C
caribrod
Guest
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=577742#p577742:4qylc7eh je napisao(la):slaninar » Mon Oct 29, 2018 7:42 pm[/url]":4qylc7eh]:mrgreen: Jbt,ima ovi još da kljucaju do maja ili juna.Ali nema veze,svakako će tu još biti sranja sa kosinama.Podseca me polako na deonicu autoputa D8 u Češkoj (Rehlovice-Lovosice) zadnje nezavrseno parče od Dresdena prema Pragu od 12-tak km.
Gradili ga cesi čitavih 7 godina.
A da, ja zaboravio da je Grdelica najteže gradilište i svemiru... :bash: :mrgreen:
Lovosice - Rehlovice jeste teška deonica - tuneli, mostovi - ali je kašnjenje uslovljeno pre svega zbog ekologa, koji su blokirali izgradnju.
Naime, to je (bio) kraj sa retkim vrstama ptica, prirodnim okruženjem i praktično netaknut, jer je magistralni put uz Labu kroz Porta Bohemica.
Porta Bohemica je klisura sa fantastičnom prirodom, dvorcima, ko je prolazio zna o čemu prčam i s razlogom se smatra najlepšim predelom Češke.
Onda su dokazali da prolazak klisurom između Lovosica i Usti nad Labem celog tranzita, a on je ogroman (sve što ide iz Berlina i ex DDR ka jugu i novim nemačkim balkanskim kolonijama, kao i dalje ka Aziji) mnogo više urušava PB i ceo ekosistem nego što bi bila šteta sa autoputem kroz brda.
Otprilike, ta je deonica pandan Prosek-Crvena reka ili čak pre Preljina-Požega, koji obilaze sićevačku, odnosno ovčarsko-kablarsku klisuru.
EU regulativa je takva da se ekolozima i arheolozima dosta toga daje za pravo i da mogu stopirati izgradnju infrastrukture, ako ima problema.
Kod nas to nije tako, pa se bazilika zatrpa, hrast poseče, a mini hidroelektrane grade u zaštićenoj zoni parkova prirode.
Sad ne znam da li je u Češkoj bilo takvih situacija, ali na Balkanu u jednoj zemlji EU postoji nešto što se zove eko-reket, pretpostavljate u kojoj.
Blokira se izgradnja puta iz ekoloških razloga, a onda se na jednoj deonici ka Grčkoj to reši tako što državna Agencija Putna infrastruktura - API (to mu dođe Putevi+Koridori) postane sasvim slučajno društveno odgovorna kompanija i donira sredstva ekološkoj organizaciji koja je pravila problem (1,2 mln leva al nisam siguran, ima ga u zvaničnim izveštajima agencije) i odjednom nestadoše svi ekološki problemi za izgradnju autoputa.
I kad smo već kod Bugarske, juče je konačno potpisan ugovor za deonicu autoputa koja se nastavlja na naš A4 od granice ka Sofiji:
http://rtcaribrod.rs/sr/potpisan-ugovor-za-autoput-kalotina-dragoman/
Odabir fotki sa lot2 za odabrano društvo na BB, biće nadam se u nedelju, danas i sutra dolaze nam Vesna Zmijanac i željnih trošenja para 20k građana EU, pa je vreme za žetvu...