Šta je novo?

Koridor 10

konačno, očekivano

Najbolja ponuda za Koridor 10

Beograd -- Konzorcijum koji čine Preduzeće za puteve Beograd, Putevi Užice, Planum i Borovica dao je najbolju ponudu za nastavak izgradnje autuputa na Koridoru 10.

8286254004bc366d0d9ac8201505725_orig.jpg


Najbolja ponuda na tenderu za izgradnju severnog kraka autoputa Horgoš - Novi Sad iznosi oko deset milijardi dinara, a rok izgradnje 110 kilometara puta je 270 dana, odnosno tri meseca :p. Rok plaćanja je 30 meseci. Drugu ponudu dostavila je hrvatska "Hidroelektrogradnja", koja je bila veća za milijardu i po dinara, a rok izgradnje duži za pet meseci od prvoplasiranog.

Treća ponuda bila je od slovenačkog "Primorja", takođe sa većom cenom i rokom izgradnje od 300 dana više od prvoplasiranog na tenderu.

Tenderska komisija zvanične podatke izneće sutra.

Kako saznajemo u Ministarstvu za infrastrukturu, izgradnja bi trebalo da počne za manje od mesec dana.
 
Izbor ponuđača za Koridor 10 danas?
12. april 2010. | 08:26 -> 13:37 | Izvor: B92 Beograd

Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača za izgradnju leve trake autoputa Horgoš - Novi Sad na Koridoru 10 biće, kako saznajemo, otvorena danas.

11428299444bc2e63637bef893284343_450x268.jpg

Ponude su dostavili domaći konzorcijum na čelu sa preduzećem za puteve "Beograd", kao i "Primorje" iz Slovenije. Kako navode u ministarstvu za infrastrukturu Hrvatska "Hidroelektroniskogradnja" nije dala novu ponudu, iako je učestvovala u prvoj fazi tendera.

Propali tenderi, zakasnela dokumentacija i probijanje obećanih rokova u izgradnji Koridora 10 danas bi trebalo da postanu prošlost i ministarstvo za infrastrukturu odluči ko je najpovoljniji ponuđač za gradnju leve trake puta Horgoš - Novi Sad.

Prethodne godine bilo je planirano da se izgradi 250 kilometara puta, a završeno je samo 48 kilometara. Kako bi ubrzala izgradnju ovog koridora vlada je pre 14 meseci osnovala preduzeće "Koridor 10" čiji zaposleni tvrde da su uradili sve u roku.

"U 2009. godini glavne aktivnosti su bile usmerene na završetak projekata kao i ubrzano rešavanje imovinsko pravnih odnosa. Preduzeće Koridor 10 u realizaciji poslova koji su mu povereni može reći da je ispunilo sve zadatke koji su pred njega postavljeni, naravno u skladu sa završetkom prethodnih aktivnosti drugih učesnika u postupku realizacije“, kaže Sanja Stavrić iz preduzeća "Koridor 10".

Prošle godine je izgrađeno dva puta po 10 kilometara na putu Horgoš- Novi Sad, deonica od Levosoja do Preševa dužine od 21 kilometar i deo obilaznice oko Ostružnice 7,7 kilometara.

Za ovako skroman učinak ministri iz vlade su krivili putare.

"Problem može da bude u ovom momentu samo u tome da nisu obezbeđena sredstva, da državna administracije još nije svoju dokumentaciju sredila, možda ima nerešenih imovinsko pravnih odnosa na Koridoru. Samo zbog državne administracije može da se kasni. Što se tiče naših izvođača oni su i te kako spremni da ovaj zadatak završe“, objašnjava sekretar za građevinu u Privrednoj komori Srbije Goran Rodić.

Otvaranje izgrađenih deonica na ovom koridoru počelo je još 1997. godine, kada je tadašnji predsednik SRJ Slobodan Milošević otvorio 55 kilometara auto puta Subotica-Feketić.

