Šta je novo?

Koridor 10

Slazem se sizife,jel na toj trasi jedini tunel strazevica?
 
sizif":34c7ckyy je napisao(la):
Мрка је формално у праву: уколико се до 2012. заврше северни крак, деоница ка Бугарској и деоница ка Македонији, Коридор 10 кроз Србију ће бити готов, јер аутопут кроз Београд постоји. Наравно да је једна од приоритетних ствари комплетирање обилазнице и то све до Панчева, али она није неопходна да би возило које уђе у Србију код Хоргоша или Батроваца могло, не силазећи с аутопута, да изађе код Прешева или Димитровграда.
Добро си рекао - формално. То је исто као што Кружни пут зову обилазницом. Јесте обилазница, јер не иде кроз град. :bash: Тако је и са Коридором 10 кроз Београд. Аутопут постоји, а то што је неупотребљив јер је најоптерећенија градска саобраћајница и што се 20% времена у транзиту кроз Србију потроши на 5% трасе, нема везе. Камиони свакако неће ићи целом дужином пута кроз Србију аутопутем, јер ће (бар се надам) транзиту бити забрањен прилаз Београду. Друг Мрка је тога добро свестан, само просипа хиљадудеветстотинадеведесетдеветовску демагогију.

Ето како политичари, потпомогнути новинарима који не знају две унакрст (а сигуран сам да 95% тих новинара имају возачку и да, самим тим, морају да знају шта је аутопут, шта мотопут, шта полуаутопут а шта пут са семафорима и ГСП-ом и тракторима који њим пролазе) него те њихове баљезгарије објављују и још се њима одушевљавају, могу комотно да серу како им се дигне а да им људи аплаудирају. :rolleyes:

О другу Мрки немам шта да кажем. Он је све сам рекао (и урадио) 1999. и 2000. :notok:
 
"Грешка, грешка... Ал' нико не кажњава!" - Никола Шећеровски :laugh:

(Ко га се сећа?)
 
Sizife,
Obilaznica oko BG je sastavni deo koridora X (baš sam uporan) :) Ta trasa je prihvaćena u Briselu kao koridor X. Dali su blagoslov za jeftine kredite kompletnog koridora znači i obilaznice (oni još uvek misle da je obilaznica koridor X). Mi imamo pravo menjati trasu ali ne možemo spuštati brzinu ispod 100 km/h jer gubimo status puta. Bilo bi lepo voziti tom brzinom preko Gazele jer tada ne bi ni trebala obilaznica. Što se tiče manipulatora Mrke npr. taj kad kaže deonica Orlovača-Bubanj potok niko ne zna da li misli na obilaznicu ili Kružni put.
Naravno to prolazi kod naših "novinara" koji ne pitaju ni krupne stvari a kamoli šta je pesnik hteo reći.

Vucko,
Nije jedini tunel Straževica ali je najveći i jedini se gradi kao klasična tunelska konstrukcija sa dve odvojene cevi. Na toj deonici postoji još jedan tunel duplo manji a gradiće se po principu širokog otkopa kao Lipak i Železnik.

Wile,
Sve znaš :)
 
VLADA DANAS OSNIVA NOVO PREDUZEĆE "KORIDORI SRBIJE"
DS preuzima izgradnju koridora 10

N. Korlat | 07. 05. 2010. - 00:02h | Foto: V. Lalić | Komentara: 0
Vlada Srbije bi na današnjoj sednici trebalo da usvoji odluku o osnivanju novog preduzeća „Koridori Srbije”, čijeg će direktora postaviti Demokratska stranka i na taj način preuzeti kontrolu nad izgradnjom najvažnije srpske saobraćajnice. Kako je „Blicu” potvrđeno u Ministarstvu za infrastrukturu, ta firma će biti zadužena za nastavak izgradnje koridora 10, ali i autoputa Beograd-Boljare, dela takozvanog koridora 11, koji će biti povezan sa putevima u još sedam evropskih država.


Mrkonjić za „Blic” kaže da će „Koridori Srbije” imati potpunu samostalnost u radu
Kako je „Blic” i ranije pisao, preduzeće „Koridor 10” biće ugašeno, a umesto njega Vlada će osnovati novu kompaniju sa znatno većim ovlašćenjima. Osim izgradnje, baviće se i eksproprijacijom, ali i projektovanjem, što je do sada bio najveći problem na realizaciji koridora 10. Iako je prvobitno bilo planirano da se ovo preduzeće nazove „Autoputevi Srbije”, Nacionalni savet za infrastrukturu odlučio je da ipak ponese naziv „Koridori Srbije”.

