Šta je novo?

Koridor 10

14txah5.jpg


:)

Zaobilaznica oko Subotice do sredine 2012. godine

1601_ocp_w380_h300.jpg


Subotica - Prvi konkretni građevinski radovi na Y kraku autoputa, odnosno zaobilaznici oko Subotice, koju građani ovoga grada čekaju više od dve decenije, počeće do kraja naredne godine, obećao je ministar za zaštitu životne sredine i prostornog planiranja Oliver Dulić. On je u Subotici izjavio da je izgradnja ovog kraka autoputa Horgoš - Novi Sad, koji se nalazi na Koridoru 10, uvrštena u prioritetne ciljeve ove vlade, koji moraju biti završeni do kraja njenog mandata.

Inače, Y krak je započet 1990. godine prošlog veka, a ostalo je da se izgradi 22,5 kilometara, što će biti završeno do kraja 2012. godine, i za šta će biti potrebno 120 miliona evra. Dulić je Subotičanima najavio da je novac za to obezbeđen.

Izgradnja zaobilaznice je jedan od najvažnijih infrastrukturnih projekata za Suboticu, jer će se njime izmestiti međunarodni saobraćaj koji svih ovih godina ide kroz sam centar grada. Reč je o saobraćajnom pravcu koji vodi od Mađarske, odnosno Evrope prema Istoku, i ide od Kelebije ravno kroz Suboticu. Tim putem i danas prolaze teretnjaci svih fela, kamioni i višetonski šleperi, a posledice su oštećen asfalt i neizbrisivi tragovi na zgradama u tim ulicama nastali od vibracija i zagađenja vazduha. Do sada su sve vlade obećavale skori završetak ovog za Suboticu važnog dela puta, ali je izgrađeno samo desetak kilometara, koji su zvanično puštani u promet čak nekoliko puta. Inače, pored roka završetka zaobilaznice, koji se svake godine prolongirao za bar još dve-tri godine, vlasti su iznosile i različite cene izgradnje zaobilaznice. Pre nekoliko godina licitiralo se sa oko 15 miliona evra, da bi nekadašnji ministar za infrastrukturu Velimir Ilić „priznao“ da će izgradnja Y kraka biti prilično skupa, i koštati čitavih 25 miliona evra. Danas se pominje 120 miliona, i to već pripremljenih para. Subotičanima ostaje da čekaju 2012. godinu.
http://www.danas.rs/vesti/srbija/vo...do_sredine_2012_godine.41.html?news_id=177917
 
i još ponešto iz novina

U okviru toga, istakao je ministar za infrastrukturu, dogodine će biti urađen najveći deo preostalog posla na izgradnji druge trake kroz Vojvodinu.
- Ceo potez od Beške do Horgoša, uključujući i novi most kod Beške, odnosno obilaznicu kod Novog Sada, biće završen do 9. oktobra iduće godine :/ - precizirao je on.

...

Prvi naredni korak u kompletiranju poteza od Beške do Horgoša, gde bi trebalo da bude izgrađeno još šezdesetak kilometara druge trake autoputa, biće radovi na deonici od 38. do 49. kilometra. Za nju je, kako je u nedelju rekao član UO preduzeća „Koridor 10“ Nenad Ivanišević, projekat već gotov, tender za izvođača biće raspisan čim bude usvojen republički budžet, a radovi će, kako se očekuje, da počnu najkasnije u martu 2010

...

NEPOSREDNO po završetku posla kod Horgoša i Novog Sada, PZP „Beograd“ i „Putevi“ predložili su da sami preuzmu finansiranje preostalih šezdesetak kilometara druge trake kroz Vojvodinu, naravno u odgovarajućem dogovoru s Vladom Srbije.
- Što se mene tiče, to je dobar predlog, jer potvrđuje stabilizaciju naših preduzeća iz putne privrede - prokomentarisao je u nedelju Mrkonjić. - Proslediću ga Vladi, ali zna se da tu postoje i propisi o javnim nabavkama, pa ćemo da vidimo šta će od svega da bude.
http://www.novosti.rs/code/navigate...rd_add=koridor 10, autoput beograd - subotica
 
Putevi i PZP su ocigledno spremni na samoubistvo ili imaju dovoljno para da im tih €60m ne treba. U svakom slucaju, samo nek se radi...

A sto se tice ovog kraka u Subotici, jel to treba da bude pun profil autoputa (uzimajuci u obzir cenu)?

ow17542_2.JPG
 
@Nenad
Nije mi jasno zbog ceka obilaznica koja treba da ide na Kelebiju kad madjarski autoput M5 (koji je, ruku na srce, zavrsen tek 2006) ide do Roszkea koji je Horgos (koliko se secam, to sam vozio samo dvaput, a obicno ne obracam paznju kad neko drugi vozi).
 
