Šta je novo?

Kragujevac

Какве су шансе да КГ фабрика добије нови модел?
 
Никакве, тренутно. 500л се прави на кашичицу. Ако држава добро кешне, можда некад нешто и буде.
 
Neće da ide gospoda u Slovačku jer im se omililo da sede kod kuće na račun nas koji plaćamo poreze i subvencije.
Ako odu u Slovačku plaćaće ih Stelantis. Steći će međunarodno iskustvo, pa čak i ako zatvore fabriku imaće laku prođu u inostranstvu, a Kragujevac neće zbog toga imati socijalni problem. Ako ipak odluče da pokrenu nove modele, isto će biti koristi jer će radnici takođe imati kontinuitet rada i upoznavanje novih tehnologija koje će im tada trebati.
Crveni termiti.
 
Kragujevac neće imati nikakav socijalni problem, jer je, sa Šumadijskim okrugom, ubedljivo najprosperitetniji industrijski kraj u Srbiji, sa ogromnim "plusom" u razmeni sa inostranstvom i u vreme kad Fiat jedva da radi, i to prevashodno zahvaljujući domaćem kapitalu. Firme iz Kragujevca i iz okolnih sela otvaraju fabrike i u inostranstvu, i u Inđiji (prošle nedelje npr.).

A radnici koji se bore za svoja prava nisu nikakvi "crveni termiti", nego svesna ljudska bića, i njihovo postojanje već ukazuje na izvestan stepen ljudskog razvoja u nekoj sredini.
 
Nije neka plata koja je ponuđena radnicima za Slovačku, navodno je u pitanju 800 evra a njihov je trošak smeštaja i ishrane. Takođe su kako tvrde u obavezi da najmanje godinu dana rade u Slovačkoj. Verujem da bi više otišlo ljudi kada bi dobili korektnu platu i mogućnost da se obavežu da kraće rade u Slovačkoj.
 
Ne verujem da je ishrana u Slovačkoj bitno jeftinija u odnosu na zapad, a koliko vidim ni stanovi nisu baš jeftini. Jedino ako im ne uvale kolektivne smeštaje gde više osoba dele jedan stan ili sobu pa dena bude pristupačna. To je najgora opcija.
Na kraju 800 evra je smešna suma.
Nek ih Stelantis prebaci u Nemačku Rüsselsheim gde je cena rada preko 25 € na sat.
Ako ih toliko vole.

Koliko Fiat i ostali koštaju poreske obveznike u Srbiji ? Oslobađaju te strance da plaćaju doprijose a ljudi rade za male pare.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831336#p831336:3edxez4s je napisao(la):
tragac » Пон Мар 15, 2021 10:21 am[/url]":3edxez4s]Neće da ide gospoda u Slovačku jer im se omililo da sede kod kuće na račun nas koji plaćamo poreze i subvencije.
Ja se iskreno nadam da je ovo napisano u šali. Jer ako nije, onda je porazno kako ljudi razmišljaju. Čuj glume gospodu jer neće da idu od svoje kuće, i to u Slovačku. Pa valjda imaju pravo da ostanu na svom ognjištu, a da za to ne budu prozvani kao "neradnici" ili kako već. Tom logikom možete raseliti čitavu Srbiju po raznim zemljama, i riješili ste problem nezaposlenosti.

A to što im vi plaćate poreze i subvencije, nisu krivi radnici, već su krivi oni na vlasti koji daju te subvencije, a za koje je većina glasala. Tražite krivca na pogrešnom mjestu.
 
Drugovi proleteri, ovo je izneo forumas sa SSC koji radi, ili je do skora radio u komponentama
Baš je tako kako si opisao. Ja sam u par Fiat Viber grupa, bukvalno svi protiv. Kada se krene da radi i zna se da se npr ove nedelje radi ponedeljak utorak i sreda, pa im u sredu kažu da se radi eu četvrtak 99% fabrike popizdi jer su svi pogodili neki posao. Od tih 99%, trećina uzme bolovanje zato što ne mogu da odlože posao jer za sledeću nedelju imaju novi. Pre korone je to još više bilo izraženo jer se mnogo išlo van u tih nekoliko dana po automobile, i vozili su kamione jer nema vozača pa vlasnici kamiona čekaju da ne radi Fiat i imaju vozače u tih nekoliko dana. Ovo je samo par primera, radi se milion poslova kao i svuda.
Pa koliko su organizovani govori i to da kada se planira neki radni dan za na primer neku jaču slavu, oni traže da fabrika ne radi. Oni naravno odbiju, i njih 500 se prijavi da da krv.
.
Dakle nije stvar u 800/900 evra. Ako Stellantis izadje sa boljom ponudom (1200 ili 800+hrana i smestaj) hoce li se smilovati? Aj da vidimo.
Ja se ovde zapravo više pitam, zašto mi nismo ranije odlučno bili okrenuti Zapadu, pa da mi budemo na mestu Slovačke sad, koja ima Peugeot, Volskwagen i KIA fabrike i plate dva i po puta veće nego kod nas za većinu poslova. Pa kad nastupi kriza ne budemo prvi na spisku za odstrel.
 
