Šta je novo?

Koridor 10

Novog Sada, to je radio Intermost koji je otišao u stečaj. Inače, to nije obilaznica već tangenta, no nema veze. Super će da bude kad se završi. :D
 
Прошао сам пре неки дан поред Новог Сада. После неколико месеци, живнуло је градилиште на "тангенти". Биће то један врло интересантан сегмент коридора 10 :)

Ради се и на мосту код Бешке. Колико сам успео да приметим из аутобуса, сви стубови на сувом су завршени или скоро завршени, а на сред Дунава, испод моста, је била усидрена баржа са два миксера, тако да претпостављам да је у току бетонирање темеља у Дунаву. Изливена су прва два сегмента моста, гледано са новосадске стране...

Случајно изгуглах слике радова, нису најсвежије, али од вишка глава не боли :) Клик, клик!
 
Jedno pitanje, kad si vec prolazio. Posle Beske, prema NS bi trebalo da se preko jednog rukavca takodje izgradi most. Jel se nesto na tome radi?
 
Колико сам видео, ту ни припрема терена није започела... :(
 
Interesantno. Nije mi jasno pod koji projekat to potpada: pod most kod Beske ili pod izgradnju autoputa (koja je na toj deonici zavrsena pre par godina).
Hvala za info! :)
 
Sud u Beču odlučio da bankarska garancija pripada Srbiji
Vlada dobila spor protiv "Alpine-Por"
Autor: Tanjug | 21.10.2009. - 21:03

Vlada Srbije dobila je spor pred sudom u Beču sa konzorcijumom "Alpina-Por", oko bankarske garancije za izgradnju autoputa Horgoš-Požega, saznaje Tanjug u Beču.

horgos-pozega-x.jpg


Konzorcijum "Alpina-Por" pokušao je da zadrži bankarsku garanciju od 10 miliona evra, kojom je garantovana ozbiljnost ulaska u posao sa Vladom Srbije. Prošle nedelje je potvrđena odluka prvostepene sudske instance, prema kojoj bankovna garancija pripada Srbiji.
U Parizu je u toku arbitraža u ovom slučaju, a pobeda pred bečkim sudom mogla bi da značajno utiče na odluku ovog tela u korist Srbije.
Konzorcijum "Alpina-Por" je bankarsku garanciju dao za posao oko izgradnje autoputa u Srbiji, ali je ugovor sa njim raskinut, jer nije ispoštovao odredbe sporazuma. Nezadovoljni gubitkom posla konzorcijum je izdejstvovao u austrijskoj banci da se bankovna garancija ne isplati Srbiji. Nakon toga Vlada Srbije je podnela tužbu, a odluka suda je sada postala pravosnažna, pošto je drugostepena instanca donela odluku u korist vlasti Srbije.

Izvor: Blic
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=116795

Da li je ovim ex kapitalni ministar za korak bliži robiji?
 
U normalnoj zemlji da ali u Srbiji na zalost bigvlado jedno veliko NE :notok:
 
danas je otvaranje ponuda za obilaznicu oko dimitrovgrada. ima ponešto o tome ovde i ovde
 
„Алпина” дала најбољу понуду

ekonomska,-Dimitrod.jpg


Најповољнију понуду са најнижим новчаним износом од 2,9 милијарди динара доставила је аустријска „Алпина” на тендеру за изградњу обилазнице око Димитровграда са аутопутем до граничног прелаза Градина, укупне дужине 5,8 километара и седам мостова на њеној траси.

У трци за изградњу ове две деонице на источном краку Коридора 10 надметало се 12 компанија. Приликом јучерашњег отварања понуда тендерска комисија је остале учеснике рангирала следећим редом: словеначки СЦТ са 3,2 милијарде динара, хрватски „Конструктор” са три милијарде динара, словеначко „Приморје” са 3,4 милијарде, конзорцијум домаћих путарских предузећа „Планум”, ПЗП „Београд” и „Путеви” из Ужица 3,7 милијарди, док је најскупљи био аустријски „Штрабаг” са пет милијарди.

У јавном надметању су учествовали и „Хидроелектро” из Хрватске, ГД „Гранит” из Македоније, „Корпоратива муратори цементисти” из Италије, „Терна” из Италије, „ЈВ трејс – Станилов” из Бугарске, конзорцијум домаћих путарских предузећа „Планум”, ПЗП „Београд” и „Путеви” из Ужица, као и конзорцијум „Миленијум роуд” (који чине „Интеркоп”, „Пор” и „Енергопројект”).

„Поступак је спроведен по правилима Светске банке, а чија је понуда најбоља биће познато за месец до два, пошто се сагледају сви понуђени параметри за изградњу”, пренео је Танјуг објашњење неименованог члана тендерске комисије.

Тендер је летос, када је расписан, изазвао интересовање грађевинара у целој Европи. Пројектну документацију је откупило тридесетак потенцијалних градитеља, али је њих 12 доставило понуде са положеном гаранцијом од 700.000 евра по деоници.

