Šta je novo?

Kružni tokovi

Svejedno ko organizuje prenos, samo da ubuduće imamo kamerama na Internetu pokrivene sve ključne raskrsnice u gradu. Više nije moguće jednostavno odlučiti gde želite da odete, pa krenuti. Haos u saobraćaju je toliko veliki, i u toku dana toliko dugo traje, da se prethodno na video kamerama mora pogledati gde je sve posebno veliko zagušenje, pa probati da se te ulice izbegnu. Toliko smo nisko pali da sad moramo unapred planirati i putovanja u okviru sopstvenog grada. Običan narod ne može puno toga uraditi oko mreže saobraćajnica, ali onda bar mora biti informisan šta se U SVAKOM TRENUTKU na njima dešava. Zato bih predložio da počne više da se piše o tim kamerama, da više ljudi počne da ih koristi, pa ćemo možda dobiti i nove generacije, sa višom rezolucijom, većim teleobjektivima i na pokretnim postoljima. To je postalo neophodno.

Problem je u tome dal bile gužve ili ne prikazane na kameri, ljudi će uvek koristiti iste rute, jer su tvrdoglavi.

Pisao je o tome nešto Pantograf, ali ni moje iskustvo nije drugačije.
Ove gužve su još od početka Oktobra svamodnevne, čak i vikendom.
 
IMG_5407.jpeg
IMG_5406.jpeg
IMG_5405.jpeg
IMG_5411.jpeg
IMG_5413.jpeg
IMG_5401.jpeg
IMG_5404.jpeg
IMG_5410.jpeg
IMG_5408.jpeg
IMG_5409.jpeg


Kneza Višeslava i Blagoja Parovića
 
Ја сам железнички саобраћајни инжењер, али колега друмац ми је рекао да кружни ток за све видове возила треба да има унутрашњи пречник 14 метара, спољашњи 24. То је минимум.
 
Ја сам железнички саобраћајни инжењер, али колега друмац ми је рекао да кружни ток за све видове возила треба да има унутрашњи пречник 14 метара, спољашњи 24. То је минимум.

Nikad neće priznati grešku. Radije će na uvesti mini-buseve na liniji 23 nego što će nešto menjati. Mada je blamiranje otišlo predaleko.
Kapiram da je odavno regulisano i ustanovljeno koiko iznose minimalno potrebni a koliko preporučeni prečnici kružnih tokova u zavisnosti od vida saobraćaja. Pa, valjda zato vozila imaju dimenzije koje su više manje definisane pre 80-ak godina. Dužina sutobusa je stoga osam, dvanaest, osamnaest metara, a trole ili busevi koji se kreću odvojenim saobraćajnicama mogu imati i 24m. Deluje vrlo jednostavno, tako da dispečeri u GSP mogu, na osnovu podataka o saobraćajnicama, da naprave plan o privremenim i vanrednim izmenama, a da se autobusi ne zaglavljuju.
Ovo je bruka, nema veze što ne priznaju i ignorišu je. Tretiraju nas kao neposlušnu stoku, treba da postanemo malo aktivniji i izvan mreža.
 
Poslednja izmena:
Зашто би људи мењали своје навике због обести незналица?
Можда иза фасцинираности кружним токовима лежи ангажовање подизвођача за исте. Тако су до скора сви могући паркови били поплочани Веселиновићевим плочама.

Зашто на линији 23 и даље возе дупли аутобуси?
 
Само денивелација Србина спасава.

Чињеница је да су кружни токови са више од 2 траке јако проблематични и то нема везе искључиво са нашим навикама у вожњи, непознавањем прописа итд. Велики вишетрачни кружни токови постоје с разлогом да убрзају саобраћај на критичним локацијама сабирања огромног протока возила, али то ништа не вреди ако тамо негде даље од улаза и излаза из кружног тока не функционише прилив и одлив саобраћаја из кружног тока, а то је случај сада код Ушћа.
За ефикасно одвијање саобраћаја, Београду недостаје приличан број петљи, тј. денивелисаних раскрсница. Уместо великих кружних токова у граду који се свакодневно зачепе и не раде оно за шта су предвиђени, требало је те критичне градске тачке денивелисати. Славија, Ушће, општина Нови Београд - сваки од ових кружних токова је морао бити денивелисан. Е сад, да ли би естетски било прихватљиво да постоји петља у центру града насред трга Славија - можда не, али би сигурно било функционално. Верујем да је неко од инжењера то и предлагао кад се реконструисала раскрсница код Ушћа и трг Славија, али да су такви предлози одбијени зарад очувања естетског социјалног мира у граду. Да су на спољним тачкама ових кружних токова направљене пасареле или подземни пролази и то би допринело колико-толико убрзању саобраћаја на улазу и излазу из кружних токова и то ми је за сада највећа мистерија зашто макар то није урађено. Славија је чист пример неизбалансираног кружног тока који практично има 3+2 траке и више улазних тачака од излазних, сама логика намеће закључак да ће такав кружни ток зачепити саобраћај у критичним интервалима током радних дана и лоших временских услова.
Пешаци и бициклисти ће можда имати замерку због овога што сам написао, али погледајте модерне светске метрополе које су пријатељски оријентисане према пешацима и бициклистима и поред толико петљи и денивелација усред центра града које понекад изгледају дистопијски, али ипак се већина људи диви функционалности и одрживости таквих градова. Сингапур, Хонг Конг, Шангај, Токио...
Закључак: Београд ће прогледати кад буде успостављен независан шински саобраћај, масовна денивелација моторног саобраћаја где год је то могуће и строго контролисана градња нових стамбених и пословних објеката. Саобраћај у Београду ће наставити да колабира све док не буду испуњена макар два од ова три услова. Уз константно ширење града и прилив нових становника, једино то може учинити живот у Београду подношљивим.

