saobracaju da bude izuzetno neprijatna.
Primetices da ja nisam nigde napisao da mora da se radi tako kako sam napisao. Pre par dana sam napisao bas vezano za turbo kruzni tok da meni on nema nekog smisla ako ljudi samo postuju osnovna "pravila" (u smislu kulture voznje) na obicnom kruznom toku. Ali posle ovog snimka juce sam uvideo da nam ipak treba turbo kruzni tok :)
 
To je zdravorazumsko pravilo, da ne ometaš druge učesnike u saobraćaju. A što se saobraćajnih propisa tiče, ako se isključuješ iz leve trake moraš da propustiš vozila iz desne.
 
То би све било идеално да код нас има саобраћајне културе. Пошто није тако, пошто смо да простите марва, онда нас треба терати у тор, тј. треба правити турбо кружни ток где се пре уласка у сам ток возила престројавају.
 
Možda zato što je tako po pravilu? Ja da sam ovaj dole, ja bi mislio da ovaj ide dalje jer je u untrašnjoj traci i ja bi krenuo da idem, ako se tresnemo on je kriv jer sam ja sa desne strane. Sa kružnog toka se izlazi sa spoljašnje trake
Ne zato što ti je on sa desne strane, već zato što menja traku i ulazi u "tvoju".
Po tvojoj logici "desno sam mu", ti bi mogao iz spoljašnje trake da upadaš onima koji se drže svoje unutrašnje i da očekuješ da te propuštaju...
 
Ne zato što ti je on sa desne strane, već zato što menja traku i ulazi u "tvoju".
Po tvojoj logici "desno sam mu", ti bi mogao iz spoljašnje trake da upadaš onima koji se drže svoje unutrašnje i da očekuješ da te propuštaju...
Ne upadaš nego kada nema nikog predješ. Tako i ovaj što je unutra ne može da prosto preseče sve i da izlazi napolje
 
Recimo primer, neki buzdovan koji leti iz Bulevara Olsobodjenja udje u kružni tok isto vreme kao neki vozač iz Makenzijeve. Ovaj iz BO je u skroz unutrašnjoj traci i hoće da izadje u Kralja Milana, a ovaj iz Makenzijeve je u srednjoj traci na Slaviji i ide dole u Nemanjinu. Šta će se uglavnom desiti, ovaj što ide u KRalja milana će direktno iz unutrašnje trake da preseče sve i da ode u KRalja milana, a ovaj što nastavlja dalje po kružnom toku će morati naglo da koči iako ima prednost. To je ono što srpski vozači ne znaju kako se vozi u kružnom toku. U redu ušao si u unutrašnju traku, daješ migavac desno i izlaziš iz desne trake...
 
Ne zato što ti je on sa desne strane, već zato što menja traku i ulazi u "tvoju".
Po tvojoj logici "desno sam mu", ti bi mogao iz spoljašnje trake da upadaš onima koji se drže svoje unutrašnje i da očekuješ da te propuštaju...
Ako cemo da budemo bas pedantni, na ulazu u kruzni tok stoji trougao, tako da nije bitno da li vozilo u kruznom toku ide unutrasnjom, spoljasnjom ili menja traku - duzan si da ga propustis.
 
Orko, nisi ispratio, pričamo o dva vozila koja su već unutar kružnog toka i kreću se svako svojom (kružnom) trakom
 
Увек предност има возило које се креће својом траком. Нпр. возило из десне траке које се креће "право" (не напушта кружни ток) има предност над возилом које из леве траке хоће да се искључи пошто искључење подразумева и технички гледано краткотрајну промену траке. Био је онај саобраћајац у САТ и објашњавао на примерима.
 
Orko, nisi ispratio, pričamo o dva vozila koja su već unutar kružnog toka i kreću se svako svojom (kružnom) trakom
Moguce da sam ja pogresno razumeo, ali meni se ucinilo da kopmania prica o izlazku vozila iz unutrasnje trake u levu traku Partizanske avijacije i ulasku drugog vozila u tok iz pravca autoputa ka bazenima. Ali kao sto rekoh, mozda sam pogresno shvatio.
Za situaciju kada su dva vozila vec u toku, kao sto vas je vec nekoliko reklo, vozilo koje menja traku mora da propusti vozilo koje ide svojom trakom.

p.s. te situacije kada vozilo iz unutrasnje trake mora da propusti vozilo iz vanjske trake se najcesce desavaju kada je vozilo iz vanjske trake vec napravilo gresku (ne po zakonu, nego po kulturi voznje). Osim na bas velikim kruznim tokovima tipa Slavija, ako se vozilo "ispravno" ukljuci u sam tok, gotovo je nemoguce da dodje do tih situacija. Mislim da je ovakvo rezonovanje upravo i dovelo do stvaranja "turbo kruznih tokova", gde su pravila lepog ponasanja samo isforsirana fizickim barijerama i/ili punim linijama u kruznom toku.
 
Poslednja izmena:
Kad su oba u KT pravila su ista kao na ravnoj deonici saobracajnice: ne mozes da se prestrojis bilo desno, bilo levo pre nego proveris da li to mozes bezbedno da uradis. Tvoja teorija da iz unutrasnje trake KT mozes da se iskjucis gde ti se cefne i da imas prednsot je pogresna. Pogledaj na youtubu SAT emisiju kruzni tokovi pa ces nadam se nauciti. Ako nastavis da isterujes svoje uverenje nauci ces na tezi i skuplji nacin- nazalost😐
 
@kopmania
Ako u tok ulazis iz pravca bazena i zelis da ides u Partizanske avijacije onda u tok ulazis iz leve trake, ides unutrasnjim delom kruznog toka i iskljucujes se idealno u levu traku u Partizanske avijacije (jer imas dve trake, desnu ostavljas ovima sto idu sa autoputa).
Ako u tok ulazis iz pravca bazena i zelis da ides pravo na autoput, onda u tok ulazis iz desne trake, vozis spoljasnjom trakom i iskljucujes se u tu jedinu traku za pravo (koja vodi na autoput).

U pravu su ljudi koji tvrde da je trebalo da urade taj turbo kruzni tok. Kod nas ljudi ne umeju bas da odaberu pravu traku kada ulaze u sam tok.
Evo ovde...
 
Јутрос баја хоће из Партизанске авијације лево на аутопут као раније. Возач буса мало успорио и путио га да се врати пар метара уназад и правилно искористи кружни ток.
 
Ima takvih bisera, i sam sam juče prisustvovao istom prekršaju. Postoji i objektivna odgovornost projektanta jer ulivna geometrija nije adekvatna-ista greška kao na KT ispred opštine NBGD. Jednostavno ne urade desnu krivinu na ulazu u KT na takav način da je vozaču nedvosmisleno jasno kuda treba da se kreće...
 
Ti si napisao sledece: "Tvoja teorija da iz unutrasnje trake KT mozes da se iskjucis gde ti se cefne i da imas prednsot je pogresna."
Gde sam ja u tome sto si citirao napisao da imas prednost kada se iz unutrasnje iskljucujes u levu traku u Partizanske avijacije? I ja i jos nekoliko ljudi smo vise puta napisali da nemas prednost nego da moras da propustis vozilo iz spoljasnje trake.
 
Vrh