Tri godine kasnije početak radova označio je i Mirko Marjanović, a godinu dana nakon toga deo puta otvorila je tadašnja ministarka za saobraćaj Marija Rašeta-Vukosavljević.

Osam dana pred parlamentarne izbore 2003. godine Zoran Živković je pustio u saobraćaj deonicu druge trake auto puta od Batajnice do Beške, a samo šest meseci kasnije istu deonicu otvorio je i Velimir Ilić.

U maju prošle godine Boris Tadić i Mirko Cvetković označili su početak radova na dve deonice severnog kraka Koridora 10.

Video klip - BLIP TV


Baraćeva: Sve se dogovara unutar partija

Prema ugovoru, izgradnja 110 kilometara poluautoputa trebalo je da počne u martu ove godine, a prema uslovima tendera trajaće maksimalno 22 meseca.

Prvo obećanje nije ispunjeno, a predsednica Saveta za borbu protiv korupcije Verica Barać ne veruje da će biti ispunjeno ni ono drugo, koje se tiče brzine izvođenja radova.

“Jednostavno nigde, niti ima čvrstih, niti ima dobrih uslova, niti se prave dobri ugovori. Na kraju sve što propadne niko ne odgovara, kao što nije odgovarao ni za neuspelu koncesiju, kao što ne odgovara za kašnjenje od tri godine na mostu Beška, kao što ne odgovara za ostala kašnjenja. Znači, sve će se to negde sakriti jer u stvari ne znamo ni ko stoji iza pregovarača, ni sa državne strane ni sa druge strane”, podseća ona.

“Ja mislim da jedna od stvari koju treba da vidimo to je da se godinama dokumentacija ne priprema kako treba, da se i dalje radovi odvijaju bez građevinske dozvole, a to je zbog toga što dokumentacija nije pripremljena na valjan način. Takođe, da ne postoji nikakav nadzor jer ministarstvo drugo nikada ne ide u nadzor i vidimo kada se odvijaju radovi bez građevinske dozvole, što je inače krivično delo, nikada se ne pokrene postupak te odgovornosti”, upozorava Baraćeva.

“Znači sve se unutar partija, odnosno ministarstava, dogovori – može sve da se radi nezakonito, za posledice se ne odgovara, a šteta će naravno inače biti na građanima”, ocenjuje predsednica Saveta za borbu protiv korupcije.

Zec: Koridor 10 bi trebalo da bude prioritet

A gostujući u emisiji “Kažiprst” RTV B92, ekonomista Miodrag Zec je ocenio da bi Koridor 10 trebalo da bude prioritet Vlade Srbije, što trenutno, nažalost, nije slučaj.

“Ja lično mislim da bi to trebalo da bude prioritet, a nažalost nije. Pa, mi smo imali ogroman investicioni talas, takozvani NIP (Nacionalni investicioni plan), koji se nije ni video na tom Koridoru 10. Vi kad imate ovako složenu strukturu vlasti, kada imate ovakvo političko tržište, gde imate tako komplikovane koalicione vlade, postavlja se pitanje da li to treba ili ne treba”, podseća Zec.

“Ja lično mislim da se to može izbeći, da imate jasan sistem da donesete neku političku odluku, da imate jasan model da to sprovedete. Ovako, evo sad što se najavljuje, pa ti ćeš imati hiljadu prioriteta. Imate jednu zajedničku kasu, imate jedno domaćinstvo koje je nehomogeno i gde se ne zna ko je gazda, ko drži ključ od špajza. I onda svako će da otme za sebe”, kaže on.

Zec upozorava i da su tenderi često, kako kaže, poligon za razna nameštanja i politička prepucavanja.

