RTS, 13.9.2019.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... arevo.html
Šta se sve gradi kod tunela Bancarevo
Radovi na izgradnji galerija kod tunela Bancarevo na istočnom kraku Koridora 10 bili su planirani i neće prolongirati završetak auto-puta, poručili su nadležni sa trase auto-puta gde se uporedo betonira krov galerije i asfaltira.
"Radovi na galeriji ne produžavaju rok za izvođenje radova, i
radovi će biti završeni onda kada je i rečeno - do kraja oktobra ove godine", rekao je direktor sektora za izgradnju "Koridora Srbije" Aleksandar Senić i dodao da će
galerija koštati oko 7,5 miliona evra a sredstva za nju su obezbeđena u budžetu Srbije.
Senić je objasnio da je izgradnju pratila izmena 95 odsto projektne dokumentacije za lot 2, pa je na ovoj deonici 26 od ukupno 27 kosina pretrpelo izmenu projektno tehničke dokumentacije,
"Mi smo paralelno izvodili radove i menjali projektno-tehničku dokumentaciju kako ne bi došlo do prevelikog prolongiranja završetka deonice", rekao je Senić i dodao da je promenjena i niveleta trase kako bi se usek na kosinama smanjio i tako izbeglo provociranje novih klizišta.
"Trenutno se izvode radovi na asfaltiranju levog poluprofila na deonici Bancarevo - Crvena reka i završni radovi na izgradnji galerije na kosini C6 gde radovi traju od juna ove godine i do sada je urađeno 132 šipa, dakle svi su završeni, a
danas se betonira peti deo krovne ploče od ukupno sedam koliko ih je projektom predviđeno", rekao je direktor sektora za izgradnju "Koridora Srbije".
Šef gradilišta na izgradnji galerije Osman Hasić iz "Integral inženjeringa" kaže da se radi na izradi galerije zbog pojave klizišta kako bi se kosina trajno stabilizovala.
"Trenutno radimo na betoniranju krovne ploče, po dinamici trebala je biti završena do 5. oktobra, međutim, idemo nešto ispred roka pa ćemo je završiti do 23. septembra", rekao je Osman Kasić i dodao da će i ostatak radova biti završen u predviđenom roku a tako će moguće klizište biti trajno stabilizovano.
Ugrađeno između tri i četiri hiljade tona armature
Urađena su 132 šipa kao i oko 350 metara naglavnih greda a u krovnu ploču koja se radi biće ugrađeno između 4-5.000 kubika betona, kaže Kasić i dodaje da je ugrađeno i između tri i četiri hiljade tona armature.
"Trenutno imamo oko 100 radnika, radi se u dve smene, a od mehanizacije je tu dnevno do 25 sredstava, bio sam i šef gradilišta na izgradnji galerije u Grdeličkoj klisuri i ona je bila zahtevnija jer je teren bio složeniji a galerija je tamo bila za obe trake auto-puta a ovde se radi za jednu traku", rekao je on.
"Lakše je ovde za rad, u Vladičinom Hanu je bilo mnogo, mnogo teže, ali i ovde je zahtevan posao, radimo i prekovremeno da bi se uredno završili radovi", rekao je radnik na gradilištu galerije kod tunela Bancarevo Dejan Džonić, inače armirač.
Za otvaranje autoputa na istočnom kraku Koridora 10 ostala je još deonica od Proseka do Crvene reke čija je dužina 22,5 kilometara, a Aleksandar Senić kaže da je od Proseka do Bancareva u potpunosti završeno 9,4 kilometra a završen je i sam tunel Bancarevo čija je dužina 800 metara.
"Završen je i desni poluprofil puta od Bancareva do Crvene reke i ostaje da se završe asfalterski radovi na levom poluprofilu od Bancareva do Crvene reke, da se završe elastoodbojne i žičane ograde, horizontalna i vertikalna signalizacija i radovi na izgradnji galerija na kosini C6", rekao je Senić.