srećom da im je mrka onomad podviknuo inače ko zna šta bi bilo :kafa:Alpina dobila tender i zamrzla spor
Beograd -- Austrijska kompanija Alpina odlučila je da na godinu dana zamrzne proces arbitraže pred sudom u Parizu, zbog raskida ugovora za koncesiju Horgoš-Požega.
Alpina je takvu odluku donela nakon što je obaveštena da je pobedila na tenderu za izgradnju obilaznice oko Dimitrovgrada i auto-puta do granice sa Bugarskom na Koridoru 10.
"Ova vest nas je obradovala i odražava izuzetno korektan tretman naše kompanije na tržištu Srbije, koja će i dalje nastaviti da značajno investira u Srbiju i da zapošljava domaću radnu snagu i domaće resurse i time doprinosi daljem jačanju ekonomske aktivnosti u Srbiji", ocenila je Alpina.
"Zbog toga smo odlučili da zamrznemo proces arbitraže u Parizu, koji se vodi zbog raskinutog Ugovora o koncesiji Horgoš - Požega na godinu dana i da u što skorijem vremenu na pravno valjan način postignemo obostrano zadovoljavajući sporazum sa Vladom Srbije", navedeno je u saopštenju "Alpine".
Podsetimo, ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić je krajem januara rekao da će "kompanija Alpina, zbog toga što je tužila državu, biti diskvalifikovana na tenderu za završetak severnog kraka Koridora 10". "Firma koja tuži državu ne može da dobije nijedan posao u Srbiji, bar dok sam ja ministar", rekao je tada Mrkonjić.
Nakon toga je iz kompanije Alpina saopšteno da Srbija ne može da izbaci tu kompaniju sa tendera zbog arbitraže koja je pokrenuta pred Međunarodnom trgovinskom komorom u Parizu. „To je tender međunarodne finansijske institucije sa kojeg niko nema pravo da nas izbaci. Postoji zakon i ako ga ne kršite niko ne može da vas otpiše. Na tenderu postoji fer plej, dostavite ponudu i ako ste najbolji, onda vas izaberu“, kazala je portparolka Alpine Karin Keglevič.
Srbija je 22. oktobra 2009. godine, pred Vrhovnim sudom u Beču dobila spor protiv konzorcijuma Alpina-Por, jer nije ispunio uslove iz ugovora o koncesiji za izgradnju auto-puta Horgoš - Požega i početkom januara ove godine Vladi Srbije uplaćeno je deset miliona evra na ime bankarske garancije za taj posao. U Parizu je u toku arbitraža u ovom slučaju, a pobeda pred bečkim sudom mogla bi da značajno utiče na odluku ovog tela u korist Srbije.
Konzorcijum Alpina-Por je bankarsku garanciju dao za posao oko izgradnje autoputa u Srbiji, ali je ugovor sa njim raskinut, jer nije ispoštovao odredbe sporazuma. Nezadovoljan gubitkom posla, konzorcijum je izdejstvovao u austrijskoj banci da se bankovna garancija ne isplati Srbiji. Nakon toga, Vlada Srbije je podnela tužbu, a odluka suda je sada postala pravosnažna, pošto je drugostepena instanca donela odluku u korist srpskih vlasti.
Ugovor o koncesiji za autoput Horgoš-Požega potpisan je u martu 2007. godine. Koncesija je trebalo da se izda na 25 godina, a obuhvatala je izgradnju leve trake autoputa od Horgoša do Novog Sada duge 106 kilometara, održavanje 68 kilometara autoputa od Novog Sada do Beograda, i projektovanje i izgradnju autoputa Beograd-Požega, dužine 148 kilometara.
http://www.danas.rs/vesti/ekonomija/alpina_problematican_ponudjac.4.html?news_id=183229Alpina problematičan ponuđač?
Beograd - Ne odugovlačimo sa izborom izvođača na tenderu za obilaznicu oko Dimitrovgrada, još uvek smo u zadatim rokovima, samo vrlo pažljivo proučavamo priloženu dokumentaciju iz ponuda, kako bismo predupredili eventulane komplikacije kasnije.
