Šta je novo?

Koridor 10

Ovih 20 km je gradjeno godinu dana. To bi se, s' obzirom na obim radova (samo jedan smer) i teren (ravnica) moglo cak nazvati i sporim. Bankine i sve ostalo se stavlja kada se pun profil zavrsi.

A sto se tice slikanja, to ti je Balkan. Pricali su mi prijatelji iz Atine da kada je tamo gradjena obilaznica, da su se sliakli i otvarali svakih 5 kilometara.
 
Najveći zajam Svetske banke do sada
Beograd -- Odbor izvršnih direktora Svetske banke odobrio Srbiji kredit od 388 miliona dolara za auto-put Koridor 10, što je do sada najveći zajam te institucije Beogradu.


Moderni auto-putevi preduslov razvoja (Beta)
Svetska banka je naglasila da će biti uvedene dvostruke tehničke provere kvaliteta radova kako bi se obezbedilo da se pare potroše upravo na ono za šta su predviđene. Kako B92 saznaje, već u ponedeljak sastaće se predstavnici Svetske banke i Vlade Srbije, koji će tada zvanično i potpisati ugovor o dobijenom kreditu.

Sa 388 miliona dolara planira se izgradnja tri deonice na Panevropskom koridru 10. Kako je navedeno u saopštenju Svetske banke, projekat ima četiri komponente: izgradnju dve sekcije auto puta M1 prema Makedoniji u dužini od 31,6 kilometara, i to između Grabovnice i Grdelice i između Vladičinog Hana i Donjih Neredovaca. Zatim deonicu auto-puta M1 ka Bugarskoj od Niša do Dimitrovgrada, kao i izgradnju blizu devet kilometara auto-puta oko Dimitrovgrada.

Ekonomista Milan Kovačević objašnjava da je za Srbiju veoma značajno što je dobila novac za nastavak izgradnje koridora 10. On ističe da će se zahvaljujući dobijenom kreditu popraviti devizni bilans i otvoriti nova radna mesta. Međutim, kako kaže to je jedna strana medalje jer još jedan kredit, predstavlja opasnost za budućnost, jer se spoljni dug Srbiji značajno uvećava.

“Kada se sabere čitav dug onda se dobija da će naš dugo narasti na blizu 80 odsto bruto društvenog proizvoda što će dovesti do velikih problema u budućnosti. Biće povećana javna potrošnja u tu svrhu, stvoriće se nove obebeze. Problem je što će na ovaj način opašće i vrendost evra što će otežati naš izvoz, što će dovosti da naši problemi budu uvećani umesto da ih popravljamo”, kaže Kovačević.

Ugovor o kreditu Svetske banke podrazumeva i komponentu "sigurnost na putevima", navodi se u saopštenju.

Predstavnik "SAT medija grupe" Mirko Alvirović kaže da će izgradnja koridora omogućiti da se sigurnije i bezbednije putuje. On dodaje da je nophodno obezbediti novac ne samo za izgradnju, već i za održavanje putne mreže.

“Kada se odvaja novac treba ga odvajati ne samo za izgradnju već i za održavanja puteva. Bez održavanja teško da ćemo imati dobru putnu mrežu, dakle koridor 10 - da, dobar je, potreban je. Postojeće stanje je dobro, popravljen je dobar deo od Beograda do Niša, ali nedovoljno ako se i dalje ne bude održavalo sve to”, kaže Alvirović.

Osim kredita Svetske banke, koji je prvi strani kredit za Koridor 10, očekuje se i 600 miliona evra kredita od Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj. Tih 600 miliona evra trebalo bi da se ulože za radove na dva kraka Koridora 10 - od Niša ka Pirotu i od Niša ka Vranju.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2009&mm=07&dd=10&nav_category=9&nav_id=370478
 
Koliko su naši mediji pristrasni i neprecizni kada objavljuju vest (a da ne provere izvor, koji je ovog puta verovatno isto tako neprecizno stigao od Vlade Srbije)...