“Ako su svetska sredstva, ona zahtevaju neku proceduru i nažalost ono što se desilo kod nas na tenderu, umesto javne nabavke, umesto da iznedri, to je tako zamišljeno, najbolji, najobjektivniji i efikasan sistem, on često bude poligon za razna nameštanja i politička prepucavanja. To nije samo slučaj u Srbiji, to je slučaj sa javnim nabavkama svuda u svetu”, kaže on.
Izvor: B-92

...malo opsirnije uz zanimljiv video isecak...
http://blip.tv/play/hKYmgdWiegI
 
Počeli radovi na obilaznici oko Dimitrovgrada
14. April. 2010 | 14:55, Izvor : Beta

Predsednica Skupštine Srbije Slavica Đukić Dejanović otvorila je radove na obilaznici oko Dimitrovgrada na istočnom kraku Koridora 10.

Radovi na izgradnji obilaznice i autoputa do granice sa Bugarskom, petlja i sedam mostova finansiraju se iz kredita Svetske banke, a koštaće 31,5 milion evra.

Izvođač radova je austrijska Alpina, a rok za završetak radova je dve godine. Predsednica Skupštine Srbije Slavica Đukić Dejanović izrazila je zadovoljstvo zbog početka radova i rekla da će izgradnjom zaobilaznice oko Dimitrovgrada u ovom delu Srbije započeti novi život.

"To će omogućiti da podizvođači budu ljudi iz ovog kraja i da problem nezaposlenosti u ovom delu Srbije bude rešen u naredne dve godine na najbolji način", rekla je Đukić Dejanović.

Regionalni direktor Svetske banke Džejn Armitidž je rekla da Svetska banka pruža potpunu podršku Vladi Srbije da izgradi dva nedostajuća dela Koridora 10, od Niša do Dimitrovgrada i od Niša do makedonske granice.

"Izgradnja ovog koridora predstavlja ključni element za intergaciju transportne mreze Srbije sa transportnom mrežom u celom regionu", rekla je Armitidž, dodajući da je ovo najveći kredit koji je Svetska banka dala Srbiji.

Ona je naglasila da se ukupna izgradnja Koridora 10 procenjuje na oko 1,3 milijade evra, a da će od tog iznosa Svetska banka će finansirati 275,2 miliona evra.

"Kredit koji pružamo Srbije će doprineti ne samo izgradnji infrastrukture, već i smanjenju broja poginulih i nezgoda na putevima u Srbiji. Izgradnja autoputa će doprineti ekonomiji Srbije, zapošljavanju i smanjiti troškove prevoza robe", rekla je ona.

Član Upravnog odbora preduzeća Koridor 10 Nenad Ivanišević je rekao da će početkom maja biti raspisan tender za deonicu od Dimitrovgrada ka Pirotu i da će radovi početi na leto. On je dodao da je deonica na zaobilaznici oko Dimitrovgrada izuzetno tehnički zahtevna.

"U ovom trenutku otvaramo radove na izgradnji trase od 8,7 kilometara i za izgradnju sedam mostova", kazao je Ivanišević, dodajući da će naknadno biti raspisan tender za izgradnju dva tunela na ovoj zaobilaznici.

Suvlasnik austrijske Alpine Ditmar Aluta Oltan je rekao da će deonica biti završena na vreme. "U Srbiji smo investirali oko 50 miliona evra. Preuzeli smo nekoliko kamenoloma u Srbiji i radimo sa nekoliko asfaltnih baza u Beogradu", rekao je Oltan.
Izvor: Studio-B
 
Počeli radovi kod Dimitrovgrada


Danas su i zvanično počeli radovi na izgradnji obilaznice oko Dimitrovgrada na koridoru 10 na granici sa Bugarskom. U pratnji stranačkog kolege i resornog Ministra Milutina Mrkonjića, početak radova ozvaničila je ovoga puta predsednica skupštine Slavica Djukić Dejanović. Predsednica skupštine nije pričala o rokovima, ali je poručila da će u izgradnji tog putnog pravca u Srbiji biti angažovano oko sto hiljada ljudi.


Izvor: http://www.b92.net/
 
Moze li neko na slici crvenom da oznaci sta je uradjeno a zelenom sta treba sto se tice Koridora 10. Hvala.
 
