Šta je novo?

Koridor 10

Ljudi, pa mi zivimo u Srbiji, o kakvoj odgovornosti pricamo...

Poslato sa EML-L29 uz pomoć Tapatoka
 
Pa ne znamo ko je vršio preprojektovanje više puta. Možda je i CIP, a možda i izvođač. Vidite da je Azvi imao strani (njihov) nadzor.
 
Reče malopre novinarka RTS-a da je tunel Manajle najduži na Balkanu .. madre mia, istraživačko novinarstvo_šta to beše ?!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561184#p561184:4znfikz5 je napisao(la):
banjanin » 22 Aug 2018 03:03 pm[/url]":4znfikz5]Reče malopre novinarka RTS-a da je tunel Manajle najduži na Balkanu .. madre mia, istraživačko novinarstvo_šta to beše ?!

a) Ona je išla tamo i nazad
b) Za nju je najduzi
 
Ministarka plavokosa zlatokosa rece da ce licence da se uzimaju ...
 
Ha, ha, njena odgovornost ne postoji. Slomiće se sve na onima što su potpisali. Budžovani se lepo pokriju jer njihovog potpisa nema nigde, a lična odgovornost ne postji u njihovom rečniku.
 
Gledam izveštaj na b92 i pričaju da specijalna mašina postavljaja betonske cevi koje su temelj buduće galerije, a ono se vide metalne cevi i mašina za šipove!!
Reče ministarka da su radovi osigurani i da će izvođać da snosi posledice i normalno određeni kadrovi i kod nas. Španski menadžer je već oteran i pre rušenja.
Mutljavine je tu dosta. Promena projekta 11 puta, čas naš nadzor, čas strani. Ministarstvo nije obavešteno od 2010. o izmenama projekta. Ty se nije znali ki šta radu i ko će koga da zaj.. e.
Ne znam da li se dobro sećam da li je Azvi ilu Rubau platio kaznu od 100000 evra za odugovlačenje pomeranje lansirne rešetke sa mosta Vrla?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561184#p561184:yi3jninc je napisao(la):
banjanin » Сре Авг 22, 2018 4:03 pm[/url]":yi3jninc]Reče malopre novinarka RTS-a da je tunel Manajle najduži na Balkanu .. madre mia, istraživačko novinarstvo_šta to beše ?!
Чак није ни најдужи у Србији, као што (површно) пишу медији. Ко пожели да изгугла тај податак (захваљујући управо тим медијима), добиће погрешну информацију. Најдужи тунел у Србији је тунел „Златибор“ на барској прузи (6170 метара), а тунел „Манајле“ ће бити најдужи друмски тунел (1804 метра).
 
Ja sam ovo leto vozio do Lefkade, u severnoj Grckoj ima Jonski autoput, Solun, Kozani, Janina, Igumenica. To je vrhunski autoput, a tunela oko 30. I najduzi tunel je bio sigurno oko 10 km, tako da ta bag** nocinaraka manje laje i laze


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
astrodule":2xlslyxb je napisao(la):
Svako ko je prošao tim auto-putem do Jonskog mora zna da je smešno nazivati Grdeličku klisurom najtežim gradilištem u Evropi.
+1
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561932#p561932:3u33iv10 je napisao(la):
MarkoniShogun » Sub Avg 25, 2018 12:45 am[/url]":3u33iv10]Ja sam ovo leto vozio do Lefkade, u severnoj Grckoj ima Jonski autoput, Solun, Kozani, Janina, Igumenica. To je vrhunski autoput, a tunela oko 30. I najduzi tunel je bio sigurno oko 10 km, tako da ta ba*** nocinaraka manje laje i laze


Sent from my iPhone using Tapatalk



Najduži drumski tunel u Grčkoj je T2 na autoputu Solun-Atina i dugačak je 6 km.
 
The following belong to the section’s big structures:
  • The twin-tube tunnel of Dodoni, of a length of 3,3 km per bore.
    The twin- tube tunnel of Driskos, of a length of 4,5 kmper bore, which is the longest tunnel of the Egnatia Motorway.
    The twin-tube tunnel of Metsovo, of a length of 3,5 km per bore.
    The bridges of the rivers Arahthos and Mestovikos.