Dakle vest sa sajta svetske banke o zajmu:
World Bank Approves $388 Million for Highway Project to Improve Trade and Road Safety (Press Release)

evo šta još kaže članak:
In international comparisons, Serbia has scored poorly in terms of the quality of its infrastructure. In terms of road infrastructure more specifically, a recent survey, financed by the World Bank, revealed that whilst one third of the road network is in good condition, primarily the main and regional roads, over half the road network is in poor or very poor condition.

Serbia’s road safety performance is over five times worse than the best performing EU countries.

The Project will consist of four components:

Component 1 - The M-1 road to FYR of Macedonia (E-75) – Corridor Xd. This component involves the construction of two sections of motorway totaling 31.9 km between Grabovnica and Grdelica (5.6km), and between Vladicin Han and Donji Neradovac (26.4km) (Corridor Xd);
Component 2 - The M 1-12 Road to Bulgaria (E-80) – Niš – Dimitrovgrad - Corridor Xc. This component involves the construction of 8.67 km of motorway around Dimitrovgrad;
Component 3 - Road Safety: This component will support the implementation of the new Road Safety Law (passed 29 May) in the establishment of a Lead Agency, the development of a national road safety strategy, and the creation of a road safety performance framework; and
Component 4 - Implementation Assistance and Institutional Support: This component will provide support to implementation, including the supervision of the civil works, the supervision of the environmental and expropriation aspects of the project, and other necessary operational expenses.

With the full agreement of counterparts, this project also introduces the innovative step of two layers of technical audit to ensure the quality of the works – one supported by the loan and one paid directly by the Bank – to ensure that the money from the loan is spent on what it is meant to be. Further technical assistance will be provided to develop a reform action plan for the reform of the Public Enterprise Putevi Srbije, and after Government approval, the necessary support to implement it, to improve the management of the sector.
Realno gledano, ovo jeste značajno, ALI
5,6km od Grabovice do Grdelice i 26,4km od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca, što na kraku ka Makedoniji, posle izgrađenog dela od Levosoja do granice, ostavlja:
- Grdelica - Caričina Dolina - Vladičin Han (verovatno najteži i sigurno najskuplji deo kroz Grdeličku klisuru) - 26,3km
- Donji Neradovac - Srpska Kuća - Levosoje - 15,8km

Dok na istok, ovo je samo obilaznica oko Dimitrovgrada, tj Dimitrovgrad - Bugarska granica...

Da li ovo stvarno treba da košta tih $388M?!
 
Oko Dimitrovgrada se gradi dupli tunel, a ostatak deonice je brdovit. Na deonicama na jugu ce se graditi i nekoliko mostova i denivelacija, tako da sve te stavke poskupljuju izgradnju.
 
MindWind":2je0l50y je napisao(la):
Realno gledano, ovo jeste značajno, ALI
5,6km od Grabovice do Grdelice i 26,4km od Vladičinog Hana do Donjeg Neradovca, što na kraku ka Makedoniji, posle izgrađenog dela od Levosoja do granice, ostavlja:
- Grdelica - Caričina Dolina - Vladičin Han (verovatno najteži i sigurno najskuplji deo kroz Grdeličku klisuru) - 26,3km
- Donji Neradovac - Srpska Kuća - Levosoje - 15,8km

Dok na istok, ovo je samo obilaznica oko Dimitrovgrada, tj Dimitrovgrad - Bugarska granica...

Da li ovo stvarno treba da košta tih $388M?!
Donji Neradovac - Levosoje ce se graditi preko Helenic Plana Grcke. Cito sam da trebe u avgustu da pocne realizacija te deonice.
 
Више кошта двадесетак километара кроз Грделичку или Сићевачку клисуру, него читав аутопут кроз Војводину. Ко год је једном прошао туда - зна зашто.
 
Znaci posle SB i Hellenic plana, nama ka jugu ostaje samo tih 26km kroz Grdelicku klisuru?

