Šta je novo?

Kragujevac

Не мора да упосли ништа, то је приватна компанија, фабрика у Крагујевцу јој је можда и најсавременија, а то што не раде роботи ради много јефтинија радна снага од оне у Риселсхајхму, Милузу, Торину, тако да... треба мали Синиша и велика Анђелка да се посвете томе, а не Маурицијусу.
 
Nema šanse da bi im sindikati progutali da upošljavaju fabriku u Srbiji, a da tamo neka na zapadu zvrji.
A ovim okolnostima opšte recesije, teško da će biti potrebe za širenjem.
 
Koliko god jeftinija radna snaga ne prolazi jer da je tako uposlili bi fabriku sa još nekim modelom. Ovako životare sa ovim jednim koji nikad nije ispunio zacrtane planove.
 
Najveći problem u Kragujevcu je platforma koju pored 500l koristi još jedino Tipo. Bilo koji drugi model bi zahtevao ogromna ulaganja.
 
Small wide pored Tipa koristi i 500x sa Renegade (modifikovana). Inače već debelo zašla u godine.
Prvobitno je bila na Grande Puntu. Koji je isto tako veštački održavan godinama sa malom produkcijom.
 
500L i Tipo su na small wide LWB, dok su
500x i Rengade na small wide 4x4 platformi koja jeste iz iste porodice ali nije kompaktibilna...
 
Имам утисак да се Фиат опако увалио експериментисањем са програмом 500*.
Тренутно нема замену за гранде, у доњој средњој опет нема ништа.
Типо је прављен у старту као седан за тржишта која то воле, углавном слабије платежна и источна. Онда су схватили да им треба нешто у средини, па је експресно направљен хечбек који је одмах добио и атрактивнији, а не много скупљи, 1,4 тиџет, који је прави раритет у седану. Седан се одржава на некој цени од 10-12к са маторим 1,4 16в фајером и такав има продају. Ако је дизел 1,6, цена оде у небо и у раван са озбиљнијим маркама и возилима. Хечбеком покушавају да попуне ту рупу у којој су се већ удавили и стило и браво.
Изгледа ми као да тумарају и не знају куд ће. А кад не знају шта ће са својим основним програмом и будућношћу, где ту онда има места за Крагујевац?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832474#p832474:1sarn8ks je napisao(la):
branik » Thu Mar 18, 2021 1:53 pm[/url]":1sarn8ks]Чуде се што радници неће да иду у Словачку?!
850 евра -минус трошкови?! Па да не би још и да им доплате?
Синдикалац каже да се не би много променило ни са 2000. Аха, сутра мало.
Побољшајте понуду на 1000 +стан и храну, па ћете да видите.
https://rs.n1info.com/biznis/mali-odziv ... -slovacku/
Kragujevčani su malo zaje***ani tako da tvrde pazar. Do sada im je uspevalo. U nekim starim godina su čak diktirali uslove uvoza polovnjaka u Yu.
Ono što mi ovde na forumu ne znamo je kolike su sada plate tamo. Očigledno i nisu tako loše kad ljudi odbijaju da idu za nekih čistih 650 evra.
Ja sam čuo da je ponuda odlaska na godinu dana, jer se u FAS izgleda nadaju da će se do tada stvari poboljšati.

Smatram ispravnim to što država Srbija ne želi više da ulaže u fabriku, jer je do sada morala da bude profitabilna i da sama sebe izdržava. Valjda je ulaganje dela profita u nove proizvode nešto najnormalnije?
E sad, to što država ima 200M evra da pokloni Telekomu da kupuje male kablovske mreže, pa nema para za nove proizvode FAS-a ne shvatam, ali razumem kao suverenu odluku vlasti koju je nespornom većinom izglasao narod.

Ono što ne mogu da razumem je da su ovoliko kilavili sa putem koji ne da nije Italijanima obećani autoput, nego prolazi kroz Batočinu i ima tri kružna toka.
O aerodromu za lake avione i rekonstrukciji sa elektrifikacijom pruge do Kraljeva ništa.
A to je nešto što je bitno za čitavu Šumadiju i što bi ostalo i da ode Fiat.

Taj kružni tok kod Badnjevca je prikaz nedovršenosti Srbije ovog našeg doba.
Kao one neomalterisane kućerine po predgrađima. Uloženo bogatstvo a onda nema para za fasadu...