Za svaki naredni korak tražimo mišljenje Svetske banke koja kreditira taj posao, a trebalo bi imati u vidu i da je reč o složenom tenderu pa je neophodno da se svi dokumenti detaljno prouče - kaže za Danas Nenad Ivanišević, predsednik Upravnog odbora preduzeća Koridor 10 koje rukovodi izgradnjom te panevropske saobraćajnice.
Naš sagovornik ipak očekuje da do kraja meseca budu razrešene dileme u vezi sa tenderom i da radovi počnu u aprilu. Ivanišević naglašava da nema informacije da je na nekom sličnom tenderu procedura bila kraća, ali je odbio da komentariše spekulacije da je do odugovlačenja došlo zbog toga što je najjeftiniju ponudu dostavila austrijska Alpina koja je, posle propale koncesije za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, pokrenula arbitražni spor pred Međunarodnom trgovinskom komorom u Parizu. Tvrdeći da „nema ovlašćenja da iznosi detalje dok traje tenderska procedura“ Ivanišević nije želeo da saopšti ni tekst upitnika koji su popunjavali učesnici na tenderu, a u kome je trebalo da upišu podatke o sporovima i nezavršenim poslovima, kao ni to šta je Alipina navela u tom dokumentu i da li bi eventualno prikrivanje podataka o sporu oko koncesije mogao da bude razlog za njenu diskvalifikaciju.
Naš list, međutim, nezvanično saznaje da je u formularu CON-2, koji je sastavni deo tenderske dokumentacije, bilo potrebno da se upišu istorija i obrazloženje prekinutih, odnosno nerealizovanih ugovora i podaci o sporovima koji se vode sa naručiocima poslova, kao i to da je Alpina navela da u poslednjih deset godina nije imala takve situacije. Da li bi to mogao da bude dovoljan razlog za eliminisanje iz tenderske procedure, pod velikim je znakom pitanja jer je već opšte mesto u javnosti da Alpina ima povlašćen položaj u odnosu na druge građevinare, posebno kada je reč o domaćim firmama. Zanimljivo je i da je Alpina prošle nedelje samoinicijativno saopštila da je proglašena za pobednika na tenderu za obilaznicu oko Dimitrovgada iako to Tenderska komisija nije zvanično potvrdila.
Pojedini stručnjaci smatraju da je Alpina problematičan ponuđač i da se na tenderima u Srbiji javlja sa damping cenama, a da takvu praksu podstiče i aktuelni Zakon o javnim nabavkama jer kao jedini kriterijum za izbor izvođača vrednuje najjeftiniju ponudu, dok se kvalitet radova i bonitet firme ne boduju. „Tako je moguće da Alpina ponudi i damping cenu, kako bi ušla dublje u tržište, nadajući se, pri tom, da će zaradu da ostvari na račun lokalnih podizvođača, koji su već dovoljno očajni zbog nedostatka poslova da će prihvatiti bilo kakve uslove. Sličnu situaciju Alpina je već imala u Sloveniji, kada je na jednom tenderu dostavila ponudu sa damping cenama, ali posao nije dobila jer su se ostali učesnici žalili evropskim institucijama za zaštitu tržišta“, tvrdi za Danas konsultant za investicije Mahmud Bušatlija.
