Šta je novo?

Kružni tokovi

Što se tiče raskrsnica u Gandijevoj i Nehruovoj, prvo što mi je palo na pamet je da bi kružni tokovi zagorčali život kandidatima koji uče vožnju na tom pravcu :D

Pozitivna stvar je da bi divljaci koji preko noći jurcaju ovim ulicama mogli da prave manji zalet. Isto bi sve bilo bezbednije, sa trenutnim stanjem je loša preglednost raskrsnica iz sporednih ulica zbog parkiranih vozila. Uličica ka piramidi bi trebala nekako isto bolje da se reši, na primer uklanjanjem parkiranih vozila jer ovako praktično samo jedna traka postoji. Ne zaboravimo pešake, oni nisu bezbedni na trenutnim pešačkim prelazima koji tamo postoje, ali ne vidim kako će kružni tok poboljšati tu situaciju...
 
Samim tim što je saobraćaj usporen pred svaki kružni tok, to je već dovoljno za poboljšanje bezbednosti pešaka. Na žalost retko gde ima toliko prostora da se obezbedi 100% pravilna konstrukcija kruga koja primorava sve da uspore na ispod 40km/h ali bolje išta negp ništa.
 
Kartograf":2bc7obmk je napisao(la):
Ovi id*** ce staviti semafor i na ukrstanju Agostina Neta i Djordja Stanojevica... a prostora za dobar i funkcionalan kruzni tok koliko ti volja...

http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=81147


Ta raskrsnica zaista nije bezbedna.
Ne znam koliko je pogodna za kružni tok, pošto po sredini prolazi tramvajski kolosek koji vodi do depoa.

Meni se dva puta dogodilo da noću za malo izletim pred tramvaj.
Vozači znaju da parkiraju šlepere odmah uz kolosek, na delu od Đorđa Stanojevića do železničkog nasipa, baš u desnoj traci.
U kišnoj noći, kada rasveta niej najbolje radila, vozio sam kroz Đorđa Stanojevića ka Omladinskih brigada.Tek na pola raskrsnice sam video tramvaj u mraku sa desne strane, kojeg su zaklonili šleperi. Srećom vozač tramvaja je znao za problem pa je bio spreman da zakoči na vreme...

I uvek kada se približavam ovoj raskrsnici razmišljam da li oni koji mi dolaze sa strane znaju ko ima prednost...
 
Jes' po malo nebezbedno tu. Ali što baš semafor? :(
Ne znam ni sam čim bih ga usklađivao, sa semaforom ka O.Brigada, ili sa druge strane od nadvožnjaka, ili treće od J. Gagarina?
 
evo kako bi se ova semaforska raskrsnica na Vidikovcu lako, jednostavno i jeftino mogla prepraviti u kružnu:

vidikovac.jpg
 
Stavljaju semafore da peru pare umjesto da zbrane za pocetak parkiranje slepera.Ta raskrsnica itako ide u rekonstrukciju probice se nasip dodati jos jedan kolosjek spustice se prikljucak tramvaja sa mosta .Meni nije jasno zasto kad projektuju novu raskrsnicu vide da treba kruzni tok oni isprojektuju semafore.Evo zamalo pa kruzni tok
dsc01209.jpg
 
Uuuuu, al je neko pržio gume preko svežeg trouglastog toka....
 
mekbejn":5arjz93w je napisao(la):
Jes' po malo nebezbedno tu. Ali što baš semafor? :(
Ne znam ni sam čim bih ga usklađivao, sa semaforom ka O.Brigada, ili sa druge strane od nadvožnjaka, ili treće od J. Gagarina?
Verovatno sa onim kod skretanja u garažu Delta šitija.

direktor":5arjz93w je napisao(la):
Stavljaju semafore da peru pare umjesto da zbrane za pocetak parkiranje slepera.Ta raskrsnica itako ide u rekonstrukciju probice se nasip dodati jos jedan kolosjek spustice se prikljucak tramvaja sa mosta .Meni nije jasno zasto kad projektuju novu raskrsnicu vide da treba kruzni tok oni isprojektuju semafore.Evo zamalo pa kruzni tok
dsc01209.jpg

:)

sudeći po razmaku tragova guma, jasno je da je to međuosovinsko rastojanje motorcikla :)
 
Ne treba biti isljučiv i nekritički svaku raskrsnicu videti za zamenu sa kružnim tokom.
Šinski saobraćaj u raskrsnici je ozbiljan problem i ograničavajući faktor jer se gube osnovne prednosti kružnih raskrsnica. Takav slučaj treba podrobno analizirati.

By the way inicijativa za Gandijevu i Nehruovu je stigla na razmatranje u Sekretarijat za Saobraćaj :kk:
 
Na kružnom toku kod opštine Novi Beograd često se događaju saobraćajne nezgode.

Građani, koji su očevici gotovo svakodnevnih udesa, obratili su se Studiju B kako bi ukazali na taj saobraćajni problem.

