Šta je novo?

Kružni tokovi

vucko":qlru2g38 je napisao(la):
A sta rade ti iz Zemuna kada prave saobracajke?

Misle da su pametniji od zaustavne linije pa stoje par metara ispred ili misle da sa leve strane autobusa koji ulazi u Pariske komune nema nikoga...
 
Izvori problema u ovom, a i svim drugim slucajevima lose saobracajne prakse kod nas su: auto-skole (ko zna da vozi, taj postuje hor/vert signalizaciju) i policija (ko je bahat i bezobrazan - ode lova/dozvola).

Slazem se i da je sam kruzni tok na ovoj lokaciji mogao biti bolje projektovan.
 
Реконструкцијом овог кружног тока, пре пар година, где је саобраћај великог интензитета и са пуно градских линија, се добило на повећању улазне брзине у кружни ток, тако да имамо и већу излазну брзину из њега, уместо да буде обрнуто. Смањење улазне брзине би се постигло сигурно неким неправилнијим обликом кружног тока , а не баш правилном кружницом. Нешто слично као што је Астродуле нацртао. Или што каже Пантограф, а ту је у праву, да је требало да се повећају углови под којима се улази у сам кружни ток.

Судара нема баш сваки дан, људи мало претерују, али да их има , има. Највише их је, као што већина и нас сматра, на овом делу:


а то је исто Астродуле означио на мапи, угао Бул. Михајла Пупина и Париске комуне, долазак из правца Земуна, јер је ту "улаз" у кружну раскрсницу малте не под углом од 90 степени. Било је ту и више саобраћајних несрећа, док није направљено скретање у десно под углом из Бул. М.П. у П.к. (види се на слици). А ако случајно ту поставе семафор, као што неки грађани мисле, па онда ће морати да поставе и у самом кружном току, за оне који долазе из правца града и оне који долазе из правца Омладинских бригада и Париске комуне !!!
Наравно да се судари у кружним раскрсницама дешавају због непознавања правила вожње у њима, али има ту и оне људске слабости. Кад треба нешто да чека, па било то макар и 10 секунди или читав 1 минут, па каже сам себи "ма могу ја да прођем пре него што наиђе, имам бржа кола" или "жури ми се", "не могу да чекам", а не размишља да он стоји, а овај је у покрету и има још првенство пролаза, и ето судара. Е то је то.

Надам се да ће ипак Секретаријат за саобраћај да пронађе колико-толико повољно решење.

Пантографе, ја сам становао у згради Д-14, тачно преко пута твоје зграде (извињавам се за дигресију).
 
astrodule":3r9ubn5t je napisao(la):
vucko":3r9ubn5t je napisao(la):
A sta rade ti iz Zemuna kada prave saobracajke?

Misle da su pametniji od zaustavne linije pa stoje par metara ispred ili misle da sa leve strane autobusa koji ulazi u Pariske komune nema nikoga...

Odnosno jednostavno receno - "ulecu" u kruzni tok, iako nemaju pravo prvenstva prolaza.
 
Ali zato se to desava samo na tom mestu?

Зато што је то једина таква раскрсница.
Уз све речено о угловина и превеликој брзини, они који долазе из правца Старог меркатора (који изазивају највише удеса) УОПШТЕ НЕМАЈУ ОСЕЋАЈ ДА УЛАЗЕ У КРУЖНИ ТОК - јер уопште и не виде кружно острво у његовом центру. Ако не знају пут напамет, понесе их широка улица па и не обраћају пажњу претерано на знакове, мисле да имају предност и улете у раскрсницу не зауставивши се, или у неком несигурном полу-кретању по инерцији, карактеристичном за возаче почетнике. Тада се у њих закуца неко ко је имао предност, али због геометријских карактеристика раскрснице вози брже него што би требало. Ето, то каже моје 17-годишње возачко искуство, после неколико хиљада пролазака кроз тај кружни ток, у свим правцима, са више инцидената, али - без иједног удеса;)


@Гага
Пантографе, ја сам становао у згради Д-14, тачно преко пута твоје зграде (извињавам се за дигресију).

