Šta je novo?

Koridor 10

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659512#p659512:2je16j9b je napisao(la):
Немања » Thu Sep 12, 2019 5:18 pm[/url]":2je16j9b]Како брат Цариброд коментарише то што Бугари већ стављају асфалт између Драгомана и Сливнице?

I ne samo to, nego im svi nadvožnjaci imaju stubove, a većina naglavne grede. Podvožnjaci i propusti skoro svi gotovi, gradi se petlja Slivnica...
Imam fotke od utorka, ali ne znam gde da ih okačim. Ovde je off, a na infrastrukturi Bugarske sam izgubio volju, od kako je lik napisao da je Sofija Svrljig na steroidima... Sofija u kojoj je vidljiva ruska škola arhitekture iz sredine prošlog veka (ne može se poediti sa BG-om), ali zato ima metro (2 linije i treća za koji mesec), nebodera kao 5 BnV, Lidl više od decenije, kao i Ikeu (a od toga nije pravljeno narodno veselje), Bilu, bolju avio vezu nego BG sa svetom, stvarni prsten oko grada, koji će pre biti autoput nego BG poluprsten, da mi je znati ko je Sofiji lerdi za steroide, da ga upoznam.
Poslao sam fotke Krcanu, pa nek ih on prepriča ako hoće!
 
Samo ignorisite, ima nas koji cenimo vas doprinos i trud!
 
Nema potrebe za gubitak volje, ima nas dovoljno koji sa zahvalnošću pratimo stvar, pogotovo po pitanju Bugarske, gde zaista nema svako prave informacije.

A što se te naše "superiornosti" tiče, pa i po pitanju infrastrukture, to su na žalost velike zablude našeg mentaliteta, u kojem smo mi vazda veliki i bitni. Način kako sebe doživljavamo ne korespondira sa stvarnošću, a posledica je mitova kojima smo skloni, te nemogućnosti da veliki deo naroda (usled siromaštva i slabe pokretljivosti), iste testira na realnost... Tako nam je, kako nam je.
 
Pre nedelju dana sam prolazio tim putem, od Sofije ka nasoj granici...onaj makadam na koji su Bugari preusmerili saobraćaj, izludjuje...ali dobro, vidi se da bas gaze i da izgradnja autoputa ide dosta brze nego kod nas...ako neko ima fotke neka okaci, po meni to i nije bas off topic :)

Sent from my EML-L29 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659641#p659641:xd64bci0 je napisao(la):
sev » 13 Sep 2019 08:33[/url]":xd64bci0]Nema potrebe za gubitak volje, ima nas dovoljno koji sa zahvalnošću pratimo stvar, pogotovo po pitanju Bugarske, gde zaista nema svako prave informacije.

A što se te naše "superiornosti" tiče, pa i po pitanju infrastrukture, to su na žalost velike zablude našeg mentaliteta, u kojem smo mi vazda veliki i bitni. Način kako sebe doživljavamo ne korespondira sa stvarnošću, a posledica je mitova kojima smo skloni, te nemogućnosti da veliki deo naroda (usled siromaštva i slabe pokretljivosti), iste testira na realnost... Tako nam je, kako nam je.

Ма какав менталитет каква супериорност. Лепо постоји метод - ако верује у лажи с "тевелизије" лепо га класификујеш на особу ниже вредности и одмах бациш мишљење у смеће - јер није његово те је безвредно. Нећеш наћи никог нормалног ко ће рећи да смо ишта бољи од Бугара. Какви митови какве глупости, то је све пропаганда владајуће номенклатуре и из државе а вала и ван ње.


Него, чуо сам да је она спрдачина у Грделици опет кренула да се помера - видим ја Кинез ће морати да дође мало да исправи неке ствари. А могу и да прошире траке јер су ваљда уже, пошто ће вероватно онда аутопут и бити затворен. Кад не могу да ураде одмах како треба нек троше паре онда. Мада су то наше паре од пореза ал ај...
 
Је л` постоји нека званична идеја да се прошири А1 са 2+1/2+1 на 3+1/3+1?? Мислим само на део од Београда до Ниша, мада не би било лоше и до Новог Сада...
 