:bash:
 
Ovih dana se navršava 50 od otvaranja najsvetlije stranice u iatoriji kragujevačke fabrije ZCZ, kalo se u to vreme zvala.
Počela je proizvodnja zastave 101, keca, stojadina...
Napravljen na bazi f128 koji nešto pre toga ovenčan Evropskim automobilom godine i predstavljao tehnološki prelazak Fiata u novo doba - šema sve napred, poprečni motor sa bregastom u glavi, makferson ogibljenje napred... brzo je krenuo da osvaja kupce. Zlatno doba mu je druga polovina sedamdesetih kada genijalnom marketinškom akcijom osvaja Afriku i Kilimandžaro, kada dobija sve bolju opremu i motore, karoserijske varijante, kada je lokalizacija bila potpuno završena... U osamdesetim već počinje da ga guši teret godina, a jedino što su radili da mu pomognu, bilo ja da preko sve dubljih staračkih bora zalepe novu lajsnu, pomere migavac, ili promene oblik fara... Devedesete su samo donele kompromitovanje prethodne slave i pokušaj preživljavanja. Ni projekat 103 koji trebalo da ga nasledi, nije bio bolje sreće - zbog dugotrajnih porođajnih muka, novo čedo je zastarelo i pre nego što je ušlo u serijsku proizvodnju, ako je nje ikad i bilo na način na koji se proizvodio 101.
Možemo danas da pljujemo, da zbijamo šale i prepričavamo anegdote iz proizvodnje, ali bio je to desetak godina savremen i kvalitetan automobil, ne mogo slabiji od originala, sa mnogo boljom koncepcijom karoserije, u skladu sa željama nvog evropskog trenda - petovratna dvovolumenska karoserija, kakvom je kasnije fau ve napravio istorijski pohod na vrh tržišta i uspostavio standarde nove klase.
 
Лепа прича!
Дa, право сам на мотор из ритма мислио када сам написао да пред крај седамдесетих добија све боље моторе. (Иначе, невероватно је колико карактер возила промени бољи карбуратор и финални пренос у диференцијалу).
Момци су одрадили сјајан посао. Невероватно је колико је овај модел био редак, а споља готово идентичан масовном комфорту. Требало би да су му наслони седишта имали интегрисане наслоне за главу, и уз фелне и обртомер једино се разликовао. Али, само док се не упали. Онда више не би било дилеме - један звук под хаубом, дупли вебер, али из ауспуха реско зујање није остављало простора за размишљање.
Ишао је овај мотор од 1301 ццм и у медитеране, који су се показали као много чвршћи и каросеријски бољи, тако да се још могу пронаћи.
Временом, погубили су своје оригиналне детаље, и баш као што и они кажу, утопили се у масу. Неки од тих мотора прелазили су и по више од пола милиона.
Баш то време, крај седамдесетих било је тај тренутак кад се требало бавити наследником. Ритмо је био управо то - има скоро исту силуету, пропорције, само је био облији...
127 и ритмо исправљали су Фиатову каросеријску грешку са почетка седамдесетих, на ритму се касније појављује шира палета мотора, чак и дизел.
Застава је ту пропустила тренутак да дође до свог модела на бази ритма. Након Титове смрти 1980.неколико наредних година биле су економски кризне, није било време за веће улагање, а Застава се тада бавила покретањем југа.
Свакако, било је ту врло занимљивих модела, солидно квалитетних, ни налик онима са краја на основу којих су постали предмет спрдње.
 
Fiat 128 je razvijan šestdesetih godina i možda je bio dobar u prvoj polovine sedamdesetih, posle je krenula da ga gazi hetčbek konkurencija.
Zastava je puno propustila i na kraju ugašena.
 
Ova priča o 'Specijalu' je poučna za mlađe, da shvate na vreme kako će proći fabrika (i ekonomija) koja nije u stanju da proizvede svoj najbolji model, iako ljudi hoće da ga plate. Comfort bio odličan kec, posle toga je model bio zreo za penziju.
 
