Nisam iz Beograda pa ne mogu bas suditi sa sigurnoscu ali par stvari me je jasno. Problem guzve u BG nije od skoro. Vise je tu faktora u pitanju. Nas mentalitet je takav da su se uvek ostavljali uzani putevi. To je ostalo iz vremena Turaka. Najbolji primer za to su vojvodjanska naselja vs. unutrasnjost Srbije. Visedecenijsko neplaniranje ili javasluk po tom pitanju. Divlja gradnja. Manjak javnih garaza. Mentalitet naroda, primer: u poslepodnevnom spicu lik ladno staje u desnoj traci na juznom bulevaru da pazari lubenicu koje lik prodaje na trotoaru. Takva nekultura je barem 20-30% uzrok guzvi.
Sto se tice autobuske stanice, ukinuti sva stajalista u gradu. Izuzetak polasci za Pancevo, Obrenovac i sl. Naravno spustiti cenu peronske karte na razuman nivo. Svi polasci sa glavne autobuske stanice, kada se zavrsi na NBG, da se uzmere na obilaznicu, SMT kada se zavrsi, NBG-Surcin kada se zavrsi. Konkretno, zasto bi se polazak za Sabac (dajem primer jer sam iz Sapca) morao provlaciti sa NBG stanice (kada se zavrsi) da bi prosao pored Sava centra i pored Studenjaka? Ili recimo polazak za Vrsac, zasto bi morao gusiti ionako zagusene Nemanjine, Kneza Milosa, Takovsku... Na Pupinov most, molim lepo. Autobuse tretirati kao kamione. Evo recimo sajam knjiga je u toku. Koliko se tu guzve generise. Sajmiste da se makne na neku ledinu daleko od centra za velikim parkingom i dobrom konekcijom sa javnim prevozom.
Jos jedan primer mi pada na pamet. Ada mol. Katastrofalna lokacija za trzni centar. Jako tesko prici i stvaraju se velike guzve. Neko je morao razmisliti kako ce gradnja takvog objekta uticati na guzvu na takvom mestu.
Svi veliki gradovi imaju probleme se guzvama, to je cinjenica. Barselona recimo, pade mi na pamet jer sam zaglavio u guzvi pre par nedelja. London, Njujork, Los Andjeles... U svim tim gradovima sam iskusio sta znaci guzva i verujte, BG je mala maca.
Daleko od toga da se ne moze poboljsati. Metro je pod broj 1. Sofija je odlican primer. Jos su tada imali samo dve linije, kada sam ja bio. Gradski prevoz im je katastrofa ali zato metro odlicno funkcionise.
Zavrsetak nekoliko bitnih projekata ce pomoci ali i dalje ce biti uskih grla i cepova.