Šta je novo?

Kružni tokovi

Ljudi kod nas imaju strah od kružnih tokova. Jedan od načina da se taj strah pobedi i da ljudi shvate prednosti istih je da se stavljaju svuda gde može.
 
i opet.....

1634642990-image2.jpeg
https://rs.n1info.com/vesti/sudar-na-no ... saobracaj/
 
Mene zanima koliko decenija se na kružnom toku kod Opštine redovno dešavaju saobraćajke?
 
Мa znam koliko se često dešavaju nezgode,nego me zanima kad je ovaj kružni tok postao tako ozloglašen.
 
Mene zanima koliko decenija se na kružnom toku kod Opštine redovno dešavaju saobraćajke?
Мој ћале је имао једну негде 1969. - НСУ новосадских таблица није поштовао право првенства...

Некад је и код Фонтане била опасна ракрсница, сећам се једне са погинулима, негде око 1984-85. Додуше, тада се гинуло масовно у колима. И та раскрсница помало збуњује, пошто је Отона Жупанчича под углом. После серије удеса, ту су ставили и онај сигнал који сигнализира овима који скрећу лево у Народних хероја да се у П. комуне упалило црвено.
 
Novi kruzni tok na Trosarini za sada deluje kao pun pogodak. Samo bi valjalo ubaciti lezeci ispred pesackog posle iskljucenja ka Crnotravskoj, opasno se zalecu i uopste nije prijatno kad treba da zakoracis, pogotovo ako neko gura kolica / vodi malo dete.
 
Vidim da se predlaže rekonstrukcija / rekonfiguracija kružnog toka kod Opštine NBG. Da li bi to iziskivalo velike radove?
 
Колико би изискивало радова не знам, а колики би хаос настао не би ни да замишљам. Ово је можда најпрометнија раскрсница у БГ ако не рачунамо петље на Аутопуту, и без обзира на бројне несреће фантастично се бори са гужвама, тј није никад узрок чепа.
Стога када се буде једног дана радила реконструкција, мора добро да се осмисли да се не поквари функционалност у смислу промета а да се повећа безбедност и све то уз што краћи период радова и то све у току летњег распуста да буде. Ако се настави са праксом "прво затворимо саобраћај па сачекајмо 10 дана, онда раскопајмо па сачекајмо месец дана, онда у току радова скупљајмо инвестиције да се све заврши тако да то траје неподношљиво дуго и на крају отворити незавршену раскрсницу због притиска јавности" на*ебали смо.
 
Ovaj kružni tok je najbolji dokaz koliko je ovaj tip saobraćajnica praktičan na ovakvim mestima. Ne smem ni da pomislim na šta bi to ličilo da imamo semafore.
 
Ne. Samo treba da se saobraćajnice usmere ka centru, a ne ka obodu kao što su sada.

Tako bismo čak i dobili više mesta za pešaka umesto velikih zelenih površina koje su potpuno neupotrebljive, plus što se tu trenutno nalazi i rastinje koje ometa preglednost.

Pogledajte prilog 128652
Potrebne su i odvojene saobracajnice koje ne ulaze u kruzni tok, za skretanje desno, jer tu se nepotrebno stvaraju cepovi recimo u Bul. M. Pupina ka Zemunu, a ima dovoljno prostora da se to napravi.
1645780073328.png
 
ја нисам за то, заиста често идем овим КТ и никад нисам дуго чекао. Поменути правци готово никад не учествјују у у незгодама већ укрштање праваца са Бранковог моста ка Париске комуне са правцима из Земуна ка Булевару ослобођења или ка Бранковом Мосту. Одвојене саобраћајнице би захтевеале смањење зеленог појаса и широке пешачке стазе и могуће сечење дрвећа. Правац из Земуна ка ПК већ има одвојену траку, и она не одузима много простора.
 
То је стари тип кружног тока, у енглеској литератури се налазе под именом rotary раскрснице. Давно превазиђен дизајн, управо због велике брзине којом се пролази.
Ето, у Украјини не личе само људи на нас, него и раскрснице:cry:
 
Zbog čega mi nemamo ovako nešto? Mislim da bi ovako nešto olakšalo snalaženje u kružnim tokovima, kada te traka, u kojoj si, navodi na izlaz.
 

Prilozi

  • live226906_spiraldiagram.jpg
    live226906_spiraldiagram.jpg
    190,7 KB · Pregleda: 185
Pa zapravo, valjda imamo, baš na kritičnom mestu kod Opštine? Zar nema isprekidane trake koja vodi iz unutrašnje trake u KT u levu u P. komune?
 
Nije problem u horizontalnoj signalizaciji. Ona je potpuno jasna. Na žalost, mnogi ne znaju da voze pa zato mi koji znamo ispaštamo zbog nepotrebnih ograničenja (plus loše projektovanje, koje opet nije prvi problem, već vozači).
 
Pa zapravo, valjda imamo, baš na kritičnom mestu kod Opštine? Zar nema isprekidane trake koja vodi iz unutrašnje trake u KT u levu u P. komune?
Ne baš. Fora je u tome što ljudi ne kapiraju da ako se nalaze u skroz levoj traci, treba da se i isključe u skroz levu traku, već prolaze kako im se prohte. Ovo bi možda moglo da olakša tu zbunjenost, jer uđeš pre kružnog toka u traku koja ti treba i ona te automatski vodi ka tvom izlazu.

Da je ovaj sistem kako sam gore postavio, ako se nalaziš u skroz levoj traci - planiraš da izađeš na 3. izlazu. Tada bi i kružni tok imao 3 trake. Iz treće trake ulaziš u krajnju levu na kružnom toku. Ta traka te posle 1. izlaza vodi u srednju traku i posle 2. izlaza u krajnju desnu traku iz koje izlaziš iz kružnog toka.
 
Da, trenutno je vrlo sporna regulacija kružnih tokova u nas. Kako štreberski objašnjavaju sa zvaničnog mesta, pravilno je jedino isključenje iz krajnje desne trake u toku u željenu ulicu. Ali to onda obara kapacitet na glavnom pravcu za bar 50%... Jer onda, defakto, svaki pravac koji izlazi na KT postaje 1+1.

Rekao bih da kružni tok ne može da funkcioniše efikasno uz strogo poštovanje (ovakvih) pravila, tj. mora da postoji mogućnost korišćenja više traka za određene pravce, a onda je sve do vozača, tj. do njihove umešnosti i konvencije.

Ono što mislim da treba da se uradi, to je da krajnja desna traka bude obeležena isključivo za prvo skretanje desno, što sada nije slučaj, već se, sasvim legalno, njom može obrnuti krug. I sam to koristim na Autokomandi, na pravcu M. Ivkovića - V. Stepe, uvek kad je gužva isečem (legalno, ali neprirodno i pomalo rizično, ali meni štedi vreme) krajnjom desnom trakom one koji se isključuju u Bulevar oslobođenja ka pumpi.

Dakle, horizontalna signalizacija u desnoj traci za obavezno desno je obavezna.
 
Vrh