Šta je novo?

Koridor 10

Pa sad kako se uzme. Ovako napamet mislim da je ukupno otvoreno oko 150 kilometara poluautoputa, i još 150 kilometara punog profila na postojeći poluatuput. U zbiru je to oko 300km poluatuoputa. Nije tako malo, ali je moglo i trebalo mnogo više.
 
Mrkonjić: Autoput do RS od 2011.
14. decembar 2009. | 17:51 | Izvor: Beta
Beograd -- Ministar infrastrukture Milutin Mrkonjić najavio je da će 2011. početi izgradnja autoputa do Republike Srpske, u koji će biti uloženo 1,14 milijardi evra.


Milutin Mrkonjić (Tanjug, arhiva)
Mrkonjić je na konferenciji za novinare nakon sastanka sa ministrom saobraćaja Republike Srpske Nedeljkom Čubrilovićem kazao je da je reč o autoputu, dugom oko 200 kilometara, koji će povezati Koridor 10, od Pojata, preko Kruševca, Čačka, Požege i Užica, sa Višegradom.
"Iduće godine će biti završena dokumentacija i eksproprijacija, a u 2011. godini će početi izgradnja", kazao je on i naglasio da će Srbija konkurisati kod međunarodnih finansijsih institucija da bi obezbedila novac za igradnju tog autoputa.

Ministar saobraćaja Republike Srpske Nedeljko Čubrilović kazao je da će RS podržati izgradnju autoputa i dodao da će to omogućiti povezivanje sa krakom C panevropskog Koridora 5, od Osijeka do Mostara.

Čubrilović je kazao da ne veruje da će iko u Federaciji Bosne i Hercegovine imati bilo šta protiv izgradnje tog autoputa.

"Niko nema ništa protiv nijednog putnog pravca u BiH. Oko toga se uvek lako dogovorimo", kazao je on.

Na konferenciji je rečeno da će izgradnja 60 kilometara autoputa od Požege do Kotromana koštati oko 830 miliona evra, odnosno oko 14 miliona evra po kilometru, pošto će biti neophodna izgradnja 60 mostova, 20 tunela i 13 nadvožnjaka.

Čubrilović je naveo i da će aviokompanija Republike Srpske “Skaj Srpska” u naredna dva meseca nabaviti dva nova aviona i uspostaviti saobraćaj između Beograda i Banjaluke, a u saradnji sa Jat ervejzom i do drugih odredišta.

Ministar saobraćaja RS nije mogao da precizira o kojim avionima je reč i kolika je vrednost nabavke pošto je tender u toku.

Znaci 2011 godina.Ajd da vidim i to cudo...
 
Od ponedeljka plaćanje putarine bez zaustavljanja

Autor: M. N. Stevanović

Beograd - Devet glavnih naplatnih rampi sa najintenzivnijim saobraćajem u zemlji, u ponedeljak u 13 sati pustiće u rad uređaje za elektronsko plaćanje odnosno plaćanje bez zaustavljanje.

Tehnologija koja to omogućava priznata je u svetu, a proizvod je isključivo domaće pameti kao što su u njenom instaliranju na naplatnim rampama Koridora 10 bila angažovana isključivo srpska preduzeća. Uz sve prednosti, instaliranje novog sistema u potpunosti će eliminisati krađe i malverzacije - kaže za Danas ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.

Prema rečima Darka Pešića, direktora Sektora za održavanje puteva i modernizaciju u Javnom preduzeću Putevi Srbije, oprema je do sada bila probno instalirana samo na delu autoputa od hrvatske granice do Beograda, a od iduće nedelje uslugu elektronskog plaćanja moći će da koriste i vozači koji se sa autoputa isključuju kod Bubanj potoka, Malog Požarevca, Vodnja, Smedereva, Pojata, Ražnja, Aleksinca, Aleksinačkih rudnika i Trupola. Do kraja godine biće pušteni i uređaji instalirani kod Batočine, Jagodine, Ćuprije, Paraćina, Požarevca i Velike Plane, a sve ostale naplatne rampe biće opremljene savremenom tehnologijom do sredine juna naredne godine.

- Sistem funkcioniše tako što se tar lepi na šoferšajbnu i kada korisnik prođe naplatni punkt brzinom do 50 kilometara na sat, uređaj očita relaciju i skine utvrđeni iznos sa finansijske kartice, nakon čega se i rampa za prolaz podiže. Za sada, tar je moguće nabaviti u Auto-moto savezu i na blagajni JP Putevi Srbije, ali će vrlo brzo biti dostupni i na svakoj trafici, poput dopuna za mobilni. Te finansijske kartice će se po istom sistemu i puniti, a strategija je da se u budućnosti naplata vezuje za tekući račun, ali za sada je problem to što se veliki broj kartica nalazi „u crvenom“ - objašnjava za Danas Pešić i dodaje da je u ovaj projekat do sada uloženo 180 miliona dinara.