А сада, колико схватам, обојица живимо на Бежанијској коси? Чудни су путеви новобеоградски...
 
Пантограф":1thywfgf je napisao(la):
Ali zato se to desava samo na tom mestu?

Зато што је то једина таква раскрсница.
Уз све речено о угловина и превеликој брзини, они који долазе из правца Старог меркатора (који изазивају највише удеса) УОПШТЕ НЕМАЈУ ОСЕЋАЈ ДА УЛАЗЕ У КРУЖНИ ТОК - јер уопште и не виде кружно острво у његовом центру. Ако не знају пут напамет, понесе их широка улица па и не обраћају пажњу претерано на знакове, мисле да имају предност и улете у раскрсницу не зауставивши се, или у неком несигурном полу-кретању по инерцији, карактеристичном за возаче почетнике. Тада се у њих закуца неко ко је имао предност, али због геометријских карактеристика раскрснице вози брже него што би требало. Ето, то каже моје 17-годишње возачко искуство, после неколико хиљада пролазака кроз тај кружни ток, у свим правцима, са више инцидената, али - без иједног удеса;)


@Гага
Пантографе, ја сам становао у згради Д-14, тачно преко пута твоје зграде (извињавам се за дигресију).

А сада, колико схватам, обојица живимо на Бежанијској коси? Чудни су путеви новобеоградски...
Ту је постављен и саобраћајни знак за кружну раскрсницу, али на то већина и не обраћа пажњу, а и не зна шта значи. Сваки судар који се овде деси је 100% кривица возача који долазе из правца Земуна.

@Пантографе,
управо тако, ја у сликарској улици тј. Недељка Гвозденовића, 3-ћа месна заједница.
 
Ukoliko ne može da se napravi drugačija putanja koja bi usporila vozila koja ulaze u kružni tok, postoji još jedno efikasno ali nepopularno rešenje: LEŽEĆI POLICAJAC. Na ulazu u tok iz Pariske Komune, mislim da bi to predstavljalo ipak pravo rešenje.
 
GOJE":1extnsek je napisao(la):
Ukoliko ne može da se napravi drugačija putanja koja bi usporila vozila koja ulaze u kružni tok, postoji još jedno efikasno ali nepopularno rešenje: LEŽEĆI POLICAJAC. Na ulazu u tok iz Pariske Komune, mislim da bi to predstavljalo ipak pravo rešenje.
@Гоја, у том делу се не дешавају саобраћајне несреће или јако, јако мало. Критичан је део из правца Земуна и улаз у кружни ток.
 
Гага":2309ba1c je napisao(la):
Ту је постављен и саобраћајни знак за кружну раскрсницу, али на то већина и не обраћа пажњу, а и не зна шта значи. Сваки судар који се овде деси је 100% кривица возача који долазе из правца Земуна.

Znak za kružnu raskrsnicu (okrugli plavi sa strelicama "u krug") apsolutno ne govori ništa o pravu prolaza. Jedini bitan znak je obrnuti trougao koji skoro uvek ide sa njim u paru.

(da odmah prekinem dalju raspravu o kružnim tokovima, tj nepostojećim pravilom leve strane, podsećanjem na kružni tok kod Autokomande koji ima čak i znak STOP, gde jedan smer uvek ima prednost)
 
astrodule":89og1r20 je napisao(la):
Гага":89og1r20 je napisao(la):
Ту је постављен и саобраћајни знак за кружну раскрсницу, али на то већина и не обраћа пажњу, а и не зна шта значи. Сваки судар који се овде деси је 100% кривица возача који долазе из правца Земуна.