Ka zapadu sta ostaje? Takodje, govorka li se ista za Vojvodinu? Sta se ceka za sekciju koja spaja autoput ka Sidu i autoput ka NS? To su otprilike pitanja koja su nam ostala...
 
I dalje nastavlja ka Vršcu.. To bi trebalo da bude autoput bez zaustavne? Odnosno mala zaustavna od pola metra? Ne?
 
Vrsac? Zar autoput prema Vrscu ne treba da ide preko Panceva (nastavak autoputa BG - Pancevo) pa onda ka Rumuniji da se spoji sa Koridorom 4? Ili sam ja nesto tu pobrkao?
 
Potpisan zajam za Koridor 10
Sporazum o zajmu koji će moći da se koristi od 1. septembra potpisali su ministarka finansija Diana Dragutinović i šef kancelarije Svetske banke u Srbiji Sajmon Grej, a potpisan je i sporazum Svetske banke i srpskog preduzeća Koridor 10 o realizaciji kredita.

Ministarka finansija Srbije Diana Dragutinović izjavila je da je Svetska banka odobrila dugoročni zajam na period od 20 godina, sa periodom mirovanja od osam godina, a kamata je šestomesečni libor, umanjen za 0,05 odsto.

Šef kancelarije Svetske banke u Srbiji Sajmon Grej je izjavio da će u realizaciji projekta biti uveden dvostruki postupak tehničke revizije, kako bi se obezbedilo da se sredsva iz zajma namenski troše.

Kako je rekao, jedan nadzor će biti finansiran iz kredita, a drugi će finansirati Svetska banka.

Novac Svetske banke koristiće se za izgradnju deonica od Dimitrovgrada do granice sa Bugarskom, od Grabovnice do Grdelice i od Vladičinog Hana do Neredovaca.
Izvor:b92
Link
 
Autoput prema Vrscu bi se nastavljao na obilaznicu Beograda (i Panceva), tj. na most kod Vince.

Mrkonjic je rekao da bi na leto trebalo da krenu radovi na obilaznici oko Vrsca (deo buduceg autoputa), ali od te grandiozne najave povodom posete tom gradu se nista vise nije culo.

Autoput bi trebalo da bude punog profila, a idejni projekat je valjda zavrsen.

Evo ovde ima par tekstova: Link: http://via-vita.org.rs/index.php?option=com_content&task=view&id=162&Itemid=58
 
Prodje godinu dana od kako je postavljena ova tema na beobuildu. Moram da priznam da sam tada bio mnogo optimisticniji, tj. da sam ocekivao da ce se zavrsiti mnogo vise. I dalje je sve uglavnom na obecanjima uz poneki kilometar, tamo-vamo.

Da li neko mozda zna koliko je kilometara puta zavrseno za ovih godinu dana (02. jul 2008 - 16. jul 2009). Mozda bismo po tome mogli da napravimo neku procenu kada cemo putovati kao ljudi od Subotice do Grcke i Bugarske.
 
7. jula 2009. je navodno pušten deo Levosoje - Bukurevac - granica sa Makedonijom u dužini 21km, i na jesen 2008 je pušten poluautoput na obilaznici - sektor 4 - Ostružnica - Orlovača - 7,7km. Za 29. novembar (Sveti AVNOJ :) ) 2009. je najavljeno puštanje dva dela na severnom kraku, ukupne dužine 20km
 
Juce sam prosao tom deonicom polu-autoputa do makedonske granice i mogu vam reci da mi je cudno sto su svecano otvorili tu deonicu kada nije skroz zavrsena? Zao mi je sto nisam uspeo da slikam , ali mogu vam reci da osim samog puta nista nije uradjeno (tipa zastitne ogrede i signalizacija...itd), pa sve to i dalje lici na gradiliste. kada se gleda od granice ka Bg-u, novi put pocinje levom stranom par kilometara, pa dolazi do suzenja izmedju 2 Jugopetrolove pumpe (Jednu od njih ce verovatno rusiti, jer autoput punim profilom ne moze da prodje izmedju),nastavljajuci dalje ka Bg-u novi put prelazi na desnu stranu i tako sve do poslednjeg 21 kilometra. Na tom putu postoji 2 ili 3 prekida zbog nezavrsenih mostova.
 