RTS, 13.9.2019.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... arevo.html

Šta se sve gradi kod tunela Bancarevo

Radovi na izgradnji galerija kod tunela Bancarevo na istočnom kraku Koridora 10 bili su planirani i neće prolongirati završetak auto-puta, poručili su nadležni sa trase auto-puta gde se uporedo betonira krov galerije i asfaltira.

"Radovi na galeriji ne produžavaju rok za izvođenje radova, i radovi će biti završeni onda kada je i rečeno - do kraja oktobra ove godine", rekao je direktor sektora za izgradnju "Koridora Srbije" Aleksandar Senić i dodao da će galerija koštati oko 7,5 miliona evra a sredstva za nju su obezbeđena u budžetu Srbije.

Senić je objasnio da je izgradnju pratila izmena 95 odsto projektne dokumentacije za lot 2, pa je na ovoj deonici 26 od ukupno 27 kosina pretrpelo izmenu projektno tehničke dokumentacije,

"Mi smo paralelno izvodili radove i menjali projektno-tehničku dokumentaciju kako ne bi došlo do prevelikog prolongiranja završetka deonice", rekao je Senić i dodao da je promenjena i niveleta trase kako bi se usek na kosinama smanjio i tako izbeglo provociranje novih klizišta.

"Trenutno se izvode radovi na asfaltiranju levog poluprofila na deonici Bancarevo - Crvena reka i završni radovi na izgradnji galerije na kosini C6 gde radovi traju od juna ove godine i do sada je urađeno 132 šipa, dakle svi su završeni, a danas se betonira peti deo krovne ploče od ukupno sedam koliko ih je projektom predviđeno", rekao je direktor sektora za izgradnju "Koridora Srbije".

Šef gradilišta na izgradnji galerije Osman Hasić iz "Integral inženjeringa" kaže da se radi na izradi galerije zbog pojave klizišta kako bi se kosina trajno stabilizovala.

"Trenutno radimo na betoniranju krovne ploče, po dinamici trebala je biti završena do 5. oktobra, međutim, idemo nešto ispred roka pa ćemo je završiti do 23. septembra", rekao je Osman Kasić i dodao da će i ostatak radova biti završen u predviđenom roku a tako će moguće klizište biti trajno stabilizovano.

Ugrađeno između tri i četiri hiljade tona armature

Urađena su 132 šipa kao i oko 350 metara naglavnih greda a u krovnu ploču koja se radi biće ugrađeno između 4-5.000 kubika betona, kaže Kasić i dodaje da je ugrađeno i između tri i četiri hiljade tona armature.

"Trenutno imamo oko 100 radnika, radi se u dve smene, a od mehanizacije je tu dnevno do 25 sredstava, bio sam i šef gradilišta na izgradnji galerije u Grdeličkoj klisuri i ona je bila zahtevnija jer je teren bio složeniji a galerija je tamo bila za obe trake auto-puta a ovde se radi za jednu traku", rekao je on.

"Lakše je ovde za rad, u Vladičinom Hanu je bilo mnogo, mnogo teže, ali i ovde je zahtevan posao, radimo i prekovremeno da bi se uredno završili radovi", rekao je radnik na gradilištu galerije kod tunela Bancarevo Dejan Džonić, inače armirač.

Za otvaranje autoputa na istočnom kraku Koridora 10 ostala je još deonica od Proseka do Crvene reke čija je dužina 22,5 kilometara, a Aleksandar Senić kaže da je od Proseka do Bancareva u potpunosti završeno 9,4 kilometra a završen je i sam tunel Bancarevo čija je dužina 800 metara.

"Završen je i desni poluprofil puta od Bancareva do Crvene reke i ostaje da se završe asfalterski radovi na levom poluprofilu od Bancareva do Crvene reke, da se završe elastoodbojne i žičane ograde, horizontalna i vertikalna signalizacija i radovi na izgradnji galerija na kosini C6", rekao je Senić.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659512#p659512:2hmm37n5 je napisao(la):
Немања » Čet Sep 12, 2019 6:18 pm[/url]":2hmm37n5]Како брат Цариброд коментарише то што Бугари већ стављају асфалт између Драгомана и Сливнице?