@Jovanovm
Prvo i nas autoput ide za Horgos.
Drugo ovo je obilaznica koja ce spreciti da teski kamioni (koji idu za Kelebiju) idu kroz centar grada koji je inace, usudjujem se da kazem, najznacajnija ambijentalna celina u zemlji. To je pogotovu vazno zbog fasada od keramike koje otpadaju zbog stalnih vibracija.
Nije planiran pun autoput.
 
@jovanovm
Kao sto zhaba rece, nas autoput (M22, A22 ili kako li se vec zove) u svakom slucaju izbija na "novi" granicni prelaz Horgos. Taj autoput takodje na neki nacim predstavlja obilazenje Subotice sa istocne strane (nesto slicno novosadskoj "obilaznici"). Y krak ide juzno i zapadno od grada kako bi izmestio saobracaj iz pravca Kelebije, a taj granicni prelaz se ocigledno dosta koristi (jedina alternativa Horgosu).

To je cela ideja...
 
Inače, Y krak je započet 1990. godine prošlog veka, a ostalo je da se izgradi 22,5 kilometara, što će biti završeno do kraja 2012. godine, i za šta će biti potrebno 120 miliona evra. Dulić je Subotičanima najavio da je novac za to obezbeđen.
Cini mi se da je ovde neka greska. Ova cifra moze biti samo ukupna za zavrsetak autoputa kroz Vojvodinu i za tu obilaznicu oko Subotice(ako se uzme u obzir da je ovih 20 km jedne trake sto sad otvaraju kostalo 16 miijardi dinara, tj. oko 850K eura po km)
 
@zhaba, Nenad

Kapiram sad, obilaznica oko Subotice nije u pitanju pun profil autoputa vec samo za teretni saobracaj, koji obicno ide na Kelebiju. Gotcha. Putnicki ce ici na Horgos/Roszke pa onda na M5.

Hvala puno!
 
Zhaba - Ali ne ide autoput, tj. krak Koridora X, na to sam mislio. Nemoj da vices, popi nesto... :) :vops: :kk:
 
Ispravka - Y krak je uvrsten u Koridor 10, znaci da se u slucaju kreditiranja tako tretira.
 
Аутопут Хоргош-Нови Сад финансира Србија сама и ових првих 20 километара показују да је тако много јефтиније, него задуживати се или, не дај боже, давати ову деоницу у концесију. Мислим да је понуда домаћих фирми сасвим на месту и да би тиме за годину-две имали готов аутопут до Мађарске. Држава би могла да се концентрише на јужни део коридора који се финансира из кредита и који захтева тендере, откуп земљишта и остале јебаде.
 
ali šta je u stvari ponuda domaćih firmi? one to izgrade a zauzvrat dobiju šta? putarinu u sledećih x godina? otplatu na rate? šta god da je i to će opet biti neki vid koncesije/zaduživanja
 
Nista, izgrade, a drzava im plati kad zavrse, umesto pre toga. U sustini domace firme nemaju posla pa su spremne da kreditiraju izgradnju da bi nesto radile. Kapitalizam. :)
 
Prvi put cujem da firma kreditira nesto sto ce sama graditi.Nek se samo gradi i ne krade previse pa nek zbudze nekako kad ne moze normalno sve...
 
Samo se bojim da firme ne ispadnu previse optimisticki nastrojene pa da onda blokiraju te deonice sto su ih izgradili od svojih para i kazu "ko je gradio i platio, njegovo je".
 
Па са ове две последње деонице задовољни су и држава и путари. Ако би се договорили цена и рок прихватљиви за обе стране, ништа ми не би сметало да се аутопут кроз Војводину финишира на овај начин. Обашка што би ангажовањем оперативе два јака домаћа играча на северу и стране компаније које добијају тендере на југу имале мање простора да уцењују подизвођаче, па би више новца остајало у земљи.
 
Stanje na mapi je pre 1997!!!!

Doduše mnogo više bih se iznenadio da je mapa tačna. Ja još nijednom nisam video TAČNU autokartu Srbije. A zaista nisam sklon cepidlačenju.
 
Ko da su vazna imena i granice drzava,putevi koji trebaju da se grade su isti :)
A ovo stoji u planu iz 2008 godine pa vidite koliko su oni u toku stvari.
 
Nikako da brišeš, ostavi kao dokaz! Možemo da otvorimo novu temu na kojoj bismo raspisali nagradu donosiocu TAČNE auto karte.
 
Goje vazi.A i kad pogledam od 1997 do sada su se otkinuli od izgradnje autoputeva.
 
Vrh