Денивелација, браћо моја, денивелација, а не звона и прапорце.
 
Denivelacija Puteva

Putevi što grade snove,
nestaju iz ravnice plave,
denivelacija - sveta misija,
što vodi Srbiju ka slobodi.

Tamo gde su krivine,
dole gde su planine,
u srcu zemlje, kroz kamen,
na putu novom svet je senka.

Denivelacija, to je put,
on menja sudbinu, pomera svet,
ne samo asfalt, već i dušu
kroz Srbiju, nova svest.

Nek se grade putevi novi,
što vode dalje, ka svetloj stazi,
srpska zemlja, ona raste,
denivelacija - ona je spas!

Chatgpt
 
Biće još kružnih tokova, najavio Gangula. Kod Terazija i Prizrenske sa semaforima, raskrsnica kod Trga Nikole Pašića će biti rekonstruisana jer je nefunkcionalna, Dragoslava Jovanovića menja smer, Vasina postaje dvosmerna do kraja što će rasteretiti Dorćol, ukida se jedan veliki pešački na Trgu republike, nisam razumeo koji. To je u kratkim crtama.
 
Poslednja izmena:
Biće još kružnih tokova, najavio Gangula. Kod Terazija i Prizrenske sa semaforima, raskrsnica kod Trga Nikole Pašića će biti rekonstruisana jer je nefunkcionalna, Dragoslava Jovanovića menja smer, Vasina postaje dvosmerna do kraja što će rasteretiti Dorćol, ukida se jedan veliki pešački na Trgu republike, nisam razumeo koji. To je u kratkim crtama.
Evo je vest detaljno:

“Govoreći o saobraćajnim rešenjima u gradu Šapić je najavio izgradnju tri kružna toka u samom centru grada. što će rasteretiti saobraćaj i učiniti ga protočnim, a da se kreće od raskrsnice ispred Skupštine grada, deo između Trga Nikole Pašića, Starog dvora i Narodne skupštine.

– To je potpuno nedefinisana raskrsnica uz stalni rizik od mogućeg sudara. Tu ćemo napraviti jednu vrstu kružnog toka i omogućićemo kretanje u dva-tri pravca, što do sada nije bilo moguće. Tu ćemo i proširiti stajališta za javni prevoz nauštrb nekoliko parking-mesta koja koriste zaposleni u Skupštini grada. Ulica Dragoslava Jovanovića biće jednosmerna već od 9. decembra, tako da će ulaz u garažu biti iz pravca Trga Nikole Pašića, leva traka će biti žute boje za ulazak u garažu, a desnom trakom će se prolaziti kroz ulicu ka Ulici kralja Milana. Na Terazijama, kod Igumanove palate, takođe ćemo napraviti mali kružni tok, zahvaljujući kome ćemo dobiti pravce kretanja koji do sada nisu postojali. Svuda ćemo zadržati semafore, ali ćemo gledati da u toku dana oni što više budu otvoreni. Zatim kod Prizrenske radimo još jedan kružni tok, koji će uz ova dva potpuno rasteretiti saobraćaj. Svi kružni tokovi će omogućiti vozačima da poštuju pravila, a ne da ih krše kao što je do sada bio slučaj. Kod Palate Albanija biće stajalište isključivo za taksi vozila – pojasnio je Šapić.

Gradonačelnik je rekao da će veliki pešački prelaz kod Trga republike biti ukinut, jer, kako je precizirao, kod Doma omladine već postoji jedan, a na mestu gde se nalazi šrafirani deo na asfaltu napraviće se ostrvo čime će se jasno ukazati na linije kretanja. Slično ostrvo biće napravljeno i na raskrsnici kod Narodnog pozorišta.
Šapić je naglasio da će Vasina ulica ubuduće biti otvorena za sva vozila.

– Ova ulica više neće biti zona ograničenog saobraćaja za autobuse i trolejbuse već dvosmerna ulica otvorena za sve. Na taj način povezaćemo Kalemegdan i ceo taj deo grada sa Trgom republike, izbacujemo saobraćaj po dorćolskim ulicama koji je pravio strahovitu gužvu. Vasinom će moći da se ide do Uzun Mirkove, ostaje i okretnica za autobuse, taksi stajalište će biti bolje uređeno, moći će da se izađe na Parisku ulicu, koristi i parking u Rajićevoj i izađe na Ulicu cara Dušana, bez kretanja i stvaranja gužvi po malim dorćolskim ulicama. Pokušaćemo da sve završimo do Nove godine i da kada se bude završilo uređenje Trga Nikole Pašića i ovi radovi budu obavljeni – istakao je Šapić.”

Izvor:
 
Pozdravljam ukidanje divljeg parkinga kod Square 9, jer pretpostavljam da pretvaranje u dvosmernu podrazumeva to. Onda se tu jednog dana samo stave šine jer će već biti dva smera. :) Takođe, možda će biti dobra ta nova raskrsnica na Trgu Nikole Pašića. Kružni tok na Terazijama i u Prizrenskoj ne kapiram. Koliko su ludi, verovatno će da polupaju plato ispred Moskve i česme.
 
Gradonačelnik je rekao da će veliki pešački prelaz kod Trga republike biti ukinut, jer, kako je precizirao, kod Doma omladine već postoji jedan, a na mestu gde se nalazi šrafirani deo na asfaltu napraviće se ostrvo čime će se jasno ukazati na linije kretanja.
Nestvarno mi zvuci da se u samom centru grada i kod najvece pesacke zone ukida pesacki prelaz. A ostrvo ce biti odlicno za pesake koji ce tu nastaviti da prelaze ulicu.
 
Vrh