Prema njegovim rečima, opremu je osmislio Institut Mihajlo Pupin, projekat instaliranja sačinio je Institut za puteve i Geoput kao podizvođač, a izvođači su bili Kruševac put, Preduzeće za puteve Kragujevac i Srbija autoput.
http://www.danas.rs/vesti/ekonomija...rine_bez_zaustavljanja_.4.html?news_id=179541
 
U projekat su morali da ukljuce i psihologe! Srbi jednostavno nisu narod koji nesto preterano unapred planira i placa. Pitanje je koliko je taj sistem upravo zbog toga i opravdan. Stranci ce ga vrlo verovatno nece koristiti.

Bolje bi bilo da su sva sredstva usmerili na uvodjenje vinjeta, mada, od toga izgleda nema nista jer se trenutno dosta investira u sredjivanje naplatnih stanica.
 
To je onaj isti sistem koji niko ne koristi već godinama?
 
još nešto na šta sam naleteo, ne znam gde bih drugo stavio. klip koji pokazuje kako radi jedan domaći sistem za nadzor saobraćaja u praksi. bez prepoznavanja tablica, samo brojanje saobraćaja i merenje brzine

[video]http://www.youtube.com/watch?v=VIfM8RI4xAI[/video]

ovo je razvila ursus grupa koju čine phd studenti i istraživači sa ftn-a: http://www.ursusgroup.com/
 
Ali: TAR!!!!! :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:

Novinarskoj gluposti nema kraja. :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:
 
Komunisticki romanticar ponovo gadja lep datum :)

Koridor 10 do maja 2012. godine »

25. Decembar. 2009 | 14:43, Izvor : Beta, Komentari: 0

Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić izjavio je da će i u 2010. prioritet njegovog ministarstva biti izgradnja koridora 10, kako bi taj putni pravac mogao da bude završen do 1. maja 2012. godine.


Za završtek koridora 10 obezbedjena je 1,1 milijarda evra, rekao je Mrkonjić na konferenciji za novinare.

Kako je precizirao, 388 miliona dolara, obezbedjeno je od Svetske banke, 600 miliona evra od Evropske investicione banke, 150 miliona evra od Evropske banke za obnovu i razvoj i 100 miliona evra iz Helenik plana.

Mrkonjić je istakao da Srbija trenutno ima 850 miliona evra garancija za rekonstrukciju železnice. Prema njegovim rečima, sa Ruskom federacijom nije definisan zajam, ali se očekuje da dogovor bude završen do kraja januara 2010. godine.

On je kazao da bi Srbiji bilo potrebano 1,1 milijarda evra za rekonustrukciju železničke pruge od Subotice do Niša, kako bi postala dvokolosečna sa mogućnošću da vozovi idu do 160 kilometara na sat, i za elektrifikciju pruge Niš-Dimitrovgrad.

Mrkonjić je kazao da bi završetkom tih radova vozovi tri sata brže prolazili kroz Srbiju.
 
hahah jao video sam tu vest i klikcem da otvaram i cekam ili 1. maj ili 29. novembar :))) ahhaha gospode kakva legenda od coveka :bash:
 
Mrkonjic bi bas jos jednom mogao da ponovi od koga smo sve dobili kredite za izgradnju KX. Ako ne ponovi bar jednom nedeljno, onda je bez veze, jer ljudi zaborave...

Umesto davanja izjava bolje bi bilo da se bavi eksproprijacijom i projektovanjem kako bi ti krediti stvarno krenuli da se koriste, a ne da kredit za Obilaznicu oko BG-a vec vise od godinu dana ne moze da se koristi zbog raznih idiotluka.
 
Ма прича глупости... Прво, ми немамо локомотиве које могу да иду толико, можда свега две. Друго, тренутно постоји једна једина деоница оспособљена за те брзине, између Нове и Старе Пазове (мада је званично ограничење 120). Треће, треба изместити пругу од Инђије до новог сада, уз копање тунела кроз Фрушку гору...
 
Ne razumem ovo oko izmeštanja pruge i kopanja tunela?

I, zašto su uvek skromna predviđanja kod nas oko budućih brzina nakon rekonstrukcije?
Zar se ne ostvaruje maksimalna brzina kao i svuda kada se postave nove šine i da ostalo samo zavisi od lokomotive?

Pretpostavljam da postoje razni kvaliteti izvođenja ali nećemo valjda rekonstruisati pruge nekvalitetno?
 