Milutin Mrkonjić, ministar za infrastrukturu, za „Blic” je rekao da će „Koridori Srbije” imati potpunu samostalnost u radu.


- Osnivanje ovog preduzeća zapravo je dogradnja na postojeće „Koridor 10”, koje nije bilo samostalno, već je bilo ćerka firma „Puteva Srbije”. „Koridori Srbije” neće biti javno preduzeće, već društvo sa ograničenom odgovornošću, odnosno trošiće budžetska sredstva i ništa neće zarađivati. Imaće potpunu samostalnost u radu - kaže Mrkonjić.

Nova kompanija neće primati nove kadrove, već će preuzeti stare iz „Koridora 10”, kao i iz pratećih ministarstava. Namera Vlade je da iz „Puteva Srbije” prebaci najkvalitetnije ljude, pre svega sektor zadužen za eksproprijaciju, kao i neke zaposlene iz dva ministarstva - Mrkonjićevog i Ministarstva životne sredine i prostornog planiranja. Procenjuje se da će u „Koridorima Srbije” biti zaposleno između 30 i 40 ljudi.

Kako je „Blic” već pisao, na čelu novog preduzeća biće stručnjak kojeg će predložiti Demokratska stranka, a kako saznajemo u Vladi Srbije, kandidat već postoji i trenutno je zaposlen u Direkciji za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. Sa druge strane, osnivanjem nove firme automatski će se smanjiti nadležnost JP „Putevi Srbije”, koje će ubuduće biti nadležno samo za održavanje saobraćajnica.

„Koridori Srbije” biće zaduženi za projektovanje, eksproprijaciju i izgradnju koridora 10, ali i autoputa Beograd-Boljare, koji bi trebalo da postanu deo još jedne važne međunarodne saobraćajnice - koridora 11. U planu je da se ovaj put poveže sa saobraćajnicama iz još četiri države iz Evropske unije (Italija, Mađarska, Bugarska i Rumunija) i tri koje su na putu da postanu njene članice (Hrvatska, BiH, Crna Gora).

- Za izgradnju ovog putnog pravca nama su se već obratile neke strane kompanije. Razgovaramo sa predstavnicima američko-turskog konzorcijuma „Behtel” - „Enka”, a uspostavljeni su kontakti i sa firmama „Kolin” i „Juhtel”. Ta preduzeća, međutim, ne žele da idu na tendere, već na međunarodne ugovore, poput onog koji je potpisan sa Kinezima za izgradnju mosta Zemun – Borča - kaže ministar Mrkonjić, koji dodaje da je već raspisan tender za deo autoputa Beograd-Čačak, odnosno za deonicu Ub-Lajkovac, dužine12,5 kilometara, čija će izgradnja koštati najmanje 40 miliona evra.

Otvaranje radova na 230 kilometara puta
U planu Vlade Srbije je da do kraja ove godine budu otvoreni radovi na 230 kilometara puta na koridoru 10, čija ukupna vrednost iznosi oko 130 miliona evra. Od toga bi 130 kilometara saobraćajnica trebalo da bude završeno do 1. maja sledeće godine, dok je rok za završetak preostalih 100 kilometara maj 2012. godine.
- Svi projekti za koridor 10 su gotovi. Eksproprijacija je, međutim, samo delimično završena. I pored toga, siguran sam da će kompletan posao na koridoru biti gotov 2012. godine - obećava Mrkonjić.

Deonice na koridoru 10 koje se grade
Deonica dužina rok izgradnje vrednost radova izvođač
Horgoš - Novi Sad 110 km 1. februar 2011. 100 miliona PZP „Beograd”
Obilaznica oko Novog Sada 12,5 km 1. novembar 2010. 40 miliona „Energoprojekt” i „Interkop”
Obilaznica oko Dimitrovgrada
7,5 km (7 mostova)
14. april 2012. 30 milion „Alpina”
* vrednost radova izražena je u evrima
Izvor: Ministarstvo za infrastrukturu