Znak za kružnu raskrsnicu (okrugli plavi sa strelicama "u krug") apsolutno ne govori ništa o pravu prolaza. Jedini bitan znak je obrnuti trougao koji skoro uvek ide sa njim u paru.
(da odmah prekinem dalju raspravu o kružnim tokovima, tj nepostojećim pravilom leve strane, podsećanjem na kružni tok kod Autokomande koji ima čak i znak STOP, gde jedan smer uvek ima prednost)
@Астродуле, јако добро знам шта значи знак за кружну раскрсницу, знак који само обавештава на какву се раскрсницу наилази, и да није знак који дозвољава или не дозвољава правац пролаза. Обрнути троугао, на жалост, многи возачи и "превиде" и виде само оно што они желе да виде, а то је тај плави округли знак са белим кружним стрелицама. :(

Раскрсница "Аутокоманда" је јако проблематична, јер је то и кружна раскрсница и раскрсница са класичним укрштањем саобраћаја плус још и трамвај. У томе је и проблем код те раскрснице, а надам се да ће се то решити изградњом УМП-а , једног дана наравно. Уосталом видећемо и следеће године кад почне реконструкција Војводе Степе, како ће ту решити улаз и излаз трамваја ! То ће исто утицати на будућу регулацију саобраћаја на овој раскрсници.
 
Ево ја ћу, као возач који је релативно скоро први пут ушао у овај кружни ток из правца Земуна, да вам опишем како сам се нашао у чуду, баш на том проблематичном месту.

Ево још једном слике, да буде јасније
Kruzni-tok-Opstina-Dule-resenje.jpg


Све је супер кад се гледа овако из ваздуха (тј није, ал' рецимо да јесте). Међутим, кад сте у колима и долазите у кружни ток из земуна, прича је сасвим другачија. Дакле, долазите из правца земуна, следи знак за кружни ток, обрнути троугао и обрнути троуглићи на путу на самом "улазу" у кружни ток. Е сад, из аута, ви видите острво испред, гледате ЛЕВО, видите саобраћај који се врти у круг и онда инстинктивно крећете да се наместите на улаз у кружни ток, који би био баш где је астродуле ставио узвичник. Понављам, све време возач гледа ЛЕВО, нема појма да је одмах десно улица и да ће својим кретањем да улети тачно на пут возилима који би у П. комуне. Тако сам и ја први пут кад сам улазио одатле, кренуо ка улазу у намери да пропустим аутобус који се налазио у кружном току, и да нисам видео у тренутку трагове гума на асвалту који води ка П.к. и укапирао како стоје ствари, било би :violina:

Ово где је узвичник на слици де факто није улаз у кружни ток, него раскрсница у непосредној близини кружног тока и у томе је цео проблем. Једноставно, за већину удеса овде је крив пројектант. Неке ствари једноставно не могу да се одраде мимо логике, као кад би неко направио једну улицу у којој се вози левом страном. Поред свих могућих знакова, шта мислите колико би удеса било...
 
Гага":1ktpv8em je napisao(la):
GOJE":1ktpv8em je napisao(la):
Ukoliko ne može da se napravi drugačija putanja koja bi usporila vozila koja ulaze u kružni tok, postoji još jedno efikasno ali nepopularno rešenje: LEŽEĆI POLICAJAC. Na ulazu u tok iz Pariske Komune, mislim da bi to predstavljalo ipak pravo rešenje.
@Гоја, у том делу се не дешавају саобраћајне несреће или јако, јако мало. Критичан је део из правца Земуна и улаз у кружни ток.
Pardon, mislio sam baš na ulaz iz Zemuna.... Rešenje je ekstremno nepopolarno, ali ekstremno jeftino i efikasno, i uradiće posao.
 
Moram samo da napomenem da je problem na ovom kruznom ili bahatost vozaca ili nepoznavanje kruznog toka...
Ali to se moze onda reci i za Slaviju...
 
Све је то, људи, тачно, али, тамо страдају и - ни криви ни дужни. Ево примера: прошле године возим мајку, тек оперисану, из болнице; из правца Земуна испред мене се одједном ствара "југо" зрењанинских регистрација, за воланом деда (баба сувозач), појма нема ни где је, ни шта треба да ради, само продужуио напред као омађијан. Пуким случајем сам избегао удес, јер сам возио 30 на сат. А то сам чинио јер знам колико је опасно - онај ко на том проклетом ћошку вози 50, скуцао би се у чичу 100%.
Ја тамо чим видим таблице "ЗР", "РУ", "ША", "ЛО"... знам да ће неко с..ње да се деси. У праву сте, све су то грешке возача, али се оне на том месту дешавају толико често да нешто, свакако, треба да се мења. Постоји, без сумње, и субјективан осећај који може да завара - о томе је писао Михаило, а и ја раније. И то све због нестручно пројектоване раскрснице, што је уосталом и мишљење проф. Милана Вујанића, стручњака за безбедност саобраћаја.