Poslodavac na osnovu zakona o radu ima sve mehanizme da privoli zaposlenog da radi, ima i mogućnost kontrole bolovanja, a može i da otpusti zaposlene ukoliko ne ispunjavaju svoje obaveze koje su predviđene ugovorom o radu. FAS nije nikakva samoupravljačka firma već je često kritikuju zaposleni kod komponetaša i kod drugih privatnika u KG-u jer imaju bolje uslove nego oni. Ne radi se o komunizmu niti samoupravljanju, daleko od toga. Nego je pre srpski mentalitet da komšiji crkne krava, zato smo i tu gde smo.
 
Sramotno je reći da ljudi neće u Slovačku, da žele da hladuju ovde.
Očito je da Fiat ovde tone, a da i nema želju da nastavi.
Pre nekoliko godina kad je pripreman tipo, pominjao se i Kragujevac kao moguće mesto za proizvodnju. Ali, Turci su uleteli sa milijardom za razvoj modela i organizaciju proizvodnje. Mi to, ko da više, više ne možemo da pratimo. Za sve ove godine nije zaživela lokalizacija i sem tek nekoliko stavki, kod nas se ne proizvodi ništa. Očito, Fiatu su važnije neke druge stvari od ovih naših niskih plata.
Koliko godina praviše to parčence puta do Batočine, pa im se i to raspade, sa železnicom još veći problemi - skoro dva dana treba vozu od Kg do Bara...
Vreme je da neko iz Vlade inicira nove razgovore sa Italijanima, da se vidi šta se mora raditi. Već poodavno, radnici više ne rade nego što rade i zar bi trebalo da se sačeka da se skrozi zaustavi proizvodnja da bi započelo dogovaranje i planiranje?
 
Беше још Динкић обећао модернизацију и електрификацију пруге КГ-КВ због ФАСа?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831521#p831521:wr098kjg je napisao(la):
branik » Pon Mar 15, 2021 4:44 pm[/url]":wr098kjg]Sramotno je reći da ljudi neće u Slovačku, da žele da hladuju ovde.
Očito je da Fiat ovde tone, a da i nema želju da nastavi.
Pre nekoliko godina kad je pripreman tipo, pominjao se i Kragujevac kao moguće mesto za proizvodnju. Ali, Turci su uleteli sa milijardom za razvoj modela i organizaciju proizvodnje. Mi to, ko da više, više ne možemo da pratimo. Za sve ove godine nije zaživela lokalizacija i sem tek nekoliko stavki, kod nas se ne proizvodi ništa. Očito, Fiatu su važnije neke druge stvari od ovih naših niskih plata.
Koliko godina praviše to parčence puta do Batočine, pa im se i to raspade, sa železnicom još veći problemi - skoro dva dana treba vozu od Kg do Bara...
Vreme je da neko iz Vlade inicira nove razgovore sa Italijanima, da se vidi šta se mora raditi. Već poodavno, radnici više ne rade nego što rade i zar bi trebalo da se sačeka da se skrozi zaustavi proizvodnja da bi započelo dogovaranje i planiranje?
Da Fiat nije ni planirao drugi model to je bilo očigledno več posle par godina kad je krenuo pad proizvodnje i pad interesovanja za MPV vozila. Logično bi bilo da su 500X / Renegade pravili u KG jer dele zajedničku platformu sa 500L (small wide).

Drugo jaki sindikati u Italiji gledaju da zadrže i onako smanjenu proizvodnju u matičnim fabrikama što se i desilo sa 500X/Renegade.
Fabrika u Poljskoj opet ima prednost u odnosu na Kragujevac. Isto i zajedničko ulaganje u Turskoj.
 
Da bilo je logično da se ne razdvajaju 500l i 500x, odnosno renegejd. Ko će sad da misli na Kragujevac kad nema posla ni za matične fabrike.
Ili će tata i nama da kupi novi model kao što su Turci uradili?
 
Da se napravi novi model Zastave Yugo i eto izvoza i tržišta !!!
 
Кинези су, преко Пежоа, сувласници Стелантиса, тј. и фабрике у Крагујевцу.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831649#p831649:21it0v6m je napisao(la):
Tihi_SRB » Uto Mar 16, 2021 1:14 am[/url]":21it0v6m]Da se napravi novi model Zastave Yugo i eto izvoza i tržišta !!!
Koji stari ili neki novi za koji niti imaju pare niti imaju znanje ?
Stare trake i prese su otišle u večna lovišta.
 