Relativno sveži snimci gore pomenute deonice.
Dosta brzo napreduje, na 08:30 možemo da vidimo prvi asfalt.

https://youtu.be/glkCFlX7GcE
 
Fotke su iz pravca Sofije u pravcu granice, a kilometraža je kontra - 0 je na granici, a 1+000 odakle se gradi bukvalno kod ležećih gde svi kupuju vinjetu.
1. Petlja Slivnica - širi se na gabarit autoputa, pa se dograđuje nadvožnjak za levu stranu AP.
2. Odmah posle Slivnice ka Dragomanu - pravac gde nije zatvaran postojeći put, u budućoj levoj AP završeni zemljani, počet nasip.
3. Posle ovoga kreće deo od 5,4km gde se ide kaldrmom, koja je čuvaj bože, a negde je i makadam, može da potraje i 20+minuta (šleperi i busevi).
4. Ovde se skreće na devijaciju, a srušen je stari i gradi se novi nadvožnjak, stubovi gotobirade se naglavne grede.
5. Preoran stari put, koji će postati desna i već se radi nasip, a crni se iza nova - leva.
6. Uhvatio sam finišer sa asfaltom u punom jeku radova - leva je u pitanju, samo što tu desna još nije skroz preorana.
7. Malo dalje je finišer sa cementnom, koji nisam slao Krcanu, tu pred kraj devijacije iskopano sve, pa se radi kišna i nasip, više u levoj.
8. Pri kraju devijacije, na ulazu u Dragoman odvaljuje se brdo za levu - i to je pri kraju, ovde je i kaldrma solidna, džaba ako si iza busa...
9. Na samom kraju devijacije je veliki podvožnjak, koji je možda već i dobio ploču, a nadalje je lot 1, koji Strabag po najavama počinje za 2 nedelje.

Nisu ovo sve fotke, ima i deo pre prve od nekih 3-4km od Slivnice do petlje Hrabarsko u pravcu Sofije, tu su pre svega zemljani radovi, ponegde nasip, ali piče nadvožnjake samo tako. Ima nekoliko izmeštenih električnih vodova, par izmeštenih i jedan neizmešten vodovod. Napali su svih 17km, naročito prvih 5-6 gde je devijacija, tu im je rok 20.11. da puste saobraćaj novim autoputem i ukinu ovu sramnu devijaciju. Meni je logičnije da puste samo levu-novu dvosmerno kao poluprofil, a da desnu naknadno dograđuju. Mada kako su krenuli udarnički možda bude i pun profil. Ostalih 11km će napredovati sporije, jer ima i petlje i to je područje Slivnice, gde će teško preusmeriti saobraćaj kroz grad, pa će morati prvo levu, pa od starog puta desnu, baš me zanima kako će to izgledati na poslednja 3-4km gde su i sad 4 trake. Realan rok im je maj 2021. al premijer je rekao kraj 2020. pa ćemo videti...
Mene više brine ova deonica koja bi trebalo da počne da se gradi za 2 nedelje, a koje treba da radi Štrabag. Kraća je 2,5 km, ali je otprilike toliko i teža. Ide kroz klisuru, biće nekih miniranja tu i tamo, kako će da reše to pod jakim međunarodnim saobraćajem - baš me zanima.
Da se razumemo, ovo nije uobičajeno za Bugarsku i izgradnju puteva tamo, na ostalim (A3, A2) to ni izbliza nije tako ažurno, ovde su svi baš svi prijatno iznenađeni organizacijom GBS IS. Na bugarskom SSC se može pročitati da bi većina izvođača za 3 i po meseca još "spremala gradilište" i vršila mobilizaciju ljudstva i mašina, dok su ovi idmah prionuli i cepaju!

P.S.
Iako je ovo K10, isti krak kao naš istočni krak (krak C), više mi je mesto ovome u infrastrukturi Bugarske...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=glkCFlX7GcE[/youtube]

Dragoman - Slivnica
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659540#p659540:1osxxepx je napisao(la):
caribrod » Čet Sep 12, 2019 8:32 pm[/url]":1osxxepx]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=659512#p659512:1osxxepx je napisao(la):
Немања » Thu Sep 12, 2019 5:18 pm[/url]":1osxxepx]Како брат Цариброд коментарише то што Бугари већ стављају асфалт између Драгомана и Сливнице?