Новац за градњу је обезбедила Светска банка у износу од око 275,2 милиона евра. Тим новцем ће такође бити финансирани и тунели „Прогон” и „Пржојна падина”, али је јавни позив за давање понуда отказан почетком новембра због неопходне дораде пројектне документације. Очекује се да ће у кратком року све дилеме у вези са изградњом најсложеније трасе те саобраћајнице бити разрешене, и да ће нови тендер за изградњу тунела бити расписан најкасније за три месеца.

Обилазница око Димитровграда би требало да буде завршена у првој половини 2012. године
http://www.politika.rs/rubrike/vesti-dana/Alpina-dala-najbolju-ponudu.sr.html
 
Samo nikako da saopste sta se desava sa tim tunelima. Trnutno je aktuelna recenica "imamo tehnickih problema".
 
Evo kratke vesti, cisto radi arhive :)

Завршене још две деонице Коридора 10
Београд, 27. новембар 2009.
107+500,23.11.jpg

Влада Републике Србије саопштила је данас да су радници српских грађевинских предузећа завршили радове на две деонице Коридора 10, реализујући тиме обавезе Владе Србије у изградњи саобраћајне инфраструктуре.
У саопштењу се наводи да ће ове деонице Коридора 10 између Хоргоша и Новог Сада бити пуштене у саобраћај у недељу, 29. новембра, у подне, на 108. километру Коридора 10, недалеко од Новог Сада.
Izvor: MIS
Link: http://www.mi.gov.rs/aktuelno.htm
 
Superiska,kolko jos imaju da odrade da bi bio pun autoput do horgosa?
 
Po ovom članku, 60 kilometara:

Милан Бојовић из "Путева Ужице" је рекао да је њихова фирма дала коректну понуду за изградњу Коридора 10 кроз Војводину и преосталих 60 километара пута.

Према његовим речима та фирма је спремна да почне радове одмах и да заврши изградњу у року од годину дана, а да Влада Србије плати у року од две године.
 
Još nekih 80ak km, mislim.

edit: To znači da do Novog Sada već postoji min. 50km sa dve trake, a mislim da toliko mnogo nema, na žalost.
 
Ajd da vidim da ga zavrse za godinu dana, kad im je trebalo malo manje od godinu dana za 20km :p
 
Pa, deonice od 39. do 99. km i od 0. do 28. km. treba da se zavrse. To mu dodje oko 90 km :)
 
Godinu dana, realno, predstavlja sasvim dovoljno vremena za izgradnju 90 km punog profila sa svim pristupnim saobracajnicama, nadvoznjacima i sl. To su nam, valjda, pokazale i naše zapadne komšije gradeći autoput A1 aka. Dalmatinu kroz brda i planine, a gradili su PUN PROFIL. Treba malo smisla za organizaciju posla i odgovarajući mehanizam finansiranja. Ukoliko se Vlada i putari dogovore, a ponuda putara je, koliko cujem, na stolu, završetak autoputa će zavisiti isključivo od vremena i toga da li putari imaju dovoljno ljudi i tehnike. Govorimo o provlačenju 90 km trake autoputa ispod izgrađenih nadvožnjaka i do petlji koje su odavno završene.
 
prema duliću odavde, beograd-horgoš komplet treba da bude završen tek do kraja 2011.
 
Ma on je doktor,sta on zna o gradjevinarstvu???Lepo pustite Mrku i uradice to pre tog roka! :dil:
 
E sad, da li ce biti 2010. ili 2011. apsolutno je nebitno jer je vremenska razlika neznatna.

A to sto se tice totalno nebuloznih rokova, pa, sta ako mesec dana pada kisa i odnese / poplavi radove? Mrkonjicu je samo bitno da se put otvori 29. novembra inace bi crk'o.
Pomeranje rokova je sasvim normalna stvar u gradjevinarstvu, tako da pretnje radnicima i javno pozivanje na ubrzanje radova nema nikakvog smisla osim populisticki-tupavih egzibicija.
 
Više bih voleo da otvore autoput nekog 1. maja, pred sezonu, al' biće sigurno to neki datum sličan po značaju, obavezno iz revolucionarne istorije SFRJ. :)

Nenade, mislim da je Mrka shvatio kuda vode javni prekori građevinaca i javno pozivanje na ubrzanje radova, pa mu se to samo jednom omaklo, ako se ne varam u septembru.

Godinu dana bi bilo dovoljno, ako ne dođe do razornih poplava, ali radovi su organizovani kako već jesu i tu nema mnogo prostora za ubrzanja... (a ono jes' i kiša padala letos dosta iznad proseka...). Brzina radova je, u stvari, prilagođena očekivanoj popunjenosti budžeta u uslovima krize i mogućnostima putara. Znači da država ne bi trebalo da im ostane dužna.

Primetio sam da se u danasnjem izvestaju RTS-a ne pominje izgradnja onih 28km do granice. :dil:
 
Vrh