128/101 je bolna tema za Fiat. Napravili su promašaj, i umesto hečbek revolucije i trend setovanja, zadržali trend ranih šezdesetih, kome je voz odavno prošao. Zastava je dobila odbačenu varijantu. Samo 3 godine kasnije pojavljuje se golf. Da se razumemo, i da je bio italijanski, hečbek 128 ne bi ni približno postigao ono što je nemac - bolja startna pozicija zasnovana na nemačkoj reputaciji (mada je baš golf i ostali modeli, njegovi vršnjaci, ispisivao istoriju), dizel motor na početku naftne krize... Na papiru, bilo bi sve tu negde, približno, osim dizel motora.
Kasnije, nisu dali da im se ponovi greška, pa su uglavnom imali obe varijante - ritmo i regata, tipo i tempra, bravo i brava, sada tipo u 4 karoserijske varijante. Jedino su stilo i bravo 2 ostali bez limuzinske verzije. Kod tipa nuova išli su obrnuto - prvo je napravljen sedan, pa onda kad su videli rupu u svom programu i hečbek. Ali, tu je priča tekla drugim tokom - Turci su razvijali model za sebe, po svojim standardima (kao i u dobrom delu tzv. Trećeg sveta preferiraju limuzinu), koristeći već gotove i proverene sklopove sa Fiatovih polica. Za to vreme, gase brava, gase grande punta i ostaju samo na familiji 500 kojoj ubrzo nailaze problemi - 500l sve teže ide, maleni 500 je (pre)skup, jedino žive lepo od 500x. Imam utisak da je neko ozbiljno zatajio u strategiji i planiranju budućnosti. "Kraćenje" tipa bilo je iznuđeno, a da je tako vidi se po boljem izboru motora i širim paketima bogatije opreme, gde su na silu pokušali da ga "uguraju" u golf klasu.
Kragujevačkoj fabricicteško da će u takvim okolnostima da svane, jer Fiat i nema šta da im ponudi u dogledno vreme, posebno što je ugovor istekao i što sada čekaju masnu državnu subvenciju. A država nam, nikad zaduženija. Ne treba se ni nadati da će se poaviti neka nova priča, bilo u okviru Stelantisa, bilo izvan, gde bi se pojavio neko novi. Svi će čekati velike pare. Tipo je Turke koštao celu milijardu. Imamo li mi toliko, tj, vredi li nam fabrika toliko?
Ristajlingom tipa nećw se mnogo promeniti, njima i dalje fali C model.