U Sekretarijatu za saobraćaj kažu da čekaju podatke iz Uprave saobraćajne policije, na osnovu čega će napraviti analizu i utvrditi uzroke nezgoda na toj raskrsnici.

http://studiob.rs/info/vest.php?id=8147 ... ja=Beograd

Nadam se da Sekretarijat za saobraćaj i Uprava saobraćajne policije neće doći do zaključka da treba da postave semafor kod Opštine NBGD.
 
Uh, samo nam to još fali. Nek ne diraju ništa što su pametniji ljudi pre njih postavili.
Ako stave i organ da reguliše, opet će napraviti sranje.
 
Ваљда неће. Оно што треба да ураде је да реконструишу кружни ток, повећањем углова под којима се улази у раскрсницу, што би се постигло укидањем енормног проширења разделног острва пред кружним током. Врло једноставно. Удеса вероватно не би било уопште, или знатно мање, и са много блажим последицама.
Сећам се добро реконструкције раскрснице од пре дсет година. Пре тога, тамо се дешавао најмање по један удес сваког дана (још се у мог оца закуцао неуки новосадски возач са "принцом" пред утакмицу Звезда - Карл Цајс Јена почетком седамдесетих). Знам добро, јер сам живео у солитеру Ц-12.
Када је раскрсница реконструисана, са све рефлекторима у центру, удеса је било још више. Сада их је, како чујем од бивших комшија, бар два до три дневно. Готово сви се дешавају на почетку Улице Париске комуне, где се сусрећу возила која неретко четвртом брзином улећу из правца града, и она из правца Старог меркатора која иду у Омладинских бригада, често заклоњена "шеснаестицом" у левој траци.
Још пре деценију ми је проф. Милан Вујанић приватно казао да је учињен велики пропуст при реконструкцији кружног тока - да саобраћај у њему није довољно успорен - али, наравно, није био спреман да о томе јавно проговори. А требало је... :(
 
Istina jeste da ljudi iz pravca centra najčešće uleću velikom brzinom.
Takođe, tačno je da je veći deo udesa na izlazu ka P. Komune.

S tim da bih ponovio kako je kod nas saobraćajna kultura pa tako i kultura u kružnim tokovima na vrlo niskom nivou. A tu bi mogla i neka edukacija da se organizuje, jer verujem da bar 20-30% ljudi ne zna pravila u kružnom toku.
 
Истина. Посебно су возачи из унутрашњости несвикли на кружне токове (мада се они тамо све више помаљају). Прошле године ме неки чича из Зрењанина са "југом" замало ту није разбио. Проблем је, ипак, и у пројекту раскрснице: на осталим кружним токовима у Београду (па и на Славији?!) нема ни приближно толико удеса.
 
kružni tok je dosta brz.na par pravaca može da se vozi maltene pun gas.

kružni tokovi kod arene su što se tiče uglova ulaženja mnogo bezbednije projektovani jer brzina u njima mora da se smanji i ne postoje pravci koji mogu da se prođu punim gasom.
 
...а такав је и онај нови, у Бежанији, на углу Војвођанске и Сурчинског пута.
 
Da li je onda ovo rešenje koje bi sprečilo divljanje ovih što iz pravca grada ulaze u Pariske komune?
Kruzni-tok-Opstina-Dule-resenje.jpg


Znakom uzvika sam obeležio mesto gde najviše sudara ima (mislim da je to to mesto).

Mislim da je veliki problem i zaustavna linija iz pravca Zemuna, jer vozila koja tu čekaju često blokiraju autobuse da uđu u Pariske komune.

Najlakše bi bilo poslati na taj kružni tok neke studente Saobraćajnog faksa da posmatraju ceo dan situaciju, pa da prenesu svojim profesorima pa da se nađe rešenje, a ne da se sve rešava iz fotelje...
 
Тако некако, с тим што круг, по мени, не би требало да се шири - само да се сузе разделна острва између трака, тако да буду једнако широка као и целом дужином Булевара М. Пупина.
 
astrodule":11x1l0cc je napisao(la):
Da li je onda ovo rešenje koje bi sprečilo divljanje ovih što iz pravca grada ulaze u Pariske komune?
Kruzni-tok-Opstina-Dule-resenje.jpg


Znakom uzvika sam obeležio mesto gde najviše sudara ima (mislim da je to to mesto).

To je to mesto, ali za te sudare nisu krivi vozaci koji idu iz grada ka PK, vec oni koji dolaze iz Zemuna i ne postuju saobracajne znake.
 



Po meni treba ovako, odnosno geometrijom uliva i izliva onemogućiti brzu vožnju. To je jedan od osnovnih ciljeva kružnih tokova.
Inače u mnogim zemljama su zabranjeni tokovu sa tri vozne trake unutra upravo zbog bezbednosnih razloga.
Jednostavno ovaj kružni tok je previše konforan i kvari sliku ideje kružne raskrsnice.
 
Vrh