128/101 je bolna tema za Fiat. Napravili su promašaj, i umesto hečbek revolucije i trend setovanja, zadržali trend ranih šezdesetih, kome je voz odavno prošao. Zastava je dobila odbačenu varijantu. Samo 3 godine kasnije pojavljuje se golf. Da se razumemo, i da je bio italijanski, hečbek 128 ne bi ni približno postigao ono što je nemac - bolja startna pozicija zasnovana na nemačkoj reputaciji (mada je baš golf i ostali modeli, njegovi vršnjaci, ispisivao istoriju), dizel motor na početku naftne krize... Na papiru, bilo bi sve tu negde, približno, osim dizel motora.
Kasnije, nisu dali da im se ponovi greška, pa su uglavnom imali obe varijante - ritmo i regata, tipo i tempra, bravo i brava, sada tipo u 4 karoserijske varijante. Jedino su stilo i bravo 2 ostali bez limuzinske verzije. Kod tipa nuova išli su obrnuto - prvo je napravljen sedan, pa onda kad su videli rupu u svom programu i hečbek. Ali, tu je priča tekla drugim tokom - Turci su razvijali model za sebe, po svojim standardima (kao i u dobrom delu tzv. Trećeg sveta preferiraju limuzinu), koristeći već gotove i proverene sklopove sa Fiatovih polica. Za to vreme, gase brava, gase grande punta i ostaju samo na familiji 500 kojoj ubrzo nailaze problemi - 500l sve teže ide, maleni 500 je (pre)skup, jedino žive lepo od 500x. Imam utisak da je neko ozbiljno zatajio u strategiji i planiranju budućnosti. "Kraćenje" tipa bilo je iznuđeno, a da je tako vidi se po boljem izboru motora i širim paketima bogatije opreme, gde su na silu pokušali da ga "uguraju" u golf klasu.
Kragujevačkoj fabricicteško da će u takvim okolnostima da svane, jer Fiat i nema šta da im ponudi u dogledno vreme, posebno što je ugovor istekao i što sada čekaju masnu državnu subvenciju. A država nam, nikad zaduženija. Ne treba se ni nadati da će se poaviti neka nova priča, bilo u okviru Stelantisa, bilo izvan, gde bi se pojavio neko novi. Svi će čekati velike pare. Tipo je Turke koštao celu milijardu. Imamo li mi toliko, tj, vredi li nam fabrika toliko?
Ristajlingom tipa nećw se mnogo promeniti, njima i dalje fali C model.
 
Sergio je sa američkim akcijama zakopao Fiat grupaciju. Pare za razvoj novih modela usmerio u kupovinu akcija Krajzler grupacije.
Akcija kupovine uspela, ne znam za pare iz penzionih fondova ali pacijent mrtav.Mrtve su sve evrposke firme, prodaja pala nema para za razvoj novih modela, Alfa totalno omanula, Lancia ne postoji van Italije i na kraju jedina slamka spasa je PSA i Tavares sa sabljom sa kresanje troškova.
Scenario je sledeći, 99% da će komplet Fiat, Lancia pa i Alfa preći na PSA platforme čime će drastično ubrzati razvoj novih modela a i smanjiti troškove. Ostaju premium brendovi koji će voditi svoj paralelni svet, tj veća sprega Ferari Maserati.
Ostaje novi prodor u Kinu kao i oživljavanje Brazila.
Amerika je pod znakom pitanja. Velikim, Fiat je tamo pukao, Alfa takođe, Krajzler nema modele bukvalno nestao, Dodge zahvaljujući RAMu izvlači prosek kao i Jeep. Jeep je generator para cele grupacije ali i on polako gubi tlo pod nogama.
 
Slažem se.
Očigledno je da Fiat sad nema bestseler model koji bi bio nosilac glavne zarade. 500x neće još dugo potrajati. A šta onda?
Uvaljivati neki od modela na zalasku, blago reatilizovanih Brazilcima, praviti fijata na pežou, 10 modela na jednoj platformi?
Neko se negde debelo zaigrao. I mi čekamo novi model. Najbolje bi bilo da se preorijenrišemo ne električne trotinete
 
500X nikad nije dostigao cifre direktnih konkurenata Captur i 2008. Za 6 godina 512416. Dacia Daster ima daleko veću prodaju i u samom je vrhu small SUV segmenta.
Prosto je neverovatno da su životarili Grande Punta do iznemoglosti i sada već neko vreme nemaju naslednika u B segmentu. Tipo je u C segmentu isti scenario , nikad dostignuta slava Bravo, Brava pa i Tipo /Tempra. Vadi prosek Turska sa oko 230000 Egea i 424630 Tipa u ostatku evrope.
FCA je generalno slab sa elektrifikacijom i tu je šansa da PSA progura svoje platforme, rešenja i dobavljače.
 
Не знам да ли је било на некој од тема, али да поставим овде, пошто се односи на Крагујевац.
Пре неких месец, два дана се почело са градњом стамбено-пословног насеља „Тесла палас“. Насеље ће бити затвореног типа, а објекат ће бити површине 32.000 квадрата. https://www.velikipark.com/vesti/u-kragujevcu-zapocela-izgradnja-stambeno-poslovnog-kompleksa-tesla-palace/

Инвеститор је предузеће „БК Тесла“ доо из Београда https://search.bisnode.rs/rs/958614/bk-tesla-drustvo-sa-ogranicenom-odgovornscu-beograd/?l=en-US

Неколико цртежа објекта овог насеља.
Tesla-Palace-1.jpg
Tesla-Palace-2.jpg
Tesla-Palace-3.jpg
Tesla-Palace-4.jpg
тесла палас.JPG
 
Prvo su se malo vozili vozom sa AV,pa su onda obisli mind park,vrv su zbog toga i dosli,Šreder i Špuler,vlasnik Štadlera.Red bi bio da uloze nesto,s obzirom da smo kupili 42 voza,u vrednosti oko 250 miliona evra.
 
Vrh