These are structures of particular interest, in areas of extreme natural beauty.
The bridge of Arahthos has a length of approximately 1000 m, while the bridge of Metsovitikos has a length of 530 m, very high piers (>100 m) and a middle span of 230 m.

The total expense of the completion of this motorway section of 123 km in Epirus amounts to approximately € 2,2 billion(VAT not included). The projects were financed by national and Community funds (50%), within the framework of 2nd and 3rd CSF OP- RAPUD and ROP of Epirus), as well as the Cohesion Fund. Loans issued by the EIB covered parts of the national contribution

Ovo je njihova Grdelica (deo kroz Epir)

http://www.egnatia.eu/page/default.asp?la=2&id=3460
 
Evo jos "Grdelica"... :shock:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hTXihD67Woc[/youtube]
 
Da nesposobna Strimpfeta ne kasni sa zavrsetkom silnih deonica na Koridorima 10 i 11 , danas u Srbiji bi se radovi na izgradnji auto-puteva izvodili na samo jednom LOTu Surcin-Obrenovac. ovo je ono sto sam pisao pre neku godinu, toliko su smanjili dinamiku ugovaranja novih deonica auto-puteva u poslednjih 5 godina, da ce doci trenutak kada se u Srbiji nece graditi ni jedan jedini kilometar novih auto-puteva. Zato verovatno i kasne ovoliko sa zavrsetkom, da bi stvorili utisak kako se ne znam ni ja koliko gradi, a u stvari dinamika je smanjena.Majstori Potemkinovih sela.
 
Prijava svima koji su stavili potpis - bez licence 16 inženjera?

Beograd -- Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture podnelo je prijavu Sudu časti Inženjerske komore protiv 16 inženjera sa zahtevom da im oduzmu licence.
Prijava je podneta u petak, 24. avgusta, protiv projektanata, kao i onih inženjera koji su obavljali tehničku kontrolu glavnog projekta za izgradnju dela auto-puta E75 na deonici Grdelica (Gornje polje) - Caričina dolina. Osnov za podnošenje prijave protiv 16 inženjera je to što su potpisali projekat konstrukcije koja se urušila, što je moglo da ugrozi živote i bezbednost ljudi i za posledicu je imalo veliku materijalnu štetu.

Navodi se da je zahtev Ministarstva građevine da se odgovornima oduzmu licence, jer su bez dozvole 11 puta menjali trasu auto-puta.

Prvobitno rešenje iz aprila 2010. godine nije bilo moguće izvesti na terenu, pa je izvođač radova predložio izmenu.

Novo rešenje pretrpelo je 11 izmena, a utvrđeno je da nikada, u skladu sa zakonom, nije sproveden postupak za izmenu glavnog projekta, niti pribavljena nova građevinska dozvola.

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture u prijavi konstatuje da se zakonske procedure prilikom naknadnih 11 revizija nisu poštovale, a sumnja se da su sve dopune glavnog projeka posledica direktnog dogovora između investitora i izvođača.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2018&mm=08&dd=27&nav_id=1435590

Prijave za obrušavanje na Koridoru 10 – utvrđuje se nadležnost Suda časti

"Stigla je prijava, ali u njoj nije navedeno u kom svojstvu su radili ti ljudi. Ako su radili kao službenici organa uprave, onda slučaj nije u našoj nadležnosti, ali ako su radili kao inženjeri u određenim radnim organizacijama i ako je njihovo angažovanje bilo vezano za izvršavanje profesionalnih dužnosti, onda to jeste slučaj za nas", rekao je Acović.

Ceo tekst:
http://www.rts.rs/page/stories/sr/s...u-10--utvrdjuje-se-nadleznost-suda-casti.html

INŽENJERI OGORČENI ZBOG ZAHTEVA DA IM SE ODUZME LICENCA: Naš projekat menjan 11 puta bez naše saglasnosti, a mi smo na stubu srama!

Projektanti i inženjeri koji su radili i odobrili glavni projekat CIP za Kosinu 2 na Koridoru 10 kod Predejana tvrde da su gurnuti u blato bez prethodnog utvrđivanja šta je stvarni uzrok rušenja potpornog zida

Stavili su nas na stub srama a da nas niko ništa nije pitao. Nije se srušio naš glavni projekat Saobraćajnog instituta CIP, koji smo mi odobrili, već neki tuđi projekat, koji su radili neki drugi ljudi, a njih nema na spisku za oduzimanje licence, kaže za Kurir Branko Jelisavac, inženjer iz Instituta za puteve koji je radio reviziju glavnog projekta na Kosini 2 na Koridoru 10 čiji se potporni zid srušio 19. avgusta.

