[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0avWDHvITzk[/youtube]
Da nastavim gde sam stao:
12:50 finisher&co. i to ne 1 već 2, što mi govori da su za SMA, jer u zaustavnoj (bi trebalo da) ide AB, koji se postavlja majim finišerom
13:00 i taj habajući, SMA bi mogao i da krene u desnoj kroz Glogovac, rekao bih da su postavili i slivnike skroz desno
13:18 bankina nije sređena kao par km ranije, pored mosta za Kosmovac je potporni zidić na lokalnom putu, levo kanal koji su malo usporili
14:20 do B2 je "dosadno" /2. BNS i levo i desno/, a između levog i desnog B2 je rupa, koju popunjavaju pločama, fale mu obe ograde
14:30 u desnoj Unipromet sadi ograde, u levoj mislim da je još uvek 2. BNS, samo im je zaustavna malo musava
14:52 kod velike deponije, gde će biti i manji lokalni put, je servisni prelaz, tu je i prva ekipa Čačana sa ogradama
15:10 druga ekipa Uniprometa sa ogradama, levi potputnjak kod kuće sa zastavama je na hidroizolaciji, odatle je leva na 1. BNS
15:22 msm da je ovo C19, a msm da je u levoj i dalje 1. BNS, sano su lupili asfalt i u zaustavnoj, pored desne su lepo skockani odvodni kanali
15:40 samostalna obostrana smaknuta parkirališta – desno i levo (km 035+620) - i dalje mislim da je u levoj 1.BNS
16:00 treća ekipa Uniprometa, zadužena za sadnju ograda pored desne
16:13 od odmorišta i C20 u levoj prestaje 1.BNS i počinje deo gde se intenzivno radi(lo) i već su (bili) nadomak stabilizacije, uskoro i asfalt
16:31 četvrta ekipa Uniprometa sa ogradama desno, levo se spremaju ili poslednji kubici 0-63 ili je već 0-31 stabilizacija
16:53 ulaz u kompleks kosina C21-23 gde je baš živo - levo nasip na trasi, desno sređuju pored
17:15 C21 - ovde baš nešto žešće rade uz desnu, vrv pored, tu se lepo vidi i ukorićena reka Crvena reka, levo je skoro asfalt
17:25 između C21 i C22 je veliki odvod i cevasti propust, gde na C22 treba da dobetoniraju kanal, levo fali još nasipa, desno slivnici pre SMA
17:43 C23 - radi se neki beton uz levu (beli ga kaki), a desno je i dalje 2. BNS, ovde na C22-23 je novijeg datuma, sredili su i kanal skroz dole
17:48 Na potpornom na C23 ostalo da se sredi gornji sprat, ne žure kao na 65., a ima i ozbiljnijih radova na trasi u levoj
17:56 u levoj, na kraju potpornog i uz gabion je geotekstil, rade zamenu podtla i to ne bi trebalo dugo da traje
18:15 servisnim prelazom završava parče od 150m sa 2. BNS i u levoj, imponulu sređeni odvodni kanali pored desne na nasipu
18:27 finišer #1, nisam siguran da li je ovo cementna stabilizacija ili 0-31 rade finišerom & co.
18:33 finišer &co. #2, ovde se u levoj bukvalno završava stabilizacija (kakva god) skroz do ovog propusta sa krilcima
19:00 u levoj je duž C24 spremno za 1. BNS do B3, da nije kiše svaki dan bio bih siguran da se do danas već zacrnilo
19:18 ovde se skroz desno u desnoj lepo vide slivnici, koji prethode SMA, sređeni su i odvodi pored, fale Čačani sa ogradama i doće finišer
19:25 na levom B3 je asfalt, a posle, kao i pre njega je završena stabilizacija ka C25 i tu će se vrv već ove nedelje zacrniti
19:33 žućko sređuje beton u razdelnom pojasu, obično su na drugim deonicama radili posle stabilizacije ili 1.BNS
19:46 Robokap "kaki" ivičnjake - to su skoro svi radili između 1. i 2. BNS, zato ovde začas posle 1. polože i 2. BNS, samo utabaju 0-31 u zaustavnoj
20:02 najzad sam ukapirao šta rade na C25 i koliko im je ostalo - sav onaj silni kamen oblažu zemljom i ostalo im je par radnih sati da siđu dole!