Pogledaj na GE kako izgleda deonica izmedju I i NS. Jako je krivudava pa tuda ne bi ni mogle da se postignu velike brzine pa cak i sa najboljim prugama i lokomotivama.

A sto se tice rekonstrukcija, postoji mnogo tehnika gradjenja pruga i za svaku tehniku je cena drugacija. Recimo, za ovu rekonstrukciju izmedju Batajnice i Golubinaca je km pruge kostao oko €550.000, a kilometar pruge u Francuskoj ili Nemackoj kosta i nekoliko miliona.
Razlika je u tome sto se cela deonica za brzine preko 200kmh presvlaci betonom - kao sto su u Beogradu radjene tramvajske sine.
E sada, ovo sto je odradjeno je kvalitetno, ali nema potrebe investirati visestruko vise ako se zna da nasi vozovi verovatno nikada nece ici preko 160kmh (investicija bi bila i mnogo milijardi evra).

Sve u svemu, nije u pitanju kvalitet (naravno jeste i to bitno), vec kako se pruga pravi i za koje brzine je namenjena.
 
pored mrkine uobičajene tirade, evo malo detalja o ponudi putara

Šest traka voze Srbijom

PUTARI će u narednih godinu dana "zasukati rukave" i Srbija će dobiti novih 111 kilometara autoputa na najvažnijem svom i evropskom pravcu. Ministar Milutin Mrkonjić za "Novosti" obećava da će severni deo drumskog Koridora 10 biti kompletiran, uključujući i takozvani ipsilon krak, koji će spojiti Suboticu sa graničnim prelazom "Kelebija".
- Uz već izgrađene deonice, vozači će do karaja 2010, na severu od Horgoša i Kelebije, i na zapadu od Batrovaca, pa preko Beograda - Niša - Leskovca krstariti Srbijom u šest traka - kategoričan je Mrkonjić. :lol:

...

Severni krak

- Posao koji mora da se završi u 2010. godini je severni krak Koridora 10 - ističe Mrkonjić za "Novosti". - Iz budžeta smo izdvojili četiri milijarde dinara. Domaće putarske firme dale su ponudu i spremne su da finansiraju deo radova sa još sedam milijardi, koje će im država vratiti u 2011. godini. Dakle, posao na preostalih 87 kilometara leve trake od Horgoša do Novog Sada i ipsilon kraku od 24 kilometra počinje u martu i završava se u decembru 2010. godine.

Obilaznica

- Na obilaznici oko Beograda na delu od Batajnice do Dobanovaca u dužini od 10 kilometara, u toku je eksproprijacija, koja mora da bude završena do marta.
- Radovi vredni 115 miliona evra finansiraju se kreditom Evropske investicione banke (EIB). Posao kreće u aprilu 2010. a ovaj deo obilaznice u punom profilu autoputa biće završen u oktobru 2011. godine. Procenjena vrednost radova na delu od Orlovače do Bubanj potoka u dužini od 12,8 kilometara je 180 miliona evra. Izgradnja počinje na jesen 2010, u oktobru, a deonica treba da bude puštena u saobraćaj do 1. maja 2012. - kaže Mrkonjić.

.....
http://www.novosti.rs/code/navigate...aka voze Srbijom&kword_add=koridor 10, putari
 
Mrka ovu eksproprijaciju obećava već od početka 2009. godine i ako nije tri puta izjavljivao da je sve sređeno dam glavu.
 
Ponekad pomislim kako bi svet bio lepo mesto bez politicara,ali dzaba.Uvek ce biti neki egoisticni pohlepni skotovi koji ce zeleti da vladaju ostalima :violina:
 
Tender za severni krak Koridora 10

...

Mrkonjić je kazao da je tender raspisan 31. decembra prošle godine za izgradnju ukupno 110 kilometara poluautoputa.

On je objasnio da je tender raspisan za učešće u izgradnji delova auto-puta od Novog Sada do Horgoša i to na deonici između Horgoša i 28. kilometra od granice i između 38. kilometra i 98. kilometra, kao i na deonici između Kelebije i Subotice.

"Tender će biti otvoren do 1. februara i biće završen negde oko 5. februara", naveo je Mrkonjić.

...
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2010&mm=01&dd=06&nav_category=9&nav_id=402468
 
Mrkonjić: Nema radnika Alpine
9. januar 2010. | 16:00 | Izvor: Danas
Beograd -- Radovi kasne, a na gradilištu kod Beške nema radnika. Rok teče i nije mi jasno kako Alpina planira da ispoštuje ugovorene obaveze, kaže Milutin Mrkonjić.



“Slična je situacija i na drugom lotu koji je ta kompanija dobila na tenderu jer radnike nismo zatekli ni na trasi magistrale od Kokinog Broda do Nove Varoši”, dodaje ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić.