I ne samo to, nego im svi nadvožnjaci imaju stubove, a većina naglavne grede. Podvožnjaci i propusti skoro svi gotovi, gradi se petlja Slivnica...
Imam fotke od utorka, ali ne znam gde da ih okačim. Ovde je off, a na infrastrukturi Bugarske sam izgubio volju, od kako je lik napisao da je Sofija Svrljig na steroidima... Sofija u kojoj je vidljiva ruska škola arhitekture iz sredine prošlog veka (ne može se poediti sa BG-om), ali zato ima metro (2 linije i treća za koji mesec), nebodera kao 5 BnV, Lidl više od decenije, kao i Ikeu (a od toga nije pravljeno narodno veselje), Bilu, bolju avio vezu nego BG sa svetom, stvarni prsten oko grada, koji će pre biti autoput nego BG poluprsten, da mi je znati ko je Sofiji lerdi za steroide, da ga upoznam.
Poslao sam fotke Krcanu, pa nek ih on prepriča ako hoće!

Ja sam napisao to za "Svrljig na steroidima"...
Nije mi bila namera da vređam Bugare. Izjava je naravno potpuno preterana i data je isključivo u kontekstu poređenja sa Beogradom. Da, Sofija je infrastrukturno daleeeeeko odmakla u poslednjih 20tak godina, ali moj lični utisak je da uprkos svemu ne može da se meri sa Beogradom. Svaka čast i za metro i obilaznicu i aerodrom, ali džaba... Beograd će sve ovo imati jednog dana, ali Sofija nikad neće imati taj duh, tu geografiju, tu istoriju, taj matropolski šmek kakav ima Beograd. To je jednostavno činjenica. Sofija je jednostavno samo još jedan veliki grad. A Beograd je Beograd.

Izvinjavam se forumu na nesmotrenoj konstataciji, loše namere nije bilo, a posebno se izvinjavam bratu Caribrodu.
 
Sofija i Beograd se ne mogu porediti.
Beograd je grad na 2 velike reke, koji je još od Kelta i Rimljana imao značaj u mnogo širim okvirima i kao takav je muzej na otvorenom.
Sofija je i u bugarskim okvirima bila u zapećku sve do XX veka, mala naseobina u podnožju visoke planine, ali daleko od toga da nema istoriju.
Sofija ima i antički deo u centru i srednjevekovni (tamo je sahranjen Kralj Milutin), ali nema mešavinu arhitekturnih stilova kao Beograd. Tj. sad ima..
Pošto se razvila u XX veku, a posebno posle II s.r. pod komunistima, sovjetski stil dominira većim delom grada, ima i finih zgradica iz 30-ih.
Vekovima je bugarska prestonica bila Trnovo, dok Plovdiv (Filipopolis) ima istoriju jaču i od BG-a, tako da je Sofija čak i s njima neuporediva.
Ali iskreno, voleo bih da je Beograd u poslednjih 30 godina tako napredovao, kao Sofija u svakom smislu (ekonomski, infrastrukturno).
Sad kad pričaš sa pričaš sa prosečnim Sofijancem on je nezadovoljan svim i svačim u svom gradu kao i average Beograđanin.
Recimo, na SSC-u i po drugim forumima je pljuvačina po izgledu i nazivima stanica metroa, mislim se što ih ne prenesu kod nas takve kakve su...
Obično ih pitam što se ne vrate u gradove i svojih predaka kad su toliko nezadovoljni, mada kao i iz Beograda migrira se ka trulom zapadu masovno.
Takođe problem Sofije je ogromno prisustvo jednog manjinskog naroda, totalno asocijalnog, ali organizovanog, mnogo veće nego u Bg-u, prava geta!
Ali upoređivati dvomilionski grad sa Svrljigom je potpuno neukusno!

Odosmo u totalni off, kafana style...
 
Evo jedna zanimljivost. U subotu sam se vraćao iz Grčke i pored autoputa u okoloni Leskovca sam video nekoliko "preduzetnika" koji prodaju svoju robu, uglavnom papriku, preko ograde. Ovo su pionirski koraci ili začetci onoga sto je neko na ovom forumu pominjao - da se pored odmarališta ili benzinskih stanica naprave pijace gde bi lokalci mogli prodavati svoju robu i tako profitirati od autoputa tj. ukupni efekti autoputizacije bi se povećali.



