Šta je novo?

Kragujevac

Da, tako nekako za ovo novije vreme. Grande punto je, recimo, imao dizajn dosta otporan na protok vremena (i prilično uspele redizajne), mogli smo ga praviti kao nacionalni auto i 15 godina. Verovatno je lokalizacijom proizvodnje delova mogla da se postigne i cena od oko 8.000 evra za ulazni model.
 
Grande Punto aka Piccolo Maserati je već posle 5 godina krenuo da gubi korak dok se sestra Corsa kolko tolko održala.
Nije ni se u višedecenijskom držanju modela, jednostavno treba kao Dacia napraviti narodni automobil (napravili globalni) za malo para i takvog ga ponuditi. Dacia se dobro prodaje i u Nemačkoj, generalno dobro je ide i to je pravi generator neke fabrike.
Tako je i Fiat mogao da izuče mrtvi Innocenti. Selidba proizvodnje manjih Fiativih modela naletela bi na revoluciju italijanskih sindikata tako da to baš i ne dolazi u obzir.

Fiat 132 i Argenta su se sklapali u Zagrebu tj. rebrendirali i tako prodavali. Kažu par hiljada primeraka.
 
tristać.jpg
 
Eto ga br. 1!

Da li je realno da nemamo nijedan primerak sačuvan? Po oglasima se proteklih godina pojavljivalo nekoliko primeraka, ali proizvedenih u Italiji.
 
Крв није вода: погледајте шоферку, кров, врата, обрис предњег крила...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=734294#p734294:np217rfe je napisao(la):
branik » 02 May 2020 06:27 pm[/url]":np217rfe]Крв није вода: погледајте шоферку, кров, врата, обрис предњег крила...
Fićko...
Al pogolem :)
 
Ovo neki Slovenac se igrao ili bili neki planovi ....ponjava ...
 
Први примерак Југа, урађен ручно октобра 1978.године, а који је поклоњен Титу. Тада је Југић имао радни назив Застава 102.

jugo tito.jpg
jugo tito 11.jpg
 
@direktor & @čkd-kt4 hvala za ratkapne. Danas su stigle poštom :) :bubanj: :sesir:

Evo i slika

Pre

Post


Još nekih detalja Innocentija :)



Hvala još jednom :bubanj: :vops:
 
:) auto je mrak pogotovo mi se djasvi taj detalj made by zastava :vops: :pob:
Da ga cuvas pazis mazis i garaziras
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=756964#p756964:2sq3ppyt je napisao(la):
Гага » Wed Jul 15, 2020 1:41 am[/url]":2sq3ppyt]Први примерак Југа, урађен ручно октобра 1978.године, а који је поклоњен Титу. Тада је Југић имао радни назив Застава 102.

file.php

file.php
Da li je crveni kralj uopšte dozvolio sebi da uđe u jugića?

tlto.jpg

baš je oduševljen,
Ima više o tome u filmu "https://sr.wikipedia.org/sr-ec/Hjuston,_imamo_problem!
 
Evo još jedno nagradno pitanje, da li su se u juga fabrički ugrađivali optički kablovi?

Odgovor, jesu. Ja sam to danas otrkio na svom i malo potražio na netu.

Njihova upotreba je bila za osvetljenje komanda prekidača istrument table. Vode od jedinstvene sijalice koja se nalazi ispod volana :)

Evo kako izlega mesto odakle polaze optički kablovi:

in store images
 
Sećam se da je bio snimak u kome Tito lično vozi jugića.
Bio je to u tom trenutku novi auto koji je sastavlen sa Fiatovih polica komponenti na zalasku.
Prodor u Ameriku, ma kako bio sulud u startu, doneo je poboljšanja u kvalitetu materijala, posebno enterijera.
Najkvalitetnije i najbolje opremljene bile su verzije napravljene od aprila 1988. (kada je postao koral) do sredine 1990, kada su počeli unutar državni šumovi.
Nisam razumeo na koji prekidač osvetljenja table misliš. Pretpostavljam da misliš na osvetljenje ideograma na prekidačima sa leve strane. To su imali korali od 55 pa dalje. Sama tabla bila je osvetljena sa tri ubodne sijalice od 2 ili 3w, sa belom ili zelenom maskom. (iste te sijalice korišćene su i za razne kontrolne).
I pre raspada države, kroz ekonomski rat, fabrika je ostala bez kvalitetnih tradicionalnih dobavljača širom SFRJ, poput Jugoplastike i Iskre, Saturnusa...
Proizvodnja je nastavljana po svaku cenu uz pronalaženje surogat alternativa u maloj privredi, kako su je tada zvali. To je dovelo do niza blamova i stvaranja reputacije lošeg vozila.
Od 1988.do 2001.bio sam vlasnik jednog 45 i bio sa njim više puta u Grčkoj, Bugarskoj i CG na moru, bio u Pragu, Trstu, Minhenu... Dobar deo njegovog staža kod mene, gorivo se sipalo iz kanti i plastičnih flaša, a koristilo ulje još sumnivijeg kvaliteta. I izdržao je sve to. Jedini kvarovi na putu bili su pucanje sajle kvačila i otpala obloga sa kočione pločice. Oba puta sam ipak završio vožnje, ali tu je krivica do mog održavanja. Baš mog održavanja. Nakon isteka garancije svesam sam radio. Najveći zahvat bio je štelovanje zazora ventila i podizača koji je morao da se radi redovno zbog bregaste u bloku i mehanizma podiznih ipki i klackalica (55je to imao mnogo jednostavnije).
Na početku, reklamni adut bila je minimalna potrošnja od 5,5l. Nikada, ali NIKADA nisam potrošnju spustio ispod 7, ali se dešavalo da me od Užica do Beograda niko ne pretekne. Inače, na brdskim putevima 45 je bio brži od 55 zbog kraćeg finalnog prenosa. Na otvorenom i, posebno autoputu, nedostajala mu je peta brzina. Bilo je čak pokušaja ugrađivanja (novije serije su imale tu mogućnost) zupčanika i sinhrona 5, a neki su ugrađivali menjače iz una.
Danas, neopravdano jugo nosi epitet užasnog automobila. U momentu kad se pojavio i tokom naredne decenije bio je to sasvim solidan auto po meri naroda. Kad je bilo vreme za restajling država se raspala
 
Шта за фабрику Крагујевцу значи спајање два аутомобилска гиганта

Спајање компаније "Фијат Крајслер аутомобили" и "Пежо Ситроен групе" и формално-правно је завршено у суботу. Из "Фијатове" фабрике у Крагујевцу поздрављају спајање и очекују да ће им донети више посла и нови модел.

https://www.rts.rs/page/stories/ci/stor ... jevac.html
 
1100.
Krv nije voda. Iako je bio dosta veći od njega, pogledajte koliko ima dizajnerske sličnosti sa onovremenim fićom: krov, vrata, bočni prozori, krilo, hauba...
 
Беше некад. Сад у Кг производња броји последње дане, радницима нуде рад у Словачкој, у фабрици браника штрајкују, држава ћути...
 
Vrh