20:23 u levoj je stabilizacija do propusta, sređuju razdelni, desno se opet lepo vide slivnici, ergo biće skoro 1. BNS levo/ SMA desno
20:32 posle velikog propusta u levoj su završili zamenu podtla (bilo iskopano i geotekstil) i idi ka stabilizaciji i asfaltu
20:47 u levoj ostalo malo da spoje do asfalta kod C26, u desnoj završavaju sređivanje odvoda na bankini
20:52 u desnoj je svež asfalt (2. BNS) duž C26, a sveži su i slivnici, sa kojima smaram, jer su prethodnica finišera sa SMA
21:10 to ovako iskopaju rupu u asfaltu i onda zabetoniraju, uglavnom četvrtasti, a ovde izgleda kružni element od željeza
21:30 u levoj konačno popunjavaju rupu ka nadvožnjaku za Špaj, za 7-10 dana za očekivati je da se i ovde zacrni
21:53 špajskom nadvožnjaku i dalje fale pešačke ograde, C26 kao problem neću da komentarišem, jer rade kao da isti ne postoji
21:58 veliki pločasti propust - levi je sa 2 poveća krilca, izgleda da rade 0-31 u levoj do njega, a konačno su počeli i posle njega
22:05 u desnoj je spojen 2. BNS sa parčetom od 150m, koji stoji tu odavno, a u levoj dosta 0-63 za nasip i što je važnije - radi se!
22:37 u levoj dosta tucanika, mislim da će brzo i da se zacrni do kraja starog parčeta asfalta u desnoj, gde se nešto betonira
22:46 ovo je relativno novo - 2. BNS u desnoj i odmah su počeli da rovare i prave slivnike
23:12 uz slivnike, nasipaju i razdelni, jer će svakako morati da puštaju desnu, razbucavaju devijaciju, pa tek onda da prave levu
23:38 tu je ekipa koja je zadužena za te famozne slivnike i već su pri kraju, tj. skoro su stigli do mosta
24:00 desnu su spojili sa mostom (2.BNS), tj. sa malim parčetom pre mosta, koje je odrađeno pre 3 i po godine, kad je bilo "ono" otvaranje bez SMA
24:15 na mučenom desnom mostu su potpuno promenili hidroizolaciju, valjda će im se ovog puta posrećiti da ne niknu krateri za par meseci
24:41 u subotu im je bilo ostalo par metara HI, ovo crveno nemam pojma šta je, vrv neke korekcije u betonskoj podlozi
24:55 Nišava odavde deluje kao baš nadošla
25:45 dva su scenarija za razbucavanje devijacije pravljenja leve radi: saobraćaj u desnu i saobraćaj na magistralni, zavisi kad će to raditi
Rezime:
Desnu mogu komplet sa SMA i belim linijama da završe za 7-10 dana, dakle oko 5. jula bi poluprofil mogao da bude spreman za saobraćaj.
Vidno je da na tome baš insistiraju (nekih 50% je na SMA, ostalo je u pripremi) i želim da verujem da to rade da bi pustili poluprofil.
Ono u šta nisam siguran je EM opremanje tunela, ventilatori su najvažniji i tu su, ali blage veze nemam šta im je u projektu (sami su ga radili).
Trebalo bi da je desna cev više od pola odrađena i da ako zapnu mogu to za neke 2-3 nedelje da osposobe za kakav-takav saobraćaj.
Ovo pišem iz nekih mojih iskustava sa opremanja Progona, koji je nekako po dužini i tipu radova nekako najsličniji Bancarevu.
Dakle, zavisno od brzine EM opremanja tunela, zavisiće i da li će i kada moći da puste 10km punog i 13km poluprofila. Ako hoće! Realno 15.7.
Ono što je pohvalno je leva - svuda su je napali, osim na C6, C17 i kod devijacije i to samo poslednjih 200-300m, to će svakako kasniti.
Radi se na SMA na početku, stabilizaciji kod C7, C21-23 i od C26 do devijacije, a spremno je za asfalt od C23 do C26. Ostalo je na 2. BNS.
Osim 3 sporne tačke, veoma je realno i očekivano da komplet leva bude sa ogradama, SMA i belim linijama do kraja jula. Šta to znači?
Znači da bi najkasnije početkom avgusta mogli da puste pun profil sa 3 devijacije: kod C6 i leve cevi tunela, kod C17 i na kraju. Ako hoće!
Uključujući i lot 1, koji bi trebalo da se sanira do kraja meseca, ako već i nije, to bi bilo 22,5 km punog profila manje 2,5km pod devijacijama.
Ako već neće sredinom jula da puste poluprofil, ne vidim zašto ne bi početkom avgusta pustili taj krnji pun profil.
Pritom bi početkom avgusta i 2 od te 3 tačke (galerija na C6+EM opremanje leve cevi i zid na C17) bile već u nekoj podmakloj fazi.
A razbucavanje devijacije i pravljenje leve na kraju svakako će izazvati manje ili veće kerefeke u saobraćaju. Manje ako puste desnu ranije.
Za zapisnik da dodam i da im ono što nije vidljivo ("ispod" i "pored") i što mogu i posle puštanja u saobraćaj sasvim korektno napreduje.
Tako da "nadležni" imaju 2 penala (u julu i avgustu) da nas ratosiljaju turske najezde kroz Sićevačku klisuru već ovog leta.
Osim ako nisu čvrsto rešili da naprave veliku žurku kad sve (i opet neće baš, baš sve ) bude gotovo u septembru ili oktobru.
Ja se uzdam da se resorna ministarka prilikom najavljene posete oduševi urađenim u poslednje vreme i da pusti barem jedan deo "pre roka"!