Deonice na koridoru 10 čija gradnja počinje 1. jula 2010.
Deonica dužina rok izgradnje vrednost radova
Batajnica - Dobanovci 10 km 1. jul 2011. 115 miliona
Crvena reka - Čiflik 12,7 km 1. jul 2011. 82 miliona
Dimitrovgrad - Pirot 15,7 km 1. jul 2011. 66,5 miliona
* vrednost radova izražena je u evrima
Izvor: Ministarstvo za infrastrukturu

Pokrenuta smena Drobnjaka i Lilića


Zoran Drobnjak
Kako „Blic” saznaje, ministar infrastruktu re Milutin Mr konjić pokrenuo je 21. aprila i zva ničan postupak za smenu Zorana Drobnjaka, direktora JP „Putevi Srbije”, i Zorana Lilića, predsednika upravnog odbora tog preduzeća. Njihove smene trebalo bi da budu tema na nekoj od narednih sednica Vlade.

Mrkonjić, međutim, u jučerašnjem razgovoru za „Blic” nije želeo da komentariše smenu Drobnjaka i Lilića.

- Verujte mi, imam i te kako veća, značajnija i preča posla od vraćanja na tu temu. Ono što sam mislio više puta sam i rekao. Šta će biti sa „Putevima Srbije” dalje zavisi od naših odluka, ali i od toga kako ćemo organizovati novo preduzeće „Koridori Srbije”. Vremena je malo, a obaveze velike. Nemamo vremena da bilo koga čekamo - kaže Mrkonjić.

U Komisiju za kadrove iz Ministarstva infrastrukture već je stigao i dopis koji bi nakon razmatranja trebalo da se nađe pred svim ministrima u Vladi Srbije. Svoja mišljenja o smeni Drobnjaka i Lilića trebalo bi da daju i druga ministarstva koja su upućena u rad JP „Putevi Srbije”. Kako saznajemo, Komisiji je predložen i kandidat za novog direktora „Puteva”, a radi se o državnom sekretaru u Ministarstvu infrastrukture.


http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/188226/DS-preuzima-izgradnju-koridora-10
 
Hoće li po završetku druge trake biti promene načina naplate putarine na deonici Novi Sad - Horgoš, kao na putu Beograd - Niš ili Beograd - Šid, ili će da ostane kao i dosad?
 
Kako ovo:

Horgoš - Novi Sad 110 km 100 miliona
Batajnica - Dobanovci 10 km 115 miliona?

Znam da ima petlji na obilaznici, ali ipak?
 
NS - Horgoš + Y krak:

Pa nije baš 110 km, jer su neke deonice već izgrađene (ostalo je 88km+ deo Y kraka), i gradi se samo poluprofil, i to bez nadvožnjaka, koji su već izgrađeni, a praktično samo treba izgraditi traku pored postojeće.

Batajnica - Dobanovci

Radi se kompletan nov profil (praktično duplo više km), i sa svom pratećom infrastukturom, nadvožnjacima, ukrštanjima i dve izuzetno zahtevne petlje.
 
.. to ni meni nije bilo sasvim jasno, ali kad se uračuna i cena zemljišta koja je daleeeeko veća oko BG i oko NS nego na autoputu NS - Horgoš, brojke postaju logične..
 
medjutim":1i30ct28 je napisao(la):
.. to ni meni nije bilo sasvim jasno, ali kad se uračuna i cena zemljišta koja je daleeeeko veća oko BG i oko NS nego na autoputu NS - Horgoš, brojke postaju logične..
Cena zemljišta ne utiče na cenu izgradnje, jer se eksproprijacija posebno plaća. Odnosno mi iz budžeta moramo da završimo projekte i eksproprijaciju pre nego što kredit može da se koristi, i radovi počnu. Inače 115 miliona Eura je samo iznos odobrenog kredita. Prava cena znaće se tek na tenderu (ili bi bar tako moralo da se desi).
 
GOJE":8yys8vdr je napisao(la):
Batajnica - Dobanovci

Radi se kompletan nov profil (praktično duplo više km), i sa svom pratećom infrastukturom, nadvožnjacima, ukrštanjima i dve izuzetno zahtevne petlje.
Уствари, могло би се рећи три петље, јер у Батајници практично треба да буду две петље, с тим што је петља у Добановцима и једна петља у Батајници делимично изграђена. Биће весело, да ли ће за годину дана све то завршити, не знам баш. Само да крену да граде. Чекамо дан Д.

Иначе, да ли је оно решење за Батајницу које се провлачило по форумима коначно решење?
 