Ogorčen što se posle 37 godina rada njegovo ime našlo na spisku 16 inženjera kojima je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture od Inženjerske komore zatražilo oduzimanje licenci za rad, Jelisavac ističe da razmišlja koga da tuži što mu se kalja profesionalni ugled bez utvrđivanja stvarnog uzroka rušenja potpornog zida.

Ceo tekst:
https://www.kurir.rs/vesti/drustvo/3110253/nas-projekat-nije-srusio-zid-a-mi-smo-na-stubu-srama

Inženjeri protiv kojih je podneta krivična prijava:

Projektanti i revizija:
Jasmina Stanojković (CIP)
Branko Jelisavac (Institut za puteve)
Zoran Jevremović (CIP, Železnice Srbije)
Milan Popović (CIP, penzionisan)
Marina Janković (radila u CIP)
Jadranka Milić (Institut za puteve, Geoput)
Miroslav Birđanin (Institut za puteve)
Dragoljub Jarić (CIP, penzionisan)

Izvođači i stručni nadzor:
Dragoljub Baletić (Azvi)
Zoran Ristović (Azvi)
Đorđe Maravić (Luj Bežer)
Aleksandar Jovanović (Luj Bežer)
Milena Jakovljević (Luj Bežer)
Ljiljana Bjelogrlić Ćalić (Luj Bežer)
Ivica Nešić (Luj Bežer)
Vladimir Petrović (Luj Bežer)
 
Ovo je po meni sramota da se imena ovih ljudi javno ističu, a gomila lopova bliskih vlasti sedi, ne radi ništa, glumi neko ludilo i u uzima milionske plate.

Naravno da treba kažnjavati, ali da se sve lomi na ovim ljudima je bezobrazno.

Nadam se da će nekome "pući film" i javno reći šta se sve tu dešavalo. Naravno, glavni ljudi neće moći biit optuženi jer se njihov potpis ne nalazi nigde, ali pritisaka je sigurno bilo.
 
A evo i dvojice koji su malo digli glas

http://www.politika.rs/scc/clanak/41013 ... aglasnosti

Инжењер Бранко Јелисавац, из Института за путеве који је радио ревизију главног пројекта на Косини 2 на Коридору 10 чији се потпорни зид срушио 19. августа, каже да се није срушио главни пројекат Саобраћајног института ЦИП - који су ти инжењери одобрили - „већ неки туђи пројекат, који су радили неки други људи, а њих нема на списку за одузимање лиценце”.

„Нико не бежи од одговорности, али не може министарство да стави за одстрел људе кад грешака може бити разноразних. Можда је извођач радова имао лошу марку бетона, можда су нешто лоше урадили”, наводи Јелисавац, који тврди да је главни пројекат мењан 11 пута.

„Наши пројекти су мењани без наше сагласности. Ја нисам ставио свој потпис на то што се срушило, ја сам ставио свој потпис на нешто што није извођено”, каже Поповић, који напомиње да се за 39 година његовог рада ниједан од више од 80 изведених објеката није срушио.

Nešto mi govori da su na spisak stavljeni svi koji su nešto potpisali od prvog projekta pa do danas.
 
Meni zanimljiva stvar za spominjani egnatia odos - ako se neko vozio na istočni krak, mogao je da vidi kako izgleda autoput u Grčkoj koji je građen 90ih godina. Asfalt izbledeo, na pojedinim mestima (celom širinom) krpljen, ali 99% deonice stabilno, bez udarnih rupa, bez kolotraga, bez truckanja.
 
Ovi iz grupe izvođača i nadzora padaju sigurno, to je i ligično, a ovima iz prve grupe projektanata ne mogu ništa. Pašće oni koji su potpisali reviziju.
 
Lako se utvrdi šta je ko potpisao od glavnog projekta do zadnje izmene.
Ovde moraju da stradaju i nadzorni organi koji su aminovali radove ili zažmurili na jedno oko.
 
Vrh