Primedbe stižu i od domaćih građevinara, koji podsećaju na nerealno nisku ponudu na tenderu za jednu deonicu kod Žabara, gde je Alpina dala cenu od 198 miliona dinara uz popust od osam odsto. Sledeće na listi bilo je preduzeće Bačka put sa cenom od 294 miliona, a trećerangirani Štrabag ponudio je 299 miliona. Građevinari kažu i da na našem tržištu damping nije retka pojava, a da ne postoje mehanizmi koji bi kvalitetne izvođaće zaštitili od nelojalne konkurencije. Kada neka firma ponudi nisku cenu na tenderu, to samo može da znači da posao neće završiti ili da će ostati dužna domaćim podizvođačima, što je inače najčešća situacija, kaže nekoliko naših sagovornika koji o tom problemu ipak ne žele da govore javno. Prema njihovim tvrdnjama, obično se sa takvim namerama angažuju „novokomponovane“ firme koje niti imaju dovoljno iskustva u poslovima, niti su u stanju da obezbede potreban kvalitet. Takve deonice već posle godinu ili dve zahtevaju rekonstrukcije, a prave kontrole kvaliteta ili nema, ili postoji visok stepen korupcije nadzornih službi, koje „uz određenu nadoknadu“ zatvaraju oči pred propustima izvođača. Moguća kalkulacija firme koja nudi nisku cenu je i unapred dogovorena varijanta da se prvobitni projekat izmeni i zbog toga se preugovore nove, naravno više cene, kažu građevinari.
-----------------------------------------------------------
Kašnjenja
Alpina se u javnosti pominje u negativnom kontekstu i zbog kašnjenja u izgradnji. Najdrastičniji je primer mosta kod Beške gde su rokovi probijeni više od dve godine. Alpina takođe kasni sa izgradnjom deonice Nova Varoš-Kokin Brod oko godinu dana. Da problem sa kašnjenjem Alpine nema samo Srbija svedoči i podatak iz Poljske. Vlada te zemlje u decembru je poništila ugovor sa austrijskom kompanijom zbog, kako je navedeno, „neprihvatljivo sporog ritma gradnje“, na deonici autoputa A1 Svjerklani-Gorzicki.
Ponude
Na tenderu za izgradnju 5,8 kilometara trase na kojoj se nalazi sedam mostova (ne računajući dva tunela koja nisu ušla u tendersku ponudu) prijavilo se 12 kompanija, a najnižu cenu od 2,9 milijardi dinara dostavila je austrijska Alpina. Hrvatski Konstruktor ponudio je tri milijarde dinara, dve slovenačke firme, SCT 3,2 milijarde i Primorje 3,4 milijarde, konzorcijum domaćih preduzeća na čelu sa Planumom bio je spreman da izgradi trase po ceni od 3,7 milijardi dok je austrijski Štrabag nudio da to učini za pet milijardi dinara.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=02&dd=16&nav_id=411601Domaći najjeftiniji za severni krak
Beograd -- Na tender za izgradnju 110 kilometara severnog kraka Koridora 10, od Novog Sada do Horgoša i od Subotice do Kelebije, dostavljene su tri ponude.
Kako je objavljeno u Ministarstvu za infrastrukturu, ponude su dostavile slovenačka kompanija Primorje, konzorcijum srpskih firmi čiji je nosilac Preduzeće za puteve Beograd i hrvatska firma „Hidroelektra niskogradnja“ u konzorcijumu sa firmom Vojiput iz Subotice.
Najnižu cenu ponudio je konzorcijum domaćih firmi od 9,97 milijardi dinara. Hrvatska firma ponudila je izgradnju te deonice za 11,55 milijardi dinara, a slovenačka za 13,47 milijardi dinara.
Sa druge strane, direktor inžinjeringa Nibens grupe, kojoj pripada Preduzeće za puteve Beograd, Aleksandar Stanović kaže da "ne mora cena da bude fiksna, u tenderu postoje tri kvalifikacije za ponderisanje odnosno proračun najpovoljnijeg, a to su cena, rok i uslovi finansiranja... Nismo uračunali inflaciju zato što ne znamo kolika će biti“.
"Drago nam je što smo uspeli da formiramo konzorcijum na nacionalnom nivou. Naša ponuda je kvalitetna i u skladu sa uslovima tendera", rekao je Stanović i dodao da će "na izgradnji ove deonice biti direktno angažovano više od deset domaćih građevinskih firmi, što znači siguran posao za naše radnike u narednih godinu i po dana".