Tipa su isfinsirali Turci sa jednom idejom, a kad je projekat uspeo, Fiat se počešao pa počeo da ga gura naviše i za tršišta za koja nije bio zamišljen u startu, jer su uvideli rupu koju imaju u ponudi.
Bez snažne podrške države (ne mislim samo na subvencije raznih formi) nijedan veliki proizvođač neće ući u neki veliki posao. Ali ni sklapanje iz lotova nije rešenje. Ono se nalazi u podršci industriji svih nivoa da se pripremi i uđe u lokalnu proizvodnju bar nekih delova i komponenti. A mi smo od toga mnogo daleko. Trenutno smo na nivou motanja kablova gde je samo važno da radnici rade što više za što manje para, gde ne treba nikakva stručnost radnika već dobra bešika... To je Marks zvao prvobitna akumulacija kapitala.
Imali smo nekoliko godina punta. Ništa ni za njega nismo pravili, čak ni u tom obimu proizvodnje za lokalne potrebe. Sa svakim sledećim modelom, sa svakim tehnološkim skokom, sve smo dalje od toga.
500l nikad nije dosegao onih obećanih 200k godišnje, ali je ipak pokrenuo i zavrteo veliki novac. Šta će biti u skorijoj budućnosti, videćemo. Ja nisam baš optimista. Jedino bi moglo da se dogodi neko čudo, pa da neki model iz Fiatove grupacije bljesne i postane takav bestseler da Kg uskoči da dopunjava osnovne kapacitete. Ali, takvi pikovi krive prodaje kratko traju (za razliku od epidemijskih) i brzo se zaravne, tako da ni to ne bi bilo trajno rešenje.
 
Stelantis ima viškove kapaciteta i u toku je smena modela kao i ukidanje pojedinih koji imaju veliki pad prodaje. Velike su šekulacije za fabrike u Britaniji.
Čak će Citroen da se pravi u Riselshajmu. Tavares nije neko ko će gajiti emocije a opet Opel je bio veliki zalogaj, kina potpuni promašaj (kao i Fiatu). PSA gaji ambicije za SAD i za pravi 4x4 koji trenutno nema u ponudi pa su zato sklopili brak iz koristi sa FCA: FCA je opet u teškoj dubiozi bez para za nove modele u Evropi. Jeep i Dodge izvlače prosek do svi ostali tavore, tavore i u Brazilu. Brazil je pre kriza bilo jedno od najvećih svetskih tržišta.
 
Zato sam i napisao da kragujevačkoj fabrici samo čudo može pomoći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=831851#p831851:qhextftf je napisao(la):
branik » 16 Mar 2021 04:46 pm[/url]":qhextftf]
Šta će biti u skorijoj budućnosti, videćemo. Ja nisam baš optimista. Jedino bi moglo da se dogodi neko čudo, pa da neki model iz Fiatove grupacije bljesne i postane takav bestseler da Kg uskoči da dopunjava osnovne kapacitete. Ali, takvi pikovi krive prodaje kratko traju (za razliku od epidemijskih) i brzo se zaravne, tako da ni to ne bi bilo trajno rešenje.
Ја мислим да све зависи од тога да ли ће држава да плати солидан новац да се ту нешто производи или неће. Притисак јавности постоји, па можда и хоће. Иначе, повезивање произвођача у Стелантис не видим као лошу вест: напротив, због дељења основе, могуће би било да из Крагујевца излазе практично идентични модели три или више марки на заједничкој платформи. Чак би и монтажа неког егзотичног модела тако могла да досегне пристојну бројку, од рецимо стотинак хиљада комада годишње (50.000 сигурно, а и то је боље него ништа).

А најбоље кад би се монтирао бар део будућег пунта/корсе/208...
 
То би било и добро, и можда реално, јер је у питању баш високотиражни модели, посебно у збиру све три марке. Једину је ту проблем што би онда Кг био ту да пегла врхове, оно што већ постојећа инфраструктура тих модела не би могла да издржи
 
Чуде се што радници неће да иду у Словачку?!
850 евра -минус трошкови?! Па да не би још и да им доплате?
Синдикалац каже да се не би много променило ни са 2000. Аха, сутра мало.
Побољшајте понуду на 1000 +стан и храну, па ћете да видите.
https://rs.n1info.com/biznis/mali-odziv ... -slovacku/
 
Iljadarka sa plaćenim stanom i dva obroka je korektna ponuda pod uslovom da je smeštaj pristojan.
Riselhajm je skup sa stanovima tu bez 2000 da ne dolaze. Jedino da dele stan pod uslovom da im Opel nađe.

Pantograf, prvo Stelantis mora da upsoli svoj zapadne fabrike. Fabrike naročito iz FCA rade malim kapacitetom a ostatak je takođe u recesiji. Sindikati se boje i svojski bore za svoja radna mesta i fabrike.
 
Vrh