Bila je pre neki dan reportaža u SAT-u na TV-u gde su lepo prikazali taj novi deo puta. U svakom slučaju, radi se, a to što se političari slikaju ne treba obraćati pažnju.
 
tu gde su dve jugopetrolove pumpe imaju problem jer rusi nedaju da se to porusi...malo zatezu...braca rusi..
 
Stigao kredit za deonicu ka Bugarskoj...

EBRD odobrila kredit od 150 miliona evra za Koridor 10
Autor: Beta | 31.07.2009. - 12:47

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) odobrila je Srbiji kredit od 150 miliona evra za izgradnju deonice autoputa na Koridoru 10, od Niša do Dimitrovgrada, saopštio je danas kreditor.
http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=104167
 
Samo da ga jos skupstina usvoji i moze da se krene sa radovima. Trenutno izgleda kao da ce realizacija ici po planu.

Јавни увид у План управљања заштитом животне средине на пројекту аутопута Е80, Ниш – Димитровград, деоница: северна обилазница Димитровграда
Јавни увид се може извршити:

- у просторијама Коридор 10 д.о.о., Влајковићева 19а, Београд, шести спрат, сваког радног дана од 11 до 13 часова, до 07.08.2009. године
- у просторијама СО Димитровград, Балканска 2, Димитровград, до 07.08.2009. године
- на интернет страници Коридор 10 д.о.о., www.koridor10.rs
- на интернет страници Јавног предузећа „Путеви Србије“, www.putevi-srbije.rs

Јавне консултације и презентација предметног плана у просторијама СО Димитровград биће обављена дана 07.08.2009. године, са почетком у 13 часова.
Izvor: koridor10.rs
 
U novembru gradnja autoputa Niš - Dimitrovgrad
Autor: Z. P. | Foto: ilustracija - beta | 08.08.2009. - 05:00
Izgradnja deonice autoputa na koridoru 10 od Niša do Dimitrovgrada trebalo bi da počne u novembru, najavio je juče u Pirotu direktor državnog preduzeća „Koridor 10” Nenad Ivanišević.

On u razgovoru sa privrednicima iz Pirota zainteresovanim za uključivanje u projekat kazao da je Evropska banka za obnovu i razvoj odobrila 150 miliona evra kredita za izgradnju te deonice autoputa, a da se još pregovora o kreditu Evropske investicione banke.
- Nadamo se da će ti pregovori biti završeni na jesen i da će biti obezbeđeno finansiranje izgradnje deonice u dužini od 83 kilometra, kako bi radovi počeli u novembru - kazao je Ivanišević.
Prema njegovim rečima, Svetska banka je već obezbedila novac za izgradnju zaobilaznice oko Dimitrovgrada, tender bi trebalo da bude raspisan sledeće sedmice, a radovi da počnu u novembru. Radovi na deonici od Pirota do Dimitrovgrada trebalo bi da počnu na proleće iduće godine.
Ivanišević je naveo da bi izgradnja koridora 10 trebalo da pomogne u prevazilaženju posledica svetske ekonomske krize i upošljavanju što više lokalnog stanovništava i stručnjaka.