Pozdrav! Čisto da vas obavestim da se pojavila mehanizacija kod km 28 u utorak, 20. aprila, a dan kasnije i montažne kućice.
 
Ја сам све задовољнији са сваким километром аутопута било где у Србији, али кад ће да пређу на нешто конкретније од најлакше градње кроз равницу? За обилазницу су се ућутали, крак према Софији стоји, а и јужни део се ради на кашичицу... Знам за све лагарије друга Мрке, само наглас размишљам...
 
Nešto slika od 28.04.2010 između km 27 i km 28 na K10.

Iskolčavanje neke trase koja ne znam čemu služi. Nalazi se pored nadvožnjaka puta Subotica-Bikovo.
io3mzq.jpg


Radovi kod km 27 sa pomenutog nadvožnjaka
fx7245.jpg


Gledamo ka granici i vidimo nadvožnjak Y-kraka.
34ryg00.jpg


Sada gledamo ka Novom Sadu i Beogradu.
w220cm.jpg


Primećujem da je na ovoj deonici najviše angažovana firma "Putevi" Užice. Inače, raskrsnica Y-kraka sa putem Subotica-Bikovo će se, kako sam čuo, rešiti kružnim tokom. Iskolčavanje je već rađeno, ali je sve bilo uklonjeno kad sam prešao nedovršeni Y-krak (sa nedenivelisanom rasksnicom).
 
Wile E. Coyote":a3j7o8oy je napisao(la):
Ја сам све задовољнији са сваким километром аутопута било где у Србији, али кад ће да пређу на нешто конкретније од најлакше градње кроз равницу? За обилазницу су се ућутали, крак према Софији стоји, а и јужни део се ради на кашичицу... Знам за све лагарије друга Мрке, само наглас размишљам...
Ma super je što se radi nešto, bilo šta. Ovo je ogroooman napredak u odnosu na ranije prazne priče. A nešto razmišljam. Kompletiraće Y krak, drugu traku od Sub. do N.Sada i most kod Beške. A tek onda će morati da rade obilaznicu. Jednostavno problem prolaska kroz Beograd na K10 će biti mnogo uočljiviji. Neće moći više da se ignoriše. Slepi i gluvi političari koji sada okreću glavu neće imati gde da pobegnu.
 
Откад тај проблем датира, ево и Газела се распада, а још увек се зајебавају са обилазницом. Неће се они помаћи са мртве тачке.
 
nikola32":1rw3wl3j je napisao(la):
Wile E. Coyote":1rw3wl3j je napisao(la):
Ја сам све задовољнији са сваким километром аутопута било где у Србији, али кад ће да пређу на нешто конкретније од најлакше градње кроз равницу? За обилазницу су се ућутали, крак према Софији стоји, а и јужни део се ради на кашичицу... Знам за све лагарије друга Мрке, само наглас размишљам...
Ma super je što se radi nešto, bilo šta. Ovo je ogroooman napredak u odnosu na ranije prazne priče. A nešto razmišljam. Kompletiraće Y krak, drugu traku od Sub. do N.Sada i most kod Beške. A tek onda će morati da rade obilaznicu. Jednostavno problem prolaska kroz Beograd na K10 će biti mnogo uočljiviji. Neće moći više da se ignoriše. Slepi i gluvi političari koji sada okreću glavu neće imati gde da pobegnu.
Slazem se,a i narod vec pizdi zbog virtuelnog koridora 11 i sto pominju da ce kintu od prodaje telekoma za to da iskoriste a obilaznicu ko hebe.
 