Tebalo bi da je konačno ali ima jedno ali. Pre mesec dana se spomenulo da to i nije baš dobro rešenje kao i samo mesto petlje tako da do raspisivanja tendera može biti svašta. Moje mišljenje je da će oni tu deonicu prepoloviti i krenuti sa radom puta vrlo brzo a petlju ostaviti za kasnije.
 
Ужас. Џабе деоница ако нема петље. Остаће онда глупост као што је било са темеринском раскрсницом. :bash:
 
Wile E. Coyote":35oe48rv je napisao(la):
Ужас. Џабе деоница ако нема петље. Остаће онда глупост као што је било са темеринском раскрсницом. :bash:
Ostace glupost kao i sve ostalo oko nas
 
Ma biće petlja sigurno izgradjena jer je kredit od EIB i EBRD znači isključivo namenski, da je kojim slučajem odvojeno iz budžeta onda bih rekao da je neće nikad napravit ili ne u skorijoj budućnosti. Samo mislim da će je ostaviti za koji mesec kasnije jer tu nije završena eksproprijacija za razliku od ostatka te deonice.
 
Нико не спори да петља наће бити изграђена једног дана. Оно што ме брине је ово:
shumar":3lmil6ke je napisao(la):
tu nije završena eksproprijacija za razliku od ostatka te deonice.
 
Kako sam ja shvatio Puteve rečeno im je iz "vrha" da je severni krak prioritetniji pa su preusmerili pare, nastaviće oni otkup i obilaznice kad im se nakupi para a možda će im i ministarstvo finansija prebaciti određena sredstva. Po tome jeste prebačeno u drugi plan ali nije baš bačeno u fioku kao neki delovi obilaznice.
 
Slike od 04.05.2010.

Pored nasipa za nadvožnjak puta Subotica-Bikovo-Orom (između km 27 i km 28):
2gtndoh.jpg


Prema Horgošu:
waoaok.jpg


Prema Novom Sadu:
2zian1d.jpg
 
@ddavid :kk:

Da li se nazire kako će izgledati petlja Bikovo?
 
Pre mesec dana je počela izgradnja obilaznice oko Dimitrovgrada, ima li neko iz tog kraja da kaže kako idu radovi tj. ima li ih uopšte?
Zna li neko kad će biti raspisan tender za lot 3 na toj obilaznici.

Ddavid ima li mehanizacije negde u blizini ? Fotke ohrabruju, ipak se radi.
 
@nikola32:

Nažalost ne znam kako će izgledati petlja Bikovo pošto celu gradnju posmatram kao autsajder :( Na slikama od 28. aprila se vide kolci koji možda nagoveštavaju neko premeštanje (?), a nasipanje humusa se još i uklapa u tu koncepciju, mada to treba uzeti sa rezervom. Od 4. maja, kada sam načinio ove slike, nikakvih promena nema.

@shumar:

Mehanizacija za iskopavanje humusa, kao i kamioni za prevoz istog su se definitivno preselili severnije od petlje Bikovo i početka sveže izgrađene deonice kod km 28. Taj početak se i nazire u daljini na poslednjoj fotografiji. Ove nedelje je mehanizacija bila angažovana kod petlje Subotica istok. Dakle mogu da tvrdim da trenutno kod bikovačkog nadvožnjaka nema nikakvih mašina, a stanje je takvo kakvo je bilo 4. maja (jedino što je trasa puta puna vode).

A da dodam da raskrsnica bikovačkog puta i budućeg Y-kraka nije dirana, a rešenje da će se tamo graditi kružni tok još nije konačno.

Možda će Nikola32 moći da pomogne u odgonetanju zagonetke u vezi bikovačke petlje :) Postaviću još tri slike sa nasipa nadvožnjaka.

Gledano od Bikova prema Subotici:
k4gl5v.jpg


U suprotnom smeru, prema Bikovu:
34ipgjl.jpg


Još jedna prema Bikovu, ovde je humus lepo izravnat:
v2se4g.jpg
 
@ddavid

Nemam pojma :) Liči mi na petlju Zmaj u NBGu. (ukrštanje Novosadskog i autoputa za Šid). Fali još jedna mašnica i nadvožnjak za drugu traku, ako budu radili pun profil obilaznice. Za poluprofil dovoljno je i ovo plus kružni tok.

A humus kod nadvožnjaka? Možda prave rampe za lakši prilaz mehanizacije i kamiona dok traju radovi?
 
Vrh