Od Horgoša do Novog Sada po planu
Odgovorni rukovodilac radova na koridoru 10 Branislav Trušnovec izjavio je da radovi na deonici autoputa od 28 do 38 kilometra koridora 10 teku bez problema. On je precizirao da se radovi na autoputu od Horgoša do Novog Sada odvijaju po planu i da bi deonica duga 10 kilometara trebalo da bude završena i puštena u saobraćaj 29. novembra.


izvor blis.rs
 
da li je neko prolazio skoro novootvorenom deonicom kod Preseva ,je su li zavrsili one ograde i bankine,ili je sve onako ostalo.poluzavrseno
 
Izvor: Vecernje Novosti Online 26.09.2009

KORIDOR 10 UBRZANO

Na deonici nove leve trake autoputa Horgoš - Novi Sad u dužini od 900 metara ugrađeno je i prvih 1.400 tona asfalta. Iako su radovi na severnom kraku Koridora 10 kasnili oko mesec dana, putari su nadoknadili propušteno. Izvođači PZP "Beograd" i "Putevi Užice" tvrde da će dve deonice od po deset kilometara biti puštene u saobraćaj kako je i planirano - 29. novembra.
Na trasi nove saobraćajnice od 28. do 38. kilometra autoputa Horgoš - Beograd, u blizini Žednika, razmešteno je više od 50 mašina. Oko 90 radnika PZP "Beograd" i podizvođača "Bačka puta", "Borovice" i "Inter kopa" pripremaju nove kilometre. Probnom deonicom, na kojoj je ugrađen noseći sloj asfalta debljine osam santimetara, prvo se provozala ekipa "Novosti". Na noseći sloj asfalta biće ugrađen još jedan od sedam i, na kraju, habajući sloj od pet santimetara.
- Predložena tehnologija izvođenja asfaltnih radova i kvalitet izvedenog sloja dobili su "zeleno svetlo" i nastavljamo asfaltiranje na već pripremljenih pet kilometara - kaže Branislav Trušnovac, šef projekta. - Deonicu od 10 kilometara nameravamo da završimo u ugovorenom roku.
I Užičani tvrde da će posao završiti na vreme na gradilištu od siriške naplatne rampe do Rimskih šančeva, odnosno na delu od 98. do 108. kilometra autoputa. Asfaltiranih deonica još nema, ali duž ove trase od deset kilometara angažovano je oko 100 radnika. Prema rečima Stanka Tejića, upravnika gradnje, materijal se svakodnevno doprema vozom iz Užica, a kamionima iz Ljiga.
- Trenutno radimo i poslednji propust na trasi, čiji će temelji biti ugrađeni na dubini od oko pet metara - navodi Tejić. - Završili smo sa peskom i trenutno finišerima ugrađujemo takozvani tampon 0,31 debljine 20 centimetara. Da bi ispoštovali rokove radimo u dve smene. Srećom i vreme nas sada služi.
Radovi na ove dve deonice finansiraju se iz Nacionalnog investicionog plana. Ali, duž autoputa Horgoš - Beograd postoje još dva velika gradilišta gde je investitor JP "Putevi Srbije" - autoput u zoni Novog Sada i most "Beška".
Posle višemesečne pauze zbog stečaja "Intermosta" nastavljeni su radovi na izgradnji autoputa u zoni Novog Sada u dužini od devet kilometra.

ŠIPOVI U DUNAVU
Radnici austrijske "Alpine" sa obala Dunava ušli su i u reku gde se trenutno postavljaju šipovi za dva stuba novog mosta kod Beške. Iz Austrije je stigla i treća mašina za pobijanje šipova, a izvođači radova tvrde da će most biti završen do oktobra naredne godine. Na svakih 20 dana betonira se po jedno polje koje povezuje dva stuba. A, na desnoj obali već je utabana trasa budućeg pristupnog puta mostu.

1,57 milijardi dinara obezbeđeno je iz NIP za projektovanje, izgradnju i nadzor za dve deonice od po deset kilometara na severnom kraku Koridora 10.
 
Evo ja prođoh pre neki dan i mogu da potvrdim da PZP Beograd već uveliko asfaltira, Užičani idu nešto sporije, a konačno se pokrenlo i gradilište na obilaznici. Obilaznica je i najzanimljivija jer ima 4 paralelne velike trake koje su sada asfaltirane (ne sasvim), ali pristupni putevi dosta kaskaju.
 
Vrh