Ma narod pizdi i za AP do CG i "velikog" ulaganja države u Bg i zbog mnogo čega. Nažalost informisanost većine (ne mislim na ovaj sajt) je katastrofa. Dosta ih misli da most na Adi gradi država da je obilaznica gotovo završena itd.
Obilaznica oko BG se gradi 19 god. a završeno je pola i to poluprofila lakših sektora. Težih sektora nema čak ni u najavi za početak gradnje jer nije obezbedjen kredit za njih. U prevodu BG može se čak reći i da je diskriminisan po tom pitanju.
Što se tiče AP do CG mislim da bi trebalo da se gradi AP do Čačka, Požege ili Užica odnosno do onog grada gde postoji ekonomska isplativost. Ne treba zaboraviti da zapadna Srbija ima blizu 2 mil. stanovnika.
U principu mislim da AP treba graditi gde god postoji ekonomska isplativost, a kad pristignemo zapadni standard onda možemo da se zezamo i sa manje isplativim pravcima.
 
Obilaznica nije politicki isplativ projekat cini mi se, pizdela bi unutrasnjost sto opet "idu pare u Beograd" i ako realno od obilaznice ima koristi ostatak Srbije isto onoliko koliko i Beograd, to jednostavno win-win projekat. Mnogo je politicki isplativije napraviti 20 km magistrale negde u unutrasnjosti, a to sto je efekat toga blizak nuli u saobracajnom smislu, ko to je..

Od ovih para od Telekoma dobicemo od svega pomalo, a svekupno nista - 20 km autoputa prema CG jos 20tak km na koridoru 10, 2 km od Nisa ka Sofiji, jos 3 km obilaznice ali u poluprofilu, 30tak km nekih magistralnih "poluautoputeva" na sve strane (znaci 5 km tu, 10 km tamo, 3 km vamo itd.) - sve u svemu mnogo prilika za slikanje uoci izbora, mnogo "otvaranja" smesno kratkih i neupotrebljivih deonica, a efekat nikakav....eventualno neko polukorisno poluresenje.
 
Meni je drago da rade bilo sta, ali bih se ponovo osvrnuo na generalno veca ulaganja drzave u Vojvodinu, nego na jug. Ali dobro, koridor 10 je koridor 10, pa gde god se on nalazio.
Beograd je osakacen nepostojanjem obilaznice. Razumem princip cuvanja socijalnnog mira, time sto Bg nema metro, ali cuvanje socijalnog mira, neizgradnjom obilaznice je bezobrazluk.
Sve u svemu, kada zavrse koridor 10 kroz Vojvodinu, silom prilika ce preci i na jug drzave. Ali, ako umesto toga, pocnu sa izgradnjom onog Ap sa tunelom kroz Frusku goru, plasim se da ce izbiti pobuna juga.
 
Obilaznica oko BG je sastavni deo koridora X i to ne na karti kod Mrke već u Briselu. Pre nekoliko godina Bugarska i Rumunija su lobirale u EU da taj pravac ne dobije status evropskog koridora srećom po nas neuspešno. Ne napraviti obilaznicu oko BG znači odustati od koridora X. Kao što smo dobili taj status tako ga možemo i izgubiti ako ga ne napravimo u nekom razumnom roku. Nema šanse da Kružni put sa semaforom, pijacom, ograničenjem od 40 km/h, GSB autobusima itd. bude koridor X. U to ni malo dete ne bi poverovalo.
Zadnjih nekoliko budžeta najviše se ulaže u Vojvodinu, npr. ove godine sve pare već odvojene u budžetu za obilaznicu prebačene su za Vojvodinu, o jugu da ne pričamo, sve je to nažalost politika. Po mom misljenju samo kompletno završen koridor je bitan, a sve ostalo su naše gluposti.
 
Људи, ове године ће почети градња дела обилазнице од Добановаца до Батајнице и морамо бити свесни чињенице да док он не буде готов неће бити наставка радова од Орловаче до Бубањ Потока (осим можда на тунелу Стражевица).

Разлог због кога се прво раде војвођански део аутопута, као и трасе на југу је једноставан - аутопут кроз Београд већ постоји и сада, захваљујући европском кредиту који је узела Република а не Београд, почињу радови на његовој санацији. А признаћете да деоницу од Сурчина до Бубањ Потока, са све Газелом, ипак највише користимо ми Београђани, па тек онда возила у транзиту. Једноставно, нема пара за све.