Prema njegovim rečima, indirektno će kroz ovaj posao biti uposleno još na desetine hiljada radnika iz razlicitih grana privrede koje prate izgradnju puteva.
----------------------------------------------------------------
Vlada Srbije je krajem prošle godine raspisala javni tender za izgradnju 110 kilometara poluautoputa severnog kraka Koridora 10. Tender je raspisan za učešće u izgradnji druge trake auto-puta od Novog Sada do Horgoša i to na deonici između Horgoša i 28. kilometra od granice i između 38. kilometra i 98. kilometra, kao i deonici između Kelebije i Subotice. Inače, dokumentaciju za izgradnju tog dela Koridora 10 je otkupilo 25 firmi.
Izvor: MikroTelekomunikacioni kablovi uz Koridor 10
19.03.2010.
OSIM TELEKOMA SRBIJE DO SADA NI jedna druga firma nije imala mogućnost da gradi telekomunikacionu infrastrukturu zbog komplikovane zakonske regulative. Međutim, nedavnom promenom zakona o planiranju i izgradnji, postupak za dobijanje dozvola za gradnju je pojednostavljen i prvi investitor koji je dobio posao izgradnje optičkog kabla na Koridoru 10 je firma Nuba invest.
Da li je za dobijanje ovako velikog i skupog posla bio potreban tender i pod kojim uslovima je firmi Nuba invest omogućeno da baš oni grade optičke kablove, pitanje je koje se ovih dana postavljalo i za skupštinskom govornicom Srbije.
Međutim, pomoćnica ministra za prostorno planiranje, Aleksandra Damnjanović-Petrović, kaže da se investitor samostalno javio za izdavanje dozvola i da nisu bili u obavezi da raspisuju tender.
Kompanija Nuba invest je do sada uz Koridor 10 izgradila 45 kilometara kablova, koji će prema rečima ministra Olivera Dulića, biti korišćeni za telekomunikacioni saobraćaj.
Prema potpisanom ugovoru, Nuba invest biće vlasnik tih telekomunikacionih kablova ali sem minimalne godišnje takse i PDV-a na usluge, neće imati drugih izdataka. (A.S.)
Tek sada videh komentar,sada nisam imao sarkastican komentar,necu vise to raditi jer previse koristim sarkazam pa se ne zna sta je staGOJE":1pl452wf je napisao(la):@vucko,
ne razumem zašto si komentarisao ovu vest sa "mrko legendo", jer je koliko mogu da procenim reč o scenariju po kome se najefikasnije dodeljuje ugovor domaćem konzorcijumu. Nijedna ponuda nije ispravna 100%, i ići će se na direktnu pogodbu što je zakonski dozvoljeno, a domaći konzorcijum će verovatno samo fiksirati cenu i dobiti posao, a radovi bi trebalo da počnu odmah. Razlog za ovu "fleksibilnu" ponudu je bio strah od niskih cena konkurencije, ali to se nije desilo.
Što se mene tiče sve je genijalno odrađeno, ali se bojim da si ti imao sarkastičan komentar.
Izvor: Studio-BDržavni vrh se dogovorio oko izgradnje puteva
31. Mart. 2010 | 11:30, Izvor : Beta
Ministar za infrastrukturu Srbije Milutin Mrkonjić dobio je odrešene ruke da vodi kompletne poslove na izgradnji Koridora 10, da njemu budu odgovorna dva direktora firmi koje učestvuju u izgradnji, a ministar će biti direktno odgovoran predsedniku države
To je prvi zaključak sastanka vladajuće koalicije, a drugi je da će brzo biti smenjeni najodgovorniji ljudi u "Putevima Srbije", direktor Zoran Drobnjak i predsednik Upravnog odbora tog preduzeća Zoran Lilić, a ne neki niži činovnici, piše Politika
Mrkonjić je za Politiku rekao da ne postoje idejni projekti za regionalne autoputeve, a da autoput Šabac - Ruma, Pojate - Preljina nema ni idejni.