Izvinite što slika nije bolja. Bilo je nekoliko ovih prodavaca na potezu od 3km. Malo je delovalo nebezbedno jer su se kupci zaustavljali a ostali koji su prolazili su usporavali da vide "šta se to dešava". Tako da delim mišljenje da bi neko namensko mesto za prodaju bila prava stvar. Naravno pod uslovom da neki lokalni Bidža, Badža ili Budža ne monopolizuje taj resurs i ekstrakuje bogatstvo a da lokalci nemaju opet ništa od toga.
 
Ovo je katastrofa. Hazard za bezbednost svih, pa i te ekipe koja prodaje papriku.
 
^Taman kad pomislim da me u Srbiji nista vise ne moze iznenaditi, ono paprika na ogradi autoputa. :shock:


Sto se ti Bugara, radujem se svakom metru koji naprave. Sto pre zavrse to je svima bolje.
 
Neko kaze Sofija, a neko kaze staro ime SERdika. Po SERdima, ili SERbima, tRAŠAnskom plemenu ;)
 
Molim Igora da me prosvetli šta dalje pošto imam nove fotke - finišeri se pomeraju ka granici...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660826#p660826:18xjintd je napisao(la):
Earthmoving » Mon Sep 16, 2019 6:13 pm[/url]":18xjintd]Neko kaze Sofija, a neko kaze staro ime SERdika. Po SERdima, ili SERbima, tRAŠAnskom plemenu ;)

Aham, a Berlin je Brljin na brljivoj i mutnoj Špreji.
Podseti me na onog ćaleta Grka iz Moja velika mrsna pravoslavna svadba koji tvrdi da su sve reči svih jezika nastale od grčkog.
 
Pa nije dzabe Grk, a ZORBa ;) Ali u Berlinu zovu Sorb, tj Luzicki Srbi kako bi mi rekli, a sve te njihove teritorije istocne i dobrim delom severne Nemacke su ih zvali jos i novijim nazivima Polabski Sloveni ili Vendi (vendor - trgovac). Naravno pre asimilacije, mada su Bugari bolje prosli jer su bar zadrzali svoj stari srbski/balkanski jezik, nisu uzeli tatarsko-bugarski koji je u osnovi turski jezik. Dakle Bugari,najvecim delom srbska braca, samo uzeli ime osvajaca u 7 veku :) Sirimo bratstvo jedinstvo :) I kad spominjemo Berlin i Luzicke Srbe, taj kraj, da nikako ne zaboravimo naseg velikog svetskog filozofa i matematicara Lajbniza.
 
To sam i kazo...

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Цариброде, да ли ће успети да направе галерију у овој години? Мени њихов рок за крај октобра изгледа превише оптимистичан. Ти си свакако упућен у тему!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=660959#p660959:2zm5oxly je napisao(la):
Earthmoving » Uto Sep 17, 2019 9:08 am[/url]":2zm5oxly]Pa nije dzabe Grk, a ZORBa ;) Ali u Berlinu zovu Sorb, tj Luzicki Srbi kako bi mi rekli, a sve te njihove teritorije istocne i dobrim delom severne Nemacke su ih zvali jos i novijim nazivima Polabski Sloveni ili Vendi (vendor - trgovac). Naravno pre asimilacije, mada su Bugari bolje prosli jer su bar zadrzali svoj stari srbski/balkanski jezik, nisu uzeli tatarsko-bugarski koji je u osnovi turski jezik. Dakle Bugari,najvecim delom srbska braca, samo uzeli ime osvajaca u 7 veku :) Sirimo bratstvo jedinstvo :) I kad spominjemo Berlin i Luzicke Srbe, taj kraj, da nikako ne zaboravimo naseg velikog svetskog filozofa i matematicara Lajbniza.
Koliko god ti bili kvalitetni strucni postovi ovo Srbovanje na svakoj temi je umarajuce. Ladno cu po prvi put hajdovati nekog ovde.
 
Vrh