VLADA DANAS OSNIVA NOVO PREDUZEĆE "KORIDORI SRBIJE"
DS preuzima izgradnju koridora 10
N. Korlat | 07. 05. 2010. - 00:02h | Foto: V. Lalić | Komentara: 0
Vlada Srbije bi na današnjoj sednici trebalo da usvoji odluku o osnivanju novog preduzeća „Koridori Srbije”, čijeg će direktora postaviti Demokratska stranka i na taj način preuzeti kontrolu nad izgradnjom najvažnije srpske saobraćajnice. Kako je „Blicu” potvrđeno u Ministarstvu za infrastrukturu, ta firma će biti zadužena za nastavak izgradnje koridora 10, ali i autoputa Beograd-Boljare, dela takozvanog koridora 11, koji će biti povezan sa putevima u još sedam evropskih država.
Mrkonjić za „Blic” kaže da će „Koridori Srbije” imati potpunu samostalnost u radu
Kako je „Blic” i ranije pisao, preduzeće „Koridor 10” biće ugašeno, a umesto njega Vlada će osnovati novu kompaniju sa znatno većim ovlašćenjima. Osim izgradnje, baviće se i eksproprijacijom, ali i projektovanjem, što je do sada bio najveći problem na realizaciji koridora 10. Iako je prvobitno bilo planirano da se ovo preduzeće nazove „Autoputevi Srbije”, Nacionalni savet za infrastrukturu odlučio je da ipak ponese naziv „Koridori Srbije”.
Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, za „Blic” je rekao da će „Koridori Srbije” imati potpunu samostalnost u radu.
- Osnivanje ovog preduzeća zapravo je dogradnja na postojeće „Koridor 10”, koje nije bilo samostalno, već je bilo ćerka firma „Puteva Srbije”. „Koridori Srbije” neće biti javno preduzeće, već društvo sa ograničenom odgovornošću, odnosno trošiće budžetska sredstva i ništa neće zarađivati. Imaće potpunu samostalnost u radu - kaže Mrkonjić.
Nova kompanija neće primati nove kadrove, već će preuzeti stare iz „Koridora 10”, kao i iz pratećih ministarstava. Namera Vlade je da iz „Puteva Srbije” prebaci najkvalitetnije ljude, pre svega sektor zadužen za eksproprijaciju, kao i neke zaposlene iz dva ministarstva - Mrkonjićevog i Ministarstva životne sredine i prostornog planiranja. Procenjuje se da će u „Koridorima Srbije” biti zaposleno između 30 i 40 ljudi.
Kako je „Blic” već pisao, na čelu novog preduzeća biće stručnjak kojeg će predložiti Demokratska stranka, a kako saznajemo u Vladi Srbije, kandidat već postoji i trenutno je zaposlen u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Sa druge strane, osnivanjem nove firme automatski će se smanjiti nadležnost JP „Putevi Srbije”, koje će ubuduće biti nadležno samo za održavanje saobraćajnica.
„Koridori Srbije” biće zaduženi za projektovanje, eksproprijaciju i izgradnju koridora 10, ali i autoputa Beograd-Boljare, koji bi trebalo da postanu deo još jedne važne međunarodne saobraćajnice - koridora 11. U planu je da se ovaj put poveže sa saobraćajnicama iz još četiri države iz Evropske unije (Italija, Mađarska, Bugarska i Rumunija) i tri koje su na putu da postanu njene članice (Hrvatska, BiH, Crna Gora).
- Za izgradnju ovog putnog pravca nama su se već obratile neke strane kompanije. Razgovaramo sa predstavnicima američko-turskog konzorcijuma „Behtel” - „Enka”, a uspostavljeni su kontakti i sa firmama „Kolin” i „Juhtel”. Ta preduzeća, međutim, ne žele da idu na tendere, već na međunarodne ugovore, poput onog koji je potpisan sa Kinezima za izgradnju mosta Zemun – Borča - kaže ministar Mrkonjić, koji dodaje da je već raspisan tender za deo autoputa Beograd-Čačak, odnosno za deonicu Ub-Lajkovac, dužine12,5 kilometara, čija će izgradnja koštati najmanje 40 miliona evra.
Otvaranje radova na 230 kilometara puta
U planu Vlade Srbije je da do kraja ove godine budu otvoreni radovi na 230 kilometara puta na koridoru 10, čija ukupna vrednost iznosi oko 130 miliona evra. Od toga bi 130 kilometara saobraćajnica trebalo da bude završeno do 1. maja sledeće godine, dok je rok za završetak preostalih 100 kilometara maj 2012. godine.
- Svi projekti za koridor 10 su gotovi. Eksproprijacija je, međutim, samo delimično završena. I pored toga, siguran sam da će kompletan posao na koridoru biti gotov 2012. godine - obećava Mrkonjić.
Deonice na koridoru 10 koje se grade
Deonica dužina rok izgradnje vrednost radova izvođač
Horgoš - Novi Sad 110 km 1. februar 2011. 100 miliona PZP „Beograd”
Obilaznica oko Novog Sada 12,5 km 1. novembar 2010. 40 miliona „Energoprojekt” i „Interkop”
Obilaznica oko Dimitrovgrada
7,5 km (7 mostova)
14. april 2012. 30 milion „Alpina”
* vrednost radova izražena je u evrima
Izvor: Ministarstvo za infrastrukturu
Deonice na koridoru 10 čija gradnja počinje 1. jula 2010.
Deonica dužina rok izgradnje vrednost radova
Batajnica - Dobanovci 10 km 1. jul 2011. 115 miliona
Crvena reka - Čiflik 12,7 km 1. jul 2011. 82 miliona
Dimitrovgrad - Pirot 15,7 km 1. jul 2011. 66,5 miliona
* vrednost radova izražena je u evrima
Izvor: Ministarstvo za infrastrukturu
Pokrenuta smena Drobnjaka i Lilića
Zoran Drobnjak
Kako „Blic” saznaje, ministar infrastruktu re Milutin Mr konjić pokrenuo je 21. aprila i zva ničan postupak za smenu Zorana Drobnjaka, direktora JP „Putevi Srbije”, i Zorana Lilića, predsednika upravnog odbora tog preduzeća. Njihove smene trebalo bi da budu tema na nekoj od narednih sednica Vlade.
Mrkonjić, međutim, u jučerašnjem razgovoru za „Blic” nije želeo da komentariše smenu Drobnjaka i Lilića.
- Verujte mi, imam i te kako veća, značajnija i preča posla od vraćanja na tu temu. Ono što sam mislio više puta sam i rekao. Šta će biti sa „Putevima Srbije” dalje zavisi od naših odluka, ali i od toga kako ćemo organizovati novo preduzeće „Koridori Srbije”. Vremena je malo, a obaveze velike. Nemamo vremena da bilo koga čekamo - kaže Mrkonjić.
U Komisiju za kadrove iz Ministarstva infrastrukture već je stigao i dopis koji bi nakon razmatranja trebalo da se nađe pred svim ministrima u Vladi Srbije. Svoja mišljenja o smeni Drobnjaka i Lilića trebalo bi da daju i druga ministarstva koja su upućena u rad JP „Putevi Srbije”. Kako saznajemo, Komisiji je predložen i kandidat za novog direktora „Puteva”, a radi se o državnom sekretaru u Ministarstvu infrastrukture.
http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/188226/DS-preuzima-izgradnju-koridora-10