Iako je konzorcijum domaćih firmi sa Mostogradnjom na čelu imao povoljniju ponudu na tenderu za izgradnju novog i rekonstrukciju starog mosta kod Beške, posao je u julu 2006. na insistiranje kreditora, dobila austrijska Alpina. Ta kompanija je dala ponudu od 40 miliona evra i rok od 24 meseca za dovršetak gradnje, ali je ugovoreni datum davno „probijen“ zbog, uglavnom, nedaća sa projektnom dokumentacijom.

Stručnjaci su i tada upozoravali da je Alpina angažovala neiskusan inženjerski kadar koji nije u stanju da adekvatno savlada težak teren i klizišta na tom potezu, a Mrkonjić je pre nekoliko meseci zamerio izvođačima to što još ne postoji glavni projekat, nego gradilište funkcioniše po sistemu „doturanja papirića“ za svaku novu fazu gradnje.

Radovi kasne i na jednoj od najugroženijih deonica na putu ka Crnoj Gori, koja vodi obalom Zlatarskog jezera i koja je finansirana iz kredita Evropske investicione banke. Šta je razlog zbog koga su radnici Alpine i njenih podizvođača još kod svojih kuća, a ne na trasi, nismo uspeli da saznamo jer su u beogradskom predstavništvu tog preduzeća juče „dežurala“ samo dva zaposlena koja nemaju pravo da kontaktiraju sa medijima.

Valja podsetiti i da Alpina očekuje još dva velika posla sa vladom Srbije. Ta kompanija je na tenderu za izgradnju dva lota obilaznice oko Dimitrovgrada, ponudila najnižu cenu. Da li će to biti dovoljno za odluku o izboru ili će se ceniti i dosadašnja pouzdanost izvođača, znaće se za koji dan, kada bude zasedala tenderska komisija.

Pitanje je i da li će od uticaja biti činjenica da u odnosima države i te kompanije još postoji nerešeno pitanje koncesije za autoput od Horgoša do Požege. Pre nekoliko dana u budžet Srbije legla je garancija od 10 miliona evra koju je ta firma položila prilikom raspisivanja tendera i izgubila zbog poništavanja ugovora. Alpina je još prošle godine odlučila da pokrene postupak pred Arbitražnim sudom u Parizu kako bi naplatila troškove i izgubljenu dobit iz tog posla.

“Prilikom raspisivanja tendera koji je vredan oko 120 miliona evra, trebalo je voditi računa da država ne bude oštećena i preduzeće Koridor 10, umesto klauzule da ponudu ne mogu da dostave kompanije koje imaju sudske sporove u iznosu koji dostiže određeni procenat vrednosti posla, moglo je da koristi formulu da se neće bodovati prijave firmi koje su u sporu sa državom. Svetska banka bi to podržala, a mi bismo sada imali jasniju situaciju”, kaže konsultant za investicije Mahmud Bušatlija i dodaje da bi sve to trebalo proceniti pre odluke o izboru izvođača za jednu od ključnih deonica na Koridoru 10.

On objašnjava da je “nesporno to da je reč o veoma nesavesnom izvođaču sa kojim imamo problem jer nije samo u pitanju 70 do 80 miliona evra vredan postupak pred Arbitražom. Trebalo bi razmotriti i dosadašnji tempo radova na deonici Koridora 10, ali i odnose sa drugim investitorima, poput JTS-a koji je angažovao Alpinu kao glavnog izvođača u Bloku 19, a ispostavilo se da više od polovine podizvođača ta kompanija nije isplatila”.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=01&dd=09&nav_id=402978
 
Trebalo bi razmotriti i dosadašnji tempo radova na deonici Koridora 10, ali i odnose sa drugim investitorima, poput JTS-a koji je angažovao Alpinu kao glavnog izvođača u Bloku 19, a ispostavilo se da više od polovine podizvođača ta kompanija nije isplatila
Koja je to kompanija JTS i na šta se tačno misli u bloku 19?
 
Ček kako nema radnika kod Beške, ja juče kolima prošao, i sigurno je bilo jedno 15ak njih... sad ja ne znam jel to dovoljno, al nije da nije bilo nikoga....
 
ma mora da su se pojavili odmah čim je mrka podviknuo. misim koja smejurija od teksta :rolleyes:
 
Pre neki dan sam putovao za NS.Evo Slika.

7gautoput15j

jbautoput14j

0wautoput13j

8cautoput12j

0eautoput11j

jbautoput9j

jdautoput10j


USER":152chutl je napisao(la):
Ja sam prosao kod beske.
Imas li fotke?Ako imas,stavi.
 
Vrh