Очигледна је намера Владе да најпре до последњег километра изгради аутопут, како би се предухитрили Румуни и Бугари који хвала богу касне са мостом Видин-Калафат (већ су пуштање одложили за крај 2011), па ће се тек онда комплетирати обилазница. Она се неће финансирати из буџета из простог разлога што је део Коридора 10, а он је једини путни правац на Западном Балкану за који се још увек могу добити јефтини кредити.
 
sizif":8u6eiotm je napisao(la):
Људи, ове године ће почети градња дела обилазнице од Добановаца до Батајнице и морамо бити свесни чињенице да док он не буде готов неће бити наставка радова од Орловаче до Бубањ Потока (осим можда на тунелу Стражевица).

Разлог због кога се прво раде војвођански део аутопута, као и трасе на југу је једноставан - аутопут кроз Београд већ постоји и сада, захваљујући европском кредиту који је узела Република а не Београд, почињу радови на његовој санацији. А признаћете да деоницу од Сурчина до Бубањ Потока, са све Газелом, ипак највише користимо ми Београђани, па тек онда возила у транзиту. Једноставно, нема пара за све.

Очигледна је намера Владе да најпре до последњег километра изгради аутопут, како би се предухитрили Румуни и Бугари који хвала богу касне са мостом Видин-Калафат (већ су пуштање одложили за крај 2011), па ће се тек онда комплетирати обилазница. Она се неће финансирати из буџета из простог разлога што је део Коридора 10, а он је једини путни правац на Западном Балкану за који се још увек могу добити јефтини кредити.
Ne možda nego neće biti radova na tunelu Straževica jer su baš pare odvojene za njegov završetak prebačene u Vojvodinu, razlog osim političkog ne vidim, pošto se izvodjaču duguju pare i za do sad izvršene radove na tunelu.
Niko ne spori da Beogradjani najviše koriste Gazelu a da je tranzit dosta manji.
Slažem se da su jeftini krediti za koridor X zato što je proglašen za evropski koridor.
Problem je što nije tražen kredit za deonicu Orlovača - Bubanj potok a to je najteža a samim tim i najskuplja deonica na celoj obilaznici. Mi je ne možemo izgraditi bez kredita, jer i kad odvojimo na kašičicu za nju svaki put i to malo preusmere negde. Kad bi sad ušli u proceduru za kredit radovi bi krenuli za dve godine. Ono što je najgore od svega je da Vlada ne radi ništa povodom te i još tri deonice a Mrka priča o završetku koridora 1. maja 2012. Da nije tužno bilo bi smešno.
 
@шумар

Иако си потпуно у праву што се тиче мрцварења око обилазнице, Мрка је формално у праву: уколико се до 2012. заврше северни крак, деоница ка Бугарској и деоница ка Македонији, Коридор 10 кроз Србију ће бити готов, јер аутопут кроз Београд постоји. Наравно да је једна од приоритетних ствари комплетирање обилазнице и то све до Панчева, али она није неопходна да би возило које уђе у Србију код Хоргоша или Батроваца могло, не силазећи с аутопута, да изађе код Прешева или Димитровграда.

Ево да ја једном браним Мрку манипуланта.


@њиле

Наравно да тунел Стражевица сам по себи ништа не решава, него рачунам да ћемо, када једног дана добијемо средства за завршетак обилазнице, то моћи брже да урадимо ако тунел буде готов. Знам да су првобитно средства за Стражевицу пребачена на друге пројекте, али мислим да сам негде чуо Ђиласа да се Београд побунио због тога и да ће радови бити настављени.

Не знам зашто није тражен кредит за сектор обилазнице од Орловаче до Бубањ Потока. Можда се процењује да смо се већ сувише задужили за путеве, а међународне банке нас оштро критикујемо што годинама чекамо да почне коришћење одобрених средстава.
 
Vrh