@Goje
Решење са лежећим полицајцем сам и ја предлагао, помогло би; али је право и трајно решење у промени геометрије раскрснице.

@Гага
И ја сам у "сликарској" улици, али у 2. МЗ: у Исмета Мујезиновића;)
 
Moguce da je subjektivno, ali ja od kad sam polozio cim vidim znak za kruzni tok po standardu usporavam i gledam levo, nema te sile koja bi me naterala da proletim...
 
Feanor":338q1oo7 je napisao(la):
Moram samo da napomenem da je problem na ovom kruznom ili bahatost vozaca ili nepoznavanje kruznog toka... .
Ако си мислио на познавање конкретног кружног тока, то никако не сме да буде предуслов за безбедно одвијање саобраћаја. Чим игра такав фактор, нешто гадно не ваља.

Feanor":338q1oo7 je napisao(la):
Moguce da je subjektivno, ali ja od kad sam polozio cim vidim znak za kruzni tok po standardu usporavam i gledam levo, nema te sile koja bi me naterala da proletim...
И приближаваш се улазу у исти, зар не? И не гледаш десно, зар не? И не очекујеш раскрсницу у близини кружног тока, зар не? Сви предуслови за судар на проблематичном месту. И уопште не мораш да пролетиш, довољно је да уђеш са 10 на сат где не треба, тј на излаз ка париске комуне и да те неко опичи.

Једноставно, овде су судари толико чести да је потпуно јасно да главни узрок нису бахати или лоши возачи, већ лоша раскрсница.
 
Gledam desno predostroznosti radi, ali podrazumeva se da imam prednost kad sam vec u toku ako sam razumeo sta me pitas.
Nikoga ne branim ili slicno, niti imam problem sa promenom kruznog kod opstine, ali moj licni utisak je da je Slavija opasnija...
 
Ja sam na ovaj tok kod Opštine navikao, ali ovo što pričate sa Pariske komune ima smisla.

Sa druge strane, kad idem preko Autokomande ili Slavije, 3x se prekrstim pre ulaska :D
 
Feanor je napisao(la):
Gledam desno predostroznosti radi, ali podrazumeva se da imam prednost kad sam vec u toku ako sam razumeo sta me pitas.



Уххх, друже, врло погрешно - ако онај ко ти долази са десна нема троугао, он итекако има предност иако си ти већ у кружном току... Једини начин да будеш сигуран је, на жалост, да од назад гледаш знакове у улицама које се уливају у раскрсницу - што је, иначе, рецепт за све несемафоризоване београдске раскрснице, јер у главном граду, за разлику од "остатка" Србије готово да не постоји четвртасти знак "пут са првенством пролаза".
Наравоученије: полако кроз раскрсницу.
 
Jao bre pa nisam toliko lud... Naravno da to vazi za raskrsnice i tokove koje ne poznajem... Ali za nbg znam da imam prednost...
 
Ма, опуштено;) Него, изненадио би се колико активних и искусних возача у Србији не зна ко има предност у кружном току...
 
Novi (jedini) kružni tok u Kovinu, na ovoj raskrsnici:

http://binged.it/PgtkyV

Slike:
Iz ulice JNA:
fotografija0240.jpg


Iz pravca Smedereva:
fotografija0239.jpg


Iz Železničke ulice:
fotografija0238c.jpg


fotografija0237.jpg


Deluje pristojno urađen. Sa stanovišta bezbednosti ima smisla jer je tu bila "špic" raskrsnica, pod velikim uglom.
Što se tiče protočnosti, nema veze sa životom pošto je 100m dalje semafor. Gde je takođe da je pameti mogao biti kružni tok, ali dobro...
 
Vrh