"Za sto kilometara autoputa Pojate - Preljina treba minimum godinu dana za dokumentaciju idejnog i glavnog projekta. Ali, možemo da radimo po deonicama. Idealno mesto da se počne je obilaznica oko Kraljeva."
On je rekao da autoput Pojate - Preljina treba da poveže Koridor 10 i autoputa Južni Jadran, dodajući da je to investicija od 413 miliona evra.
Sredinom aprila u Beograd dolazi građevinska kompanija "Enka" (turski "Behtel") da pregovara o gradnji autoputa Beograd - Čačak.
Ponuda te kompanije je da gradi 250 kilometara puta za 2,2 milijarde evra, a da 60 odsto novca obezbedi "Behtel".
O 40 odsto bi se pregovaralo. Radovi na autoputu mogli bi da počnu 1. avgusta. Uslov za ovaj aranžman je da "Enka" dobije posao bez tendera, navodi ovaj list.
Jbg, moram samog sebe da citiram, ali evo lepo sam napisao pre nešto više od godinu dana da je organizaciono stvar loše zamišljena i današnji navodi u novinama, a i izjave političara i stručnjaka pokazuju da sam bio u pravu kad sam izneo gore pomenuti stav. Nažalost, ni novo rešenje mi ne deluje da će dati neke rezultate tako da...shmeksi":c8n9bd8a je napisao(la):Totalno pogresna stvar i u najmanju ruku bacanje para. Jedan od nacina da se pravilno pristupi problemu bi bila mala reorganizacija unutar samih "Puteva Srbije" gde bi se stvorila nova jedinica koja ce se baviti iskljucivo Koridorom 10, a ne osnivanje novog preduzeca gde ce se samo duplirati troskovi koji nam u buducim godinama ne trebaju.Nenad":c8n9bd8a je napisao(la):17:02 BEOGRAD, 19. novembra (Tanjug) - Nacionalni savet za infrastrukturu doneo je danas odluku da oformi posebno preduzeće "Koridor 10" DOO, javno preduzeće koje će biti ćerka firma "Puteva Srbije", saopštila je pres služba predsednika Srbije Borisa Tadića. To preduzeće će, kako je navedeno u saopštenju, raditi na određeno vreme, dok traje izgradnja Koridora 10, a zaposleni će biti birani na javnom konkursu.
I jos ovde: http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=77502#p77502shmeksi":1tc9v8ue je napisao(la):Jbg, moram samog sebe da citiram, ali evo lepo sam napisao pre nešto više od godinu dana da je organizaciono stvar loše zamišljena i današnji navodi u novinama, a i izjave političara i stručnjaka pokazuju da sam bio u pravu kad sam izneo gore pomenuti stav. Nažalost, ni novo rešenje mi ne deluje da će dati neke rezultate tako da...shmeksi":1tc9v8ue je napisao(la):Totalno pogresna stvar i u najmanju ruku bacanje para. Jedan od nacina da se pravilno pristupi problemu bi bila mala reorganizacija unutar samih "Puteva Srbije" gde bi se stvorila nova jedinica koja ce se baviti iskljucivo Koridorom 10, a ne osnivanje novog preduzeca gde ce se samo duplirati troskovi koji nam u buducim godinama ne trebaju.
a da, evo teksta iz blica: http://www.blic.rs/Vesti/Tema-Dana/184111/Umesto-da-gradi-koridor-10-Vlada-osniva-nove-firme
Valjda nece da ostave ovako. Iskreno se nadam da ce biti petlje. Inace haos.Tihi_SRB":3d8wkje8 je napisao(la):Postavljene su slike trenutne situacije Y kraka na Koridoru 10 . Nije mi bas najjasnija petlja, izgleda da nece biti petlja spajanja dva autoputa . I zgleda da Y krak prema Subotici i Kelebiji nece biti profil autoputa vec sa raskrsnicama. http://www.koridor10.rs/index.php?mod=static&id=1114
Dali neko zna vise o tome ?